Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2016, 00:41   #261
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Autodidactisch studeren.

Als autodidact studeer je totaal anders dan via de normale weg.

Ik begon steeds met de specifieke geschiedenis te leren hoe zoiets ontstaan is ,dwz in recht was ik het eerste jaar bezig enkel met hoe het burgerlijk wetboek is ontstaan en het gerechtelijk wetboek. Daarna ben ik pas de wetteksten gaan studeren. Hierdoor begrijp je waarom een artikel in het BW staat.
Daardoor heb ik de negatieve operator BW 1321 ontdekt zie Z (spec) een uiterst boeiende geschiedenis van hoe Napoleon zijn industrie wenste te beschermen tegen de Engelse spionnen !!

Het zelfde heb ik gedaan in de abstracte wiskunde ,eerst geschiedenis ervan volledig onder de knie dan gaan kijken wat de bibliotheek nr is in mijn geval was dat 512. Dan al en ik herhaal al de boeken van dit nr een voor een de eerste 10 BLZ of inleiding lezen en terug zetten ,volgende boek ,zodat je duidelijk weet wat er te koop is in dit vakgebied en dan ,dan maar eerst beginnen te studeren.

Nu begrijp je misschien waarom ik anders denk dan een normaal opgeleide jurist.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 00:43   #262
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

ERIC VAN DER VEN schreef:
Met grote verbazing las ik het bericht van Paul van der Es/Sterfhuisconsulent, zeggende dat hij de mede-uitvinder is van het ‘systeem isomorphosis’, dat bekend is onder ingenieurs.
Dit systeem, gebaseerd op zijn kennis van abstracte wiskunde, bewijst dat het de hoogste tijd wordt dat deze nieuwe wiskunde aan ons ingenieurs wordt onderwezen.
ISO 9001 is immers het exclusieve domein van ingenieurs-consulenten (met name burgerlijk ingenieurs).
Het ‘systeem isomorphosis’ leek voor ons ingenieurs uit het niets te komen(zeker de toepassing van procesbeheersing via enneagrammen en zijn ‘balanced score card’) en ikzelf ben naar voordrachten van die Paul’ Beirens’ geweest in de jaren 2004/2005(hij presenteerde zich destijds onder die naam, wat mag).
Toen ik deze man meer dan 10 jaar later bij de sterfhuisconstructie van een gezamenlijke cliënt ontmoette als Paul van der Es, heb ik door die andere naam in eerste instantie geen verband gelegd met de eerdere kennismaking, mede door zijn veranderde morphologie.
Nu ben ik nog meer gefrustreerd; dat hij alle juristen en advocaten en de wet buiten spel zet is nog tot daar aan toe maar dat hij in het Aller Heiligen der Heiligen van de ingenieurs de zaken komt overnemen met zijn abstracte wiskunde(isomorphosis was de marktleider en uniek in concept), veroorzaakt bij mij nog meer complexen en ik had er al enkele sinds ik hem aan het werk had gezien.
Verzoek aan de politieke partijen van Nederland en België om te overwegen een wetsvoorstel in stemming te brengen inhoudende uitbreiding van de (burgerlijk) ingenieursopleiding met ‘het systeem isomorphis’…
Is iemand het met mij oneens?
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 00:44   #263
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

