Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2016, 15:44   #41
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is ver gekomen dat wij terrein afgeven aan krapuul.
Neen, men moet dat opkuisen en een Europees Guantanamo is daar de eerste zet toe. Er komt toch niets van en ze gaan tot hun pensioen op straat hangen, steeds verder radicaliseren en meehuilen met de vijand.

Weg ermee Bem, een opkuis is van doen. Voer het basisinkomen in en schaf hun kindergeld en uitkering af.
Ok, maar niet de zwartjes (da's geen islam). 'lol'
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 15:49   #42
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Vrouwen moeten kunnen lopen waar ze willen. Maar we respecteren een religie dat weinig tot geen respect voor Westerse vrouwen predikt, niet eens voor hun eigen vrouwen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 15:49   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb geen obsessie met huidskleur. Maar ik ben wel reeds vele keren onheus behandeld geweest door blanken die geobsedeerd waren door mijn huidskleur, of is iemand luidkeels uitschelden voor 'Chinees!' soms normaal/ok? Ik dacht het niet.
Nochtans haal je er huidskleur in tal van topics bij.



Om terug te komen op mijn oorspronkelijk geposte foto: ja, ik heb inderdaad een probleem met een halalburgerkeet.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 15:53   #44
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nochtans haal je er huidskleur in tal van topics bij.



Om terug te komen op mijn oorspronkelijk geposte foto: ja, ik heb inderdaad een probleem met een halalburgerkeet.
Ik ook. Maar van Wommelgem tot in Hoboken passeer je niets anders behalve halal zaken.
Heel de Turnhoutsebaan en Carnotstraat zijn uitsluitend halal zaken.
Dan kom je op de Leie wat Vlaams en Japans tegen om dan in de brederodestraat tot aan de Sint Bernardsesteenweg en Antwerpsesteenweg uitsluitend halal zaken tegen te komen.
NIETS van eigen cultuur te herkennen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 16:43   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb geen obsessie met huidskleur.
Met acne dan?
Citaat:
Maar ik ben wel reeds vele keren onheus behandeld geweest door blanken die geobsedeerd waren door mijn huidskleur,
Zo nadat u betrapt was op winkeldiefstal?
Citaat:
of is iemand luidkeels uitschelden voor 'Chinees!' soms normaal/ok?
Is de nationaliteit "Chinees" dan een belediging?
Citaat:
Ik dacht het niet.
Ik vind het vooral weinig kreatief van de schelder. Welke reden er ook achter zou zitten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 19:50   #46
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben op de baan gaan staan en ben om hulp beginnen te roepen", vertelt L. "Maar niet één wagen stopte. Daarom wil ik ook een beetje mijn verhaal doen. Vooral als een oproep: mensen, als een vrouw, oud of jong, op straat staat te roepen om hulp, is er iets gebeurd. Stop dan alstublieft!"

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...-aub-a2844640/

En zo is het, heel Antwerpen is naar de prak aan het gaan. Het wordt nog erger dan Molenbeek en vrouwen durven al op klaarlichte dag op bepaalde plaatsen niet meer komen. Vermijden locaties en maken grote omwegen.

Er moet GVD iets aan gedaan worden! Meer blauw op straat is niet voldoende.
Ik kan u geen ongelijk geven in uw schrijven naar het forum toe maar (<- die eeuwige maar hé )

Het moeilijke van zo van die situaties is en blijft: hoe schat je dat juist in?

Is het een echtelijke ruzie?

Zijn het jonge verliefden die een opstandje hebben?

Is die wagen die in panne staat en er mensen naast liggen, een echt ongeval, waar of niet waar? (ooit eens een geval geweest waar iemand hulp ging bieden en de 'gewonden' recht sprongen of uit de bosjes sprongen en met zijn wagen aan de haal waren)

Ooit situatie meegemaakt waar er ééntje Zuiders type (ik hou het op Zuiders type want ga geen stenen gooien naar, het was een Marokkaan of een Turk of een Afrikaan of andere ...) die een blank meisje in elkaar aan het rammen was.

We reden voorbij en ik zeg tegen mijn maat: stopt is even, ik ga die even wat tekst en uitleg geven dat wat hij doet niet kan.

Mijn maat reageerde van: Ga je u daar met bemoeien?? Ze had zo stom maar niet moeten zijn om er met zo éne mee te lopen.

Op mijn beurt zei ik: Ok, rij maar verder. (wel aangegeven daarna hoor)

Zo zie je maar dat een situatie op echtheid inschatten niet gemakkelijk is zelfs niet voor de ordediensten en andere bewakings/veiligheidsdiensten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 augustus 2016 om 19:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 20:03   #47
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik kan u geen ongelijk geven in uw schrijven naar het forum toe maar (<- die eeuwige maar hé )

Het moeilijke van zo van die situaties is en blijft: hoe schat je dat juist in?

Is het een echtelijke ruzie?

Zijn het jonge verliefden die een opstandje hebben?

