Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2005, 17:30   #1
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard de factor Dedecker

Tegelijk frustreert het hem dat de VLD zijn populariteit onvoldoende uitspeelt. 'Ik ben maar een simpele back-bencher. Ik begrijp dat mijn kiezers zich afvragen of ze moeten blijven vertrouwen geven aan iemand die geen ministerportefeuille krijgt', zegt hij.

Dedecker ligt goed in de publieke opinie. In de populariteitspoll van Het Laatste Nieuws staat hij zelfs op nummer één. Toch is zijn partij niet geneigd die populariteit te verzilveren in een ministerportefeuille. Sommigen in de partij zijn hem zelfs liever kwijt dan rijk. Het frustreert Dedecker dat hij wel door de bevolking wordt erkend, maar onvoldoende door zijn partij. De komende weken zal hij de eventuele vervanging van minister van Economie Marc Verwilghen (VLD) en de herschikking van de federale regering bij het vertrek van vice-premier Johan Vande Lanotte (sp.a) met meer dan belangstelling volgen.

Coveliers wilde ook minister worden, maar mocht niet van de VLD troika.
VLD is de enige partij met talent op overschot.
PieterP is offline  
Oud 29 augustus 2005, 17:46   #2
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Er komt dus een zoveelste poging om Verwilghen op elegante wijze weg te promoveren. Pijnlijk eigenlijk.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 29 augustus 2005, 17:47   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Elegant?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 29 augustus 2005, 17:49   #4
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

Ten slotte zegt de partijvoorzitter ( Bart Somers) ook dat senator Jean-Marie Dedecker zijn ministerambities voorlopig best opbergt. Het is bekend dat die laatste dolgraag een ministerpost wil.(VRT)

Waar is de dynamiek van het echte liberale denken gebleven?
Waar is de dynamiek van het vrije denken gebleven?

Beysen, Coveliers, Bouckaert, Dedecker...

Allemaal werden ze het slachtoffer van het feit dat hun ideeëngoed verraden werd door één persoon, Verhofstadt, die al zijn Burgermanifesten teorieën overboord gooide om de tsjeven eens een hakje te zetten.

Triestig. Intriestig. En ondertussen blijft ons sociaal economisch herstel maar vierkant draaien en blijft het wachten op de modelstaat...

Ondertussen regeert Di Rupo verder: liever met een plooibare Verhofstadt dan met een ambetante CD&V.
PieterP is offline  
Oud 29 augustus 2005, 17:51   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.078
Standaard

De VLD-troika legt er zich ook niet bij neer dat de meerderheid van de VLD pro een confederaal Belgique stemde.

Net zoals de partijtroica er zich geen zak van aan trok dat op het partijcongres een meerderheid nog één en ander extra stemde.

DeDecker slikt het allemaal en blijft zitten waar hij zit.
Hopende op betere tijden, zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 29 augustus 2005, 17:53   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Ten slotte zegt de partijvoorzitter ( Bart Somers) ook dat senator Jean-Marie Dedecker zijn ministerambities voorlopig best opbergt. Het is bekend dat die laatste dolgraag een ministerpost wil.(VRT)

Waar is de dynamiek van het echte liberale denken gebleven?
Waar is de dynamiek van het vrije denken gebleven?

Beysen, Coveliers, Bouckaert, Dedecker...

Allemaal werden ze het slachtoffer van het feit dat hun ideeëngoed verraden werd door één persoon, Verhofstadt, die al zijn Burgermanifesten teorieën overboord gooide om de tsjeven eens een hakje te zetten.

Triestig. Intriestig. En ondertussen blijft ons sociaal economisch herstel maar vierkant draaien en blijft het wachten op de modelstaat...

Ondertussen regeert Di Rupo verder: liever met een plooibare Verhofstadt dan met een ambetante CD&V.
En intussen wacht de CD&V ongeduldig om de plaats van de VLD in te nemen en op haar beurt Di Rupo van dienst te kunnen zijn...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 29 augustus 2005, 18:01   #7
PieterP
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 1.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En intussen wacht de CD&V ongeduldig om de plaats van de VLD in te nemen en op haar beurt Di Rupo van dienst te kunnen zijn...
Dit is een veronderstelling. Dit is een negatieve suggestie begaseerd op niets.

