Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2013, 23:21   #21
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een sterke vakbond kan zijn nut hebben, doch de meeste vakbonden in het westen zijn hun bestaansreden reeds lang vergeten.

Een sterke vakbond die de werkgelegenheid van andere vernielt, zoals die van het spoor, is niet bruikbaar.

Daarnaast zijn onze vakbonden enkel nog bezig met grote bedrijven en werkloosheidsuitkeringen.

Terwijl Ford Genk gesloten werd, werden er ook andere bedrijven gesloten, doch voor de werknemers uit die bedrijven hebben de vakbonden geen onderhandelingen gevoerd voor een goed sociaal plan.
Bij de sluiting van die bedrijven hebben de vakbonden geen onderhandelingen gehouden om de oudere werknemers op brugpensioen te krijgen.

Een vakbond moet er staan om de veiligheid, werkgelegenheid, gezondheid en financiële eerlijkheid van de werknemer te verzekeren. Maar wel van alle werknemers en niet enkel die van de grote bedrijven.

En uit ervaring weet ik dat de vakbonden zich niet bezig houden met werknemers van kleine bedrijven, want daar is de media niet massaal aanwezig.
Daar kunnen ze geen grote stakingen en blokkades opwerpen.
klopt allemaal wel,

maar wat is uw alternatief?
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 07:00   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
klopt allemaal wel,

maar wat is uw alternatief?
Het alternatief dat men vandaag gebruikt in kleine bedrijven.
Een vlot overleg tussen werkgever en werknemer en geen overdreven eisen, noch van de werkgever, noch van de werknemer.
Voor werklozen bestaat vandaag ook de hulpkas voor werklozen, en alles moet toch via de RVA.

Ontneem de vakbonden hun politieke inspraak en laat ze werken zoals die in Frankrijk en Nederland.

Dankzij de niet politieke gebondenheid van de Nederlandse vakbonden, hebben zij daar reeds meer dan 15 jaar een eenheidstatuut voor werknemers.
Daar moeten de vakbonden wel deftig werken voor al hun leden, want anders hebben ze geen inkomsten. De vakbonden daar zijn namelijk afhankelijk van hun leden.

In Nederland werken ook de verenigingen van werkgevers zonder politieke inspraak.

Beide, dus zowel vakbonden, als verenigingen voor werkgevers, kunnen hierdoor enkel de politiek onderdruk zetten door samenwerking. En door de politici reeds goed uitgewerkte voorstellen onder de neus te duwen.


In Belgie zit je echter met het probleem, dat de vakbonden voor bepaalde bedrijven, zoveel rechten hebben afgedwongen voor de werknemers. Rechten die zelfs niet eens verantwoordbaar zijn en vaak door het gijzelen van heel het land, dat de vakbonden nu niet meer kunnen onderhandelen voor een eenheidstatuut zonder zwaar gezichtsverlies te lijden.

Maar niet enkel binnen de privé-bedrijven hebben ze onverantwoordelijke rechten afgedwongen door het gijzelen van de economie.

Ook binnen de ambtenarij hebben ze ontverantwoordelijk gehandeld en blijven ze ontwerantwoordelijk handelen.
Neem enkel de NMBS, waar ze vorig jaar meer dan 20 dagen aan het staken zijn geweest, om een afdeling die eigenlijk zelfbedruipend moet zijn en winst zou moeten opleveren, namelijk het goederentransport, onredabel te houden.

Binnen de havenactiviteiten hebben ze heel de Vlaamse economie gegijzeld om de loodsen een duur pensioen te kunnen laten behouden, maar hebben ze ook heel de economie afgedreigd om de indexsprong voor ambtenaren te blokkeren en hun onrechtvaardig hoog pensioen te behouden.

Een eenvoudige oplossing om de vakbonden op een menselijke manier te doen werken, is van hen een rechtspersoon maken, waarbij zij bij het overtreden van de wet en/of onverantwoordelijke schade aan derde toebrengen, veroordeelt kunnen worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 22:48   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het alternatief dat men vandaag gebruikt in kleine bedrijven.
Een vlot overleg tussen werkgever en werknemer en geen overdreven eisen, noch van de werkgever, noch van de werknemer.
Voor werklozen bestaat vandaag ook de hulpkas voor werklozen, en alles moet toch via de RVA.

