Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2021, 19:25   #21
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De vraag die bij vélen blijft hangen is volgende: werken die eigenlijk wel die vaccins??
Een beetje. Niet zo goed als de overheid ons wil wijsmaken, maar voldoende om nuttig te zijn voor de helft van de bevolking.

Maar net zoals bij de mondmaskers, de lockdowns, de sluiting van de horeca en alle andere waanzin is er natuurlijk toevallig altijd wel een reden waarom hetgeen onze grote experten hebben beweert niet uitkomt.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 00:02   #22
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jaaa...
Wat zijn wij, de gevaccineerden, toch meelijwekkend nietwaar?

En jij maar krampachtig pogen jezelf moed en zelfvertrouwen in te pompen door hier te zitten pontificeren...
Inderdaad meelijwekkend, je zegt het nu toch zelf.
Blind voor de wortels die telkens voor je snuit worden weggehaald, net voordat je wil happen.....en niet één keer maar al talloze keren.
De boosterwortels hangen al klaar.

En dan nog wel de geleerde willen uithangen met duur woordgebruik dat een bisschop die een pontificale hoogmis celebreert zichzelf moed en zelfvertrouwen zou inpompen.... ...dat is al ver voorbij meelijwekkend.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 04:17   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Een beetje. Niet zo goed als de overheid ons wil wijsmaken, maar voldoende om nuttig te zijn voor de helft van de bevolking.

Maar net zoals bij de mondmaskers, de lockdowns, de sluiting van de horeca en alle andere waanzin is er natuurlijk toevallig altijd wel een reden waarom hetgeen onze grote experten hebben beweert niet uitkomt.
Inderdaad. Enerzijds zijn deze vaccins als "wondertjes van de farmacie" onverwacht goed werkend als men weet hoe vaak het al mislukt was om tegen corona virussen een vaccin te maken. Dat er Ueberhaupt op zulke korte tijd werkende vaccins gemaakt werden is een klein mirakel, en ze werken veel beter dan men schappelijk had kunnen verwachten.

Maar anderzijds werden die vaccins voorgesteld als absolute universele tovermiddelen en is de vaccinale politiek gebaseerd op zo een illusie.

We hebben ergens geluk dat men vrij goed werkende vaccins heeft, en het is spijtig dat men die nu een slechte reputatie aan het geven is door daarvan te verwachten en daarvan eigenschappen aan toeteren is, die ze spijtig genoeg niet hebben.

Voor mensen voor wie covid een serieus risico was, zijn deze vaccins een echte redding, want die verlagen het risico zodanig dat die mensen terug een normaal leven kunnen lijden zonder teveel schrik voor covid. Hoe lang die bescherming werkt weten we niet. We weten enkel dat de hoge bescherming begint af te nemen na ongeveer 4 maanden. Maar dat op zich is eigenlijk de belangrijkste zaak en die zou ons, in omstandigheden waar we niet zot van hysterie zijn, moeten toelaten om de pagina van het covid gedoe om te draaien.

Het jammere is dat die vaccins, die het middel hadden kunnen zijn om dit gedoe achter ons te laten, door totaal verkeerde en veel te hoge verwachtingen, nu juist zullen bijdragen tot het bestendigen van de hysterie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 04:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 04:21   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De vraag die bij vélen blijft hangen is volgende: werken die eigenlijk wel die vaccins??
Ja, en dat is zo spectaculair zichtbaar dat er niet de minste discussie over is, ze werken enorm goed tegen zware ziekte. Aanvankelijk was dat meer dan een factor 25, nu draait dat rond een kleine factor 10.

Dat ziet men doodgewoon aan de verhouding gevaccineerden en niet-gevaccineerden in reanimatie, genormaliseerd op het aantal gevaccineerden en niet-gevaccineerden in die mensen hun bevolkingsgroep.

De vraag die gewoon blijft is: hoe lang blijft die bescherming duren ? Dat hangt af, zowel van het vaccin waarvan de immunitaire reactie niet zo spectaculair goed is als men in het begin dacht (ze is niet slecht, maar ze is niet "stukken beter" dan natuurlijke immuniteit, in tegendeel), als van de evolutie van het virus dat natuurlijk probeert te ontsnappen aan het vaccin.

De bescherming tegen "anderen besmetten" daarvan weten we nu ondertussen dat die van vrij korte duur is, een paar maanden na uw prik zijt ge dat al grotendeels kwijt. De bescherming tegen zware ziekte, daarvan zien we dat die begint af te nemen na 4 maanden ongeveer, maar na 6 maanden toch nog altijd vrij hoog is, en we weten niet wanneer die zal instorten.

