Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2021, 14:07   #821
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Gebeurt wel vaker.
En zoals je ziet, als dat voorvalt heb ik er geen problemen mee om dat te herkennen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 14:08   #822
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, zoals ik nu al 20 keer heb getoond, als je ergens consequent wil zijn dat je een eierkoek niet goed kan vinden als eieren breken slecht is, dan kan je dat inderdaad niet, tenzij je je eigen bestaan "in deze wereld" met de rest van de geschiedenis en zo ook veroordeelt.
Er is helemaal niets inconsequent aan het veroordelen van de daden van De Bende van Nijvel, de holocaust, ... Helemaal niets.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 14:21   #823
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.225
Standaard

Kan deze 'intellectuele oefening' niet voortgezet worden met een ander onderwerp dan de holocaust - of beter nog geabstraheerd worden ? Sommigen moeten dringend eens langs de Dossinkazerne.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 14:37   #824
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Er is helemaal niets inconsequent aan het veroordelen van de daden van De Bende van Nijvel, de holocaust, ... Helemaal niets.
Behalve dat je dan je eigen bestaan ook moet veroordelen. Tenzij je graag wil beweren dat het totaal verkeerd is om eieren te breken, maar geen problemen hebt met een eierkoek hebben. We blijven daar maar op stoten he.

De geschiedenis is een geheel, en zij maakt dat jij hier bent (en ik ook). Ik vind de geschiedenis in haar geheel dus het beste wat er kon zijn he. Leve de geschiedenis, exact zoals ze verlopen is, zonder een koeiescheet daaraan te willen veranderen. Alles was perfect. Zo wil ik mijn wereld (want zo is de wereld die mij heeft gemaakt).

Ja, ik kan fantasie wereldjes bedenken die "beter" waren, dat wel. Die wereldjes zijn fysisch inconsistent, zoals de meeste verhaaltjes.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 maart 2021 om 14:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 14:38   #825
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Kan deze 'intellectuele oefening' niet voortgezet worden met een ander onderwerp dan de holocaust
Mochten er wetten zijn die U dwingen om de genocide op de Neanderthalers slecht te vinden zou dat ook mooi kunnen zijn als onderwerp, maar zo zijn er bij mijn weten geen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 14:40   #826
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Ondertussen heb ik nog altijd geen goede input om die AI mee te bouwen komende van dit forum.
Tavek weigert er zelfs op in te gaan ondanks hij claimt er ervaring mee te hebben.

En al dat logisch intellect van Patrick, moet toch ook in staat zijn om daar iets zinnigs over te zeggen in plaats van die onzin over de holocaust.

Om nogmaals mijn medeforummers gerust te stellen.
We gaan niks weren van het forum dat nu al niet geweerd wordt.
Het is in eerste instantie een experiment

Welke input heb ik nodig om die AI te kunnen inleren op zinvolle manier.
Ik denk dus de post zelf, maar ook eventueel een aantal van ervoor omdat die de context van de discussie bevatten. Ergo je kan een post in een aantal gevallen niet beoordelen zonder de voorgaande posts te bekijken.
Een openingspost is uiteraard dan een randgeval. Losse posts die niet gekoppeld zijn aan een andere post ook.
Het kan niet de bedoeling zijn om er de nationale sport van te maken om die AI te verschalken. Kan dus zijn dat we redelijk lang moeten proefdraaien tot iedereen zich terug normaal gedraagt moest dat niet het geval zijn
En uiteraard moet die AI VOOR hij in gebruik genomen worden uitgetest worden om te zien of die zinvol is ja dan neen.

Ik wil hier allemaal open over zijn, maar ik ben wel enigzins teleurgesteld met de feedback die ik totnutoe kreeg via deze draad.

Deze draad is gekaapt door de holocaust en rare existentiele kronkels die met AI niks te maken hebben.

