Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2019, 10:19   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik drukte me verkeerd uit, maar het concept kreukelzone ken je toch niet?
hoe combineer je dat met de beelden van de voorhamer?
Die "voorhamer" was al niet op de voorbumper of front.

Waarom zou de Cybertruck -die uiteindelijk in serie gaat gemaakt worden- geen berekende kreukelzone vooraan hebben? Bron?

Bekijk de EuroNCAP resultaten van huidige pickups, sommige komen er verrassend goed uit bij voetgangersimpact. Tesla zal daar alvast iets op vinden.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 10:22   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die "voorhamer" was al niet op de voorbumper of front.

Waarom zou de Cybertruck -die uiteindelijk in serie gaat gemaakt worden- geen berekende kreukelzone vooraan hebben? Bron?

Bekijk de EuroNCAP resultaten van huidige pickups, sommige komen er verrassend goed uit bij voetgangersimpact. Tesla zal daar alvast iets op vinden.
ik vroeg het me gewoon af toen ik t filmpje met de voorhamer zag.

blijf het toch een rare revolutie vinden terwijl andere merken aan een zijdelingse buitenkant air bag werken, evoluteert Tesla naar voorhamerhard aan de zijkant ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 november 2019 om 10:24.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 10:31   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Afschuwelijke bak die cybertruck en waarschijnlijk een serieus gevaar op de baan.
Het moet ook niet jouw smaak zijn.

De Cybertruck zal in Europa toch heel weinig verkocht worden, maar 1% marktaandeel hebben pick ups in Europa, maar dat zijn wel allemaal zuipbakken.

Met de zuinige en propere Cybertruck kan dat ineens oplopen naar 1,5 % lol.

Inmiddels - 6 uur geleden, tweet Musk - zijn er al 250.000 voorbestellingen geregistreerd. Voor wat het waard is, dat moogt jij uit je duim zuigen.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 november 2019 om 10:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 10:33   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Afschuwelijke bak die cybertruck en waarschijnlijk een serieus gevaar op de baan.
ik zou m niet moeten hebben, hij heeft ook alleen maar nadelen.

maar in zijn soort, is hij wel de mooiste.

alleen ik zie het concept niet samen met EV, dat is naar mijn aanvoelen een tang op een varken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 november 2019 om 10:34.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 10:34   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Leuk, maar grove onderschatting zal dit geven van de Cd: dit is enkel 2D, met ongehinderde stroming aan de onderkant en er is geen turbulentiemodel in de rekencode aanwezig.

Ik zou eerder vertrouwen op een deftig model in Ansys of Openfoam...

Maar ik ken de uitkomst: als de Cd (of eerder Cd*A) slecht is, dan zal dit 'plots' irrelevant zijn bij de Tesla-fans...
Iedereen weet dat de Cd*A van deze wagen slecht zal zijn ivg een Model 3 of een Model S. En zelfs ivg met een gewone run of the mill passagierswagen.

Maargoed, gewone trucks en terreinwagens zijn ook geen toonbeelden van efficient ontwerp kwa aerodynamica. Het is echter een vaststaand feit, dat ze zowat de grootste (in termen van omzet) markt in de VS zijn. Er worden miljoenen van deze trucks verkocht ieder jaar. Het is bvb voor Ford een absolute moneymaker, de F150.

Musk kon deze markt links laten liggen (zoals Noel stelt op twitter, Musk zou kleine hatchbacks moeten maken) maar dan laat hij een hele grote markt in de VS links liggen. Ook al zijn het niet de meest milieuvriendelijke EV's door hun grote massa en materiaalgebruik (inox!), ze zijn milieuvriendelijker dan gewone trucks, die de amerikaan toch zal blijven kopen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 10:36   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
blijf het toch een rare revolutie vinden terwijl andere merken aan een zijdelingse buitenkant air bag werken, evoluteert Tesla naar voorhamerhard aan de zijkant ...
zijdelingse buitenkant? Vooraan heb ik wel al ergens gelezen, maar welke auto heeft het?

En welke merken zijn dat met die zijkanten? En wat verhindert het geharde inox -versus dunnere staalplaat - eraan dit ook technisch te realiseren?

