Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2008, 18:22   #101
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Op PI is een zeker 'Bruno' al begonnen met het vervolg van de geschiedenis der BUB. Hij valt Ruben scherp aan. Ik weet uiteraard niet in hoeverre deze informatie juist is, ik ben immers geen deelgenoot meer van de discussies in de BUB, maar het ziet ernaar uit dat Ruben niet alleen de waarheid in pacht heeft.

Citaat:
Op het forum van politics.be loopt momenteel een draad aangaande Ruben Cottenjé en de hommeles die hij maakt:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=102204

Kort is zijn verhaal als volgt samen te vatten: "Hans VDC is een dictator die de website van de partij alsook de partijgelden ontvreemd heeft en de hele raad van Bestuur heeft ontslagen". Voortgaande op mijn eerdere, kritische geschiedenis van de B.U.B. zou ik graag de stilte doorbreken.

Ruben Cottenjé, de man laat zich om onduidelijke redenen graag "de Dauphin" noemen is een receptionist in een hotel. Hij werd al eerder bij de VLD buitengegooid en we weten allem�*�*l dat ge al véél moet doen om daar te worden buitengegooid Lol ... Toen sloot hij zich aan bij de B.U.B. en in West-Vlaanderen verichtte de man best goed werk. Toen steeg het succes hem naar het hoofd.
U moet weten, de man is hotelreceptionist, piccolo (gigolo? het is slechts een semantisch verschil Lol)

Bovendien kent de goede man helemaal geen Frans, al wil hij graag als goede, Brugse Franskiljon doorgaan. Hij heeft al naar Antoinette Spaak (FDF) geschreven indertijd, maar ik vraag me af of ze ook maar een letter van zijn koeterwaals verstaan heeft Wink... Nu goed: geen Frans kennen voor een tweetalige partij da's erg. Maar de man kent ook geen Néderlands. Confused Spelfouten, zetfouten, niet-bestaande woorden ... hij kan het allemaal. Maar Nederlands? Nee meneer ...

Genoemde showman heeft ook enorm veel gevoel voor pathetiek. Hij houdt ervan om handtekeningen te zetten met alle "titels" die hij heeft: mister Belgium personality-ondervoorzitter B.U.B.-voorzitter B.U.B.-West-Vlaanderen, voorzitter B.U.B.-Grootbrugge-Mannequin v.h. jaar-voorzitter B.U.B.-Brugge-voorzitter schipperskwartier Rolleyes Als je d�*�*rvan e-mails ontvangt moet je over een stevige electronische brievenbus beschikken. De man is ook monarchist. Tot daar aan toe, dat is ondergetekende ook. Maar hij k�*n het niet laten om met een bijna Wagneriaanse pathos telkenmale de lof te zingen van de eendracht van het Koninkrijk België (10 X gebruikt in één tekst).

Is deze man een opportunist/zeer domme belgicist of een geniale flamingant? Ik weet het eerlijk gezegd niet.

Zijn politieke kennis beperkt zich tot te zeggen dat we "positief" moeten zijn. In een actieprogramma van de B.U.B. dat onze piccolo op 100,000 exemplaren (!!!) wilde laten drukken schreef hij dat de Belgen van elkaar verschilden en dat dat niet erg was (ok) . Aangehaalde voorbeelden van verschillen: lengte, Eek

Deze ideologische hoogvlieger en glamourboy publiceerde wel meer literaire parels, die ongetwijfeld de Zuid-Nederlandse literatuur verrijkt hebben:

"Moet er nu over alles zo fel gediscussieerd worden en onmiddellijke aan het plafond gehangen worden "
"En annexe vous trouvez le preuve des chanchements des tatuts. Voulez vous lisez ce document."
"Onderwerp: aflassing Raad van Bestuur"

Rolleyes

Als zijn zero-taligheid (Wink) nu zijn enige gebrek was, was er niets a.d. hand. Echter, de man benoemde zomaar naar eigen goeddunken mensen in de raad van bestuur, stuurde zelf berichten naar de pers en knoopte contacten aan met ene FW, een meester-oplichter/manipulator, die ... o.a. door hemzélf eerder tot ontslag uit de partij gedwongen wordt. Toen hij uiteindelijk voor de (door hemzelf opgerichte en gewilde Lol) statutaire commissie moest verschijnen werd hij met een stem van 3 tegen 1 buitengesmeten. Daarop poogde hij alles om de "partij terug te winnen", minderjarigen omkopen en dreigtelefoons sturen incluis. Daarna wilde hij de rekening ontvreemden, waardoor de RVB de nieuwe voorzitter natuurlijk volmachtigde om het weinige geld waarover de B.U.B. beschikt veilig te stellen... Omdat ook d�*t niet lukte, duidde hij dan maar zélf een eigen statutaire commissie aan, bestaande uit -21 jarigen en geleid door ... FW... Hij leidt nu een spookvereniging, nog zieliger dan de afscheuringen van het FN en heeft het tot zijn enige levensdoel gemaakt om de B.U.B. te vernietigen.