dixit Eric

Waarde Vrouw/Heer Vergif,

Ik heb die Paul van der Es/sterfhuisconsulent nu een tijdje gevolgd. Het probleem met die man is, dat wanneer men hem niet kent, men een verkeerd oordeel zal vellen omtrent hoe hij zich profileert en hoe abominabel hij het schrijven van zijn moeders taal beheerst.
Ik ken hem van een enkel dossier dat hij overigens verbazend rimpelloos-, snel- en efficiënt tot een zeer goed einde bracht. Met alle lof.
Het wonderlijke is, dat wanneer hij tegenover je zit, je geen enkele taalfout hoort.
En luisteren kan hij als de beste, wanneer een probleem aan hem voorgelegd wordt. Zonder te interrumperen.
Interpunctie- en grammatica in geschrift is zijn ding totaal- en zonder gêne niet…
Hij ziet er ook het belang niet van in…gaat er zelfs prat op(hij vertaalt dit gebrek zelfs naar een ‘handelsmerk’) - ieder zijn meug zeggen wij in Nederland…
Omdat ’s-mans onbevangenheid mij eigenlijk wel sympathiek is, heb ik hem getracht uit te leggen dat men, aldus doende, verkeerd wordt beoordeeld.
Ik heb getracht hem stapsgewijs te helpen, te beginnen met: eerst komma, dan spatie, met een deadline van één week.
Ondanks bereidwillig luisteren, soms proberen(wat lukte), bleek dit uiteindelijk toch een vruchteloze inspanning en ik ben er dan ook maar mee gestopt.
Vol onbegrip, want, wát is daar nu zo moeilijk aan? Dat kan een kind van 5 jaar zelfs leren.
Mijn conclusie is dat het hem eenvoudigweg niets interesseert. Maar dan ook n�*ets.
Hij besteedt uitsluitend energie aan dingen die de kern raken van hetgeen hij te melden heeft.
Geen ambitie is er voor taalkundige profilering noch -perfectie, eelt op zijn ziel voor negatief commentaar en kritiek(het verdriet hem geenszins), volledig gebrek aan empathie, narcist dus in hart en nieren met provocerende flamboyance…
Nu, ik vroeg mij af, is dat dan erg? Als hij dat graag doet zo, laat hem zo doen…
Forumlezers, u moet weten, ik stoor mij mateloos aan deze dingen, indachtig ‘simplex sigilum veri’.
Welnu, ik heb besloten het maar niet meer op te merken en mij ervoor af te sluiten(dat is moeilijk als je zo niet bent geprogrammeerd), en er doorheen te zien, met steeds in gedachten het verwoordde in de openingsalinea van dit schriftuur. Zijn professionaliteit is tenslotte ongeëvenaard.
Uiteindelijk ga je nog van zo’n man houden ook zelfs. Ik zou hem missen wanneer hij zou stoppen…
dat zou een uniek fenomeen minder zijn…
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 2 oktober 2016 om 01:03.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 00:45   #264
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

meneer of mevrouw vergif :

Nergens heb ik beweerd dat ik een wiskundige stelling had uitgevonden en dat ik die deductief wou bewijzen (zou ik effectief niet kunnen)

Ik beweer alleen dat door de zelfstudie van abstracte wiskunde ik een procedure heb ontdekt die volledig beschreven staat in de draad 'wiskunde en recht' hier op dit wetenschappelijk forum.

Indien je deze procedure ,die gebruikt maakt van wiskundige technieken en gereedschappen uit de abstracte wiskunde (zoals morphisme,conjugation,primitif element,commutators,galos extension,normal subsets,centralisers,dickson soubling,po sets etc etc etc) dan win je als advocaat al je cases want je walst over je tegenstrever . Dit laatste is niet van toepassing in strafrecht omdat dit meestal intuitief is en niet deductief.

Dus U hebt gelijk dat ik niet het academisch niveau haal met de publicatie van mijn tekst hier op dit forum ,maar het werkt net zoals het longitude probleem in mijn vorig bericht beschreven.

Mijn grootste verdienste is dat ik er tot nu toe 350 bedrijven mee heb gered en dat ik op 1 jaar meer verdien dan de door U vermelde academici in 15 jaar.

Over isomorphosis ben ik ook bijzonder fier omdat het in meer dan 450 bedrijven wordt gebruikt tot in de scholen toe ,U kan moeilijk stellen dat isomorphosis een oplichting zou zijn.

Wat ik alleen met isomorphosis verdiende doet U inkomsten verbleken tot het absolute zero in vergelijking met de mijne.

In de wetenschap dat je met sterfhuisconstructies nog 10 maal meer verdiend dan met ISO 9001 zou ik in Uw plaats als academicus even gefrustreerd zijn als onze ingenieur Eric.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 00:46   #265
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Mathematical rigor.

Als we de academici hadden gevolgd dan rekende alle ingenieurs nu met quaternions in plaats van het veel gebruiksvriendelijker vector algebra.

