Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 16 november 2015, 13:25   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard Verdachte van aanslagen Parijs werkte op kabinet Philippe Moureaux

Dat kan toch niet .... !! ???
Jawel, in PS-land kan alles.

Nu ken ik dat tijdschrift waar ik naar link, helemaal niet (kuch), dus ik kan niet instaan voor de geloofwaardigheid.

titel: Verdachte van aanslagen Parijs werkte op kabinet Philippe Moureaux

http://p-magazine.be/nieuws/verdacht...ppe-moureaux#1



Citaat:
Philippe Moureaux wast zijn handen in onschuld. "Toen ik burgemeester was, gebeurden zo'n zaken niet in Molenbeek". Hij had zich in ieder geval omringd met de 'juiste' mensen...

Volgens Sudinfo werkte één van de broers, Mohammed Abdeslam, op het kabinet van de PS-burgemeester. Mohammed Abdeslam wordt momenteel nog ondervraagd door de politie, zijn broer Salah wordt nog steeds gezocht en Ibrahim was diegene die zich vrijdag voor het Stade de France opblies.

Mohammed werd zaterdagnamiddag gearresteerd in Molenbeek in het appartement van zijn familie. Zijn aanhouding werd ondertussen 24 uur verlengd. Voorlopig uit de politie zich niet over zijn betrokkenheid bij de aanslagen. De man werkte bij de gemeente Molenbeek, waar hij eerst op het kabinet van oud-burgemeester Philippe Moureaux zat. Vervolgens werd hij overgeplaatst naar de dienst bevolking.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 november 2015, 13:33   #2
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline  
Oud 16 november 2015, 13:44   #3
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat kan toch niet .... !! ???
Jawel, in PS-land kan alles.

Nu ken ik dat tijdschrift waar ik naar link, helemaal niet (kuch), dus ik kan niet instaan voor de geloofwaardigheid.

titel: Verdachte van aanslagen Parijs werkte op kabinet Philippe Moureaux

http://p-magazine.be/nieuws/verdacht...ppe-moureaux#1
Citaat:
UPDATE: Mohamed Abdeslam is terug vrijgelaten en wordt niet in verdenking gesteld. Philippe Moureaux heeft ondertussen bevestigd dat de broer van de twee terroristen al jaren bij de gemeente Molenbeek werkt, waar hij momenteel instaat voor de regularisatiedossiers.
Jakko is offline  
Oud 16 november 2015, 13:45   #4
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Niet een maar TWEE van de drie broers waren medewerkers van de gemeente in Brussel

De derde was een caféeigenaar


Laatst gewijzigd door Tempest : 16 november 2015 om 13:52.
Tempest is offline  
Oud 16 november 2015, 13:49   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat kan toch niet .... !! ???
Jawel, in PS-land kan alles.

Nu ken ik dat tijdschrift waar ik naar link, helemaal niet (kuch), dus ik kan niet instaan voor de geloofwaardigheid.

titel: Verdachte van aanslagen Parijs werkte op kabinet Philippe Moureaux

http://p-magazine.be/nieuws/verdacht...ppe-moureaux#1
Dit wordt echt een heel mooi verhaal...
quercus is offline  
Oud 16 november 2015, 13:55   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Daar gaat de internationale pers van smullen....

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 november 2015 om 13:55.
Skobelev is offline  
Oud 16 november 2015, 13:58   #7
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Dat dit onder hem niet gebeurde -los van het feit dat de gemeente onder hem radicaliseerde- klopt trouwens ook niet. Bij de aanslagen in 2004 waren ook al links naar Molenbeek. En wie was in 2004 burgemeester van Molenbeek?
The Bold Revenger is offline  
Oud 16 november 2015, 14:00   #8
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

En hier nog eentje uit de oude doos: http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...r-wapensmokkel



Moet er nog zand zijn?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 16 november 2015, 14:10   #9
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
En hier nog eentje uit de oude doos: http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...r-wapensmokkel



Moet er nog zand zijn?
Sint Joost deugt natuurlijk ook niet.

Maar omdat daar voornamelijk Turken zijn (en niet marokkanen) wordt dat getolereerd door onze politici (want Erdogan is tenslotte onze NAVO bondgenoot
Tempest is offline  
Oud 16 november 2015, 14:20   #10
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Het verhaaltje over kansloze jongeren zonder werk en zonder toekomst klopt dus alweer niet.
Thomas- is offline  
Oud 16 november 2015, 14:31   #11
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Bs'd

Molenbeek is nochtans een gebied met weinig racistische Vlamingen, minder dan 7% stemt daar NVA of VB. En toch zo'n miserie. Vreemd.
Drukazz is offline  
Oud 16 november 2015, 14:35   #12
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

We weten nu al dat het niet de fout van de islam is, noch van Moureaux of de PS. Van wie dan wel?

Wel, het antwoord is gevonden. Het is de fout van de Vlaming, en meer bepaald van een N-VA'er.

Citaat:
“Vlaanderen draaide geldkraan toe voor eerstelijnszorg in Molenbeek”

Het integratiecentrum Foyer in Molenbeek is “de afgelopen twee jaar de financiering die ze vanuit de Vlaamse gemeenschap kreeg totaal verloren omdat de Vlaamse gemeenschap een eerstelijnswerking als die van Foyer niet meer nodig vond en oordeelde dat enkel nog op nieuwkomers moest ingezet worden”. Dat antwoordt voorzitter van de vzw Johan Leman op minister Jan Jambon die zich afvroeg waarom er in Molenbeek zo weinig samenwerking is tussen politie, staatsveiligheid en sociale diensten.
Leman, ook gewezen directeur van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding, stelt vast dat Foyer voor Vlaanderen volledig kon verdwijnen: “Dit is de realiteit. Niet 1 euro mocht en zou er nog vanuit Vlaanderen aan eerstelijnswerk in Molenbeek gespendeerd worden. En de enkele afspraken die ik met ministers-partijgenoten van minister Jambon aangevraagd had om de toestand met hen eens te kunnen bespreken, kregen nooit een antwoord”.