In het begin had men getoeterd dat die twee eigenschappen "for life" of "voor enkele jaren" zouden zijn, en dat was idioot.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 04:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 12:18   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Momenteel is er enkel de Pfizer booster en ik dacht dat ze al bezig waren met inenten?
Ik hoorde dat ook Moderna gegeven zal worden?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 16:06   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik hoorde dat ook Moderna gegeven zal worden?
Ik zou het vreemd vinden van niet.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 16:56   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zou het vreemd vinden van niet.
Gaat iemand die zijn booster weigert ook zijn corona certificaat worden ontnomen ?
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 17:39   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gaat iemand die zijn booster weigert ook zijn corona certificaat worden ontnomen ?
Goeie vraag. Ik vermoed dat er niet zal geprutst worden aan de geldigheidsduur van één jaar. Dat zou totale afgang zijn.
Voor zover ik heb gelezen komen de risicogevallen aan de beurt tijdens het najaar. Tegen dan zijn wel al eind dit jaar en komt de rest aan de beurt.
Ik hoop dat er tegen dan toch een update bestaat.
Ik denk dat volgend jaar dat certificaat op de schop gaat. Als er geen rampen gebeuren. Ik probeer optimistisch te blijven.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 17:40   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gaat iemand die zijn booster weigert ook zijn corona certificaat worden ontnomen ?
Nee, maar je gaat wel geen booster certificaat krijgen dat dan gevraagd zal worden he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 17:41   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik denk dat volgend jaar dat certificaat op de schop gaat.


Dit certificaat is nog maar het begin.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 17:55   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Goeie vraag. Ik vermoed dat er niet zal geprutst worden aan de geldigheidsduur van één jaar. Dat zou totale afgang zijn.
Voor zover ik heb gelezen komen de risicogevallen aan de beurt tijdens het najaar. Tegen dan zijn wel al eind dit jaar en komt de rest aan de beurt.
Ik hoop dat er tegen dan toch een update bestaat.
Ik denk dat volgend jaar dat certificaat op de schop gaat. Als er geen rampen gebeuren. Ik probeer optimistisch te blijven.
Ik ben geen optimist noch een pessimist. Als realist denk ik dat er nog wel enkele certificaten zullen bijkomen. Of denk jij nu echt dat men het ons eenvoudiger gaat maken ? De zotheid van de mens neemt schrikbarende vormen aan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 september 2021 om 17:57.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 17:56   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, maar je gaat wel geen booster certificaat krijgen dat dan gevraagd zal worden he
Voila zo durf ik er ook over te denken. Hoe meer men mensen kan pesten hoe liever is de nieuwe trend (op alle gebied)
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 17:57   #33
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Goeie vraag. Ik vermoed dat er niet zal geprutst worden aan de geldigheidsduur van één jaar. Dat zou totale afgang zijn.
Voor zover ik heb gelezen komen de risicogevallen aan de beurt tijdens het najaar. Tegen dan zijn wel al eind dit jaar en komt de rest aan de beurt.
Ik hoop dat er tegen dan toch een update bestaat.
Ik denk dat volgend jaar dat certificaat op de schop gaat. Als er geen rampen gebeuren. Ik probeer optimistisch te blijven.
Alle EU landen werken met deze covid pass. Hij zal ook waarschijnlijk internationaal buiten Europa aanvaard worden. Hoe dan ook denk ik dat het zal blijven bestaan voor een langere periode. In geval er een heropflakkering komt of nieuwe pandemieën. Ik heb deze morgen in de rapte gelezen dat de WHO ergere en andere soorten pandemieën verwacht dan de huidige covid.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 17:59   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Alle EU landen werken met deze covid pass. Hij zal ook waarschijnlijk internationaal buiten Europa aanvaard worden. Hoe dan ook denk ik dat het zal blijven bestaan voor een langere periode. In geval er een heropflakkering komt of nieuwe pandemieën. Ik heb deze morgen in de rapte gelezen dat de WHO ergere en andere soorten pandemieën verwacht dan de huidige covid.
Niks van. Uw vaccin wordt nergens aanvaard in China om te beginnen en in de VS mag je niet binnen met een AZ vaccin. Jij gelooft ook nog in de goedheid der mensen zeker
En bestaan voor een langere periode ?? Dat vaccin is in het beste geval een klein jaar werkzaam of waarom denk je dat ze nu al aan boosters denken ? Er zullen nog lang niet al te lang werkende vaccins blijven komen .....dat brengt een pak meer op dat had je toch al wel begrepen zeker

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 september 2021 om 18:01.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 18:07   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb deze morgen in de rapte gelezen dat de WHO ergere en andere soorten pandemieën verwacht dan de huidige covid.
Ja moeilijk was dat niet, want deze stelde niet veel voor he


Een echte pandemie doodt meer mensen dan er normaal op een jaar sterven he, niet stukken minder.