Vector algebra is een mathematisch gedrocht en de academici hebben 50 jaar tegen deze rekenwijze gevochten omdat men 2 vectors niet kan delen (het vormt een vector ruimte maar geen field) en omdat het vermenigvuldigen 2 uitkomsten heeft (dot en cross ) maar net zoals het longitude probleem heeft de praktijk uitgewezen dat de academici aan het korste eindje moesten trekken en dat men de mathematical rigor maar beter liet vallen en de vector algebra aanvaarden.

Ik kom in deze draad met nog andere voorbeelden van academici die in hun bloot gat werden gezet door zogenaamde autodidacten of te laag wiskundig geschoolden zoals U onze ingenieur hier verwijt.

Bereid je maar goed voor en koop al pilletjes tegen de koppijn want je gaat hier op dit vlak het intellectuele pak slaag krijgen van een autodidact die maar tot zijn 16 jaar naar school is geweest maar meer wiskunde heeft geleerd op het strand de voorbije 37 jaar dan dat jij of je vriendjes studenten wisten dat het bestond.

WORDT VERVOLGD
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 00:48   #266
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Een verzameling S en een binaire operatie over S, aangeduid door concatenatie, vormen een monoïde als de operatie associeert, (ab)c = a(bc), en als er een element e∈S bestaat, zodanig dat ae = ea = a


Dit was de handtekening van het vergif op het senioren net en ik ontdekter er een fout in en toen was de boel helemaal verziekt.


concatenatie is toch geen productoperatie maar een + operatie ? althans volgens Wikipedia.
Ik weet dat het gebruikt wordt door informatici maar meer weet ik er niet van.

Een monoide is een verzameling met een productoperatie !!!!!!!

Wat U beschrijft in uw handtekening is wat wij in de abstracte algebra een 'free monoid ' noemen ,maar ik ontbreek dan in uw definitie de empty string.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 00:49   #267
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Uw definitie is niet klaar want :

of U beschrijft een semi group en dan heb je die empty string niet nodig ,maar je hebt je identity teveel.

Of U beschrijft een monoide en in dit geval ontbreekt het empty set??

Deze empty set = e ingeval van concatenation en de free monoid wordt in de wiskunde anders aangeduid als de normale monoid om het onderscheid te maken (zie definitie 12 blz 70 van boek in vorig bericht)

Uw definitie is niet verkeerd maar onvolledig ,ik denk dat U achteraan moet toevoegen de zin 'waarvan e= empty string) en dan is het duidelijk dat U een free monoide bedoelt.

wat wil je beschrijven met je handtekening ??
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 00:50   #268
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

DIXIT VERGIF "Een voorbeeld van wat valt onder mijn handtekening is de verzameling van de natuurlijke getallen met de optelling als binaire operator en nul als neutraal element "

Dat is niet juist uw operator is concatenatie en niet de optelling zoals U zelf zegt in uw handtekening ,iedereen die abstracte wiskunde heeft gestudeerd ziet dat, uw set is door deze cocatenatie the set of all words en heeft niets te zien met de natuurlijke getallen.U gaat lopen omdat je intellectueel een pak slaag aan het krijgen zijt.
U kent niets van abstracte wiskunde anders zou je zo een kemel niet schieten.

Verder ken ik geen enkele wetenschapper die als nick naam VERGIF zou nemen ,ik verwacht eerder een wiskundige of wetenschappelijke nick naam van een wetenschapper ,maar gaat gerust lopen want anders wordt je hier goed in je blootje gezet.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 00:51   #269
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Hier ziet U het duidelijk staan ,uw handtekening is niet de natuurlijke getallen maar het 3e of het 4e voorbeeld.

AMEN UIT EN BEGRAVEN
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  monoids-3-638.jpg‎
Bekeken: 163
Grootte:  73,1 KB
ID: 104334  

__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 2 oktober 2016 om 00:56.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 00:52   #270
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

dixit vergif

Wat zijn jullie vermoeiend zeg!

Ik specifieer verder en verhelder (in tegenstelling met sterfhuis heb ik hier geen enkel wiskundeboek bij de hand want ik ben op verlof; ik citeer gewoon uit mijn hoofd en het is intussen bijna vijftien jaar geleden dat ik met deze materie gewerkt heb, maar ik kan nog wel het kaf van het koren scheiden hoor(1)).

