Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 maart 2017, 00:11   #121
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Er zijn natuurlijk sujetten die de fundamentele rol van futures markten liever wat weggemoffeld zien.
Immers, ze hebben voldoende sukkels nodig om hun winst te realiseren. Wat ze noemen "liquiditeit". Zonder overheden die de (fiat)geldmarkten tot zekere verliesplekken reduceerden, zouden de sujetten enkel nog in elkaars zakken kunnen zitten, en zichzelf even bankroet roeien als een troep wolven die door de schapen heen zijn.
De tienpuntenvraag is toch, welke "sukkel" zich gaat bezighouden met op de grondstoffenmarkten te speculeren ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 20:04   #122
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

geef al uw geld aan mij, ik ben de beste en meest lucratieve investering die je kan doen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 21:09   #123
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
geef al uw geld aan mij, ik ben de beste en meest lucratieve investering die je kan doen
Hoeveel % gegarandeerd ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 21:55   #124
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hoeveel % gegarandeerd ?
steevast rond de 40%


__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 20:32   #125
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De tienpuntenvraag is toch, welke "sukkel" zich gaat bezighouden met op de grondstoffenmarkten te speculeren ?
De futures markt is geen speculatie, net het tegendeel, het is een zich indekken tegen speculanten. De sukkels zitten op de cash markt, soms speculeren, soms gewoon kopen wegens nodig / geen keuze.
Kijk naar ruwe olie.
http://finviz.com/futures_charts.ashx?t=CL&p=m1
Tot voor 2010 was er amper speculatie en dus ook weinig indekking.
De prijs was hoog genoeg voor de producenten om dikke winst te realiseren.
Daarna, crisis gevolgen, vraag daalt, aanbod stijgt, ook al door nieuwe ontginningen, prijs daalt, en whoepsa de totale netto positie op de futures markt vloog omhoog van quasi niks naar een prijselement van 5000 maal 500000 barrels, hetwelke bijna een wereld-maandproductie is.
Klinkt veel, maar er zijn termijnmarkten waar de hedging / nep orders zelfs een halve jaarproductie representeren (ie prijsinvloed). Nu ja, de oliemarkt is dan ook veel groter / veel meer geld erin.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 22:30   #126
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De futures markt is geen speculatie, net het tegendeel, het is een zich indekken tegen speculanten. De sukkels zitten op de cash markt, soms speculeren, soms gewoon kopen wegens nodig / geen keuze.
Kijk naar ruwe olie.
http://finviz.com/futures_charts.ashx?t=CL&p=m1
Tot voor 2010 was er amper speculatie en dus ook weinig indekking.
De prijs was hoog genoeg voor de producenten om dikke winst te realiseren.
Daarna, crisis gevolgen, vraag daalt, aanbod stijgt, ook al door nieuwe ontginningen, prijs daalt, en whoepsa de totale netto positie op de futures markt vloog omhoog van quasi niks naar een prijselement van 5000 maal 500000 barrels, hetwelke bijna een wereld-maandproductie is.
Klinkt veel, maar er zijn termijnmarkten waar de hedging / nep orders zelfs een halve jaarproductie representeren (ie prijsinvloed). Nu ja, de oliemarkt is dan ook veel groter / veel meer geld erin.
Kan allemaal zijn. Maar wie van ons gaat zich bezighouden met het speculeren, of nog maar gewoon handelen, op de grondstoffenmarkten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 12:38   #127
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kan allemaal zijn. Maar wie van ons gaat zich bezighouden met het speculeren, of nog maar gewoon handelen, op de grondstoffenmarkten.
U beseft toch dat speculatie maar een vraag/aanbods (lees: prijs) verschuiving in de tijd veroorzaakt? Uiteindelijk is het niks meer dan stockage.
De uiteindelijk gebruikers ('consumenten') van de grondstoffen, betalen actuele prijzen, en die zijn door dat hedgen op de termijnmarkt, net als voor speculanten, OOK hoger.
Niet "bezighouden" maar "consumeren".
En de grens speculatie / consumeren is trouwens niet bepaald scherp. Simpelweg je gastank laten vullen op een moment van lagere prijs, introduceert hetzelfde element tijd van speculanten.
De futures markten zijn ook niet louter grondstoffenmarkten meer.
Dat was ooit zo.
Niet meer.
Intussen zijn er futures markten voor quasi alles. Zelfs voor munteenheden als dollar en euro. Voor obligaties (staatspapier / treasuries). Voor indexen van aandelenkorven.
Het is geen kwestie van "wie gaat zich bezighouden".
Je ondergaat prijsgevolgen, en dat pogen te ontlopen is wat "speculant" maakt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 21:40   #128
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
U beseft toch dat speculatie maar een vraag/aanbods (lees: prijs) verschuiving in de tijd veroorzaakt? Uiteindelijk is het niks meer dan stockage.
De uiteindelijk gebruikers ('consumenten') van de grondstoffen, betalen actuele prijzen, en die zijn door dat hedgen op de termijnmarkt, net als voor speculanten, OOK hoger.
Niet "bezighouden" maar "consumeren".
En de grens speculatie / consumeren is trouwens niet bepaald scherp. Simpelweg je gastank laten vullen op een moment van lagere prijs, introduceert hetzelfde element tijd van speculanten.
De futures markten zijn ook niet louter grondstoffenmarkten meer.
Dat was ooit zo.
Niet meer.
Intussen zijn er futures markten voor quasi alles. Zelfs voor munteenheden als dollar en euro. Voor obligaties (staatspapier / treasuries). Voor indexen van aandelenkorven.
Het is geen kwestie van "wie gaat zich bezighouden".
Je ondergaat prijsgevolgen, en dat pogen te ontlopen is wat "speculant" maakt.
Voor munteenheden, indexen van aandelenkorven, obligaties, en zelfs goud... betaalt men op de futuremarkt, wel de prijs van de dag. Men kan de prijs van de dag wel (trachtten te) beinvloeden via futures, maar dat is het.
Hun reden van bestaan dient dan ook eerder gezocht te worden in een relatief eenvoudige manier om te hedgen, dan in wat anders.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 17:07   #129
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
steevast rond de 40%


