Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2018, 10:51   #961
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn kijk is de combinatie van betaalbare technologie en bevolkingsdruk vs levensstandaard. Moeilijk daar een speld tussen te krijgen nietwaar..
Uch ?
Wij zijn en vrij dichtbevolk landje en voor ons zelf zou het perfect kunnen.
Dus ik zie hier helemaal geen graten in.
Ik weet nu ook niet waarom jij nu ineens met die stelling voor de proppen komt ?

Al eens gekeken naar de wereldproductie van energie, per soort & de evolutie over de laatste jaren ?
Vooral China is de moeite waard om eens van naderbij te bekijken.
Eén van de dichtsbevolkte regio's op deze aardbol.

Ik heb er nu zelfs geen speld tussengekregen maar al een hele windmolen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 20 augustus 2018 om 11:00.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 10:53   #962
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bedrijven hebben inderdaad veel energie nodig, maar de maakbedrijven zijn reeds om andere reden aan het verhuizen.
Daarnaast zijn veel bedrijven gesloten tijdens de zonnearme periodes, dat die centrales dan niet actief zijn heeft op die bedrijven dus geen invoeld.

En de grootste stroomverbruikers zijn de bedrijven die fossiele brandstoffen produceren.
Door de afbouw van het gebruik van fossiele brandstoffen, word binnen de economie het stroomverbruik dus ook afgebouwd.


En hiermee komen we bij een ander probleem dat de alternatieve energiewinning veroorzaakt, WERKLOOSHEID.
Want hoewel de vorm van energiewinning arbeidsplaatsen bied, heeft deze vorm van energiewinning minder arbeidskrachten nodig dan fossiele energiewinning.

Bij fossiele brandstoffen gebeuren de transporten immers in bulktransporten, bij elektriciteit gebeuren die per kabel.
Het aanvoeren van fossiele brandstoffen naar laadpunten (tankstations) gebeurd met vrachtwagens, da aanvoer bij elektrische laadpunten met kabel.

Enkel in België gaan er dus meer dan 250.000 jobs verdwijnen door om te schakelen naar alternatieve energiewinning, elektrische voertuigen, warmte pompen, zonneboilers, elektrische verwarming.
En gaan er nieuwe arbeidsplaatsen bij komen?
Niet echt, want die zijn al ingevuld. En er is gewoon veel minder onderhoudspersoneel nodig.
Er zijn geen mensen nodig die ter plaatsen acties uitvoeren om de energiebronnen voor de burger beschikbaar te stellen.
Er zijn dus geen bijkomenden 250.000 mensen nodig om iedereen en alles van stroom te kunnen voorzien, maar dat zijn wel het aantal werkplaatsen die verdwijnen door alles op stroom te laten werken.
Dat is pertinent onwaar. En reeds tot in de treure toe bewezen.



Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 10:54   #963
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bedrijven hebben inderdaad veel energie nodig, maar de maakbedrijven zijn reeds om andere reden aan het verhuizen....
Dat mag nu wel geen argument worden hé.
Dat is verre van de bedoeling.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 11:06   #964
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is pertinent onwaar. En reeds tot in de treure toe bewezen.
Ik denk dat op dat gebied jullie beiden gelijk/ongelijk hebben.
Er gaan jobs bijkomen, maar van de andere kant zijn wij nu ook geen producent (België) van zonnepanelen (als vb) hé.
Op Europees vlak, geef ik Travek dan weer meer gelijk.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 11:23   #965
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het energieverbruik per persoon valt goed mee in Belgie.

Het zijn de bedrijven die massaal veel energie nodig hebben.
Het energieverbruik van gezinnen daalde met 1.824.132.000 kWh tussen 2009-2016:
https://www.vreg.be/nl/elektriciteit...-van-een-gezin

Enkel van dat gespaarde verbruik kunnen 810.725 electrische wagens 15.000 km/jaar afleggen gedurende 1 jaar (verbruik 17 kWh/100 km). Zomaar voor de lol gerekend.

Maar ik neem aan dat ook bedrijven er baat bij hebben energie te sparen, want dat is de hoofdbrok.

De vraag is natuurlijk ook hoeveel stroom de raffinaderijen gaan sparen als ze -*vooral- minder diesel en (ooit) minder benzine (*momenteel geen probleem, zelfs ideaal) moeten produceren... En eveneens de verdere bevoorrading van die brandstoffen.

