Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2019, 14:45   #141
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de coulissen van de macht is het al langer duidelijk dat de Federale staat kapotbespaard is, en dat het nu aan de gewesten is.

Vlaanderen is nog steeds subsidieziek voor vanalles en nog wat.
Moet ik hieruit besluiten dat als links aan de macht komt dat het een frontale aanval op het Vlaams vermogen zal worden ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 16:00   #142
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Moet ik hieruit besluiten dat als links aan de macht komt dat het een frontale aanval op het Vlaams vermogen zal worden ?
Als links ZOU deelnemen aan een federale regering dan ZOU dat in een COALITIE zijn.
Ben je mee ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 16:09   #143
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
echt niet.

volgende regering (wie ook) moet jaarlijks structureel 4 miljard euro bijkomend besparen, vijf jaar lang.

2 miljard per jaar aan bijkomende pensioenen, 2 miljard per jaar om de Euronorm begroting te halen.

Belgium, The End.

de Griekse toestanden zullen soft lijken tov wat in BE moet gebeuren.
Met het door NVA beloofde evenwicht van de begroting in 2014 is er toch geen enkel probleem.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 19:13   #144
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als links ZOU deelnemen aan een federale regering dan ZOU dat in een COALITIE zijn.
Ben je mee ?
Elke regering zal een coalitie zijn. Maar in dit geval dan een linkse coalitie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 21:44   #145
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is omdat je de essentie van moderne kunst niet begrijpt. De kunst zit hem namelijk niet in het kunstwerk zelf, maar in de Kunst om een stuk afval voor de schroothoop als Kunst doen door te gaan. DAT is pas echte kunst ! Niet aan iedereen gegeven. Slechts enkelen slagen erin U een hoop roestige buizen als kunst laten te bestempelen en in een museum te krijgen.

Je kan het een beetje vergelijken met politiek. Vroeger dacht men dat politiek iets te maken had met "goed bestuur" of zo. Nu is politiek de kunst (jaja) om U doen te geloven dat warme lucht goed bestuur is. Niet aan iedereen gegeven, ook niet. Zoals de kunstenaar die het grootste stuk vuil als kunst verkocht krijgt, een mooie prijs krijgt, gaat de politicus die het meest dwaze idee als bestuur verkocht krijgt, een mooi mandaat krijgen.

Deze draad is er een voorbeeld van. De aberratie dat "kosten verminderen" een inkomensverlaging zou betekenen, verdient een prijs, zoals die roestige buizen een plaats in het museum verdienen. Omdat het zodanig krankzinnig is dat diegene die het kon verkopen, een waar kunstenaar is !
Volledig gelijk. Liegen/bedriegen is een kunst op zich en wie leugens en oplichterij het beste kan promoten/verkopen wint altijd, gelijk op welk vlak dan ook.

Voor wie er meer over wil weten:

De kunst van het liegen

https://meervrijheid.nl/?pagina=1430
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 22:14   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Laten we stellen dat 'moderne kunst' de 'elitaire' evenknie is van het cultuurmarxisme, die ook alle culturen op één lijn zet zonder onderscheid voor de onderlinge verschillen in verwezenlijkingen.
Wat is er eigenlijk marxistisch aan moderne kunst zoals die zich nu aandient?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 22:29   #147
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Met het door NVA beloofde evenwicht van de begroting in 2014 is er toch geen enkel probleem.
Ten laatste oktober komt de EU Troika toezien op toepassing van de EU begrotingsrichtlijnen, dat is al vastgelegd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 22:48   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
6 bestuursorganen met politici en ambtenaren uitschakelen en één regering met ambtenaren overhouden, niemand nog subsidies en de begroting heeft binnen de kortste tijd een overschot.
Zwitserland heeft zo'n ingewikkeld en gelaagd politiek systeem met allerlei bestuursniveaus en politici, en, toch, een heel goed draaiende economie en overeenkomstig financieel plaatje van het staatsapparaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 23:13   #149
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is omdat je de essentie van moderne kunst niet begrijpt. De kunst zit hem namelijk niet in het kunstwerk zelf, maar in de Kunst om een stuk afval voor de schroothoop als Kunst doen door te gaan. DAT is pas echte kunst ! Niet aan iedereen gegeven. Slechts enkelen slagen erin U een hoop roestige buizen als kunst laten te bestempelen en in een museum te krijgen.