Laatst gewijzigd door Patriot! : 26 februari 2008 om 18:23.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 18:28   #102
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Met alle respect, maar even louter objectief: is er iets mis of minderwaardig aan het beroep "receptionist"?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 18:32   #103
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Met alle respect, maar even louter objectief: is er iets mis of minderwaardig aan het beroep "receptionist"?
De gemiddelde receptionist is minder intelligent dan de gemiddelde advokaat (Hans zal wel een uitzondering zijn), en dus over het algemeen minder geschikt voor een politieke functie, lijkt mij.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 18:36   #104
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
De gemiddelde receptionist is minder intelligent dan de gemiddelde advokaat (Hans zal wel een uitzondering zijn), en dus over het algemeen minder geschikt voor een politieke functie, lijkt mij.
Héél kort door de bocht!

Ik vind dat men mensen niet mag beoordelen op de graad van hun diploma, maar soit... Het is een indicator, maar het zegt bitter weinig over de eigenschappen van die persoon.

Het is niet omdat je een universitair diploma in handen hebt, dat je ook capabel bent om voorzitter van een partij te zijn of om een politieke functie uit te oefenen.

Laatst gewijzigd door Kim : 26 februari 2008 om 18:37.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 18:38   #105
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Met alle respect, maar even louter objectief: is er iets mis of minderwaardig aan het beroep "receptionist"?
Neen, maar de tekst is wel zeer hilarisch te noemen. Te nemen voor wat hij waard is, natuurlijk.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 18:39   #106
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Neen, maar de tekst is wel zeer hilarisch te noemen. Te nemen voor wat hij waard is, natuurlijk.
Bon, laat ons het vooral niet hebben over de auteur van de tekst.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 18:41   #107
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Héél kort door de bocht!

Ik vind dat men mensen niet mag beoordelen op de graad van hun diploma, maar soit... Het is een indicator, maar het zegt bitter weinig over de eigenschappen van die persoon.

Het is niet omdat je een universitair diploma in handen hebt, dat je ook capabel bent om voorzitter van een partij te zijn of om een politieke functie uit te oefenen.
Er zijn natuurlijk heel wat uitzonderingen, maar gemiddeld genomen is een universitair toch beter in staat om een partij te runnen of om een politieke functie uit te oefenen dan een receptionist.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 18:43   #108
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Op PI is een zeker 'Bruno' al begonnen met het vervolg van de geschiedenis der BUB. Hij valt Ruben scherp aan. Ik weet uiteraard niet in hoeverre deze informatie juist is, ik ben immers geen deelgenoot meer van de discussies in de BUB, maar het ziet ernaar uit dat Ruben niet alleen de waarheid in pacht heeft.
Ha Patriot, dit is wel een héél doorzichtige poging om Hans te steunen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 18:45   #109
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Het is niet omdat je een universitair diploma in handen hebt, dat je ook capabel bent om voorzitter van een partij te zijn of om een politieke functie uit te oefenen.
En dit is wel een heel doorzichtige poging om Hans af te vallen, zonder hem af te vallen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 18:47   #110
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Er zijn natuurlijk heel wat uitzonderingen, maar gemiddeld genomen is een universitair toch beter in staat om een partij te runnen of om een politieke functie uit te oefenen dan een receptionist.
Zo zie ik het niet. Om een partij te runnen moet je niet alleen beschikken over "brains", maar ook over vele andere kwaliteiten.

Een ministerpost van bv. begroting of financiën, dat is iets wat ingevuld moet worden door een economist.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 19:00   #111
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Met alle respect, maar even louter objectief: is er iets mis of minderwaardig aan het beroep "receptionist"?
Natuurlijk niet, maar het kan dat de auteur van deze tekst daar anders over denkt. Ik denk trouwens dat het vooral een referentie is naar Ruben's minachting voor Hans' beroep, hij weigert zelfs te erkennen dat die advocaat is.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 19:12   #112
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

De Bubbels zijn er weer een potje van aan 't maken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 februari 2008 om 19:13.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 20:48   #113
BUB
Schepen
 
BUB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 446
Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard Ruben Cottenjé

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Op PI is een zeker 'Bruno' al begonnen met het vervolg van de geschiedenis der BUB. Hij valt Ruben scherp aan. Ik weet uiteraard niet in hoeverre deze informatie juist is, ik ben immers geen deelgenoot meer van de discussies in de BUB, maar het ziet ernaar uit dat Ruben niet alleen de waarheid in pacht heeft.
Ruben Cottenjé, zijn ouders hebben inderdaad een hotel in het Brugse. Als zoon van...lijkt mij dat best een te rechtvaardigen keuze. Daarnaast denk ik niet dat Ruben een diploma van horeca op zak heeft. Volgens mijn bronnen heeft hij Kunsten en Architectuur gestudeerd.

Het kan zijn dat Ruben niet de perfecte talenknobbel heeft, maar "Style is his form of comminication". Minister van Staat, Antoinette Spaak schijnt hem gefeliciteerd te hebben.

