Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2020, 00:50   #41
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niemand wordt verplicht om in contact te komen met de superverspreider
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Juist, alleen weet een superverspreider niet eens dat hij een superverspreider is.
Mocht die het wel weten , en hij trekt er zich geen moer van aan ....
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 00:55   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Waarom zijn mensen kritischer voor hun medeburger dan tegen de overheid?
Kort termijn geheugen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 04:11   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Aah, nu wordt het duidelijk. Uw gezondheid is, hoe zeggen we het... fragiel. Dus uw antwoord daarop is dat de wereld zich dient aan te passen aan uw gezondheid. (Uiteraard geholpen door een klaarstaande fascistoide staat)

Ik wens u niets slechts toe, maar sta mij toe u een gezonde en welgemeende f-off toe te zenden.
U wenst hem niks slechts toe maar iets goeds is blijkbaar ook niet mogelijk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 04:13   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Er zijn heel veel mensen die alleen maar eisen.

Wij eisen gezondheid
Wij eisen veiligheid
Wij eisen inkomen
Wij eisen zekerheid
Wij eisen gelijkheid
Wij eisen alles.....
Is normaal. Zo veel mogelijk eisen om zo weinig mogelijk te krijgen. Iedereen met wat levenservaring weet dat.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 07:25   #45
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarom zijn mensen kritischer voor hun medeburger dan tegen de overheid?
Kort termijn geheugen?
Ja haha, die vraag is "direct ter zake" komen.

Het antwoord ligt ook voor de hand.

Die "kritischer mensen" zijn kritischer voor anderen omdat ze gesponsord worden door overheid met geld afgepakt van anderen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 07:27   #46
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is normaal. Zo veel mogelijk eisen om zo weinig mogelijk te krijgen. Iedereen met wat levenservaring weet dat.
Alleen extremisten vinden dat normaal gedrag.
Socialer zou zijn: bereid andere mensen te helpen, in ruil voor hun hulp.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 07:44   #47
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Kan men ook de ziekteverzekering, werklozensteun, pensioenstelsel, kindertoeslag... en dies meer ook afschaffen. Dat iedereen zijn plan trekt.
Prachtig : binnen afzienbare tijd ga je zien hoe dat gaat uitpakken in de USA; daar hebben ze ong. zoiets. Ik zou zeggen ga ginder wonen.
Done that. Wel niet naar de USA maar hier moet ik ook niet rekenen op enige steun. En raad eens? Mijn levenskwaliteit is 10 keer beter dan in BE waar zowat iedereen op mijn kosten leefde. Ik heb niets tegen solidariteit maar in BE is het gewoon legale diefstal op de werkende mens/belastingbetaler/werkgever en zeker als bewust alleenstaande. Veel afdragen en geen klote terugkrijgen. Dus bye bye BE.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 09:28   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Het kan NOG idioter: een waals politieker vraagt nu dat de corona-maatregelen zouden ferm versoepeld worden tegen Kerstmis.
De virologen zijn razend.
Eens te meer: belgie is een gespleten land.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 10:37   #49
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Leg mij eens uit, want ik ben een dommekloot; wat is een “superverspreider?” Is dat iemand die op een feestje iedereen in de bek speekt?

Of gedraagt het virus zich zoals een politieker? Namelijk aangepast aan de persoon die het parasiteert?
Dit hebben ze moeten uitvinden omdat ze niet geloofden dat het virus via de lucht besmettelijk is.
Ze hebben dus van een superspread events superspreaders gemaakt om hun oeroude theorie recht te houden.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 10:47   #50
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dat is de kern van het hele verhaal.

De staat heeft zich het recht toegeëigend ons manu militare te beschermen voor "een" ziekte.

De staat HEEFT dat recht niet. Zelfs al zou het huidige virus zo dodelijk zijn dan ebola, dan nog beslis ik en ik alleen wat er met mij gebeurt, en welk risico IK wil lopen met MIJN leven.

Dar recht heeft ieder mens. Net zoals het recht zichzelf te beschermen als hij dat wenst. Als ik het zinvol acht mij af te sluiten van de maatschappij, omwille van een besmettelijke ziekte, dan kan niemand mij verplichten me "onder de mensen" te begeven. De nadelen daarvan, daar kies ik dan zelf voor.

Nu heeft men de rollen gewoon omgedraaid, in perfecte collectivistische manier van denken.

Het is nu mijn plicht geworden andere mensen te beschermen. Of die andere mensen dat nu willen of niet.

Ik heb er NIET om gevraagd beschermd te worden, en toch doet men het tegen mijn wens.

En wat is de perfecte term om zo'n situatie te omschrijven?

Fascisme....
Dat eerste zinnetje klopt niet.
De staat heeft zich het recht toegeëigend om te zorgen dat de gezondheiszorg niet overrompeld wordt door corona patienten. Dat recht heeft ze wel, want de staat is degene die de gezondheiszorg voorziet en betaalt.
Alleen kunnen we discussieren of de middelen die de staat gebruikt om die gezondheidszorg te beschermen de juiste zijn.
Van fascisme is geen sprake, enkel van wanbeleid en onverzettelijkheid van een aantal bevoegde ministers.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 10:49   #51
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het kan NOG idioter: een waals politieker vraagt nu dat de corona-maatregelen zouden ferm versoepeld worden tegen Kerstmis.
De virologen zijn razend.
Eens te meer: belgie is een gespleten land.
Ochottekes toch: de virologen zijn razend!!

