Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2009, 16:39   #1
jones
Banneling
 
 
jones's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 december 2008
Berichten: 207
Standaard "Beveiliging kerncentrale Doel is een lachertje"

Citaat:
Ex-ALF-terroriste Anja Hermans (29) heeft sinds de zomer van 2007 twaalf keer ingebroken in de kerncentrale van Doel. Ze naderde tot op enkele meters de nucleaire perimeter en fotografeerde geheime installaties. Dat staat vandaag in De Morgen.

Volgens Hermans is de beveiliging van de centrale een lachertje. Ze kondigde af en toe vooraf aan dat ze zou inbreken en ook toen ging dat probleemloos. "Als zelfs ik, met mijn verleden, daar ongestoord in en uit loop, dan is er toch wel een probleem", zegt ze in de krant. "Het is dat ik niet wist op welke knopjes ik moest drukken, anders had ik een nucleaire ramp kunnen ontketenen."

Juridische stappen
Volgens Electrabel is Doel wel degelijk goed beveiligd. "Mevrouw Hermans is op geen enkel moment tot binnen de nucleaire perimeter geraakt. Ze heeft wel een hoop onrust veroorzaakt voor het personeel. Wij konden niet anders dan juridische stappen zetten", zegt Electrabel-woordvoerster Lut Vande Velde.

Hermans moet zich maandag voor de rechtbank van Dendermonde verantwoorden voor inbraak. Electrabel wil haar een straatverbod laten opleggen voor een zone van 500 meter rond de kerncentrale. (belga/ka)
bron gva.be




Als zo een linkse vogelverschrikker in een kerncentrale geraakt, dan moet het voor (lees radicale ))moslim teroristen ook gemakkelijk zijn, me dunkt.

Ik word er bang van, als ik het lees!!
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 16:43   #2
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
bron gva.be




Als zo een linkse vogelverschrikker in een kerncentrale geraakt, dan moet het voor (lees radicale ))moslim teroristen ook gemakkelijk zijn, me dunkt.

Ik word er bang van, als ik het lees!!
Alleen is het zo dat je een reactor zoals Doel niet kan opblazen.

Er bevindt zich te weinig kritische massa in de reactor om een kettingreactie te veroorzaken.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 17:06   #3
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Nu ben ik gerustgesteld hoor Angel, niets aan de hand dus?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 17:09   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

't Is inderdaad niet omdat dat wijveken zegt dat ze zo dicht genaderd was bij de hot place, dat dat ook zo is in werkelijkheid.

Anderzijds vind ik het zwak van ons gerecht: die moet toch dringend gekollokeerd worden want die gaat nog zotte toeren uithalen die haarzelf en de maatschappij gaan schaden.

Dedju, zijt met zoiets getrouwd, of hebt dat als dochter/schoondochter ... dan nog liever een studente imam (ah neen, da kannie, da's nie weggelegd voor vrouwen, just gelijk bij de kaloten)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 17:30   #5
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu ben ik gerustgesteld hoor Angel, niets aan de hand dus?
Het is nochtans zo. Voor een nucleaire explosie heb je een hoeveelheid splijtbaar materiaal nodig die de kritische massa overschrijdt. Lager dan de kritische massa kan je nooit een explosie krijgen.

Waar wel gevaar voor kan zijn is radioactieve vervuiling.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 17:33   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ze heeft dus fotos gemaakt van de omheining.

Of is ze over die 2 hekken gekropen, en heeft ze foto's gemaakt van de dikke betonnen gebouwen, waar ze niet binnen kan?


Citaat:
fotografeerde geheime installaties
Grappig, de kerncentrale van Doel is een 2de generatie centrale- met 4 reactoren- en die heeft ongeveer evenveel geheime instalaties als mijn onderbroek.
Ikzelf heb er gewerkt, en ik denk niet dat er iets staat wat ik "geheime" technologie kan noemen.
Alsof er een atoombommenfabrikatiemachine staat ofzo.

Trouwens, electrabel geeft geleide bezoeken aan de installaties. Dus haar verwezelijking is dat ze zegt dingen gedaan te hebben die tegen de wet in gaan, zoals inbraak en "industriele spionnage", wat ze perfect binnen de regelgeving had kunnen doen, met betere en volledigere informatie.
Maar voor de rest is het weer typisch linkie winkie onwetend gebral.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 17:56   #7
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ze heeft dus fotos gemaakt van de omheining.

Of is ze over die 2 hekken gekropen, en heeft ze foto's gemaakt van de dikke betonnen gebouwen, waar ze niet binnen kan?



Grappig, de kerncentrale van Doel is een 2de generatie centrale- met 4 reactoren- en die heeft ongeveer evenveel geheime instalaties als mijn onderbroek.
Ikzelf heb er gewerkt, en ik denk niet dat er iets staat wat ik "geheime" technologie kan noemen.
Alsof er een atoombommenfabrikatiemachine staat ofzo.