Hoeveel voetgangers of fietsers hebben zijdelingse impact met een voertuig?
Rijden of lopen die de rijdende/stilstaande auto aan?

Hoe is met huidige hoge bestelwagens, vrachtwagens en bussen gesteld?

Laatst gewijzigd door Micele : 27 november 2019 om 10:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 10:41   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
zijdelingse buitenkant? Vooraan heb ik wel al ergens gelezen, maar welke auto heeft het?

En welke merken zijn dat met die zijkanten? En wat verhindert het geharde inox -versus dunnere staalplaat - eraan dit ook technisch te realiseren?
https://auto55.mobi/nieuws/31603-zij...nkant-het-komt

https://gocar.be/nl/autonieuws/actua...-te-beschermen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 10:44   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Ik plak even:

Ongezien: binnenkort airbags aan de buitenkant, maar niet om voetgangers te beschermen!

Wanneer de sensoren van het voertuig een zijdelingse botsing waarneemt, komt een airbag van 400 liter in 150 milisecondes vanonder het chassis om een deel van de schok op te vangen. De ernst van de impact zou zo met 40% kunnen dalen.

ZF preciseert dat het echter nog maar om een concept gaat en heeft nog geen lanceringsdatum aangekondigd.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 november 2019 om 10:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 10:46   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik plak even:

Ongezien: binnenkort airbags aan de buitenkant, maar niet om voetgangers te beschermen!

Wanneer de sensoren van het voertuig een zijdelingse botsing waarneemt, komt een airbag van 400 liter in 150 milisecondes vanonder het chassis om een deel van de schok op te vangen. De ernst van de impact zou zo met 40% kunnen dalen.

ZF preciseert dat het echter nog maar om een concept gaat en heeft nog geen lanceringsdatum aangekondigd.
dat had ik toch al geschreven he, dat ik fout was met die zwakke weggebruikers.
tegengestelde evolutie blijft ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 10:56   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat had ik toch al geschreven he, dat ik fout was met die zwakke weggebruikers.
tegengestelde evolutie blijft ...
Ik denk niet dat die zijdelingse airbags gaan komen, dat is gewoon idioot aangezien wagens die zijdelings botsen een berekende kreukelzone -op het gordelsysteem- hebben, die airbag gaat dat helemaal in de war brengen.

Die extra externe zijairbag zal wel extra bescherming bieden voor de wageninzittende die aangereden wordt, maar daar heb je weer hetzelfde die wageninzittende heeft ook bescherming door zijn eigen zij en hoofdairbags.
Nope imho lijkt me eerder een aprilgrap dit technisch te realiseren en hopen dat die externe airbag na pakweg 5 jaar rijden op onze wegen nog gaat werken. Wie weet gaat die al af als er iemand tegen die auto stampt ofzo, lol

Laatst gewijzigd door Micele : 27 november 2019 om 10:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 12:14   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die "voorhamer" was al niet op de voorbumper of front.

Waarom zou de Cybertruck -die uiteindelijk in serie gaat gemaakt worden- geen berekende kreukelzone vooraan hebben? Bron?

Bekijk de EuroNCAP resultaten van huidige pickups, sommige komen er verrassend goed uit bij voetgangersimpact. Tesla zal daar alvast iets op vinden.
Een exo-skeleton uit gehard staal zal niet uitblinken in plastische vervorming.

Dit ding zal als een tank de andere, of dat nu een wagen, voetganger of huis, naar de kloten rijden.

Hij zal alternatieven moeten voorzien in het design. Gecontroleerde breekpunten bvb, scharnieren, crash cans (?), enz....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 12:53   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vroeg het me gewoon af toen ik t filmpje met de voorhamer zag.

blijf het toch een rare revolutie vinden terwijl andere merken aan een zijdelingse buitenkant air bag werken, evoluteert Tesla naar voorhamerhard aan de zijkant ...
nu ik er zo over redeneer, een elektromotor heeft de kans om gemakkelijk 30 jaar mee te gaan, dus uw carrosserie solied genoeg maken dat ze 30 jaar kan meegaan, kan in feite ook een basis duurzame trend zijn die we moeten inslaan.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 12:55   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nu ik er zo over redeneer, een elektromotor heeft de kans om gemakkelijk 30 jaar mee te gaan, dus uw carrosserie solied genoeg maken dat ze 30 jaar kan meegaan, kan in feite ook een basis duurzame trend zijn die we moeten inslaan.
duurzaam wil daarom niet zeggen de hardheid verhogen, er wordt al jaren naar gestreefd om die hardheid te verlagen ivm verkeersveiligheid.

als dat nagestreefd wordt, zouden vederlichte synthetische of aluminium carrosseriën eerder de weg zijn m.i. maar dat verkoopt niet, vrees ik.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:13   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een exo-skeleton uit gehard staal zal niet uitblinken in plastische vervorming.