Heeft Leterme u tot op dit ogenblik niet positief verrast?
Had u zijn aanwezigheid verwacht op de Ijzerbedevaart?
Is zijn zelfbewuste aanpak niet efficiënter dan al die spiritisten samen?
PieterP is offline  
Oud 29 augustus 2005, 18:07   #8
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En intussen wacht de CD&V ongeduldig om de plaats van de VLD in te nemen en op haar beurt Di Rupo van dienst te kunnen zijn...
Indien de CD&V de VLD vervangt, zal de CDH de MR ook vervangen. Ik denk dat we dan pas zullen weten wat 'links beleid' betekent...

Zeker als men de 'palmarès' van de CDH ziet (als de VLD het schoothondje van Di Rupo is, dan is de CDH er het WC-papier van... ).

Nu terug over Dedecker, welke post als Minister zou men hem kunnen geven? Ik had hem echt graag gezien als Minister van Sport, maar dat is een Vlaamse bevoegdheid...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 29 augustus 2005, 18:31   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Dit is een veronderstelling. Dit is een negatieve suggestie begaseerd op niets.

Heeft Leterme u tot op dit ogenblik niet positief verrast?
Had u zijn aanwezigheid verwacht op de Ijzerbedevaart?
Is zijn zelfbewuste aanpak niet efficiënter dan al die spiritisten samen?
Dus het klopte wat ik uit jouw post opmaak: de CD&V wacht met ongeduld op de wissel van de wacht.

Voor de rest wacht ik liever op de volgende onverwijlde verwezenlijkingen en de eerste tekenen die wijzen op het geplande confederalisme van de CD&V...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 29 augustus 2005, 18:35   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.078
Standaard

Citaat:
Zeker als men de 'palmarès' van de CDH ziet (als de VLD het schoothondje van Di Rupo is, dan is de CDH er het WC-papier van... ).
Dat werd idd al meermaals bewezen. Inzake het Lambermonster heeft de CDH de CD&V zelfs een bot mes in de rug gestoken.
Toch denk ik niet dat ik de CD&V ook maar voor één eurocent vertrouw. Eens tsjeef, altijd tsjeef.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 29 augustus 2005, 18:42   #11
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Indien de CD&V de VLD vervangt, zal de CDH de MR ook vervangen. Ik denk dat we dan pas zullen weten wat 'links beleid' betekent...
Krek!


Citaat:
Zeker als men de 'palmarès' van de CDH ziet (als de VLD het schoothondje van Di Rupo is, dan is de CDH er het WC-papier van... ).
Zeer krek!

Citaat:
Nu terug over Dedecker, welke post als Minister zou men hem kunnen geven? Ik had hem echt graag gezien als Minister van Sport, maar dat is een Vlaamse bevoegdheid...
En ook dit is just!
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 29 augustus 2005, 20:06   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

De Decker is volgens mij geen team player.
Hij is de autoritaire trainer.

Als hij minister wordt, dan is het direkt boel. Zowel met de andere ministers als met de parlementairen.

De PVV (vld bestaat niet meer, wegens geen "v") zal het zich nog zwaar beklagen dat ze een dergelijk karakter binnengehaald hebben.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 29 augustus 2005, 20:30   #13
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Tegelijk frustreert het hem dat de VLD zijn populariteit onvoldoende uitspeelt. 'Ik ben maar een simpele back-bencher. Ik begrijp dat mijn kiezers zich afvragen of ze moeten blijven vertrouwen geven aan iemand die geen ministerportefeuille krijgt', zegt hij.

Dedecker ligt goed in de publieke opinie. In de populariteitspoll van Het Laatste Nieuws staat hij zelfs op nummer één. Toch is zijn partij niet geneigd die populariteit te verzilveren in een ministerportefeuille. Sommigen in de partij zijn hem zelfs liever kwijt dan rijk. Het frustreert Dedecker dat hij wel door de bevolking wordt erkend, maar onvoldoende door zijn partij. De komende weken zal hij de eventuele vervanging van minister van Economie Marc Verwilghen (VLD) en de herschikking van de federale regering bij het vertrek van vice-premier Johan Vande Lanotte (sp.a) met meer dan belangstelling volgen.

