Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2012, 11:22   #1
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard Leonard en zijn scholen

Ik vind hem echt wel leuk zo.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...enwoordig.aspx

Citaat:
Verder herhaalt het hoofd van de katholieke Kerk in zijn boek zijn standpunten over seksualiteit. "Alle levensvijandige praktijken die de overheid aanmoedigt, zoals veralgemeende contraceptie, definitieve sterilisatie en legalisering van abortus, lijken op korte termijn het welzijn te vergroten. Maar dat klopt niet. Het is makkelijker om met een voorschrift naar de apotheek te gaan dan zich te verdiepen in een methode die beroep doet op inzicht en op wil. Methodes zonder anti-conceptie werken ook doeltreffend", propageert de aartsbisschop.
ik hoop dat hij nu niet voorstelt om het met minderjarige nog niet menstruerende kinderen te doen? Dan heeft men inderdaad geen anti-conceptie nodig.

Maar verder zie ik total het nut niet in om van die ouderwetse spoelmiddelen of turnoefeningen zoals "voor het zingen de kerk uitgaan" te gaan toepassen, als het gewoon ook gaat met een "pilletje".
Ik dacht zelfs dat ze in het Vaticaan ondertussen al hadden begrepen dat de nieuwe anti-conceptiemiddelen zoals pil en spiraal konden gebruikt worden?

Me dunkt is de methode "abortus" vooral in gebruik als met net géén anti-conceptiemiddelen heeft gebruikt.
en wat sterelizatie betreft: liever de moeder laten sterven in het kraambed zeker?

Een kompaan van Leonard had zelfs een betere oplossing voor die smerige hoeren die een abortus lieten uitvoeren:

Citaat:
De Kerstrede van de Spaanse aartsbisschop Javier Martinez was allesbehalve gewoontjes. Hij haalde uit naar vrouwen die een abortus hebben ondergaan. Volgens Martinez "hebben mannen een absolute licentie om hun lichaam te misbruiken."
http://www.vandaag.be/binnenland/872...ondergaan.html

--------------------------------------------------------------------------

Het laagje beschavingsvernis dat mannen kregen gedurende de voorbije vijftig jaar is ontzettend dun en snel verwijderbaar;
door de toenemende invloed van muzelmaanse pre-middeleeuwse praktijken, blijken nu ook de katholieke hoogwaardigheidsbekleders zich geroepen te voelen terug naar hun eigen achterlijke praktijken te grijpen.

Zonder de islamitische druk had iemand als Léonard nooit aartsbisschop geworden. Nu dient hij als tegengewicht voor de muzelmaanse opvattingen.

Het gaat nog leuk worden.
Binnenkort terug het verbod op vlees-eten op vrijdag? Na de ramadan, het veertig dagen vasten in het voorjaar, maar dan échtigintechtig?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 januari 2012 om 11:24.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 11:35   #2
Koevoet
Burger
 
Koevoet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Het is makkelijker om met een voorschrift naar de apotheek te gaan dan zich te verdiepen in een methode die beroep doet op inzicht en op wil. Methodes zonder anti-conceptie werken ook doeltreffend",
Dat is toch geen onwaarheid. Wat heeft abortus met die uitspraak te maken bovendien?
Koevoet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 11:51   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Voor mij doet Leonard het perfect !

Ik ben geen katholiek, en zelfs een beetje anti-godsdienst. Leonard gedraagt zich perfect om mij gelijk te geven ...

Ik ben flamingant en ook hier: Leonard gedraagt zich perfect om de nva nog meer stemmen te geven.

Nu, voor alle duidelijkheid:
Leonard, en alle katholieken die hem willen volgen, hebben gelijk dat ze bij hun overtuiging blijven, vermits dat hun goede recht is.
Deze mensen gaan slechts over de lijn, als ze hun ideeën over de zaken willen opdringen aan anderen, via het repressiemiddel van de strafwet.

Zijn ze tegen abortus: wel dat ze geen abortus plegen op zichzelf, en hun geestesgenoten motiveren om hetzelfde te doen.
Maar dat ze stoppen met te trachten om een niet-katholiek die toch abortus wens, in de gevangenis te steken.
Krak hetzelfde voor echtscheiding, anti-conceptie, ongehuwd samenwonen, euthanasie en wat weet ik nog.