Trouwens, electrabel geeft geleide bezoeken aan de installaties. Dus haar verwezelijking is dat ze zegt dingen gedaan te hebben die tegen de wet in gaan, zoals inbraak en "industriele spionnage", wat ze perfect binnen de regelgeving had kunnen doen, met betere en volledigere informatie.
Maar voor de rest is het weer typisch linkie winkie onwetend gebral.
Feit is ook dat de technologie om een atoombom te maken voor het rapen valt op internet en in bibliotheken.
Elke terrorist kan een "little boy" (gun type device) in elkaar knutselen in de kelder. Het enige waar hij niet aan geraakt is het splijtbaar materiaal (U-235).
En als de terrorist een beetje vaardig is kan hij zelfs een 'cylinder implosion type device' maken.
Die conclusie is dacht ik al van de jaren 70.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 januari 2009 om 17:59.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 18:39   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu ben ik gerustgesteld hoor Angel, niets aan de hand dus?

Heb jij je ongerust laten maken door dat meisje ????????????
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 19:30   #9
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu ben ik gerustgesteld hoor Angel, niets aan de hand dus?
Tja Alice, je mag je huis nog zo goed beveiligen als je wil, iemand met slechte bedoelingen zal toch binnengeraken, desnoods vliegt men erin met een vliegtuig.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 19:33   #10
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
bron gva.be




Als zo een linkse vogelverschrikker in een kerncentrale geraakt, dan moet het voor (lees radicale ))moslim teroristen ook gemakkelijk zijn, me dunkt.

Ik word er bang van, als ik het lees!!
Bang van kerncentrales of bang van radicalen met slecht bedoelingen?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 23:26   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Feit is ook dat de technologie om een atoombom te maken voor het rapen valt op internet en in bibliotheken.
Elke terrorist kan een "little boy" (gun type device) in elkaar knutselen in de kelder. Het enige waar hij niet aan geraakt is het splijtbaar materiaal (U-235).
En als de terrorist een beetje vaardig is kan hij zelfs een 'cylinder implosion type device' maken.
Die conclusie is dacht ik al van de jaren 70.
Klopt als een bus. Google geeft je mits het uitfilteren van de desinformatie, zelfs volledige bouwtekeningen van een Little Boy atoombom.
Zonder de splijtstof/neutronenpit is er eigenlijk niks duurs aan, alleen de werkuren. De rest is staal en aluminium, bewerkt met klassieke metaalbewerkingsmachines- geen ultra moderne 3D 5 assige computergestuurde machines voor nodig.

Grappig is dat er zelfs een film over is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Manhattan_Project_(film)

Ik blijf het verwonderlijk vinden dat landen met genoeg geld, er niet in slagen een atoombom te bouwen. De technologie is gekend, de tonnen potentiële splijtstof gewoon te koop.
Als zelfs een "eagle scout" in een schuurtje al een kleine kweekreactor kan bouwen...
http://nl.wikipedia.org/wiki/David_Hahn

Bof, laat De Morgen maar desinformatie verspreiden, ik lig er niet wakker van.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 23:42   #12
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.600
Standaard

Ze kan misschien bij Homer Simpson in de leer gaan, om de knopkes te leren kennen, waarmee ze een nucleaire ramp kan veroorzaken.
Maar vrees (allé hoop eigenlijk) dat daar wel wat meer voor nodig is, dan een eerste perimeter te doorbreken, om bij de parkings van het personeel te geraken, en daar enkele foto's te nemen.
Dat is misschien ook al een geruststelling, dat ze niet verder is geraakt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 23:47   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Tja Alice, je mag je huis nog zo goed beveiligen als je wil, iemand met slechte bedoelingen zal toch binnengeraken, desnoods vliegt men erin met een vliegtuig.

Ze mogen het van mij proberen, een vliegtuig op een reactorkoepel te mikken.

Ik ga niet zeggen dat er geen dikke miserie door ontstaat, maar die miserie zal niet nucleair zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 23:51   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu ben ik gerustgesteld hoor Angel, niets aan de hand dus?
Toch niet in paniek gebracht door De Morgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 16:25   #15
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt als een bus. Google geeft je mits het uitfilteren van de desinformatie, zelfs volledige bouwtekeningen van een Little Boy atoombom.
Zonder de splijtstof/neutronenpit is er eigenlijk niks duurs aan, alleen de werkuren. De rest is staal en aluminium, bewerkt met klassieke metaalbewerkingsmachines- geen ultra moderne 3D 5 assige computergestuurde machines voor nodig.

Grappig is dat er zelfs een film over is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Manhattan_Project_(film)

Ik blijf het verwonderlijk vinden dat landen met genoeg geld, er niet in slagen een atoombom te bouwen. De technologie is gekend, de tonnen potentiële splijtstof gewoon te koop.
Als zelfs een "eagle scout" in een schuurtje al een kleine kweekreactor kan bouwen...
http://nl.wikipedia.org/wiki/David_Hahn

Bof, laat De Morgen maar desinformatie verspreiden, ik lig er niet wakker van.
Het Internationale Atoomagentschap controleert alle voorraden op alle momenten om te zorgen dat splijtbaar materiaal niet in de verkeerde handen valt.
Ook is het voor een deel een geluk dat voor een little boy op zijn minst 58 kilo uranium nodig is. Iets dat niet meteen voor iedereen verkrijgbaar is.
Doch zoiets is altijd "an accident waiting to happen".
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 februari 2009 om 16:28.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be