Hoe sneller er een breed debat komt over die maatregelen hoe beter. En met debat bedoel ik iets anders dan bet doorduwen van de beperkte visie van een select clubje experts uit een zeer beperkte verzameling disciplines. Deze maatregelen hebben een veel te brede impact om hier een technocratische aanpak te volgen. En als het toch technocratisch moet dan wil ik daar ook economen, sociologen, psychologen bij betrokken weten (en niet enkel betrokken maar met even veel inspraak).
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 11:11   #52
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als zou blijken dat jij een “virus-superverspreider” bent dan zou de meest aangewezen maatregel zijn dat ze jou de gevangenis indraaien. Vermits jij mordicus blijft zweren bij jouw persoonlijke vrijheid die je duidelijk boven alles stelt is voor jou dan de gevangenis dan het meest aangewezen verblijf. We moeten toch iets doen om de volksgezondheid te beschermen.
Virus-superverspreiders bestaan niet. Super-verspreidende omstandigheden bestaan wel. Slecht afgezogen, slecht verluchte en slecht gezuiverde lokalen zijn dat. Maar daar wordt noch in het beleid noch in de media voldoende aandacht aan besteed. Concrete maatregelen in die richting zijn er nog steeds niet.

Nochtans is door onderzoek bewezen dat het covid-19 virus nagenoeg alleen verspreid wordt via aerosolen. Hiertegen is het handenwassen, het mondkapje of de sociale afstand totaal niet opgewassen. En gezien het om een aerogeen virus gaat, dat buiten onmiddellijk verdunt en vervliegt als sigarettenrook is daar geen besmetting mogelijk en zijn de maatregelen daar eigenlijk overheidspesterijen.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 11:25   #53
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het kan NOG idioter: een waals politieker vraagt nu dat de corona-maatregelen zouden ferm versoepeld worden tegen Kerstmis.
De virologen zijn razend.
Eens te meer: belgie is een gespleten land.
Dat woordje "ferm" hebt U er gewoon bij gefantaseerd, kwestie van het te framen.
Hij vraagt gewoon om het bespreekbaar te maken.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 11:26   #54
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het kan NOG idioter: een waals politieker vraagt nu dat de corona-maatregelen zouden ferm versoepeld worden tegen Kerstmis.
De virologen zijn razend.
Eens te meer: belgie is een gespleten land.
Ik ben niet razend maar begin er mijn goesting van te krijgen. Het verlies dit jaar zal navenant zijn en mijn pree zoals politici en virologen ligt er niet op het einde van de maand.
Het is niet aan de virologen om continu op het voorplan te treden en op de beslissingen door te wegen.
Tenslotte zoals in elke draad vind men het nodig de discussie te verzieken met Vlaams-Waalse-Brusselse perikelen laat staan dat ook Frankrijk als zondebok er wordt bijgesleurd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 11:26   #55
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat eerste zinnetje klopt niet.
De staat heeft zich het recht toegeëigend om te zorgen dat de gezondheiszorg niet overrompeld wordt door corona patienten. Dat recht heeft ze wel, want de staat is degene die de gezondheiszorg voorziet en betaalt.
Alleen kunnen we discussieren of de middelen die de staat gebruikt om die gezondheidszorg te beschermen de juiste zijn.
Van fascisme is geen sprake, enkel van wanbeleid en onverzettelijkheid van een aantal bevoegde ministers.
Het is wel de belgische bevolking die betaalt voor de gezondheidszorg en het is aan de staat om daar als goede huisvader voor te zorgen.
En ziekenhuis afdelingen sluiten omdat een ander afdeling zou overbevolkt kunnen raken is niet echt wat een goede huisvader zou doen, laat staan in overeenstemming met de artsen en verpleegkundige hun eed.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 11:31   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Au fond wordt menselijk contact verboden.
Inderdaad. Zo veel mogelijk de onderlinge contacten beperken. Zo wordt een pandemie bestreden sinds eeuwen.

Je hebt het eindelijk begrepen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 11:35   #57
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad. Zo veel mogelijk de onderlinge contacten beperken. Zo wordt een pandemie bestreden sinds eeuwen.

Je hebt het eindelijk begrepen.
Waarom dan jongeren verbieden contact te hebben met elkaar ?
Zij hebben er geen last van, dus is het totaal nutteloos hen deze regels op te leggen
Diegenen die de onderlinge contacten moeten bepreken, zijn de risicogroepen
En dat is perfect doenbaar.
Het is zelfs makkelijker, minder kostelijk en verhoogt nog eens aanloop naar groepsimmuniteit
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 11:40   #58
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad. Zo veel mogelijk de onderlinge contacten beperken. Zo wordt een pandemie bestreden sinds eeuwen.

Je hebt het eindelijk begrepen.
Covid-19 is een virus die niet zal verdwijnen, nooit. Hoe lang wil je zo contacten tussen mensen verbieden?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 15:45   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Covid-19 is een virus die niet zal verdwijnen, nooit.
En dan.
De seizoensgriep komt ook jaarlijks terug. Daar bestaat jaarlijks een prikje tegen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 15:51   #60
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En dan.
De seizoensgriep komt ook jaarlijks terug. Daar bestaat jaarlijks een prikje tegen.
Inderdaad, en daar nemen we geen absurde maatregelen tegen. Dat beetje doden nemen we er gewoon bij.

Alleen voor corona moeten er plots de meest waanzinnige dingen verplicht of verboden worden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be