Coveliers wilde ook minister worden, maar mocht niet van de VLD troika.
VLD is de enige partij met talent op overschot.
Ik zou echt niet weten welk talent. Tenzij u ruziestoken, carrièrisme, arrivisme als talenten beschouwd. Dedecker is een arrogante man die -typisch voor de VLD'ers- er niet in slaagt zijn eigen belang weg te cijferen ten voordele van de partij waarin hij actief is. Maar dat de VLD hierdoor naar de knoppen dreigt te gaan is natuurlijk het laatste van mijn zorgen als VB'er.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 29 augustus 2005, 20:37   #14
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Ik zou echt niet weten welk talent. Tenzij u ruziestoken, carrièrisme, arrivisme als talenten beschouwd. Dedecker is een arrogante man die -typisch voor de VLD'ers- er niet in slaagt zijn eigen belang weg te cijferen ten voordele van de partij waarin hij actief is. Maar dat de VLD hierdoor naar de knoppen dreigt te gaan is natuurlijk het laatste van mijn zorgen als VB'er.
Aha, de VLD gaat naar de knoppen door De Decker die zijn mond amper mag open doen van de VLD maar wel het stemmenkannon bij uitstek blijkt te zijn volgens de laatste opiniepeilingen. En ik die dacht dat de VLD naar de knoppen ging door de absolute en autoritaire dictatuur van de VLDtop die zich niets aantrekt van wat de modale VLD-aanhanger denkt.
alpina is offline  
Oud 29 augustus 2005, 21:30   #15
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Aha, de VLD gaat naar de knoppen door De Decker die zijn mond amper mag open doen van de VLD maar wel het stemmenkannon bij uitstek blijkt te zijn volgens de laatste opiniepeilingen. En ik die dacht dat de VLD naar de knoppen ging door de absolute en autoritaire dictatuur van de VLDtop die zich niets aantrekt van wat de modale VLD-aanhanger denkt.
Dedecker is een geboren ruziestoker en zou indien het de VLD voor de wind zou gaan, nog altijd een ambetanterik zijn. Hij zou dat ook in een andere partij zijn.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 29 augustus 2005, 22:01   #16
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Dedecker kan alleen als partijleider functioneren.
Ambiorix is offline  
Oud 29 augustus 2005, 22:11   #17
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Tegelijk frustreert het hem dat de VLD zijn populariteit onvoldoende uitspeelt. 'Ik ben maar een simpele back-bencher. Ik begrijp dat mijn kiezers zich afvragen of ze moeten blijven vertrouwen geven aan iemand die geen ministerportefeuille krijgt', zegt hij.

Dedecker ligt goed in de publieke opinie. In de populariteitspoll van Het Laatste Nieuws staat hij zelfs op nummer één. Toch is zijn partij niet geneigd die populariteit te verzilveren in een ministerportefeuille. Sommigen in de partij zijn hem zelfs liever kwijt dan rijk. Het frustreert Dedecker dat hij wel door de bevolking wordt erkend, maar onvoldoende door zijn partij. De komende weken zal hij de eventuele vervanging van minister van Economie Marc Verwilghen (VLD) en de herschikking van de federale regering bij het vertrek van vice-premier Johan Vande Lanotte (sp.a) met meer dan belangstelling volgen.

Coveliers wilde ook minister worden, maar mocht niet van de VLD troika.
VLD is de enige partij met talent op overschot.
Pretentieuze mensen zijn het die absoluut een zoveelste minister willen worden.

België kent veel te veel politici en allemaal willen ze eens hun show opvoeren als minister.

Zoals elke Vlaams-nationalist verdient Dedecker zijn pensioen. En dat hij ons dan voor goed met rust laat.
Hans1 is offline  
Oud 29 augustus 2005, 22:14   #18
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zoals elke Vlaams-nationalist verdient Dedecker zijn pensioen. En dat hij ons dan voor goed met rust laat.
sjonge sjonge

kunt gij nu echt geen énkel bericht plaatsen zonder dit te betrekken op het Vlaams-nationalisme? Is het dan toch niet zo 'op sterven na dood' als u altijd beweert?
Ambiorix is offline  
Oud 29 augustus 2005, 23:44   #19
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Dedecker is een geboren ruziestoker en zou indien het de VLD voor de wind zou gaan, nog altijd een ambetanterik zijn. Hij zou dat ook in een andere partij zijn.
Als hij niet meer dan een ruziestoker zou zijn die enkel nonsens vertelt dan zou hij niet de meest populaire VLD'er zijn. Het probleem is dus niet Dedecker maar de VLDtop.
alpina is offline  
Oud 30 augustus 2005, 06:32   #20
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Als hij niet meer dan een ruziestoker zou zijn die enkel nonsens vertelt dan zou hij niet de meest populaire VLD'er zijn. Het probleem is dus niet Dedecker maar de VLDtop.
toch kan ik koenraad niet volledig ongelijk geven!

ik denk dat Dedecker toch wel een beetje van een boelmaker is maar dat wil niet zeggen dat hij geen goede politicu"s is misschien moet men bij de vld maar eens gaan nadenken over zijn vraag
Gertj3 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be