Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2021, 12:24   #21
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:32   #22
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zag daarjuist in De Spar dat het personeel terug een mondmasker draagt.
Het zal wel opgelegd zijn.
Hier in vele winkels ook het personeel al terug mondkapkes. Ongelooflijk hoeveel mensen nog steeds mee zijn met de paniek. Ik had gedacht dat de ogen nu ondertussen wel open zouden zijn gegaan. Niet dus...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:33   #23
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Hier in vele winkels ook het personeel al terug mondkapkes. Ongelooflijk hoeveel mensen nog steeds mee zijn met de paniek. Ik had gedacht dat de ogen nu ondertussen wel open zouden zijn gegaan. Niet dus...
Zoals Rudy zegt, het zal wel verplicht zijn door de bazen...
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:39   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je begrijpt het nog altijd niet hé. Het is niet dat ik en velen met mij denken dat Corona gedaan is hé. Corona zal NOOIT of te nimmer gedaan zijn. Het is gewoon zo dat ik er mij geen kl*ten van wens aan te trekken. Als jij wil thuisblijven en als jij mondmaskers wil dragen, doe gerust jong. Dat mag allemaal van mij. Maar laat de mensen die wensen te leven gewoon gerust. Maar het is net dat dat zo moeilijk blijkt te zijn voor coronafascisten.
Amen.

Want die zotte, bange, en dictatoriale mensen willen blijkbaar niet meer leven, om nog wat beschermd denken te zijn van corona. Dat is hun goed recht, maar zij eisen dat iedereen stopt met leven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:41   #25
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je begrijpt het nog altijd niet hé. Het is niet dat ik en velen met mij denken dat Corona gedaan is hé. Corona zal NOOIT of te nimmer gedaan zijn. Het is gewoon zo dat ik er mij geen kl*ten van wens aan te trekken. Als jij wil thuisblijven en als jij mondmaskers wil dragen, doe gerust jong. Dat mag allemaal van mij. Maar laat de mensen die wensen te leven gewoon gerust. Maar het is net dat dat zo moeilijk blijkt te zijn voor coronafascisten.
Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen!
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:42   #26
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Er bestaat niet zoiets als het recht om niet besmet te worden.
Verdraai mijn woorden niet. Er is een groot verschil tussen wat jij zegt en het recht om niet blootgesteld te worden aan een onveilige werkplek of enorme vervuiling, of het recht op lichamelijke integriteit. Dat zijn geen absolute rechten, maar ik zou er toch niet te nonchalant mee omspringen.

Dit zijn geen nieuwe dilemma's, het gaat steeds om dezelfde fundamentele ethische vraagstukken, de geschiedenisboeken staan er al duizenden jaren vol van.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:43   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Nee, dat is niet waar. Veel mensen die liever thuis zouden blijven worden bijvoorbeeld door hun werkgever of onverantwoordelijkheid van talloze instanties en overheden gedwongen om zich bloot te stellen aan het virus, gevaccineerd of niet. Zij hebben die vrijheid niet die jij als vanzelfsprekend beschouwd.
Zij worden door niemand gedwongen om zich bloot te stellen. Zij kunnen ontslag nemen, en van de boomschors van hun bonsai verder leven he.

Het is nu eenmaal zo dat "willen leven" inhoudt dat je soms moet riskeren van dood te gaan. Dat is altijd al zo geweest. Toen wij holbewoners waren moesten wij op jacht, of dood gaan van de honger he. En dan kon een gewond everzwijn ons doden.

Mensen die naar hun werk gaan, moeten het verkeer nemen en dood gaan. Zij moeten handelingen stellen die soms een risico inhouden.

Leven is riskeren van dood te gaan.

Het risico om dood te gaan aan gene corona is veel groter dan het risico om dood te gaan aan corona, dus moet daar niet over gezeverd worden.

Citaat:
Als jij die vrijheid wil en daarop niet wil worden aangekeken, dan zal er die vrijheid ook moeten zijn voor wie een andere keuze maakt, is dat niet logisch?
Uw vrije keuze impliceert het aanvaarden van een zeker risico op dood gaan. Dat is altijd voor alles altijd zo geweest. En uiteindelijk ga je dood. Daar is niks mis mee, zo zit het leven ineen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:45   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Verdraai mijn woorden niet. Er is een groot verschil tussen wat jij zegt en het recht om niet blootgesteld te worden aan een onveilige werkplek of enorme vervuiling, of het recht op lichamelijke integriteit. Dat zijn geen absolute rechten, maar ik zou er toch niet te nonchalant mee omspringen.
Waar was jouw betoog al die jaren toen er griep was ?

