Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2018, 09:36   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

gebruik bakpoeder, bembem :
ik heb inmiddels al drie jaar mijn haar niet meer met shampoo gewassen en ik ben heel tevreden!

Citaat:
De voordelen van no poo

De no poo methode wordt steeds populairder omdat er toch redelijk wat voordelen aan gekoppeld zijn. Het is op de eerste plaats gewoon echt hartstikke goedkoop. Stel je wast je haar twee keer per week. 104 wasbeurten per jaar dus. Een eetlepel baking soda is ongeveer 10 gram, dus voor het hele jaar heb je iets meer dan een kilo baking soda nodig. Voor een euro of 6 ben je dan klaar voor een heel jaar! Daar heb je niets eens een fatsoenlijke fles shampoo voor.

Over flessen gesproken, de no poo methode is eigenlijk ook vrij minimalistisch en zero waste. Geen lege shampooflessen meer elke keer en op termijn scheelt dat dus behoorlijk in je afvalberg.

Tot slot vormt het een natuurlijk alternatief. Al die agressieve reinigerers in shampoo, zoals SLS zijn helemaal niet nodig en doen meer kwaad dan goed. Baking soda is niet schadelijk voor mens, dier en natuur.
Citaat:
To poo or not to poo, that is the question. Je haar niet meer met shampoo wassen is een soort hype sinds Anna Nooshin het geheim achter haar mooie haar bekend heeft gemaakt. Ze wast haar haar namelijk bijna niet en als ze het al doet, dan enkel met water. Dat werkt dus niet voor iedereen en baking soda toevoegen als reinigingsmiddel is daardoor heel populair. Even naspoelen met appelciderazijn en klaar.
Citaat:
Hoe werkt dat wassen met baking soda eigenlijk?

De meeste recepten voor baking soda shampoo zijn iets in de richting van een eetlepel baking soda in 250 ml water oplossen en dan verdelen over het haar. Even laten intrekken en dan afspoelen. Tot slot even naspoelen met appelciderazijn en je wasbeurt zit er weer op.

De boel schuimt natuurlijk niet, dus het is vaak even wennen voor de newbies. Ook wordt altijd geadviseerd om de methode minimaal 2 maanden vol te houden. Als je stopt met het reinigen met shampoo blijft je hoofdhuid veel talg produceren en het duurt even voor je lichaam de balans weer heeft gevonden.
https://www.bespokebyyou.nl/haar-was...g-soda-slecht/

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 maart 2018 om 09:37.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 09:43   #22
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gebruik bakpoeder, bembem :
ik heb inmiddels al drie jaar mijn haar niet meer met shampoo gewassen en ik ben heel tevreden!







https://www.bespokebyyou.nl/haar-was...g-soda-slecht/
oulala dat is echt een super tip!! thx dear didn't know about it xd!

Laatst gewijzigd door bembem : 6 maart 2018 om 09:43.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 09:45   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Anna Nooshin is that you? o_0 geintje
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 09:45   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Anna Nooshin is that you? o_0 geintje
ik ben meer Anna Nooshit.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 09:46   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
oulala dat is echt een super tip!! thx dear didn't know about it xd!
you are so welcome, always! xd xD proet proet!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 09:48   #26
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

baking soda & appelciderazijn... yes i shall use that
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 09:48   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

hihi
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 10:50   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Huishoudelijke vervuiling is voornamelijk stof..zand..organische vetten en atmosferische vetten.
En daar woekert van alles in.

Je moet dus iets hebben die de vetten oplost + iets van zeep om het product te binden aan het water en iets dat de beestjes dood doet.

Anders smeer je het gewoon in een ronde.

Die natuurlijke producten zijn niet slecht maar weinig efficiënt en duur in gebruik.
Pro producten zijn meestal 1 liter op 100l in gebruik en veel krachtiger en ook geur gecontroleerd op 24 uur in een smel chamber.

Met een ajuin en patat kuis je niet..je besmet van alles.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:21   #29
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gebruik bakpoeder, bembem :
ik heb inmiddels al drie jaar mijn haar niet meer met shampoo gewassen en ik ben heel tevreden!...
En nadien wat in de zon gaan rondlopen.
Ik kan mij het resultaat al voorstellen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:43   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
En nadien wat in de zon gaan rondlopen.
Ik kan mij het resultaat al voorstellen.
spoileralert!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 14:23   #31
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Whiiiiii! XD! Lolz!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 14:45   #32
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
beste forummertjes, ik ben van plan om geleidelijk aan m'n consumptiegedrag ivm verzorgingsartikelen aan te passen, in de praktijk zal dat neerkomen op minder traditionele shampoos, conditioners ed. te gebruiken aangezien ik me de laatste tijd sterk de bemerking ben beginnen maken dat dit toch wel erg vervuilt.... i mean dat water dat tijdens het douchen in het afvoerputteke terechtkomt moet toch op een of andere manier 'gezuiverd' worden, nietwaar.....

zodoende ben ik echt wel gedreven om daar op mijn manier verandering in te brengen (zo zal ik als conditioner voortaan een eierdooier gebruiken the old fashion way, lol, ook al weet ik voor de rest nog niet hoe ik het precies ga aanpakken), en het zou goed zijn als dankzij mijn postings het mss anderen zal aanzetten om ook stil te staan bij wat ik noem 'sluimerverbuik v vervuilende producten', eens te meer daar dit producten betreft die we bijna dagelijks gebruiken, mja ik ben alleszins op de goede weg vermits ik al geen traditionele schoonmaakmiddelen zoals cif, cilit bang, javel enz. meer gebruik, in de plaats is het op dat vlak hier veelal azijn, citroensap en jawel: ook vodka.... the (more) natural way dus ^^

discuss pls, thx.
Ik weet niet of het allemaal haalbare ideeën zijn die je hebt maar het feit alleen al dat je stil staat bij de gevolgen van je eigen gedrag op de habitat (en je portefeuille) duidt op een morele positie die respect verdient.