Op zijn kritiek hoe de godsdienstlessen gegeven worden, daar heb ik weinig op aan te merken.
Behalve natuurlijk dat ik vind dat godsdienstlessen thuishoren in de privé-sfeer, zoals de catechese-lessen die ze opdringen aan de kindjes om mee te mogen spelen met de feestjes van eerste en laatste plechtige communie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 11:55   #4
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Léonard is een golfbreker voor verstandige, gematigde mensen.
Die soms ook wel eens POCO's genoemd worden

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2012 om 11:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 12:31   #5
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
door de toenemende invloed van muzelmaanse pre-middeleeuwse praktijken, blijken nu ook de katholieke hoogwaardigheidsbekleders zich geroepen te voelen terug naar hun eigen achterlijke praktijken te grijpen.

Zonder de islamitische druk had iemand als Léonard nooit aartsbisschop geworden. Nu dient hij als tegengewicht voor de muzelmaanse opvattingen.
Want de katholieke bisschoppen worden natuurlijk in Mekka aangeduid De paus gaat advies vragen aan de ayatollas en de groot muftis





Hail Spaghetti full of grace, the Sauce is in with you, Blessed art Thou amongst all!
May his Noodly Appendage touch Thou and guide Thou to the right path of the Meat Balls.

You lady, have been truly blessed by His Noodly Appendage.
RAmen

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2012 om 12:32.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 12:43   #6
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik vind hem echt wel leuk zo.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...enwoordig.aspx



ik hoop dat hij nu niet voorstelt om het met minderjarige nog niet menstruerende kinderen te doen? Dan heeft men inderdaad geen anti-conceptie nodig.

Maar verder zie ik total het nut niet in om van die ouderwetse spoelmiddelen of turnoefeningen zoals "voor het zingen de kerk uitgaan" te gaan toepassen, als het gewoon ook gaat met een "pilletje".
Ik dacht zelfs dat ze in het Vaticaan ondertussen al hadden begrepen dat de nieuwe anti-conceptiemiddelen zoals pil en spiraal konden gebruikt worden?

Me dunkt is de methode "abortus" vooral in gebruik als met net géén anti-conceptiemiddelen heeft gebruikt.
en wat sterelizatie betreft: liever de moeder laten sterven in het kraambed zeker?

Een kompaan van Leonard had zelfs een betere oplossing voor die smerige hoeren die een abortus lieten uitvoeren:


http://www.vandaag.be/binnenland/872...ondergaan.html

--------------------------------------------------------------------------

Het laagje beschavingsvernis dat mannen kregen gedurende de voorbije vijftig jaar is ontzettend dun en snel verwijderbaar;
door de toenemende invloed van muzelmaanse pre-middeleeuwse praktijken, blijken nu ook de katholieke hoogwaardigheidsbekleders zich geroepen te voelen terug naar hun eigen achterlijke praktijken te grijpen.

Zonder de islamitische druk had iemand als Léonard nooit aartsbisschop geworden. Nu dient hij als tegengewicht voor de muzelmaanse opvattingen.

Het gaat nog leuk worden.
Binnenkort terug het verbod op vlees-eten op vrijdag? Na de ramadan, het veertig dagen vasten in het voorjaar, maar dan échtigintechtig?
Zonder anti-conceptie, maar jezelf beroepen op "wil". Da's dus pleiten voor het achterhaalde "sex is voor kinderen te maken en voor de rest moet je aan onthouding doen". Dikke bullshit, ik wil geen onthouding, ik wil sex voor de lust en het genot. Good people go to heaven, bad people go everywhere
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 12:45   #7
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik dacht zelfs dat ze in het Vaticaan ondertussen al hadden begrepen dat de nieuwe anti-conceptiemiddelen zoals pil en spiraal konden gebruikt worden?
Nee, Paulus VI al heeft de verwachtingen van de moderne katholiek niet voldaan.

Citaat:
en wat sterelizatie betreft: liever de moeder laten sterven in het kraambed zeker?
Het is altijd kiezen voor één van de twee levens in zulke gevallen, en de Roomse Kerk kiest in dat geval voor het leven van het kind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Een kompaan van Leonard had zelfs een betere oplossing voor die smerige hoeren die een abortus lieten uitvoeren:


http://www.vandaag.be/binnenland/872...ondergaan.html
Ik vind het wel raar dat ik voor zulke vreemde uitspraken geen enkele andere bron vindt.