Het principe is hetzelfde he. Hoe leefden onze voorouders toen er pest en cholera was ? Nog eens, als het U niet aanstaat om het risico te lopen om dood te gaan door te werken, moogt ge ook niet werken, en dus ook niks verdienen. Dat is uw vrijheid. Of kan je een job zoeken die je kan doen zonder mensen moeten te zien. Maar hou op met andere mensen te verbieden van normaal te leven, en normaal ziek te worden en daar normaal aan dood te gaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:51   #29
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Inderdaad. En binnenkort activatie van de pandemiewet voor het "klimaat" en bijpassende vrijheidsberoving want het maakt de mensen ziek. Voor uw eigen veiligheid natuurlijk.
Ja, dat spreekt vanzelf. En met volle wetenschappelijke backing. Zoals wetenschappers zo vaak plegen te zeggen, 'vooruitgang' hou je niet tegen.

Voor zover men de keuzevrijheid nog heeft, zal iedereen voor zichzelf moeten uitmaken hoe ver men hier in wil meegaan.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 13:05   #30
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waar was jouw betoog al die jaren toen er griep was ?

Het principe is hetzelfde he. Hoe leefden onze voorouders toen er pest en cholera was ? Nog eens, als het U niet aanstaat om het risico te lopen om dood te gaan door te werken, moogt ge ook niet werken, en dus ook niks verdienen. Dat is uw vrijheid. Of kan je een job zoeken die je kan doen zonder mensen moeten te zien. Maar hou op met andere mensen te verbieden van normaal te leven, en normaal ziek te worden en daar normaal aan dood te gaan.
Van zo'n intelligente kerel had ik toch iets meer historisch besef verwacht. Naar het eind van de 19de eeuw toe groeide al het besef dat riolen en proper water in steden toch wel opwoog tegen de vrijheid om alles maar op zijn beloop te laten.

Ik begrijp niet waarom mensen vanuit hun veilige leventje pleiten waar jij voor pleit. Waarom voeg je niet de daad bij het woord? Sticht Patrickville, een stad waar alles kan en niks moet? Praat eens met Gert Verhulst, misschien is er wel een stuk van Plopsaland dat je een paar jaar als het nieuwe Jamestown kan gebruiken, je moet toch ergens beginnen?

Toegegeven, het heeft dan wel een beetje een onfortuinlijke echo als human zoo als er mensen zich (betalend) mogen komen aan vergapen, maar de exposure heeft vast z'n goeie kanten en Gert is ook het OCMW niet.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 13:11   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Van zo'n intelligente kerel had ik toch iets meer historisch besef verwacht. Naar het eind van de 19de eeuw toe groeide al het besef dat riolen en proper water in steden toch wel opwoog tegen de vrijheid om alles maar op zijn beloop te laten.
Riolen en zo zijn nuttige uitvindingen die het leven niet naar de vaantjes helpen he. In de pot pissen is niet direct een belemmering voor uw bestaan, zoals thuis moeten blijven of een vod op uw smoel moeten houden en geen mensen mogen ontmoeten he.

Wat jij gewoon niet lijkt te snappen is dat "risico lopen op dood gaan" altijd een normaal aspect van "goed leven" is geweest, en dat is nu niet anders. Risico op dood gaan willen vermijden is op zich belachelijk want niet te doen, maar maakt bovendien het stuk "goed leven" definitief stuk. En in dat laatste geval heeft het zelfs geen nut meer om willen blijven te leven.

Kortom, jij pleit om stuk te maken wat het enige nuttige is aan leven, om zogezegd een klein risicootje weg te laten.

Mensen die waanzinnig niet willen riskeren van dood te gaan zijn eigenlijk al dood maar ze weten het niet. Hun goed recht, maar dat ze de anderen niet lastig vallen om te leven he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2021 om 13:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 13:15   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom mensen vanuit hun veilige leventje pleiten waar jij voor pleit.
Ik dood graag. Jij niet ? Ik zou graag veel volk doden alvorens zelf te sterven. Jij niet ?

Toegegeven, ik heb genoten van het leven tot nog toe. Mijn droom was van de wereld te begrijpen, veel te leren. Ik ben nu op een punt waar ik een beetje verzadigd ben, het leven voor mij is dus "achter de rug" en nu zou het plezant zijn om anderen af te maken he. Niet als een eenzame idioot, stijl zelfmoord terrorist he. Maar wel in een collectieve gigantische slachtpartij waar iedereen voluit gaat, berzerken ten top en dan gedood worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2021 om 13:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 13:29   #33
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn droom was van de wereld te begrijpen, veel te leren. Ik ben nu op een punt waar ik een beetje verzadigd ben, het leven voor mij is dus "achter de rug" en nu zou het plezant zijn om anderen af te maken he.
Ge kunt toch wel wa wachten voor dat ge uwen eigen kruistocht begint tot de Theory of Everything 'gevonden' is , eh.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:26   #34
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik dood graag. Jij niet ? Ik zou graag veel volk doden alvorens zelf te sterven. Jij niet ?