Ontneem de vakbonden hun politieke inspraak en laat ze werken zoals die in Frankrijk en Nederland.

Dankzij de niet politieke gebondenheid van de Nederlandse vakbonden, hebben zij daar reeds meer dan 15 jaar een eenheidstatuut voor werknemers.
Daar moeten de vakbonden wel deftig werken voor al hun leden, want anders hebben ze geen inkomsten. De vakbonden daar zijn namelijk afhankelijk van hun leden.

In Nederland werken ook de verenigingen van werkgevers zonder politieke inspraak.

Beide, dus zowel vakbonden, als verenigingen voor werkgevers, kunnen hierdoor enkel de politiek onderdruk zetten door samenwerking. En door de politici reeds goed uitgewerkte voorstellen onder de neus te duwen.


In Belgie zit je echter met het probleem, dat de vakbonden voor bepaalde bedrijven, zoveel rechten hebben afgedwongen voor de werknemers. Rechten die zelfs niet eens verantwoordbaar zijn en vaak door het gijzelen van heel het land, dat de vakbonden nu niet meer kunnen onderhandelen voor een eenheidstatuut zonder zwaar gezichtsverlies te lijden.

Maar niet enkel binnen de privé-bedrijven hebben ze onverantwoordelijke rechten afgedwongen door het gijzelen van de economie.

Ook binnen de ambtenarij hebben ze ontverantwoordelijk gehandeld en blijven ze ontwerantwoordelijk handelen.
Neem enkel de NMBS, waar ze vorig jaar meer dan 20 dagen aan het staken zijn geweest, om een afdeling die eigenlijk zelfbedruipend moet zijn en winst zou moeten opleveren, namelijk het goederentransport, onredabel te houden.

Binnen de havenactiviteiten hebben ze heel de Vlaamse economie gegijzeld om de loodsen een duur pensioen te kunnen laten behouden, maar hebben ze ook heel de economie afgedreigd om de indexsprong voor ambtenaren te blokkeren en hun onrechtvaardig hoog pensioen te behouden.

Een eenvoudige oplossing om de vakbonden op een menselijke manier te doen werken, is van hen een rechtspersoon maken, waarbij zij bij het overtreden van de wet en/of onverantwoordelijke schade aan derde toebrengen, veroordeelt kunnen worden.
Als er hier één iemand "ontwerantwoordelijk" is, ben jij het.
Jij wilt terug naar de tijd van Daens en Eylenbosch. Dat is een grote illusie. Als er een periode is, zoals nu, dat het moeilijk gaat, dan vergroot de solidariteit onder de werknemers. De geschiedenis heeft dat aangetoond.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 22:17   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Een land zonder sterke vakbonden is Bangladesh. Meer dan 1000 dode slaven door een ingestorte "fabriek". Hier op tv durft een kerel van Comeos dan nog verklaren dat z'n organisatie "schone" kleren wil en ook de oorsprong van de produkten controleert. In één adem voegt hij eraan toe dat die bloezuigers in landen als Bangladesh werken met onderaannnemers. Die "kunnen" ze niet "controleren"
Toppunt van schijnheiligheid !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 20:43   #25
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
In de USA heb je sterkere vakbonden als in de EU. Getuige de verschillende havenvakbonden aan de US havens.

Ja, en ook de onderwijsvakbond, en die hebben een heel goed statuut en loon. Maar in de meeste andere sectoren staat de vakbond erg zwak of is ze onbestaande. Arbeiders kunnen er van de ene dag op de andere ontslagen worden met slechts een minimale vergoeding (of helemaal niets) en de lonen in veel sectoren zijn laag in vergelijking met de levenskost(worden dan ook nog eens omlaag gehaald door de vele illegalen uit Latijns Amerika werkzaam in de VS). Amerikanen hebben ook maar weinig vakantie en de werkgever kan niet-betaald overwerk eisen. Tenslotte moeten Amerikanen ontzettend veel betalen voor dingen die in België goedkoop zijn, zoals medicijnen, hospitalisatieverzekering, universiteit, tandarts, etc.