Zelfs al ben je tegen AI, lijkt mij een soort forum experiment met AI nog altijd interessant. Al is dan misschien voor u alleen om het te kunnen afschieten. Maar ik vind wel dat we een goede AI moeten proberen te bouwen met de juiste input om dit een kans te geven. Als het dan uiteindelijk toch wordt afgeschoten, dan liefst om de juiste redenen. En niet omdat die bvb niet goed ingeleerd zou zijn omdat ik niet goed zou nagedacht hebben over de input waar die AI mee ingeleerd moet worden.

Dat op zich lijkt mij toch een valabele vraag, neen ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 10 maart 2021 om 14:42.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 14:41   #827
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ondertussen heb ik nog altijd geen goede input om die AI mee te bouwen komende van dit forum.
Ge hebt verdorie een draad van 826 posts om uw AI op te trainen en ge zijt nog niet content

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 maart 2021 om 14:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 14:43   #828
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge hebt verdorie een draad van 826 posts om uw AI op te trainen en ge zijt nog niet content
klopt, ik ben niet snel tevreden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 14:43   #829
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En al dat logisch intellect van Patrick, moet toch ook in staat zijn om daar iets zinnigs over te zeggen in plaats van die onzin over de holocaust.
Ik heb denk ik mijn idee daarover gegeven: volgens mij is dat enkel werkbaar om posts in een beschermde werkplaats mee te herkennen.

Mijn collega's zijn bezig met AI die visueel electronische kaarten moet herkennen om te weten welke expert te bellen als er daar iets mis mee is
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 14:45   #830
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

En OK, ik ga stoppen met dat holocaust argument hier.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 15:01   #831
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar wel zo zeker als mogelijk
Als wetenschapper zou je moeten weten dat dit zo goed als waardeloos is dus.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 15:05   #832
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Helemaal niet. Je kan de holocaust immers niet loskoppelen van de rest van de geschiedenis,
Neen, dat kun je niet meer. Maar dat is nog wat anders dan stellen dat de holocaust een noodzakelijke voorwaarde was voor uw bestaan.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 15:09   #833
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Neen, dat kun je niet meer. Maar dat is nog wat anders dan stellen dat de holocaust een noodzakelijke voorwaarde was voor uw bestaan.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=258059
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 18:02   #834
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar over geschiedenis spreken ook. Er is niks theoretischer aan een multiversum, dan aan de bewering dat er een verleden zou zijn he.

En beiden schenden ook de negationisme wet

Het stellen dat de geschiedenis een theoretische construct is, zou impliceren dat gans de geschiedenis gewoon maar een idee dat ook ontkent kan worden, en dan is men een holocaust ontkenner ; en het postuleren van een multiversum betekent dat men heel veel geschiedenissen postuleert zonder holocaust, wat eveneens een overtreding is

Zeggen dat de wereld van 5 minuten geleden bestaat is een theoretisch construct. Enkel de ervaren wereld van nu bestaat, en zelfs die moet enkel maar solipsistisch beschouwd worden. Alleen is het veel handiger om te zeggen dat de wereld al bestond. En bovendien vinden we een zekere coherentie in wat wij nu waarnemen, en de wetmatigheden van een wereld die in het verleden ook zou bestaan hebben. Onze verklarende kracht van onze theoretische constructies wordt veel groter als wij postuleren dat de wereld al 5 minuten geleden bestond.
Ja, maar er is wel een verschil tussen iets postuleren waarover er gegevens zijn (die we dan wel 'interpreteren') en een zuiver 'logische' aanname. Je kan moeilijk een ontologie afleiden uit transcendentale kenmerken van ons eigen denken (hoe we dingen inpassen in iets wat voor ons brein 'logisch' is, op een zuiver deductieve manier - want van die andere werelden hebben we geen gegevens). Hm, ik dreig me hier in de 'filosofie' te begeven, wat ik anders vermijd.

Quid met het determinisme 'binnen' onze gegeven wereld overigens? Heb je daar een visie over?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 10 maart 2021 om 18:06.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be