Je kan het een beetje vergelijken met politiek. Vroeger dacht men dat politiek iets te maken had met "goed bestuur" of zo. Nu is politiek de kunst (jaja) om U doen te geloven dat warme lucht goed bestuur is. Niet aan iedereen gegeven, ook niet. Zoals de kunstenaar die het grootste stuk vuil als kunst verkocht krijgt, een mooie prijs krijgt, gaat de politicus die het meest dwaze idee als bestuur verkocht krijgt, een mooi mandaat krijgen.

Deze draad is er een voorbeeld van. De aberratie dat "kosten verminderen" een inkomensverlaging zou betekenen, verdient een prijs, zoals die roestige buizen een plaats in het museum verdienen. Omdat het zodanig krankzinnig is dat diegene die het kon verkopen, een waar kunstenaar is !
Het probleem zit 'm natuurlijk in de gedachte dat er zoiets als Kunst zou bestaan en wat dat dan wel mag zijn alvorens je een hoop roestige buizen zou kunnen klasseren onder (enkel) "de Kunst om een stuk afval voor de schroothoop als Kunst doen door te gaan"

Ik had graag je graag jouw mening gehoord wat volgens jou kunst is en wat niet.
Zijn er enige criteria voor of is het altijd brol dat slechts kunst wordt nádat de kunstenaar dat kan laten doorgaan als kunst ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 23:32   #150
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er eigenlijk marxistisch aan moderne kunst zoals die zich nu aandient?
Cultuurmarxisme is een nivellering naar beneden toe tov van niet-westerse culturen, die daardoor ‘hoger’ dienen aangeslagen te worden dan hun werkelijke maatschappelijke verdienste (in het westen) toelaat.
De islam of Afrikaanse cultuur zijn zo’n vb-den van ‘gelijkstelling’ tov de westerse cultuur.

Moderne kunst bewerkstelligt eveneens een emotionele vervreemding naar het menselijke toe tov klassieke kunstwerken, welke laatste het hart en zo je wil de ziel aanspreken.
Enfin, zo ervaar ik het toch.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 23:58   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Cultuurmarxisme is een nivellering naar beneden toe tov van niet-westerse culturen, die daardoor ‘hoger’ dienen aangeslagen te worden dan hun werkelijke maatschappelijke verdienste (in het westen) toelaat.
De islam of Afrikaanse cultuur zijn zo’n vb-den van ‘gelijkstelling’ tov de westerse cultuur.

Moderne kunst bewerkstelligt eveneens een emotionele vervreemding naar het menselijke toe tov klassieke kunstwerken, welke laatste het hart en zo je wil de ziel aanspreken.
Enfin, zo ervaar ik het toch.
Ik vraag me af waar u dat ergens in enig geschrift van Marx hebt gevonden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 09:12   #152
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik vraag me af waar u dat ergens in enig geschrift van Marx hebt gevonden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Enfin, zo ervaar ik het toch.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 09:21   #153
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik had graag je graag jouw mening gehoord wat volgens jou kunst is en wat niet.
Kunst is voor iemand wat hij als kunst beschouwt, he. De "aller individueelste expressie van de aller individueelste emotie". Ik moet zeggen dat ik persoonlijk eigenlijk geen kunst kan appreciëren, maar ik doe wel goed alsof.

Citaat:
Zijn er enige criteria voor of is het altijd brol dat slechts kunst wordt nádat de kunstenaar dat kan laten doorgaan als kunst ?
Ja, eigenlijk wel. Er zijn wel "vormen van kunst" waar je enige techniciteit kan apprecieren. Maar dat is natuurlijk niet het echt kunstzinnige - een notie die mij eigenlijk ontsnapt. Er is misschien zoiets als een "aha" effect, een soort onverwachte associatie die toevallig een dubbele betekenis krijgt, hetzelfde dat aan de basis ligt van een geslaagde mop. Je kan misschien zeggen dat kunst een manier van moppen tappen is.