Is die wagen die in panne staat en er mensen naast liggen, een echt ongeval, waar of niet waar? (ooit eens een geval geweest waar iemand hulp ging bieden en de 'gewonden' recht sprongen of uit de bosjes sprongen en met zijn wagen aan de haal waren)

Ooit situatie meegemaakt waar er ééntje Zuiders type (ik hou het op Zuiders type want ga geen stenen gooien naar, het was een Marokkaan of een Turk of een Afrikaan of andere ...) die een blank meisje in elkaar aan het rammen was.

We reden voorbij en ik zeg tegen mijn maat: stopt is even, ik ga die even wat tekst en uitleg geven dat wat hij doet niet kan.

Mijn maat reageerde van: Ga je u daar met bemoeien?? Ze had zo stom maar niet moeten zijn om er met zo éne mee te lopen.

Op mijn beurt zei ik: Ok, rij maar verder. (wel aangegeven daarna hoor)

Zo zie je maar dat een situatie op echtheid inschatten niet gemakkelijk is zelfs niet voor de ordediensten en andere bewakings/veiligheidsdiensten.
De leie is ook wel moeilijk om ff opzij te gaan staan. Maar dan nog vier pinkers op en ff checken what the hell is going on?

Kerel het moet uw eigen lief maar eens zijn he.
Ge schat de situatie in door effe te vragen of alles in orde is. En durf je dat niet doen bel je de flikken. Het onschendbaarheidsgevoel moet weg.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 21:02   #48
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

De Leie loopt niet in A'pen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 21:19   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met acne dan?

Zo nadat u betrapt was op winkeldiefstal?
Is de nationaliteit "Chinees" dan een belediging?

Ik vind het vooral weinig kreatief van de schelder. Welke reden er ook achter zou zitten.
Het komt over alsof ze ronduit racistische gevoelens heeft tegenover Chinezen.
Het stoot wat tegen de borst.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 23:43   #50
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met acne dan?

Zo nadat u betrapt was op winkeldiefstal?
Is de nationaliteit "Chinees" dan een belediging?

Ik vind het vooral weinig kreatief van de schelder. Welke reden er ook achter zou zitten.
Het hoeft niet uit zijn verband getrokken te worden hoor, ik kan heus wel het onderscheid maken tussen terecht op de vingers getikt worden en ronduit grof racisme.

Ik merk echter wel op dat ik als kleurlinge hier vooral niks moet zeggen dat ook maar naar racisme neigt als het over 'blanken' gaat. Precies alsof alle Vlamingen enz. zo'n lieverdjes zouden zijn. Nou ik dacht het niet: iemand openlijk en luid uitschelden voor 'Chinees!' is er gewoon over, net zoals het erover is van vrouwen zomaar te volgen op straat. De multicul zorgt voor problemen maar er zijn evengoed autochtonen die zich misdragen.

Laatst gewijzigd door bembem : 31 augustus 2016 om 23:50.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 23:47   #51
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

En Peche, als je in de Bronx rondloopt zal je ook van zo'n toestanden meemaken en veel erger zelfs. Hier is het al bij al nog redelijk braaf. Je trekt het volgens mij nogal in het extreme. Want je moet maar naar de 101 bellen en ze zijn er. Ze (de politie) patrouilleert ook regelmatig. Plus, zoals ik reeds zei, ik loop daar regelmatig in die buurt - zelfs 's avonds laat, en heb er nooit problemen gehad of me bedreigd gevoeld. Er hangen zelfs camera's her en der. Je doet precies alsof alle kleurtjes verkrachters zijn, en dat zijn ze niet.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 23:51   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Behalve de 'blankjes' die 'Chinees' roepen, de racisten!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 23:53   #53
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nochtans haal je er huidskleur in tal van topics bij.



Om terug te komen op mijn oorspronkelijk geposte foto: ja, ik heb inderdaad een probleem met een halalburgerkeet.
Ja en dan? Er zijn er wel die bijna constant over de islam bezig zijn.

Die halalburgerkeet ik kan begrijpen dat het een stoorzender is voor bepaalde mensen maar dan kan men evengoed iets zeggen van Hector Chicken enz. Die kippetjes worden daar ook allesbehalve teder behandeld.

Ik veronderstel dat wanneer het blanke Amerikanen zijn die via fastfoodketens dieren uitbuiten & mishandelen het wel ok is(?)

Laatst gewijzigd door bembem : 31 augustus 2016 om 23:55.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 00:52   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Vrouwen moeten kunnen lopen waar ze willen. Maar we respecteren een religie dat weinig tot geen respect voor Westerse vrouwen predikt, niet eens voor hun eigen vrouwen.
Ik luisterde niet naar Jambon hoor.
Geen denken aan !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 01:37   #55
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is het zicht bembem. Allemaal negers en moslims die daar hangen.
Weg ermee. Belaag hen waar gij hen ook treft. Past op hem toe wat ze zelf prediken. Mijn lief wordt daar altijd bekeken en aangesproken. Soms gevolgd
Waren jullie niet verhuist onlangs naar een huisje op den buiten ? of heb ik het mis? ik zou aanraden langs den Yzer in West Vlaanderen te gaan wonen daar is alles nog ongerepte natuur en het is daar zo rustig , en veiliger ook denk ik , denk

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 1 september 2016 om 01:41.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 05:36   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De leie is ook wel moeilijk om ff opzij te gaan staan. Maar dan nog vier pinkers op en ff checken what the hell is going on?

