Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2006, 23:35   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Nee. Er MOGEN niet al te veel "nuttige" (d.w.z. productieve) jobs zijn, aangezien deze het milieu razendsnel om zeep helpen. Daarom is het uiterst belangrijk dat een aanzienlijk deel van de beroepsbevolking wordt beziggehouden met nutteloze (maar eveneens schadeloze!) schijnjobs als maatschappelijke begeleiders, medewerkers in culturele centra, organisators van "jongerendagen", buurtbegeleiders, motivatiecoaches, powerpoint presenteerders, relatietherapeuten en dies meer.
Ge vergeet natuurlijk dat nutteloze (maar eveneens schadeloze!) schijnjobs moeten gefinancierd worden door die schadelijke jobs.
Zo komt het dat sommigen beweren dat we gastarbeiders nodig hebben om die nuttige jobs te doen en om hun eigen schijnjob te verantwoorden.
We moeten dus nog sneller het milieu om zeep helpen om niet alleen nuttelozen maar ook de nieuwe productieven te onderhouden. Dan hebben we het nog niet over de nieuwkomers die zich evenmin nuttig weten te maken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 23:39   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij vind da wel tof hè, zoveel excuusjes om die allochtonen lekker te pesten?
Gij moogt da, want "gij waart hier eerst".
Doe nog een paftje.
Wie weet slaagt ge erin om drie lijntjes vol te lullen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 23:41   #43
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
en je huidskleur wat verlichten, je haar ontkrullen ook?
dat doen heel veel zwarten hoor, en zonder naar werk te zoeken, enkel en alleen uit esthetische overwegingen.Er is een bloeiende markt voor "afblekende crème's",sommigen zelfs verboden in verkoop want gevaarlijk voor de gezondheid (huidziektes, zelfs kanker..) , en die in Afrikaanse winkeltjes onder de toog verkocht worden, en niet goedkoop!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 23:50   #44
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Er wordt zwart op wit een vorm van racistische discriminatie aangetoond bij Vlaamse werkgevers en je moet eens zien hoe ze zich hier nu in bochten wringen om dat goed te praten.
ge neemt toch aan wie ge wilt zeker! Wat voor gezever is dat nu!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 23:52   #45
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De werkgevers zijn even helderziend als jij. Die kennen perfect de perfide bedoelingen van elke allochtone sollicitant. Ze hoeven de CV zelf nog niet te bekijken. Ze voelen dat gewoon.
ja maar rund, als ge nu gewoon moeite hebt om zo van die vervelende allochtonen te verdragen, dan kunt ge die toch niet aannemen?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 23:56   #46
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als je nu écht een sluwe werkgever was, dan zou je denken "die allochtonen komen nergens aan de bak, dus waarschijnlijk kan ik hier wel tussen al die plantrekkers een paar competente allochtonen op de kop tikken die dezelfde job voor minder geld willen doen, aangezien niemand anders ze wil inhuren".
dat is pas oneerlijk! Post-slavernij, uitbuiting!
En eveneens negatieve discriminatie tegenover "eigen volk"!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 23:59   #47
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Oh ik zaag niet dat "de" allochtonen van den dop leven.
Ik stel enkel vast dat den dop voor nogal wat allochtonen een te gemakkelijke bron van inkomsten is.
Belangrijk verschil in redenering.
we geven ze geen kans om te komen solliciteren want we willen hun CV's nie lezen + dat ze maar een andere manier aan geld raken dan via een uitkering = laat ze sterven.

Dat is even sociaal als je voorstel om alle armeluiswoningen af te breken, er dure appartementen op te zetten voor de elite, en de armen te laten verkommeren.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 01:47   #48
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Er wordt zwart op wit een vorm van racistische discriminatie aangetoond bij Vlaamse werkgevers en je moet eens zien hoe ze zich hier nu in bochten wringen om dat goed te praten.
Zelfs die VB rechters vinden het niet, he.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 01:59   #49
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
we geven ze geen kans om te komen solliciteren want we willen hun CV's nie lezen + dat ze maar een andere manier aan geld raken dan via een uitkering = laat ze sterven.
Krijgen ze geen uitkering dan ? Ik dacht van wel. Anders zouden we hier ook niet zo'n toeloop kennen.