Ruben heeft inderdaad in het jaar 2005 de sjerp behaald van Mister Belgium Personality. We weten wel welk soort van mensen daar de meeste minachting toe uiten. Hoe ziet Bruno Yammine er eigenlijk uit ??? (niemand schijnt die man ooit te hebben gezien)

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat Ruben een goede Belg is. In elk geval ken ik hem als een sociaal man. Rang of stand, Ruben is "immer freundlich".

Over politieke kennis valt te discussieren. Welke is de politieke kennis dan wel van Hans Van de Cauter ? Wat ik wel weet is dat Ruben toch in 3 jaar tijd een ganse B.U.B.-provincie in West-Vlaanderen weet te motiveren. Deze leden zijn geen -21-gers, kijk maar op de laatste Nieuwjaarsreceptie.

In vergelijking staat Hans Van de Cauter met 3 of 4 B.U.B.'ers over na 6 jaar werken...proficiat ! Ruben doet beter en dat zullen we zien wanneer hij met zijn groep opnieuw zal opstaan.

Bruno Yammine "wiens brood men eet...wiens woord..." U kent het beslist wel.
Wie benoemde zichzelf tot voorzitter van de B.U.B. ? Niet Ruben dacht ik.

Wanneer is Ruben gevraagd om voor de Statutaire Commissie te verschijnen ?

Hans Van de Cauter heeft zelf NIET-leden zoals Bruno Yammine zelf "benoemd" om zichzelf te kunnen benoemen. Dit is pas infantiel politiek gedrag...en dat voor mensen die zichzelf hooggediplomeerd noemen.

Minderjarigen omkopen en dreigtelefoons...bewijs dat eens meneer Yammine. Dat is Hans Van de Cauter zijn stijl, kijk maar op de foto. David Charlier er toch betrekkelijk politiek groen uit. Niets op tegen, maar dan verwijt de pot de ketel...

De rekening...foutje Bruno...Hans heeft de B.U.B.-rekening geplunderd. Vraag maar aan ieder lid van de Raad van Bestuur die je kent. (of neen je hebt ze buiten gesmeten (lees: van de website gesmeten))

Een partij leiden na 6 jaar met amper 4 leden, dat is zielig. Niet wat Ruben heeft verwezenlijkt, dat heet motivatie. Dus doek jullie site maar op en schrijf brieven voor het parochieblad. Laat Ruben en de B.U.B. maar verder werken. We zien wel in 2009 !
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 20:50   #114
BUB
Schepen
 
BUB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 446
Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard


Laatst gewijzigd door BUB : 26 februari 2008 om 20:51.
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 21:07   #115
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Bon, laat ons het vooral niet hebben over de auteur van de tekst.
Ik zou zeggen, vooral wel. Wat doet Bruno ondertussen voor de kost?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 21:20   #116
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Wat doet Bruno ondertussen voor de kost?
Geen flauw idee...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 21:36   #117
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Over politieke kennis valt te discussieren. Welke is de politieke kennis dan wel van Hans Van de Cauter ? Wat ik wel weet is dat Ruben toch in 3 jaar tijd een ganse B.U.B.-provincie in West-Vlaanderen weet te motiveren. Deze leden zijn geen -21-gers, kijk maar op de laatste Nieuwjaarsreceptie.
Voor mij zegt het feit dat hij bij de BUB is al meer dan genoeg over zijn politieke kennis.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 23:49   #118
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
De gemiddelde receptionist is minder intelligent dan de gemiddelde advokaat (Hans zal wel een uitzondering zijn), en dus over het algemeen minder geschikt voor een politieke functie, lijkt mij.
Ik vind dit een uitspraak die onder de gordel gaat.
Je doet net hetzelfde als de omhooggevallen madame decroo, die vond dat kinderen van "gewone" afkomst beter geen advocaat worden, omdat ze te boertig zijn.
Mensen op hun beroep aanpakken.
Zeker receptionisten moeten heel veel weten en heel goed met mensen kunnen omgaan. Receptie is meer dan de mensen hun sleutel geven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door Miguelito : 26 februari 2008 om 23:55.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 09:04   #119
TVDD
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 380
Standaard

nog nieuwe intriges in het Dallas van de Belgische politiek?

Laatst gewijzigd door TVDD : 27 februari 2008 om 09:05.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 13:13   #120
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Ik vind dit een uitspraak die onder de gordel gaat.
Je doet net hetzelfde als de omhooggevallen madame decroo, die vond dat kinderen van "gewone" afkomst beter geen advocaat worden, omdat ze te boertig zijn.
Mensen op hun beroep aanpakken.
Zeker receptionisten moeten heel veel weten en heel goed met mensen kunnen omgaan. Receptie is meer dan de mensen hun sleutel geven.
Tuurlijk niet, ik bedoel maar dat receptionisten OVER HET ALGEMEEN minder intelligent zijn dan universitairen, dan kan je toch moeilijk ontkennen. En je hebt toch een beetje intelligentie nodig om een politicus te worden. Ik weet natuurlijk persoonlijk niet of Ruben een van de uitzonderingen is, en ik vind universitairen ook niet superieur, maar voor sommige functies zijn ze over het algemeen nu eenmaal beter geschikt.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be