“Bonne chance”

Johan Leman vraagt zich af hoe minister Jambon Molenbeek zal schoonmaken en wenst hem veel geluk toe: “En als u denkt dat het nu plots parachuteren vanuit Vlaanderen van een legioen maatschappelijk werkers, zonder jarenlange voeling met de wijken, de zaak zal oplossen, wel, bonne chance.”

Volgens Leman is het aantoonbaar de verantwoordelijkheid van de huidige en vorige Vlaamse regering dat de toestand in Molenbeek op vlak van sociale weefsels serieus achteruitgegaan is. Hij verwijst naar een dubbel-interview dat hij met zijn opvolger op het CGKR, Jozef De Witte, had in de Knack: “Ik herinner me dat ik toen zwaar uitgehaald had dat het fout was van minister Bourgeois om in wijken als Molenbeek alles aan inburgering op te hangen.”
Bron: Belga

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 16 november 2015 om 14:36.
The Bold Revenger is offline  
Oud 16 november 2015, 14:39   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
We weten nu al dat het niet de fout van de islam is, noch van Moureaux of de PS. Van wie dan wel?

Wel, het antwoord is gevonden. Het is de fout van de Vlaming, en meer bepaald van een N-VA'er.



Bron: Belga
Brusselse regering moet wel weten wat ze wil, nietwaar ?!

het kan niet zijn dat alle niet-nederlandstaligen meegeteld worden als franstaligen voor het bepalen van bestuurlijke meerderheden en verdeling van middelen en taalrol aanwervingen; en tegelijk verwachten dat Vlaanderen betaalt voor het opkuisen van radicalisering en financieren van de 'eerstelijnswerking' ...
al is die combinatie de natte droom van elke franstalige brusselaar wellicht...
Anna List is offline  
Oud 16 november 2015, 14:39   #14
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

En Schoof, wat deed de NVA daaraan alvorens Frankrijk zich moeide?
80 nieuwe openen niet waar?
Doe nu toch niet naïef en haal de pellen van je ogen, join the dark side.
Peche is offline  
Oud 16 november 2015, 14:47   #15
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit wordt echt een heel mooi verhaal...
Van kansarmen !!
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 16 november 2015, 14:54   #16
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Niet een maar TWEE van de drie broers waren medewerkers van de gemeente in Brussel

De derde was een caféeigenaar

Brahim, die zichzelf opblies bij de Voltaire, was die van het café.

Dus de gezochte Salah werkt ook voor de gemeente ? Heb je daar ook een bron van ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 16 november 2015, 15:09   #17
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Brahim, die zichzelf opblies bij de Voltaire, was die van het café.

Dus de gezochte Salah werkt ook voor de gemeente ? Heb je daar ook een bron van ?



http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aansl...verbaasd.dhtml
Tempest is offline  
Oud 16 november 2015, 15:11   #18
LETSPANIC
Schepen
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 469
Standaard

Voor het geval dat sommigen alhier het zouden zijn vergeten:
'PS' Philippe Moureaux is deze gewezen 'Mohla' Burgervader, die iets voor zijn aftreden, in het huwelijk is getrapt met ......... een 35 jarige 'moslima'.

Als het ware: Een soort van afscheidsaandenken.
LETSPANIC is offline  
Oud 16 november 2015, 15:19   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Van kansarmen !!
Toch wel merkwaardig verhaal over die "kansarmen". We hebben in dit land inwijkelingen van zowat overal. Ik laat nu even de Oost-Europeanen buiten beschouwing, als hun land in de EU zit mogen zij principieel zich volledig vrij overal binnen de EU vestigen. Ik wil het even hebben over diegenen die komen uit Azië en Afrika. Wanneer het gaat over Oost-Aziaten, voornamelijk Chinezen, Vietnamezen en Cambodgianen, vinden die merkwaardig genoeg zeer snel werk. Bovendien hebben ze de reputatie zeer nijvere werkers te zijn. Die maken het dus. Hoe komt dat? Ingeweken Turken, Koerden, Iraniërs gaat al een beetje minder vlot, maar toch, zo bar slecht is de toestand bij hen nu ook niet. Van het ogenblik dat je evenwel te maken krijgt met arabische individuen, dan krijg je gegarandeerd hommeles. Ik weet het, ik weet het... de uitzonderingen bevestigen de regel. Maar geef toe, de grote massa van die zogezegde "kansarmen" vind je vooral bij de arabische en meer bepaald de Maghreb-inwijkelingen. Waarom zijn die, in vergelijking met de Oost-Aziaten, zo moeilijk aan het werk te krijgen, zo moeilijk integreerbaar? Mogen we die doetjes soms niet vragen zich wat beter te integreren?
quercus is offline  
Oud 16 november 2015, 15:34   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En Schoof, wat deed de NVA daaraan alvorens Frankrijk zich moeide?
80 nieuwe openen niet waar?
Doe nu toch niet naïef en haal de pellen van je ogen, join the dark side.
Met wat moeide Frankrijk zich, mijn beste ?
En wat opende de nva ? (wij zijn een politieke partij: wat kunnen wij openen, buiten nieuwe afdelingen en partijfeesten ?)

lol !!

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be