Citaat:
Dat is even sociaal als je voorstel om alle armeluiswoningen af te breken, er dure appartementen op te zetten voor de elite, en de armen te laten verkommeren.
Het land staat vol van sociale woningen. Er worden er voortdurend bijgebouwd maar het migratiebeleid staat voor niets... de huizen kunnen niet snel genoeg worden gebouwd hier. We laten meer en meer mensen binnen die geen zak bijdragen aan onze maatschappij en die wel eten en huis eisen. Tof zenne.

Ik begin het brain drain principe intrigerend te vinden. Mensen met een goede opleiding beginnen stilaan uit Europa weg te trekken omdat ze de belastingsdruk en het beleid dat tegengesteld is aan wat de meeste mensen willen hen ontmoedigt. Ze vertrekken. Binnenkort hebben de west-europese landen enkel nog degenen die afkomen op het gratis leefonderhoud.

Het wordt hier een boeiend gebied dan... geen sponsors en veel mensen die eisen dat ze geld krijgen. Tof jong. Het zou toch de SP.a droom zijn om met zijn allen arm te zijn. Ze gaan het ook krijgen. Ik kijk de kat nog even uit de boom net als velen en als het hier zo doorgaat dan vertrek ik hier, net als velen. je zal de mentaal minderwaardige werkezels moeten gaan zoeken onder de imports. Er bestaat zelfs een kans dat ze zo niet willen genoemd worden maar dat is jullie probleem.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 02:09   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij vind da wel tof hè, zoveel excuusjes om die allochtonen lekker te pesten?
Gij moogt da, want "gij waart hier eerst".
Als gij dat zegt. Ik dacht dat het anarchistisch zou zijn om zich niks aan te trekken van dat kloostergedoe omtrent allochtonen maar blijkbaar is dat niet in tegenwoordig
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 05:51   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik zie ook niet veel werkloze Aziaten rondlopen. Blijkbaar zijn die hun CV's wel geopend. En toch zijn dat ook allochtonen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 05:59   #52
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
we geven ze geen kans om te komen solliciteren want we willen hun CV's nie lezen + dat ze maar een andere manier aan geld raken dan via een uitkering = laat ze sterven.

Dat is even sociaal als je voorstel om alle armeluiswoningen af te breken, er dure appartementen op te zetten voor de elite, en de armen te laten verkommeren.
Da's een bijzonder simplistische redenering. Ik herhaal nog even dat de tewerkstelling bij de overheid een heel goede graadmeter is omdat die wél gehouden is aan objectieve criteria. CV's moeten daar wel geopend worden en allochtonen maken daar evenveel kans als autochtonen. Zullen we eens kijken a.h.v. de selectieresultaten hoe het ermee gesteld is?

We horen héél vaak dat de overheid er niet in slaagt om in de samenstelling van z'n personeelsbezetting een "weerspiegeling van de samenleving" te realiseren. Hoe zou d�*t nu toch komen ??? Of is die personeelsbezetting vandaag juist wél een goede indicator van waar het schoentje precies wringt?
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 06:25   #53
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als gij dat zegt. Ik dacht dat het anarchistisch zou zijn om zich niks aan te trekken van dat kloostergedoe omtrent allochtonen maar blijkbaar is dat niet in tegenwoordig
Is het negeren van sarcasme strategisch bij u?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 06:26   #54
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Doe nog een paftje.
Wie weet slaagt ge erin om drie lijntjes vol te lullen.
Gij zou nooit het verschil kunnen zien tussen mijn schrijfsels wanneer ik stoned ben en die van wanneer ik niks "gepakt" heb.

... en natuurlijk, een betere reactie (bijvoorbeeld om te ontkrachten), dat kan er echt niet meer af.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 30 juni 2006 om 06:27.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 07:13   #55
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Een kennis van mij zocht een laaggeschoolde en kreeg een cv van een allochtoonse, die hij wel opende.

Ze bood haar diensten aan, maar wees er op dat ze een hoofddoek droeg, die ze ook tijdens het werk wou blijven dragen, van Borgerhout was en het berbers perfect beheerste...

Niettegenstaande mijn kennis zich 'afvroeg' waarom dat die voor de job van strijk(st)er moest opgeven dat ze perfect de berberse taal beheerst, nodigde hij die voor een sollicitatiegesprek uit (om niet in de 'val' te vallen, als U begrijpt wat ik bedoel).

U raadt het al.. Hij heeft ze niet gezien...

Hij deelde de VDAB mede dat het er wel iets te dik op lag... Zelfs een rund zou zich niet laten vangen...

[SIZE=1]En met die nepsollicitaties gaan de werkgevers natuurlijk geweldig gemotiveerd zijn op cv's van allochtongen te openen..

