Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2021, 06:08   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard Gloria Halleluyah USB-C!

Ik weet eigenlijk niet goed waar te plaatsen....


Jawel beste mensen,jawel....

Al meer dan een decennium hebben opeenvolgende EU parlementairen en bestuurderen er stevig aan doorgewerkt maar kijk,het staat te gebeuren luidens berichten van halfweg september 2021.

Electronische apparaten die verkocht worden in de EU en een laadpoort nodig hebben zouden verplicht een USB-C poort daartoe moeten hebben tenzij ze voorzien zijn van draadloze oplaadmethoden....

Dit is een gewoonweg s c h i t t e r e n d voorbeeld van hoe politici zich blijven bezighouden met een probleem dat "onderweegs" al lang opgelost is,en waar ze zich verder niet zouden moeten mee bemoeien.
Het vermelde "milieu"aspect is bullshit,zij weten dat en wij,burgers, zouden dat ondertussen ook moeten weten.

Toen "het probleem" als het ware ontdekt werd,begin deze eeuw ,WAS het inderdaad een groot probleem.Iedere fabrikant van gadgets en apparatuur had zijn eigen voedingsaansluiting en desgevallend ook zijn eigen type laadpoort..
Ik heb persoonlijk nog apparatuur vernietigd door mij te vergissen hierin...

Terwijl het "idee" om een harmonizering te verplichten bleef rondhangen sloot zowat de ganse electronica sector zich aan in het USB-consortium...OOk de Chinese produktie van
USB-interfaces, die gewoon als module ingesoldeerd kunnen worden(U en ik kunnen dat kopen voor geen 2 euro per stuk "retail" ook hé) in uw toepassing hielp enorm..
Technici in China losten dat probleem,(dat ook voor hen een probleem was en hinderlijk voor de industrie) al meer dan 10 jaar geleden op maar ondertussen buffelden "onze" EU politici verder aan noeste wetgeving..

EN zo zagen we reeds in het vorig decennium de bijna 100% adoptie van USB-type laadpoorten op alle kleine toepassingen(tegenwoordig laadt je je smartphone zowat overal op).
We zagen de generaties USB iedere 5 jaar opschuiven en zijn nu al enkele jaren op USB-C,een type dat duidelijk steviger is en meer mogelijkheden biedt dan zijn voorganger,de micro-USB...en vele "staande" apparaten behouden,gelukkig,al sinds jaar en dag de klassieke USB A/B-aansluitingen (ondertussen aan zijn 3de generatie,de blauwe-,toe)


Eventuele Europese bemoeienis hierin is N U T T E L O O S

Maar vooral,wat MOEIEN die onbenullen zich eigenlijk,het ontwerp en de poduktie worden al lang niet meer in de EU gedaan en bepaald, en voor ons,de consument,is al lang ,dankzij de evoluties van USB,een bevredigende oplossing gevonden.

Laatst gewijzigd door kelt : 24 september 2021 om 06:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 06:46   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.424
Standaard

Ik vraag me nu af als de EU USB-C gaat verplichten, wat ze gaan doen als ze met USB-D of E gaan zitten.

Als dat even lang gaat duren om die wetgeving te veranderen zitten we aan USB-F tegen dat ze USB-D hebben goedgekeurd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 07:10   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik vraag me nu af als de EU USB-C gaat verplichten, wat ze gaan doen als ze met USB-D of E gaan zitten.

Als dat even lang gaat duren om die wetgeving te veranderen zitten we aan USB-F tegen dat ze USB-D hebben goedgekeurd.
Dat vraag ik mij ook af want in tegenwoordige tijden gaan de veranderingen op wat dan ook met de snelheid van het licht.

p.s.

Eén lader om alle elektrische toestellen op te laden
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be