Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2018, 15:46   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Update: Nog steeds niks.

Die deurwaarderdreigingen dienen dus duidelijk alleen maar om iemand zo bang te maken dat hij zijn portefeuille open doet.

Ik denk dus echt dat ik er vanaf ben.
Zoals voorspeld.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 17:16   #62
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Het lijkt precies op ransomware.

Wildfire, the ransomware threat that takes Holland and Belgium hostage

Of Usenet echt een safe ding is dat lijkt mij best twijfelachtig als je dat even opzoekt op het net.

alt.binaries, newsgroepen met kwalijk materiaal????

Nooit gebruikt en ik begin er alvast niet mee ook niet.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 19:06   #63
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Update: Nog steeds niks.

Die deurwaarderdreigingen dienen dus duidelijk alleen maar om iemand zo bang te maken dat hij zijn portefeuille open doet.

Ik denk dus echt dat ik er vanaf ben.
Deurwaarder kost meer dan het bedrag dat ze van u eisen. En ze moeten dat zelf voorschieten.

Je bent er vanaf.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 07:25   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik lees deze draad nu pas. Aan de TS: alle mensen die U gezegd hebben van U daar niks van aan te trekken, hebben gelijk. usenet.nl zijn professionele internetboeven. Het laatste wat die willen, is dat het gerecht zijn neus in hun zaken steekt. Ik weet trouwens niet eens waar die echt zitten, maar ik zou vermoeden dat het NIET in Nederland is

Ik weet niet of ge de geschiedenis van usenet kent. Ik ben, als jonge mens, daar een dik gebruiker van geweest. usenet was een communautair ding, een beetje de "facebook avant la lettre", het wereld forum. Er was geen "eigenaar" van usenet. Usenet was een protocol, dat usenet servers liet communiceren.

Er was wel een soort van protocol commissie, maar voor de rest was usenet een vrij ding. Mensen die een usenet server opzetten, verbonden die met andere usenet servers zoals het hen beliefde. Een gebruiker verbond zijn client met zijn geprefereerde usenet server (eventueel kon hij er zelf een opzetten!). Usenet had een hiearchie van onderwerpen, een beetje zoals domain names, maar in omgekeerde volgorde. De "roots" waren vastgelegd door die commissie. Er was sci (voor wetenschap), lang (voor talen), en zo voort. Je kon dus hebben: sci.physics.plasma. Dat was dan een discussielijst waar je verondersteld werd te praten over plasma fysica.

Usenet had een heel simpel protocol: iedereen kon een "post" opsturen naar een lijst, door die via uw client naar uw verbonden server te sturen. Die server ging die dan doorsturen naar al zijn verbonden servers. Of een server een post aannam of niet, was geheel de affaire van de beheerder van die server. De meeste servers namen alle posts aan, maar wisten ze ook na een zekere tijd, omdat het disk ruimte nam. Usenet werkte een beetje zoals mail, maar met dat verschil dat iedereen dezelfde account had en er geen identificatie was. Een usenet server kon beslissen van een zekere post niet aan te nemen of door te geven, maar kon niet beletten dat andere servers die post wel doorgaven. Want de servers waren in een WEB verbonden, niet in een hierarchie. Het volstond van een weg te vinden tussen server A en server B die niet censureerde, en de post ging van A naar B.

Het was "free speech" zonder weerga.

Tot een paar mannen beseft hadden dat ze via dat systeem ook FILES konden doorsturen, het volstond van ze in ASCII te vertalen. Dat waren de "alt.binaries" lijsten. En het hek was van de dam: publieke piraterij. Maar ook in de gewone discussiegroepen was alles overspoeld door spam en zeverderij, want "moderatie" was niet mogelijk (er waren "gemodereerde groepen", maar dat waren eigenlijk mailing lists: in plaats van te posten, werd uw bericht naar de "moderatoren e-mail" gestuurd, en enkel zij konden posten : het was een integratie van mailing lists in het usenet protocol).

Vandaar dat de meeste vrije usenet servers (zoals universiteiten, amateurs, internet bedrijven enz...) die vrij toegankelijk waren, ermee ophielden: het nam veel netwerk ruimte in, er waren onmetelijke hoeveelheden gegevens, en het ging enkel maar ambras geven: uw usenet server was een publieke piraterij bron.

Vergeet niet dat usenet geen "accounts" heeft: alles was anoniem, in de zin dat gelijk wie, gelijk waar, zonder zich te kennen te geven, dingen op usenet kon zetten. Je moest een e-mail adres invoeren, maar je kon invoeren wat je wilde.

Het publieke usenet is dus stilaan gestopt. Wel gaven op een zeker ogenblik, bedrijven toegang tot hun usenet server tegen betaling. Maar ook dat geraakte in verval. Behalve voor piraterij. usenet.nl is het domein van zo een bedrijf dat zogezegd een usenet server openstelt tegen betaling voor de piraterij op alt.binaries. Ik weet zelfs niet eens of ze echt een usenet server hebben, want aangezien ze illegale producten aanbieden aan mensen die illegale dinges willen doen tegen betaling, zijn ze, volgens mij, enkel maar een kassa. Ga altijd maar klagen !

Dus nee, usenet.nl zijn internet piraten, bedriegers en oplichters. Het laatste wat zij willen is dat een rechter zijn neus steekt in hun zaken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 08:48   #65
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Bedankt voor alle informatie. Ik hoop dat de volgende slachtoffers deze draad vinden, hij vernietigt vele vraagtekens
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 10:36   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Mijn nostalgie naar usenet heeft mij aangespoord wat ouwe dinges op te zoeken. Jammer genoeg lijken de oude usenet archieven niet meer te bestaan.