Het is echt alsof links express maatregelen neemt om de maatschappij verder te verzuren...

Voor diegenen die het interesseert... Mijn kennis is allesbehalve een racist, maar wel niet gek...[/SIZE]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 08:46   #56
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Krijgen ze geen uitkering dan ? Ik dacht van wel. Anders zouden we hier ook niet zo'n toeloop kennen.
ik reageerde op desiderius z'n mening.




Citaat:
Het land staat vol van sociale woningen. Er worden er voortdurend bijgebouwd maar het migratiebeleid staat voor niets... de huizen kunnen niet snel genoeg worden gebouwd hier. We laten meer en meer mensen binnen die geen zak bijdragen aan onze maatschappij en die wel eten en huis eisen. Tof zenne.
Dat jij zo'n asociaal idee steunt verbaast me geen beetje.
Maar let op: het zal er toe leiden dat de kansarmen, die geen woning meer vinden, in de villawijken als deze waar jij woont komen rondhangen

Citaat:
Ik begin het brain drain principe intrigerend te vinden. Mensen met een goede opleiding beginnen stilaan uit Europa weg te trekken omdat ze de belastingsdruk en het beleid dat tegengesteld is aan wat de meeste mensen willen hen ontmoedigt. Ze vertrekken. Binnenkort hebben de west-europese landen enkel nog degenen die afkomen op het gratis leefonderhoud.
Gek toch dat ook de derde wereld bijzonder veel last heeft van brain drain.
En die gaan niet naar andere derde wereldlanden.

Citaat:
Ik kijk de kat nog even uit de boom net als velen en als het hier zo doorgaat dan vertrek ik hier, net als velen.
Waarom nog de kat uit de boom kijken? G�*�*n met die banaan!
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 10:24   #57
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Net hier ligt de bron van het probleem. Rassen creëren geen criminaliteit, het zijn sociale toestanden die dat doen.
Laten we daarom de rechtspraak aanpassen en elke arme sloeber vrijspreken omwille van de "door de sociale toestand ingegeven onbedwingbare drang om de crimineel uit te hangen".
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 10:32   #58
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De werkgevers zijn even helderziend als jij. Die kennen perfect de perfide bedoelingen van elke allochtone sollicitant. Ze hoeven de CV zelf nog niet te bekijken. Ze voelen dat gewoon.
Nogmaals herhalen wat Desiderius zeer correct verwoordt: als je uit ervaring weet dat binnen een groep allochtone sollicitanten je minder kans hebt om een geschikt kandidaat te vinden, dan uit eenzelfde groep autochtone sollicitanten, dan is het perfect verklaarbaar waarom vooral autochtone namen worden aangeklikt. En wees er maar zeker van dat heel wat werkgevers die ervaring al hebben opgedaan.
__________________
Out of the blue, into the black

Laatst gewijzigd door Turkje : 30 juni 2006 om 10:32.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 10:42   #59
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Nogmaals herhalen wat Desiderius zeer correct verwoordt: als je uit ervaring weet dat binnen een groep allochtone sollicitanten je minder kans hebt om een geschikt kandidaat te vinden, dan uit eenzelfde groep autochtone sollicitanten, dan is het perfect verklaarbaar waarom vooral autochtone namen worden aangeklikt. En wees er maar zeker van dat heel wat werkgevers die ervaring al hebben opgedaan.
maar het is een vicieuze cirkel waarin je dan terecht komt - uit die logica volgt dan immers dat de allochtoon zich ook buitengesloten gaat voelen en daardoor opstandiger wordt en vervolgens dus nog "ongeschikter" wordt voor de arbeidsmarkt.

enige relevante vraag is hoe geraken we daaruit ?

en dit liefst zonder positieve discrimatie te moeten toepassen op basis van afkomst want dan gaat men voorbij aan de "onaangepasten" van autochtone afkomst. En dan gaan die weer de staat ondermijnen door Vb te stemmen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 10:53   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij zou nooit het verschil kunnen zien tussen mijn schrijfsels wanneer ik stoned ben en die van wanneer ik niks "gepakt" heb.

... en natuurlijk, een betere reactie (bijvoorbeeld om te ontkrachten), dat kan er echt niet meer af.
Wat ontkrachten ?
Lees er uw eigen post eens op na, daar is niets te ontkrachten.
Verder dan "nazi", "stem VB" en wat smillies geraakt ge niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be