In de VS kun je beter voor eigen rekening werken dan in een bedrijf, en hopen dat ze zaken goed draaien. Zoniet kun je nog altijd de vele "loosers" vervoegen in de trailerkampen of de halve krottenwijken rond de meeste steden, waar criminaliteit, drugs, en slechte scholen legio zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 mei 2013 om 20:46.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 22:52   #26
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een land zonder sterke vakbonden is Bangladesh. Meer dan 1000 dode slaven door een ingestorte "fabriek". Hier op tv durft een kerel van Comeos dan nog verklaren dat z'n organisatie "schone" kleren wil en ook de oorsprong van de produkten controleert. In één adem voegt hij eraan toe dat die bloezuigers in landen als Bangladesh werken met onderaannnemers. Die "kunnen" ze niet "controleren"
Toppunt van schijnheiligheid !
Je bent een grappig fenomeen, toppunt van schijnheiligheid is juist jouw posting. Een ramp met vele doden misbruiken, de doden draaien zich om in hun graf.

Hoe kan je dansen op het graf van de doden voor je eigen gewin?
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2013, 16:34   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Je bent een grappig fenomeen, toppunt van schijnheiligheid is juist jouw posting. Een ramp met vele doden misbruiken, de doden draaien zich om in hun graf.

Hoe kan je dansen op het graf van de doden voor je eigen gewin?
Flauw...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2013, 16:36   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, en ook de onderwijsvakbond, en die hebben een heel goed statuut en loon. Maar in de meeste andere sectoren staat de vakbond erg zwak of is ze onbestaande. Arbeiders kunnen er van de ene dag op de andere ontslagen worden met slechts een minimale vergoeding (of helemaal niets) en de lonen in veel sectoren zijn laag in vergelijking met de levenskost(worden dan ook nog eens omlaag gehaald door de vele illegalen uit Latijns Amerika werkzaam in de VS). Amerikanen hebben ook maar weinig vakantie en de werkgever kan niet-betaald overwerk eisen. Tenslotte moeten Amerikanen ontzettend veel betalen voor dingen die in België goedkoop zijn, zoals medicijnen, hospitalisatieverzekering, universiteit, tandarts, etc.

In de VS kun je beter voor eigen rekening werken dan in een bedrijf, en hopen dat ze zaken goed draaien. Zoniet kun je nog altijd de vele "loosers" vervoegen in de trailerkampen of de halve krottenwijken rond de meeste steden, waar criminaliteit, drugs, en slechte scholen legio zijn.
Da's de nagel op de kop !
2 Jaar terug was ik o.a. in New-York.
Ik heb daar een t-shirt gekocht voor 0,75 $ !!! In een gewone straat, dicht bij de 5th avenue...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 00:47   #29
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Als er hier één iemand "ontwerantwoordelijk" is, ben jij het.
Jij wilt terug naar de tijd van Daens en Eylenbosch. Dat is een grote illusie. Als er een periode is, zoals nu, dat het moeilijk gaat, dan vergroot de solidariteit onder de werknemers. De geschiedenis heeft dat aangetoond.
In zijn post wenst hij enkel dat de vakbonden werken zoals in Nederland. Daar zijn er zover ik weet geen onmenselijke taferelen zoals in de industriële revolutie te zien.

Citaat:
Tenslotte moeten Amerikanen ontzettend veel betalen voor dingen die in België goedkoop zijn, zoals medicijnen, hospitalisatieverzekering, universiteit, tandarts, etc.
Die betaal je nu ook, onder de vorm van belastingen.

Citaat:
In de VS kun je beter voor eigen rekening werken dan in een bedrijf, en hopen dat ze zaken goed draaien. Zoniet kun je nog altijd de vele "loosers" vervoegen in de trailerkampen of de halve krottenwijken rond de meeste steden, waar criminaliteit, drugs, en slechte scholen legio zijn.
Juist hetzelfde in Belgie alleen op kleinere schaal.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 16 mei 2013 om 00:50.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 09:18   #30
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
In zijn post wenst hij enkel dat de vakbonden werken zoals in Nederland. Daar zijn er zover ik weet geen onmenselijke taferelen zoals in de industriële revolutie te zien.


Die betaal je nu ook, onder de vorm van belastingen.