Toegegeven, ik heb genoten van het leven tot nog toe. Mijn droom was van de wereld te begrijpen, veel te leren. Ik ben nu op een punt waar ik een beetje verzadigd ben, het leven voor mij is dus "achter de rug" en nu zou het plezant zijn om anderen af te maken he. Niet als een eenzame idioot, stijl zelfmoord terrorist he. Maar wel in een collectieve gigantische slachtpartij waar iedereen voluit gaat, berzerken ten top en dan gedood worden.
Je kan ook een taal leren, geschiedenis bestuderen of goede literatuur lezen natuurlijk (en in die laatste zit veel kennis vervat, zolang het geen romantische of louter formeel 'kunstige' literatuur is), en desnoods probeer je de symboliek van de alchemie (de intelligentere alchemie bedoel ik, rond het figuurlijke 'goud') te doorgronden of zo .

Trouwens: jij moet dan wel - ik negeer even de ethische kwestie hier - jaloers zijn op die Chinees (als het een Chinees was) die met dat coronavirus een 'foutje' heeft begaan?
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:31   #35
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Logisch ook, dit had men nooit mogen afschaffen in bijvoorbeeld winkels met de winterperiode in het verschiet.

Het populisme onder de politici heeft het echter weer gehaald. Het is nu al de 2e keer dat ze zich aan dezelfde steen stoten.
welke ezel?

In Zweden hebben ze nooit mondmaskers of lockdowns gehad.

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:42   #36
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik dood graag. Jij niet ? Ik zou graag veel volk doden alvorens zelf te sterven. Jij niet ?

Toegegeven, ik heb genoten van het leven tot nog toe. Mijn droom was van de wereld te begrijpen, veel te leren. Ik ben nu op een punt waar ik een beetje verzadigd ben, het leven voor mij is dus "achter de rug" en nu zou het plezant zijn om anderen af te maken he. Niet als een eenzame idioot, stijl zelfmoord terrorist he. Maar wel in een collectieve gigantische slachtpartij waar iedereen voluit gaat, berzerken ten top en dan gedood worden.
Nee, ik niet. Het lijkt bijna of mensen verschillend zijn. Ik snap het nog steeds niet. Er zijn toch ten allen tijde conflictgebieden ter wereld waar stoere berserkers heel welkom zijn en er niet zo nauw naar een cv gekeken wordt? En dat is toch altijd zo geweest? Die vrijheid is jou toch nooit ontnomen?

Zelfs voor mensen die wel de spanning leuk vinden maar niet zo graag zelf mensen over de kling jagen is daar een plek, als oorlogscorrespondent of hulpverlener of zo.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:50   #37
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Nee, ik niet. Het lijkt bijna of mensen verschillend zijn. Ik snap het nog steeds niet. Er zijn toch ten allen tijde conflictgebieden ter wereld waar stoere berserkers heel welkom zijn en er niet zo nauw naar een cv gekeken wordt? En dat is toch altijd zo geweest? Die vrijheid is jou toch nooit ontnomen?

Zelfs voor mensen die wel de spanning leuk vinden maar niet zo graag zelf mensen over de kling jagen is daar een plek, als oorlogscorrespondent of hulpverlener of zo.
Patrickve als hulpverlener, leuke gedachte. En misschien zou dat hem goed doen.

Dat gezegd zijnde, on topic: corona is nu structureel vergelijkbaar met griep, al kan het dodental hoger zijn. We raken er niet van af, of de wetenschap moet grote sprongen maken, en dus kan je tot nader orde niet verlangen dat de hele maatschappij zich blijvend een normaal leven ontzegt (en nee, met een masker rondlopen is niet normaal) om het risico van een minderheid te verkleinen (al mag jij natuurlijk een ffp3-masker dragen, dat is zelfs veel veiliger). Hoogstens zijn vrijstellingen voor 60-plussers bespreekbaar, zeker als er toch genoeg werkloosheid zal zijn om hun plaatsen op te vullen.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 26 oktober 2021 om 18:50.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:53   #38
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Genieten zonder masker tot vrijdag dan en vaker naar Olland gaan.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:55   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Trouwens: jij moet dan wel - ik negeer even de ethische kwestie hier - jaloers zijn op die Chinees (als het een Chinees was) die met dat coronavirus een 'foutje' heeft begaan?
Ik zie scheelgroen ! Man wat zou ik ervan genoten hebben !

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2021 om 18:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:56   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Zelfs voor mensen die wel de spanning leuk vinden maar niet zo graag zelf mensen over de kling jagen is daar een plek, als oorlogscorrespondent of hulpverlener of zo.
Het is eigenlijk omgekeerd

Maar eerlijk gezegd, op een zeker ogenblik zou mij dat eigenlijk wel iets zeggen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be