Als er geen te bewonderen techniciteit is, en de mop is niet erg geslaagd, dan is het enige wat overblijft, de kunst om anderen dat kunst laten te vinden he. Wat op zich misschien de essentie van kunst is. En we zijn weer terug rond.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2019 om 09:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 20:31   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
... ervaar ik...
Hoezo? Hoe ervaar je dan wel dit marxisme?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 22:26   #155
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Hoe ervaar je dan wel dit marxisme?
Moderne kunst aka nihilisme is qua beleving/ervaring niet vergelijkbaar met de klassieke werken, net zoals islam en Afrikaanse culturen niet vergelijkbaar zijn met de verwezenlijkingen van de westerse cultuur.
Of ga je dat bronzen 'kunstwerk' in Oudenaarde evenveel emotionele/culturele waarde toedichten als bv een Rodin of een Michelangelo ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 mei 2019 om 22:26.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 22:38   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Moderne kunst aka nihilisme is qua beleving/ervaring niet vergelijkbaar met de klassieke werken, net zoals islam en Afrikaanse culturen niet vergelijkbaar zijn met de verwezenlijkingen van de westerse cultuur.
Of ga je dat bronzen 'kunstwerk' in Oudenaarde evenveel emotionele/culturele waarde toedichten als bv een Rodin of een Michelangelo ?
Om welke reden is dat nu dan marxistisch? Marxisme is een ideologie. Als u meent dat die kunstwerken marxistisch zijn, dan moeten die toch een ideologische vormen. Hoe dan wel? Waaruit blijkt dat?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 23:17   #157
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om welke reden is dat nu dan marxistisch? Marxisme is een ideologie. Als u meent dat die kunstwerken marxistisch zijn, dan moeten die toch een ideologische vormen. Hoe dan wel? Waaruit blijkt dat?
Och, voor Diego is alles wat niet in z'n kraam past de facto poco links 'marxistisch'.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 23:45   #158
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om welke reden is dat nu dan marxistisch? Marxisme is een ideologie. Als u meent dat die kunstwerken marxistisch zijn, dan moeten die toch een ideologische vormen. Hoe dan wel? Waaruit blijkt dat?
Ik verwees al enkele malen naar de cultuurmarxistische nivellering van de westerse cultuur, tov niet-westerse culturen zoals de islam en Afrikaanse culturen, zoals die door hedendaagse oikofoben gepromoot wordt.
De klassieke westerse kunst – muziek, beeldhouwwerken, literatuur, bouwkunde, schilderijen etc – hebben kwaliteiten in zich die de geest/ziel beroeren, itt moderne kunstvormen die veelal expressies zijn van kilheid en leegte en geen universele betekenis of menselijke waarden in zich meedragen.

Ik ben geen expert in kunstzaken, verre van, maar bij m’n bezoek aan het Rijksmuseum heb ik de kwaliteitsverschillen tussen de klassieke en de moderne werken aan den lijve ondervonden.
Het eerste ontroerde me bij wijlen en de expressie ervan wekte veelal verbazing op, zo eveneens de minutieuze afwerking die soms de perfectie benaderde, terwijl de ‘moderne’ werken me eerder het hoofd deden schudden wegens het gebrek aan ‘boodschap’, nihilisme dus.

Samengevat: moderne kunstvormen beschouw ik als een wezenlijk onderdeel van de cultuurmarxisme, om de beschouwing/ervaring van klassieke kunst te nivelleren tot ‘gelijkheid aan artistieke waarde’ met de nihilistische stromingen in die sector, waar kilheid, leegte en het gebrek aan ‘boodschap’ de boventoon voeren.
Ook dat gegeven is onderdeel van de (westerse afbraak-) ideologie die het marxisme voorstaat.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 mei 2019 om 23:48.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 00:41   #159
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Nachtwacht van Rembrandt en getatoeëerde zwijnen van Delvoy ??
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 21:43   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik verwees al enkele malen naar de cultuurmarxistische nivellering van de westerse cultuur, tov niet-westerse culturen zoals de islam en Afrikaanse culturen, zoals die door hedendaagse oikofoben gepromoot wordt.
Nogmaals: waar leest u ergens bij Marx dat culturen gelijk zijn of dat de westerse cultuur overgewaardeerd wordt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be