Citaat:
Het laagje beschavingsvernis dat mannen kregen gedurende de voorbije vijftig jaar is ontzettend dun en snel verwijderbaar; door de toenemende invloed van muzelmaanse pre-middeleeuwse praktijken, blijken nu ook de katholieke hoogwaardigheidsbekleders zich geroepen te voelen terug naar hun eigen achterlijke praktijken te grijpen.
Nee, Léonard keert niet terug naar vroeger. Léonard is ietwat rechtlijning in de leer, en uit dat erg grof, maar het blijft bij uiten. Veel gepraat, weinig actie.

Citaat:
Zonder de islamitische druk had iemand als Léonard nooit aartsbisschop geworden. Nu dient hij als tegengewicht voor de muzelmaanse opvattingen.
Je verzint weeral eens een hoop fabeltjes om je Islamhaat te legitimeren.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 12:50   #8
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door =Albrecht Bekijk bericht
Ik vind het wel raar dat ik voor zulke vreemde uitspraken geen enkele andere bron vindt.
Leren zoeken. Ik vind die wél, in La Vanguardia:


El arzobispo de Granada: "Si la mujer aborta, el varón puede abusar de ella"
....
Mart�*nez dio a entender que la mujer que aborta "mata a un niño indefenso" y, por tanto, "da a los varones la licencia absoluta, sin l�*mites, de abusar" de su cuerpo.
....
http://www.vanguardia.com.mx/elarzob...a-1166366.html
Hier ook:
Ciudadanos se movilizan contra el Arzobispo de Granada a través de Facebook

En su homil�*a, el Arzobispo afirmó que "si la mujer aborta, el varón puede abusar de ella"

"Que la justicia actúe contra el Arzobispo de Granada" es el nombre del grupo

09.01.10 | 00:01h. INFORMATIVOS TELECINCO |
La homil�*a del Arzobispo de Granada, Javier Mart�*n, del 20 de diciembre ha movilizado a través de Facebook a miles de ciudadanos que quieren que el Arzobispo responsa ante la Justicia por la frase pronunciada ante los feligreses de que "si la mujer aborta, el varón puede abusar de ella"
http://www.telecinco.es/informativos...100289978.html


De criminele zot.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2012 om 13:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 12:57   #9
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Leren zoeken. Ik vind die wél:
Ik kan goed genoeg zoeken. Ik zocht echter wel naar Engelstalige artikels, om mij de moeite te besparen om het Spaans te vertalen.

Nou zou ik ook kunnen zeggen op jouw manier: impressioneert me niks, ikke ni geloven
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:03   #10
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Opvallend trouwens is het gebruik van "Mart�*nez dio a entender", dus suggereren.

In context gelezen zei hij zoiets als dit: "als een moeder vindt dat ze misbruik mag maken van haar kind, waarom zou een man dan geen misbruik mogen nemen van zijn vrouw?"

Natuurlijk erg kort door de bocht, maar veel minder extreem dan geciteerd.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:04   #11
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Je verzint weeral eens een hoop fabeltjes om je Islamhaat te legitimeren.
ik verzin helemaal niks.

In een klas waar ondertussen de helft zich beroept op vaginale maagdelijkheid (blijkbaar telt het andere gaatje niet) dat uiten via een doek om hun hoofdhaar onder te verstoppen, en d�*t propageren als ultieme "vroomheid" of beter nog: goed huwbare huisvrouw, is het niet meer evident om de verworven rechten van vrije vrouwen te propageren. Léonard springt in de gemaakte opening en begint langzaam maar zeker de katholieke vorm van vroomheid te promoten: wij gaan ook maagdelijk het huwelijk in en neen, wij nemen geen pil, geen abortus, geen sterelizatie, wij gaan voor het zingen de kerk uit en onze jongens mogen wèl met moslima's huwen. Waarop de tegenhangende imam dan weer zegt: jamaar ONZE jongens mogen ook wèl met katholieke meisjes huwen. In de VS hebben ze ipv een hoofddoek ook al een ring aangeprezen. Iemand die zulke ring draagt wil zeggen dat ze niet verkracht wil worden. Net zoals zo'n hoofddoektrees. Is dat niet duidelijk dan?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:07   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Zonder anti-conceptie, maar jezelf beroepen op "wil". Da's dus pleiten voor het achterhaalde "sex is voor kinderen te maken en voor de rest moet je aan onthouding doen". Dikke bullshit, ik wil geen onthouding, ik wil sex voor de lust en het genot. Good people go to heaven, bad people go everywhere
Het mannelijk orgasme stelt niet veel voor, ge kunt daar beter cynisch over doen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:09   #13
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Opvallend trouwens is het gebruik van "Mart�*nez dio a entender", dus suggereren.