In Oostenrijk kan ik 80% krijgen

Toch bedankt !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 20:02   #130
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
In Oostenrijk kan ik 80% krijgen

Toch bedankt !
kapitalist!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 10:07   #131
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
kapitalist!
Dank u !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 12:49   #132
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Gvd mijn banking online Caixa werkte niet toen ik op het juiste moment Tesla wou kopen 14 dagen geleden. Kon ik weer eens naar de officina draven en toen het geregeld was, was het te laat. Nu, ik zal waarschijnlijk toch instappen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 12:53   #133
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De tienpuntenvraag is toch, welke "sukkel" zich gaat bezighouden met op de grondstoffenmarkten te speculeren ?
IK. Simpel op volatiliteit. Waarom niet? Op korte termijn. Voor de rest ken ik er niet genoeg van. En heb ook geen toegang tot short posities op lange termijn. Anders deed misschien alsnog wel mee.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 15:29   #134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
IK. Simpel op volatiliteit. Waarom niet? Op korte termijn. Voor de rest ken ik er niet genoeg van. En heb ook geen toegang tot short posities op lange termijn. Anders deed misschien alsnog wel mee.
Doe maar flink je best met je kapitaal te laten aangroeien. Dan kun je een grote donatie doen aan BimBam haar initiatief om Johan Bollen uit zijn gevangenis te kopen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 21:22   #135
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
IK. Simpel op volatiliteit. Waarom niet? Op korte termijn. Voor de rest ken ik er niet genoeg van. En heb ook geen toegang tot short posities op lange termijn. Anders deed misschien alsnog wel mee.
En waarom dan de grondstoffenmarkt ? Zowat alles wat beursgenoteerd is, beweegt.
En wat bedoeld ge met, geen toegang tot short posities op lange termijn. Zie niet in hoe ge op de grondstoffenmarkt met iets anders gaat handelen dan met futures. En iedereen, die van zijn broker in futures kan/mag handelen, kan met hetzelfde gemak short als long gaan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 17:00   #136
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Tesla gekocht bij mijn bank 250$. Risicograad 6/6.

Een account genomen bij het nieuw Trading Platform gelinkt aan Warren Buffet. Cloudtrader. https://www.binaryonline.com

Iemand ervaring mee?

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 maart 2017 om 17:29.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 17:39   #137
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En waarom dan de grondstoffenmarkt ? Zowat alles wat beursgenoteerd is, beweegt.
En wat bedoeld ge met, geen toegang tot short posities op lange termijn. Zie niet in hoe ge op de grondstoffenmarkt met iets anders gaat handelen dan met futures. En iedereen, die van zijn broker in futures kan/mag handelen, kan met hetzelfde gemak short als long gaan.
Ik heb al tien keer gezegd dat ik bij mijn bank caixa geen short kan doen Enkel aankopen zoals ik gister deed, Tesla..