1. Met binaire operaties bedoel ik de zogenaamde 'dyadische operaties'; dus het is geenszins een verwijzing naar het binaire numerieke systeem of naar informaticatoepassingen (dit voor alle duidelijkheid).

2. Ik heb reeds gezegd dat mijn verwijzing naar concatenatie niet slaagt op de aard van de binaire operator. Ik had ook niet de strings en arrays uit de informatica voor ogen. Ik dacht toch dat het duidelijk bleek uit de context, maar misschien ben ik daarin te optimistisch of te slordig geweest (zie (1).
Ik doe het nodige ter verhoging van de duidelijkheid.

3. Bedoeling is en was een algemene definitie van het begrip monoide te geven. Geschreven met voor ogen de verzameling van gehele getallen met rekenkundige basisoperaties zoals optellen, aftrekken, vermenigvuldigen. Of de verzameling natuurlijke getallen met als binaire operator de optelling (want daar is de aftrekking geen binaire operator omdat het resultaat negatief kan zijn en daarom geen natuurlijk getal).
Daarom gaf ik dat laatste als antwoord op de eerder gevraagde verklaring.

4. Verder wat de binaire operaties betreft: Met strikte mathematische nauwkeurigheid geformuleerd zijn binaire operaties op een verzameling S een afbeelding van het Cartesisch product S × S naar S.

ps: "I rest my case" heeft niets te maken met vermoeidheid, uitrusten of hopeloosheid. Het is een term uit de advocatuur.
Synoniem: I have completed the presentation of my argument. (Said by a lawyer.)
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 2 oktober 2016 om 01:02.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 00:53   #271
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

ik aanvaard uw excuses ,U had inderdaad de operator niet mogen preciseren in uw definitie en het alleen abstract houden (M,*,e) en het misverstand had er niet geweest
U trok zelf de aandacht naar de free monoide door die operator concatenation toe te voegen ,gooi hem uit je handtekening en vervang het door * en het is juist.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 00:57   #272
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Dixit Eric :

Zoals al gezegd is abstracte wiskunde niet mijn ding, maar als ingenieur kan ik wel uit het lijstje van de monois afleiden dat de handtekening van Het Vergif zeker niet gaat over de natuurlijke getallen, tenzij iemand kan bewijzen dat dit lijstje onjuist is, is dus aangetoond door Paul van der Es dat Het Vergif zelfs zijn eigen handtekening niet begrijpt en hij durfde dan Paul van der Es een charlaten te noemen ? Hmm...
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 2 oktober 2016 om 01:01.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 01:00   #273
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Had het zeer spijtig gevonden dat deze discussie voor altijd van het net was verdwenen ,ik heb teveel plezier gehad aan het mathematisch afmaken van dat stuk vergif.

ja viv ik ga afsluiten nu ,viv roept mannen , de vrouw is nog steeds baas , zal een kaartje zenden van de Costa adeje maar ik vlieg over en weer .

Gelukkig is er nog politics om al de bewijzen te bewaren ,en politics staat zeer hoog op het net in google dus vergifje kan zijn stommiteiten niet meer ontkennen

ja viv ik ben er daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 01:10   #274
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dus we zijn een paar maand van je af ?

Super !
Ijdele hoop, zoals u inmiddels hebt gemerkt.

Trouwens, ook als hij uiteindelijk met enkele andere bejaarden zou gaan overwinteren op Tenerife zijn we er niet van af : zelfs in de goedkopere hotels en appartementjes is er nu gratis wifi, dus tja…

Laten we evenwel hopen dat betrokkene één of ander Spaans forum vindt om zijn hoogdravende lulkoek te spuien. De taal kan daarbij geen probleem zijn : het is quasi onmogelijk dat zijn Spaans nog slechter is dan zijn Nederlands.

En laten we positief wezen : als we een beetje geluk hebben loopt hij ginds met zijn “gratis werk” tegen de gerechtelijke lamp, en mag hij geruime tijd genieten van de Spaanse bajeskeuken en de intieme zorgen van enkele uit de kluiten gewassen celvriendjes.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 01:10   #275
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

deze teksten stonden hier maar worden verwijdert omdat het geschil te persoonlijk werd

http://www.seniorennet.be/forum/view...er=asc&start=0
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be