In context gelezen zei hij zoiets als dit: "als een moeder vindt dat ze misbruik mag maken van haar kind, waarom zou een man dan geen misbruik mogen nemen van zijn vrouw?"

Natuurlijk erg kort door de bocht, maar veel minder extreem dan geciteerd.
Of hij het nu suggereert dan wel laat doorschemeren:
- abortus plegen is de zaak van de moeder over haar eigen lichaam
- een bevruchte eicel of embryo kan men niet als "kind" aanmerken.
- onder geen beding kan men misbruik maken van een andere persoon.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:09   #14
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Opvallend trouwens is het gebruik van "Mart�*nez dio a entender", dus suggereren.

In context gelezen zei hij zoiets als dit: "als een moeder vindt dat ze misbruik mag maken van haar kind, waarom zou een man dan geen misbruik mogen nemen van zijn vrouw?"

Natuurlijk erg kort door de bocht, maar veel minder extreem dan geciteerd.
Martinez dio a entender que Martinez es un idiota completa y incapable

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2012 om 13:20.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:12   #15
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
- abortus plegen is de zaak van de moeder over haar eigen lichaam
Volgens het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt wel.
Citaat:
- een bevruchte eicel of embryo kan men niet als "kind" aanmerken.
Volgens het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt wel.
Citaat:
onder geen beding kan men misbruik maken van een andere persoon.
Volgens het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt is abortus dat wel.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:14   #16
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het mannelijk orgasme stelt niet veel voor, ge kunt daar beter cynisch over doen
Da's het probleem van de vrouwelijke tegenpartij (al dan niet meervoud) of, naargelang de persoon, de mannelijke tegenpartij (ook al dan niet meervoud) eh. Zij zijn immers bezig om jou dat orgasme te bezorgen en vice versa. Als het mannelijk orgasme dan niet voorvoorstel is dat too bad voor hen; zolang hun eigen orgasme maar wel iets voorstelt .
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:16   #17
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Volgens het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt wel.
Volgens het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt wel.
Volgens het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt is abortus dat wel.
Volgens normaal denkende mensen niet. Een geluk dat die in de meerderheid zijn, dus wat de kerk vindt of niet, dat is niet relevant.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:16   #18
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Volgens het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt wel.
Volgens het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt wel.
Volgens het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt is abortus dat wel.
Het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt heeft helemaal niet het recht om op te roepen tot verkrachting van vrouwen die niet aan hun standpunt voldoen!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:18   #19
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt heeft helemaal niet het recht om op te roepen tot verkrachting van vrouwen die niet aan hun standpunt voldoen!
Dat was mijn punt dat ik net enkele berichtjes geleden aanhaalde. Hij zegt niet dat zulke vrouwen verkracht moeten worden, hij maakt gewoon een erg botte en weinig doordachte vergelijking.

Vooral idioot, maar zeker niet crimineel.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:23   #20
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het Kerkelijk en sociaal-conservatief standpunt heeft helemaal niet het recht om op te roepen tot verkrachting van vrouwen die niet aan hun standpunt voldoen!
't is gewoon een bende bescheten idioten zonder enige morele restwaarde, en dat hebben ze dubbel en dik zichzelf aangedaan. Wie maakt zich nog druk over hun standpunten

Niet dat hun en mijn standpunten elkaar soms niet overlappen, maar ik heb me zo niet misdragen als theocratisch autoritair en ook niet als en pedofiel..

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2012 om 13:25.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be