Maar dit geeft een heel leuke beschrijving van hoe het toen was (met een korreltje zout en veel inzicht !):

https://encyclopediadramatica.rs/Usenet

Veel plezier
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 11:00   #67
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn nostalgie naar usenet heeft mij aangespoord wat ouwe dinges op te zoeken. Jammer genoeg lijken de oude usenet archieven niet meer te bestaan.

Maar dit geeft een heel leuke beschrijving van hoe het toen was (met een korreltje zout en veel inzicht !):

https://encyclopediadramatica.rs/Usenet

Veel plezier
Had Google dat wat jaren geleden allemaal niet opgekocht die archieven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 15:31   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Had Google dat wat jaren geleden allemaal niet opgekocht die archieven.
Ja, en die zijn nu blijkbaar niet meer toegankelijk. Google heeft (moedwillig zeggen sommigen) dat helemaal laten verwateren. Maar bon, ze zijn vrij om dat te doen he.

Ik ben op zoek naar archieven van de jaren 80 en 90 van de tekst-discussie groepen (vooral de sci.* groepen), maar ik kan die niet meer vinden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 17:23   #69
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb jij wel al eens in een rechtbank gezeten?

advocaat van dat bedrijf staat daar voor de rechter met wsl een vijftigtal kaftjes met elk een wanbetaler
die staat daar vooraan bij de rechter kaftjes om te draaien ?* rato van 50 per twee minuten, allemaal meteen gevonnist.
als de verweerder daar niet met een advokaat staat, is de kans bijzonder groot dat er een uitspraak viel alvorens verweerder nog maar gezien heeft dat t aan hem is ... en eens zijn frank valt is m te laat. enige wat die rechter nog gaat doen is m zeggen dat m dan maar op tijd had moeten tussenkomen!

echt ga eens op zo'n vredegerecht langs en in t publiek zitten ...

ik heb daar gezeten voor een persoonlijke zaak en had die praktijken in de gaten, dat ging over fitnessabonnementjes (ook zo'n dubieuze sector) ... alle verweerders werden daar veroordeeld op twee minuten tijd ... en daarna een paar mensen in t publiek jammeren ... pech gehad zei de rechter.
Wijze woorden.

Om het allemaal niet zo ver te laten komen raad ik de betrokkene aan om die 99 euro gewoon te betalen en onmiddellijk erna met alle mogelijke middelen het abonnement op te zeggen.

Beschouw die 99 euro maar als leergeld. En vergeet nooit meer dat gratis proefabo's zelden ook daadwerkelijk gratis proefabo's zijn. In de meeste gevallen zijn het voorlopers van een gewoon abonnement.

En niet alleen schimmige bedrijfjes maken zich hier schuldig aan. Ik wimpel ook al enkele jaren gratis Telenet-proefabo's af. Want ja, gratis een paar maanden Play More of zo lijken leuk maar als je tijdig vergeet op te zeggen wordt het automatisch een gewoon abonnement.

Dus ja; je bent een poot uitgedraaid. Maar eigenlijk heb je dat een beetje aan jezelf. Al gaan zulke firma's natuurlijk niet vrijuit. Zij weten perfect hoe ze zoiets moeten opstellen en voor je het weet heb je juridisch geen poot meer om op te staan. Vandaar; betalen en opzeggen.

De raad die je hier krijgt dat je het allemaal moet vergeten en mails en brieven in de vuilnisbak kieperen zou ik zeker niet opvolgen.
Als je ooit toch voor de rechter verschijnt maakt het alvast geen goeie indruk dat je al die tijd nooit gereageerd hebt op hun aanmaningen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 18:58   #70
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wijze woorden.

Om het allemaal niet zo ver te laten komen raad ik de betrokkene aan om die 99 euro gewoon te betalen en onmiddellijk erna met alle mogelijke middelen het abonnement op te zeggen.

Beschouw die 99 euro maar als leergeld. En vergeet nooit meer dat gratis proefabo's zelden ook daadwerkelijk gratis proefabo's zijn. In de meeste gevallen zijn het voorlopers van een gewoon abonnement.

En niet alleen schimmige bedrijfjes maken zich hier schuldig aan. Ik wimpel ook al enkele jaren gratis Telenet-proefabo's af. Want ja, gratis een paar maanden Play More of zo lijken leuk maar als je tijdig vergeet op te zeggen wordt het automatisch een gewoon abonnement.

Dus ja; je bent een poot uitgedraaid. Maar eigenlijk heb je dat een beetje aan jezelf. Al gaan zulke firma's natuurlijk niet vrijuit. Zij weten perfect hoe ze zoiets moeten opstellen en voor je het weet heb je juridisch geen poot meer om op te staan. Vandaar; betalen en opzeggen.

De raad die je hier krijgt dat je het allemaal moet vergeten en mails en brieven in de vuilnisbak kieperen zou ik zeker niet opvolgen.
Als je ooit toch voor de rechter verschijnt maakt het alvast geen goeie indruk dat je al die tijd nooit gereageerd hebt op hun aanmaningen.

Doe eens de moeite om heel de draad te lezen en de datums van de posts te checken. Dan zie je dat je helemaal fout bent, en degenen die jij fout noemt degenen zijn die me correcte en bruikbare raad en informatie gaven.


Hoe weten we dat? Omdat de zaak ondertussen beklonken is en het niet meer om voorspellingen, maar resultaten gaat.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 16 augustus 2018 om 19:00.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 22:05   #71
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Bijna een jaar verder..... bijna een jaar zonder nieuwe dreigementen.

Gezien het nieuws over fake incassobureaus vandaag moest ik weer aan deze post denken. Verder is Usenet een verre herinnering.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be