Juist hetzelfde in Belgie alleen op kleinere schaal.
Burn. In plaats van wat blind te kankeren op de VS, zou men beter eens kijken naar de prachtige situatie hier:

Torenhoge werkloosheid en belastingen, stakingen a volonté waar de burger niks kan aan doen en waar de bonden zich nooit voor moeten verantwoorden, waar een organisatie wordt beschuldigd van financiële wanpraktijken en dat zomaar mag verkondigen als een aanval op vrijwilligers terwijl niemand dat ooit gezegd heeft,...

Jaja, ik ben fier om belg te zijn.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 16 mei 2013 om 09:20.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 12:45   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Burn. In plaats van wat blind te kankeren op de VS, zou men beter eens kijken naar de prachtige situatie hier:

Torenhoge werkloosheid en belastingen, stakingen a volonté waar de burger niks kan aan doen en waar de bonden zich nooit voor moeten verantwoorden, waar een organisatie wordt beschuldigd van financiële wanpraktijken en dat zomaar mag verkondigen als een aanval op vrijwilligers terwijl niemand dat ooit gezegd heeft,...

Jaja, ik ben fier om belg te zijn.
Ik heb nogal wat gereisd, overal ter wereld.
In het buitenland weet men steeds beter hoe het hier draait in Belgie.
Dikwijls kent men de verhouding tussen Vlamingen & Walen.
Ik ben fier om Vlaming te zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 15:52   #32
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Burn. In plaats van wat blind te kankeren op de VS, zou men beter eens kijken naar de prachtige situatie hier:

Torenhoge werkloosheid en belastingen, stakingen a volonté waar de burger niks kan aan doen en waar de bonden zich nooit voor moeten verantwoorden, waar een organisatie wordt beschuldigd van financiële wanpraktijken en dat zomaar mag verkondigen als een aanval op vrijwilligers terwijl niemand dat ooit gezegd heeft,...

Jaja, ik ben fier om belg te zijn.
Zowel mijn nederlandse familie als duitse collega's snappen daar niks van.

Vakbond per bedrijf, cava
Vakbond per sector, cava
Vakbond per politieke partij????? Hoe komt men erbij.

Ik bracht een vriendin weg omdat ik haar openbaar vervoer wou besparen. Dat werd als vreemd aanzien, totdat ik mijn ervaringen met staken uitlegde.

Mijn duits loon is ongeveer wat ik binnen 10 jaar zou verdienen in België, belastingen zijn lager, meer verlof, flexibele uren, betaalde overuren. Wat wil een mens meer?

Een nederlandse vriend vertelt me dat hij voor een belgisch project doodleuk aangeraden werd om de burgemeester een enveloppe te geven, iets wat in Nederland vrijwel ondenkbaar is.

In Nederland zijn vrijwel alle stoplichten gesynchroniseerd en met altijd-groen sensors uitgerust. In Duitsland kan men tegen 180 per uur een politiecombi voorbijsteken. In België is men blij met een half uur file.

Wie regelmatig in het buitenland komt, komt vanzelf terug met een afkeer voor België. Tis te zeggen ... terugkeer ... als beste van mijn afstudeerjaar vrees ik dat België een toptalent kwijt is. Voorts hoor ik in mijn omgeving gelijkaardige geluiden, waarbij de meest intelligente studenten staan te trappelen om België te verlaten.

Laatst gewijzigd door Effect : 16 mei 2013 om 15:53.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 16:22   #33
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Effec[/

Hoeveel dagen per jaar wordt er gestaakt in het openbaar vervoer? Dit jaar nog geen enkele, vorig jaar 1. Dankzij het stakingsrecht hebben die mensen een goed statuut.

Citaat:
Mijn duits loon is ongeveer wat ik binnen 10 jaar zou verdienen in België, belastingen zijn lager, meer verlof, flexibele uren, betaalde overuren. Wat wil een mens meer?
M'n zus woont in Berlijn en zegt dat de gemiddelde ongeveer 20% netto minder verdient dan België en er zijn ook geen minimumlonen. (wat maakt dat, zoals aangetoond in die reportage enkele weken geleden, Oost-Europeanen voor 400 euro per maand vlees komen uitbenen in Duitsland, pure uitbuiting dus)
Alles is ook iets goedkoper in Duitsland maar ik denk dat, topjobs uitgezonderd, de netto lonen in duitsland lager liggen, dat blijkt ook uit statistieken.