Ik was al sinds een paar decennia mijn haar slechts met water. Dat kan perfect tenzij misschien heel af en toe moest je verf in je haar krijgen of zo. Goedkoper, sneller, beter voor milieu.

Voor de rest vermoed ik dat op dit forum een hoger percentage psychopaten actief is dan in de bevolking in het algemeen aan de reacties op je berichten afgaande.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 15:35   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik weet niet of het allemaal haalbare ideeën zijn die je hebt maar het feit alleen al dat je stil staat bij de gevolgen van je eigen gedrag op de habitat (en je portefeuille) duidt op een morele positie die respect verdient.

Ik was al sinds een paar decennia mijn haar slechts met water. Dat kan perfect tenzij misschien heel af en toe moest je verf in je haar krijgen of zo. Goedkoper, sneller, beter voor milieu.

Voor de rest vermoed ik dat op dit forum een hoger percentage psychopaten actief is dan in de bevolking in het algemeen aan de reacties op je berichten afgaande.
In elk geval een hoger percentage vuile smeerpoezen die hier actief zijn.
De één wast zich met wodka, de ander met bakpoeder en jij met een druppel regenwater.

Vergeet niet af en toe eens vers ondergoed aan te trekken die wel met waspoeder is gewassen a.u.b.

Alhoewel als je dan toch geen zeep gebruikt stinkt je zaakje toch al 7 uur in de wind.

Het moet nogal proper zijn bij jullie. Ik durf te wedden dat je vel vol zit met huismijten ook nog eens. Tussen de verzweringen door valt dat toch niet meer op.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 maart 2018 om 15:37.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 16:45   #34
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In elk geval een hoger percentage vuile smeerpoezen die hier actief zijn.
De één wast zich met wodka, de ander met bakpoeder en jij met een druppel regenwater.

Vergeet niet af en toe eens vers ondergoed aan te trekken die wel met waspoeder is gewassen a.u.b.

Alhoewel als je dan toch geen zeep gebruikt stinkt je zaakje toch al 7 uur in de wind.

Het moet nogal proper zijn bij jullie. Ik durf te wedden dat je vel vol zit met huismijten ook nog eens. Tussen de verzweringen door valt dat toch niet meer op.
Je had je misschien eerst eens kunnen afvragen of met water gewassen haar noodzakelijkerwijze viezer is in plaats van te fantaseren over hygiënische wantoestanden op basis van ongefundeerde vooroordelen. Happy consuming verder en vergeet niet naar de programma's tussen de reclameblokken door te kijken op de beeldbuis.

Laatst gewijzigd door Bach : 6 maart 2018 om 16:48.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 17:12   #35
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
... duidt op een morele positie die respect verdient...
Een frauderende hangmatter een morele positie toedichten ?

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 6 maart 2018 om 17:13.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 17:43   #36
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Een frauderende hangmatter een morele positie toedichten ?
Den Bach zit in andere topics de diefstal van grond zonder compensatie door de Zuid Afrikaanse staat op te hemelen. Dan weet je het toch wel zeker ?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 19:13   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Den Bach zit in andere topics de diefstal van grond zonder compensatie door de Zuid Afrikaanse staat op te hemelen. Dan weet je het toch wel zeker ?
Doet me denken aan mijn tijd in Gent. In studentenresto De Brug zaten er elke middag van die alternatieve hippies hun marxistische propaganda aan de man te brengen. Het was zaak om daar in een boogje omheen te lopen, de geur van hun ongewassen parka's, voddekleren, voeten in Jezus-sandalen en vet haar + patchoulie was om van te kokhalzen. Niet echt ideaal als je wil gaan aanschuiven voor een hapje te gaan eten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 19:16   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
beste forummertjes, ik ben van plan om geleidelijk aan m'n consumptiegedrag ivm verzorgingsartikelen aan te passen, in de praktijk zal dat neerkomen op minder traditionele shampoos, conditioners ed. te gebruiken aangezien ik me de laatste tijd sterk de bemerking ben beginnen maken dat dit toch wel erg vervuilt.... i mean dat water dat tijdens het douchen in het afvoerputteke terechtkomt moet toch op een of andere manier 'gezuiverd' worden, nietwaar.....

zodoende ben ik echt wel gedreven om daar op mijn manier verandering in te brengen (zo zal ik als conditioner voortaan een eierdooier gebruiken the old fashion way, lol, ook al weet ik voor de rest nog niet hoe ik het precies ga aanpakken), en het zou goed zijn als dankzij mijn postings het mss anderen zal aanzetten om ook stil te staan bij wat ik noem 'sluimerverbuik v vervuilende producten', eens te meer daar dit producten betreft die we bijna dagelijks gebruiken, mja ik ben alleszins op de goede weg vermits ik al geen traditionele schoonmaakmiddelen zoals cif, cilit bang, javel enz. meer gebruik, in de plaats is het op dat vlak hier veelal azijn, citroensap en jawel: ook vodka.... the (more) natural way dus ^^

discuss pls, thx.
Je kan altijd samen met de voetbalploeg van A'pen gaan douchen.
Gratis bovendien.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 19:36   #39
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
het zoveelste zevertopic van bembem
Veruit het meest ernstige bedoelt u ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 19:37   #40
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Word je naturist?

De tweede van links is toch de N-VA voorzitter van Zwijndrecht (Schweindrecht) ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 maart 2018 om 19:38.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be