Kerel het moet uw eigen lief maar eens zijn he.
Ge schat de situatie in door effe te vragen of alles in orde is. En durf je dat niet doen bel je de flikken. Het onschendbaarheidsgevoel moet weg.
Er stond bij: (wel aangegeven daarna hoor)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 05:38   #57
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als U wil dat mensen (terug) helpen dan zal er inderdaad iets grondigs moeten veranderen.

Wat is eigenlijk redelijk simpel. Het zou volstaan in de toekomst om de dader te straffen ipv de mens die tussenbeide kwam.
Inderdaad...

Als er klappen vallen zal ons justitieel systeem nauwkeurig inzoomen op diegene die ze wat kunnen pluimen(de brave burger die dacht te moeten intervenieren en daarbij "handoplegging" gebruikt).Het "systeem" weet heel goed dat zo iemand ECHT gestraft kan worden met gevangenisstraf en dus in aanmerking komt voor een boete....
De "dader" is typisch iemand die GEDIEND wordt met een tijdje verblijf op staatskosten en niet te pluimen valt.....(bovendien altijd weer dat verhaaltje van kansarmoede etc....)

"Follow the Money" nietwaar?

Laatst gewijzigd door kelt : 1 september 2016 om 05:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 08:45   #58
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
En Peche, als je in de Bronx rondloopt zal je ook van zo'n toestanden meemaken en veel erger zelfs. Hier is het al bij al nog redelijk braaf. Je trekt het volgens mij nogal in het extreme. Want je moet maar naar de 101 bellen en ze zijn er. Ze (de politie) patrouilleert ook regelmatig. Plus, zoals ik reeds zei, ik loop daar regelmatig in die buurt - zelfs 's avonds laat, en heb er nooit problemen gehad of me bedreigd gevoeld. Er hangen zelfs camera's her en der. Je doet precies alsof alle kleurtjes verkrachters zijn, en dat zijn ze niet.
Ik heb zeker nooit willen uitschijnen dat ik veralgemeen.
Ik beoordeel niet op kleur.

Ik voel mij niet persé bedreigd. Maar ik voel mij hier ook niet meer thuis.
Ik ben ook niet blind voor de feiten. Als kind beleefde ik mijn stad anders en hoe verder ik de tijd in evolueer hoe minder er van overschiet.
Dan ontvluchte ik de stress al eens door dichtbij op de buiten naar de Blaarmeersen te gaan. Komen daar nu refugees hun tijd verdrijven. Ze zijn niet het "rustige type".
Als puber ging ik zwemmen in een zwembad van Antwerpen, iedere dinsdag en iedere donderdag. Baantjes trekken. Toen was er een oorlog in Kosovo en voor ik het wist was ik op een dinsdag omringd door pakweg honderd kosovaren die hun snot en erger achterlieten in het zwembad.

Ik kan een hele lijst uittypen en uren doorgaan Bembem, ik heb er genoeg van gezien. Niemand heeft hierom gevraagd. En de voordelen stromen maar naar één kant toe op de rug van de Vlaming wederom. Die moet maar blijven afgeven en slikken en zwijgen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 08:51   #59
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja en dan? Er zijn er wel die bijna constant over de islam bezig zijn.

Die halalburgerkeet ik kan begrijpen dat het een stoorzender is voor bepaalde mensen maar dan kan men evengoed iets zeggen van Hector Chicken enz. Die kippetjes worden daar ook allesbehalve teder behandeld.

Ik veronderstel dat wanneer het blanke Amerikanen zijn die via fastfoodketens dieren uitbuiten & mishandelen het wel ok is(?)
Neen, maar dat is als consument moeilijker te controleren.

Het echt grote probleem is dat er uitzonderingen (onverdoofd slachten) worden gemaakt op een algemene wet (slachten moet verdoofd gebeuren) om religieuze redenen. Dat is pure discriminatie.

En ik vind het jammer dat als je het centraal station uitwandelt, je meteen een reclamebord voor discriminatie te zien krijgt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 08:57   #60
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Waren jullie niet verhuist onlangs naar een huisje op den buiten ? of heb ik het mis? ik zou aanraden langs den Yzer in West Vlaanderen te gaan wonen daar is alles nog ongerepte natuur en het is daar zo rustig , en veiliger ook denk ik , denk
Wij wensten te verhuizen naar de kust, maar dat duurt nog wel even voor het zover is.
Ik zie mij al iedere ochtend op het strand lopen met de eye of the tiger in mijn oortjes. I have a dream, and it is a simple one.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be