Dit ding zal als een tank de andere, of dat nu een wagen, voetganger of huis, naar de kloten rijden.

Hij zal alternatieven moeten voorzien in het design. Gecontroleerde breekpunten bvb, scharnieren, crash cans (?), enz....
het doel van een kreukelzone is dat je uw botsing opvangt in de eerste meter van uw auto.. Ik zou zo denken dat die buldozertruck niet vervormt en alles vermozelt onder zijn route, met als gevolg dat elke auto die daar tegen botst gewoon een dode massa tegenkomt, en de inzittende van die buldogauto profiteren van de kreukelzones van de andere: dus mortailiteit voor tesla 0; e, mortaliteit voor andere stijgt. Zouden ze in principe een aparte statistiek moeten van maken

Het andere verhaal is de cyberbaksteen tegen een muur laten knallen of de klassieke boom, de klassie duiker, de klassieke uitde bocht tegen een gevel oefening, gaat ook weer die tesla zodanig weinig kreukelen dat de versnelling voor de inzittende te groot wordt;> Dus de brainschade van de inzittenden zou nogal eens significant kunnen toenemen..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:15   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
duurzaam wil daarom niet zeggen de hardheid verhogen, er wordt al jaren naar gestreefd om die hardheid te verlagen ivm verkeersveiligheid.

als dat nagestreefd wordt, zouden vederlichte synthetische of aluminium carrosseriën eerder de weg zijn m.i. maar dat verkoopt niet, vrees ik.
voetganger score voor cyberpesttruuk zal zeker de slechtste NCAP ooit geven.. De benchmark zal verander wordt door Tesla.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:26   #36
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het doel van een kreukelzone is dat je uw botsing opvangt in de eerste meter van uw auto.. Ik zou zo denken dat die buldozertruck niet vervormt en alles vermozelt onder zijn route, met als gevolg dat elke auto die daar tegen botst gewoon een dode massa tegenkomt, en de inzittende van die buldogauto profiteren van de kreukelzones van de andere: dus mortailiteit voor tesla 0; e, mortaliteit voor andere stijgt. Zouden ze in principe een aparte statistiek moeten van maken

Het andere verhaal is de cyberbaksteen tegen een muur laten knallen of de klassieke boom, de klassie duiker, de klassieke uitde bocht tegen een gevel oefening, gaat ook weer die tesla zodanig weinig kreukelen dat de versnelling voor de inzittende te groot wordt;> Dus de brainschade van de inzittenden zou nogal eens significant kunnen toenemen..
Ik vermoed dat dit voor de regelgever onaanvaardbaar is. Hij zal zwakke zones moeten inbouwen, eventueel ongeharde delen van de constructie die kunnen vervormen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:46   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vermoed dat dit voor de regelgever onaanvaardbaar is. Hij zal zwakke zones moeten inbouwen, eventueel ongeharde delen van de constructie die kunnen vervormen.
Het is natuurlijk een truc en geen personenwagen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 14:00   #38
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Wanneer de Cybertruck uitkomt in Europa is mijn Model X aan vervanging toe. De Cybertruck is besteld!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 14:02   #39
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Wanneer de Cybertruck uitkomt in Europa is mijn Model X aan vervanging toe. De Cybertruck is besteld!
hoeveel jaar en km zal je dan gedaan hebben met die Model X ?
en neemt Tesla die over?

dit vind ik nu wel eens interessant om gedacht te krijgen van een reële prijs per km.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 14:13   #40
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Wanneer de Cybertruck uitkomt in Europa is mijn Model X aan vervanging toe. De Cybertruck is besteld!
LOL congrats
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be