Geen toegang tot short posities op lange termijn daar bedoel ik mee dat de kosten te hoog liggen in het CFD systeem. Dagelijks betaal je swap om posities aan te houden. Daarom dat ik tesla koop bij de bank. Om de positie te kunnen aanhouden middellang...

Ervaring met futures had ik veel vroeger. Caixa doet dat niet (Ik handel met caixa online én op het kantoor waar ik een gestora-adviseur heb ).
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 18:29   #138
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb al tien keer gezegd dat ik bij mijn bank caixa geen short kan doen Enkel aankopen zoals ik gister deed, Tesla..

Geen toegang tot short posities op lange termijn daar bedoel ik mee dat de kosten te hoog liggen in het CFD systeem. Dagelijks betaal je swap om posities aan te houden. Daarom dat ik tesla koop bij de bank. Om de positie te kunnen aanhouden middellang...

Ervaring met futures had ik veel vroeger. Caixa doet dat niet (Ik handel met caixa online én op het kantoor waar ik een gestora-adviseur heb ).
OK. Maar geef toe, er is toch wel een verschil tussen het kopen van aandelen en het handelen in grondstoffen.
We zijn wel wat van de hak op de tak gesprongen. Vandaar de verwarring (alleszins van mijnentwege).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 21:06   #139
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
OK. Maar geef toe, er is toch wel een verschil tussen het kopen van aandelen en het handelen in grondstoffen.
Het verschil is dat ik van grondstoffen futures en zo niet veel verstand heb.
Maar (de wijze van) shorten en kopen is net hetzelfde: met één click.
Ik beschik als trader CFD over alle instrumenten van Forex, Commodities, Stocks and Indices.

Bij de Bank Caixa online moet ik nog afwachten of het instrument waarmee ik wil op langere termijn gaan, aangeboden wordt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 08:23   #140
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Voor munteenheden, indexen van aandelenkorven, obligaties, en zelfs goud... betaalt men op de futuremarkt, wel de prijs van de dag. Men kan de prijs van de dag wel (trachtten te) beinvloeden via futures, maar dat is het.
Hun reden van bestaan dient dan ook eerder gezocht te worden in een relatief eenvoudige manier om te hedgen, dan in wat anders.
Zodra de totale netto positie op de termijnmarkt verschilt van nul, is de prijs beinvloed.
Omdat het ontwerp zodanig is, dat verschillen tussen de prijzen van toekomstige maanden en uw "prijs van de dag", gemakkelijk/risicoloos geld opleveren, hetgeen wat men noemt "arbitrage" veroorzaakt.

En zo, krijgt de "prijs van de dag" een component die niet wordt veroorzaakt door de actuele / reeele vraag/aanbod, maar door de in wezen nepvraag op de futuresmarkt. Nepvraag, want de uiteindelijke "levering" is quasi altijd in dollars.
Soms kan dat zelfs niet anders, bvb in geval indexen, je kunt van een korf van 1000 aandelen nogal moeilijk van elk aandeel 1 leveren.
Maar dat maakt niet eens uit, want het is nooit de bedoeling geweest voor levering van het onderliggende (de grondstof, ...) van de futures markt. Enkel om de prijs een sjot omhoog te geven, om de klanten op de "markt van de dag", een hogere prijs op te solferen.
Uw "trachten" gaat dus over de loutere keuze kopen / niet kopen. Als je koopt, betaal je die kunstmatig hogere prijs, like it or not.

De bestaansreden van futuresmarkt IS hedgen. Dat zei ik. Alleen is hetgeen wordt gehedged geen indekking van een break-even, maar van een gewenste winst. Uiteraard. Iemand die een offerte maakt voor een klant, steekt zijn marge ook in de prijsopgaves. Wat dacht u?

Het grote voordeel voor die verkopers is dat ze zo de prijs van het product kunnen controleren zonder noodzaak aan het product zelf. Niet nu en niet in de toekomst. Diegenen die kopen tijdens de duur dat de totale netto positie en dus de forward component in de "prijs van de dag" groot is, zijn de uiteindelijke leveranciers van de dollars van dat "hedgen".

Natuurlijk, als klanten beginnen te beslissen om het product terug te verkopen aan de verkopers van wie ze het kochten, dan haasten die zich om hun futures posities raprap te dumpen, om hun klanten de "normale" lagere prijs op te solferen. Dat dumpen van contracten hoeft eigenlijk zelfs niet, gewoon tegenorders geven. Bvb een dealer met 20 long posities kan met het erbij nemen van 20 short posities zichzelf naar een totale netto positie, en dus prijsexposure, van 0 brengen. De facto is hij spijts zijn 40 posities op de futures markt, niet meer op die markt aanwezig.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be