Citaat:
Een nederlandse vriend vertelt me dat hij voor een belgisch project doodleuk aangeraden werd om de burgemeester een enveloppe te geven, iets wat in Nederland vrijwel ondenkbaar is.
Dat is in België ook ondenkbaar tegenwoordig, was misschien zo tot 15 jaar geleden. In veel Europese landen is dat echter wel nog dagelijkse kost.



Citaat:
In Nederland zijn vrijwel alle stoplichten gesynchroniseerd en met altijd-groen sensors uitgerust. In Duitsland kan men tegen 180 per uur een politiecombi voorbijsteken. In België is men blij met een half uur file.
Ik kom bijna dagelijks in Nederland en sta er meer in de file dan in België, vooral in randstad. Positief is dan weer dat Nederlanders gedisciplineerder rijden, terwijl Belgen aan bumperkleven doen.



Citaat:
Wie regelmatig in het buitenland komt, komt vanzelf terug met een afkeer voor België.
Onzin. Het weer is slecht en de mentaliteit van de mensen is slecht, wonen is duur geworden, maar de voorzieningen, werkomstandigheden, lonen, en sociale zekerheid is bij de beste van de wereld. In Nederland zijn de woonkosten hoger dan in België en de lonen hetzelfde of dikwijls lager. Waarom denk ik dat ik m'n Belgisch statuut behoud en niet overschakel?





Citaat:
Tis te zeggen ... terugkeer ... als beste van mijn afstudeerjaar vrees ik dat België een toptalent kwijt is.

Echte toptalenten noemen zichzelf nooit een toptalent, regel nummer een bij sollicitaties...


Citaat:
Voorts hoor ik in mijn omgeving gelijkaardige geluiden, waarbij de meest intelligente studenten staan te trappelen om België te verlaten.
De Belgische jongeren doen het minste buitenlandse werkervaring op van alle Europese landen, blijkt uit statistieken. Het enige buurland met veel Belgische grensarbeid is Luxemburg.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 mei 2013 om 16:24.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 16:32   #34
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Burn. In plaats van wat blind te kankeren op de VS, zou men beter eens kijken naar de prachtige situatie hier:

Torenhoge werkloosheid en belastingen, stakingen a volonté waar de burger niks kan aan doen en waar de bonden zich nooit voor moeten verantwoorden, waar een organisatie wordt beschuldigd van financiële wanpraktijken en dat zomaar mag verkondigen als een aanval op vrijwilligers terwijl niemand dat ooit gezegd heeft,...

Jaja, ik ben fier om belg te zijn.
Werkloosheid stijgt in heel Europa, ook in Nederland, GB en Frankrijk.

Werkloosheid in de VS is vergelijkbaar met België, de armoede en kinderarmoede ligt er echter verschillende malen hoger.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 16:43   #35
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

stevensterk


Citaat:
Die betaal je nu ook, onder de vorm van belastingen.
Ik denk dat je het niet helemaal doorhebt. Het gaat 5 tot 15000 Euro's per jaar alleen voor ziekteverzekering. Veel mensen verdienen er overigens minder dan in België, fabrieksarbeiders bvb. Geen 13de maand en vele andere Belgische voordelen, en wie ontslagen wordt moet maar zien dat hij z'n plan trekt en z'n huis verkopen.




Citaat:
Juist hetzelfde in Belgie alleen op kleinere schaal.
officiële cijfers bewijzen dat de kinderarmoede in de VS proportioneel verschillende malen hoger is.




sorry, maar dat zie je niet in België...

Laatst gewijzigd door tomm : 16 mei 2013 om 16:47.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 17:56   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Zowel mijn nederlandse familie als duitse collega's snappen daar niks van.

Vakbond per bedrijf, cava
Vakbond per sector, cava
Vakbond per politieke partij????? Hoe komt men erbij.

Ik bracht een vriendin weg omdat ik haar openbaar vervoer wou besparen. Dat werd als vreemd aanzien, totdat ik mijn ervaringen met staken uitlegde.