Tijdens een echte pandemie is sterven van de pandemie een grotere doodsoorzaak dan sterven van iets anders he.

Hier was dat bijlange het geval niet. Zelfs in record landen zoals Belgie was het nog een factor 6 kleiner.

In gans de wereld een factor 10 of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2021 om 18:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 19:01   #36
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niks van. Uw vaccin wordt nergens aanvaard in China om te beginnen en in de VS mag je niet binnen met een AZ vaccin. Jij gelooft ook nog in de goedheid der mensen zeker
En bestaan voor een langere periode ?? Dat vaccin is in het beste geval een klein jaar werkzaam of waarom denk je dat ze nu al aan boosters denken ? Er zullen nog lang niet al te lang werkende vaccins blijven komen .....dat brengt een pak meer op dat had je toch al wel begrepen zeker
Ik heb het reeds gezegd indien vereist voor China laat ik een Sinovac zetten en normaal gezien zal de booster Pfizer zijn voor in de de US binnen te geraken. Het kan me eerlijk niet schelen wat het met mijn lichaam doet. Het is bijna 2 jaar geleden dat ik in China, Thailand, Singapore, Indonesië of New York was. Dat is mijn leven en mijn werk.
Zelfs is, was, het stresserend het is mijn leven en ook een break van de stress in België. Mijn werk begint er ook onder te lijden. Email of videoconference heeft zijn limieten de mensen zien face to face en de productie kunnen zien, ruiken, voelen en opmerkingen te geven hoe het moet is niet vervangbaar.
Na 45 jaar Azië en New York heb ik daar ook vrienden en contacten die ik mankeer in levende lijve, face to face.
All zouden al die spuiten betekenen dat ik maar 6 maand nog leef interesseert het me geen bal.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 19:33   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb het reeds gezegd indien vereist voor China laat ik een Sinovac zetten en normaal gezien zal de booster Pfizer zijn voor in de de US binnen te geraken. Het kan me eerlijk niet schelen wat het met mijn lichaam doet. Het is bijna 2 jaar geleden dat ik in China, Thailand, Singapore, Indonesië of New York was. Dat is mijn leven en mijn werk.
Zelfs is, was, het stresserend het is mijn leven en ook een break van de stress in België. Mijn werk begint er ook onder te lijden. Email of videoconference heeft zijn limieten de mensen zien face to face en de productie kunnen zien, ruiken, voelen en opmerkingen te geven hoe het moet is niet vervangbaar.
Na 45 jaar Azië en New York heb ik daar ook vrienden en contacten die ik mankeer in levende lijve, face to face.
All zouden al die spuiten betekenen dat ik maar 6 maand nog leef interesseert het me geen bal.
Ja er zijn mensen die chanteerbaar zijn voor een snoepje. En je kan ze daar vanalles voor laten doen, en vooral, je kan ze gebruiken als nuttige idioten om anderen mee onder druk te zetten.

Als jij de gaskraan moet opendraaien voor een paar duizend Joden om uw ticketje naar China te krijgen, is dat ook niet echt een probleem. Ik begrijp dat, en in de grond hebt ge gelijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2021 om 19:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 20:01   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben geen optimist noch een pessimist. Als realist denk ik dat er nog wel enkele certificaten zullen bijkomen. Of denk jij nu echt dat men het ons eenvoudiger gaat maken ? De zotheid van de mens neemt schrikbarende vormen aan.
Het is al zotter geweest dan nu, toen je bijvoorbeeld wel iemand in de tuin mocht ontvangen maar die dan wel geen gebruik mocht maken van je toilet. En zo zijn er tientallen voorbeelden.
Toen kon je nog de maatregelen verkopen. Uiteindelijk werd iedereen geviseerd, in tegenstelling tot het naziregime.
Nu iedereen de kans heeft gekregen zich te vaccineren, en hoogstwaarschijnlijk beroep zal kunnen doen op een booster zie ik ook het nut van certificaten en pasjes niet meer in. Ze worden overbodig, tenzij er een volgende golf aankomt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 20:04   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ze worden overbodig, tenzij er een volgende golf aankomt.


En aangezien er nog tientallen 'golven' zitten aan te komen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 20:27   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


En aangezien er nog tientallen 'golven' zitten aan te komen...
Zolang het enkel om besmettingen gaat zie ik geen probleem.
Als de boosters er aan komen mogen ze ook beginnen met het testen af te schaffen wegens te duur en niet efficiënt wegens geen meerwaarde meer, behalve in het ziekenhuis of bij de dokter als je ziek bent.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 11 september 2021 om 20:28.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be