Mijn duits loon is ongeveer wat ik binnen 10 jaar zou verdienen in België, belastingen zijn lager, meer verlof, flexibele uren, betaalde overuren. Wat wil een mens meer?

Een nederlandse vriend vertelt me dat hij voor een belgisch project doodleuk aangeraden werd om de burgemeester een enveloppe te geven, iets wat in Nederland vrijwel ondenkbaar is.

In Nederland zijn vrijwel alle stoplichten gesynchroniseerd en met altijd-groen sensors uitgerust. In Duitsland kan men tegen 180 per uur een politiecombi voorbijsteken. In België is men blij met een half uur file.

Wie regelmatig in het buitenland komt, komt vanzelf terug met een afkeer voor België. Tis te zeggen ... terugkeer ... als beste van mijn afstudeerjaar vrees ik dat België een toptalent kwijt is. Voorts hoor ik in mijn omgeving gelijkaardige geluiden, waarbij de meest intelligente studenten staan te trappelen om België te verlaten.
Amaai, dat kan tellen !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 19:14   #37
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Als je alle stakingen bij het openbaar vervoer optelt, vooral dan de trein, kom je tot een hallucinant aantal in de voorbije 2-3 jaar.

De hoge belastingen waren er al lang voor de crisis, wel goed geprobeerd.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 16 mei 2013 om 19:14.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 21:53   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Zowel mijn nederlandse familie als duitse collega's snappen daar niks van.

Vakbond per bedrijf, cava
Vakbond per sector, cava
Vakbond per politieke partij????? Hoe komt men erbij.

Ik bracht een vriendin weg omdat ik haar openbaar vervoer wou besparen. Dat werd als vreemd aanzien, totdat ik mijn ervaringen met staken uitlegde.

Mijn duits loon is ongeveer wat ik binnen 10 jaar zou verdienen in België, belastingen zijn lager, meer verlof, flexibele uren, betaalde overuren. Wat wil een mens meer?

Een nederlandse vriend vertelt me dat hij voor een belgisch project doodleuk aangeraden werd om de burgemeester een enveloppe te geven, iets wat in Nederland vrijwel ondenkbaar is.

In Nederland zijn vrijwel alle stoplichten gesynchroniseerd en met altijd-groen sensors uitgerust. In Duitsland kan men tegen 180 per uur een politiecombi voorbijsteken. In België is men blij met een half uur file.

Wie regelmatig in het buitenland komt, komt vanzelf terug met een afkeer voor België. Tis te zeggen ... terugkeer ... als beste van mijn afstudeerjaar vrees ik dat België een toptalent kwijt is. Voorts hoor ik in mijn omgeving gelijkaardige geluiden, waarbij de meest intelligente studenten staan te trappelen om België te verlaten.
Was jij geen dropout uit een ingenieursopleiding ?

Serieus toptalent
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 22:29   #39
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Was jij geen dropout uit een ingenieursopleiding ?

Serieus toptalent
Schrander opgemerkt. Ik ben inderdaad gestopt met droog vanbuitenleren omdat ik mijn intelligentie beter kwijt kon in een andere richting. De meesten in mijn pba waren met voorsprong intelligenter dan de ingenieursstudie. Maar dat is naast de kwestie, hebt ge ook een antwoord op mijn vergelijk tussen belgie, nederland en duitsland op gebied van loon en infrastructuur?

Ps:ik verdien hier meer dan burgies in belgique. Achja ge moet het zelf waarmaken, dat diploma is uiteindelijk bijzaak
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 12:48   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Schrander opgemerkt. Ik ben inderdaad gestopt met droog vanbuitenleren omdat ik mijn intelligentie beter kwijt kon in een andere richting. De meesten in mijn pba waren met voorsprong intelligenter dan de ingenieursstudie. Maar dat is naast de kwestie, hebt ge ook een antwoord op mijn vergelijk tussen belgie, nederland en duitsland op gebied van loon en infrastructuur?

Ps:ik verdien hier meer dan burgies in belgique. Achja ge moet het zelf waarmaken, dat diploma is uiteindelijk bijzaak
Vwal�* !
We zijn er: dat was te verwachten...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be