*De olieraffinaderijen doen blijkbaar een heel goede zaak sinds er veel minder diesel gaat verkocht worden en daarvoor meer benzine:

Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/o...raffinage.html

Dalende populariteit diesel komt raffinaderijen goed uit

Om de diesel te produceren die nodig is voor motoren, moet uiteraard olie worden geraffineerd. Daarbij wordt tegelijk diesel, zware stookolie en benzine geproduceerd. Toen onze markt nog grotendeels op diesel reed, zaten de raffinaderijen met een benzine-overschot dat ze maar moeilijk plaatselijk kwijt geraakten en dus moesten exporteren. De meest nabije benzinemarkt was voor 2017 Nederland, het enige van onze buurlanden zonder ‘dieselverslaving’. Er zijn ook Zwitserland, de Verenigde Staten en nog een paar andere, veel verdere landen. Het is dus duidelijk dat het nieuwe evenwicht dat sinds een paar maand ontstaan is op de Belgische markt met open armen wordt ontvangen door de Belgische olieraffinaderijen.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2018 om 11:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 11:41   #966
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Kojak, ondertussen is de elektriciteitsprijs in België sterk gestegen. Dat wil zeggen dat "mijn" levensstandaard, die ik als basis neem, gezakt is. En dit te wijten aan het aanmodderen van de beleidsmakers en de kosten die nodig zijn om slechts 11% hernieuwbare elekriciteit te kunnen gebruiken.

Oftewel, uw windmolen is een modelleke bij een modelbouwspoorweg.

Dus, als ik het goed begrijp , als we naar hernieuwbaar gaan, moeten we veel meer mensen gaan inzetten om dat voor elkaar te krijgen. Ergens hier in het topic heeft Jantje geschreven dat we niet in China zitten, dus is daar een stevig prijskaartje aan verbonden. Ik weet dat mijn bruto loon als ervaren technieker ongeveer 2 laaggeschoolden in een firma kan betalen. Maar Tavek haalt een lijst aan waarbij de mediaan voor energieproductie 3 keer meer personeel nodig is dan met de niet hernieuwbare methodes.
Oftewel, mijn stelling blijft overeind dat als we willen overschakelen naar puur hernieuwbaar op korte termijn (ja een decade is kort), dat we ferme offers gaan moeten maken.

Nu, die offers gaan we zowiezo maken. De vraag is, gaan we voor de korte pijn, of gaan we het offer uitdrukken in mensenlevens?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 11:46   #967
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het energieverbruik van gezinnen daalde met 1.824.132.000 kWh tussen 2009-2016:
https://www.vreg.be/nl/elektriciteit...-van-een-gezin
Da's een periode van 7 jaar waarin velen overschakelden van gloei naar spaar en dan vrij snel naar LED lampen. Ook zijn er enkele verbeteringen ingevoerd waardoor "witgoed" een pak energiebewuster is gemaakt. Bijvoorbeeld, de overschakeling van borstel naar inductiemotoren met bijhorende elektronica.
Maar ook hier is het laaghangende fruit geplukt.

Citaat:
*De olieraffinaderijen doen blijkbaar een heel goede zaak sinds er veel minder diesel gaat verkocht worden en daarvoor meer benzine:
Niet verbazingwekkend als je weet dat de raffinaderijen in België gebouwd zijn in de jaren 50-70 om benzine te maken, en dat de dieseltoestroom pas nadien op gang kwam.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 12:03   #968
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik denk dat op dat gebied jullie beiden gelijk/ongelijk hebben.
Er gaan jobs bijkomen, maar van de andere kant zijn wij nu ook geen producent (België) van zonnepanelen (als vb) hé.
Op Europees vlak, geef ik Travek dan weer meer gelijk.
Maar wel een grote speler op het gebied van de windenergie. Op dit moment zijn er reeds 15000 jobs in die sector in Belgie en ene hele hoop bedrijfjes die er actief in zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 12:05   #969
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kojak, ondertussen is de elektriciteitsprijs in België sterk gestegen. Dat wil zeggen dat "mijn" levensstandaard, die ik als basis neem, gezakt is. En dit te wijten aan het aanmodderen van de beleidsmakers en de kosten die nodig zijn om slechts 11% hernieuwbare elekriciteit te kunnen gebruiken.

Oftewel, uw windmolen is een modelleke bij een modelbouwspoorweg.

Dus, als ik het goed begrijp , als we naar hernieuwbaar gaan, moeten we veel meer mensen gaan inzetten om dat voor elkaar te krijgen. Ergens hier in het topic heeft Jantje geschreven dat we niet in China zitten, dus is daar een stevig prijskaartje aan verbonden. Ik weet dat mijn bruto loon als ervaren technieker ongeveer 2 laaggeschoolden in een firma kan betalen. Maar Tavek haalt een lijst aan waarbij de mediaan voor energieproductie 3 keer meer personeel nodig is dan met de niet hernieuwbare methodes.
Oftewel, mijn stelling blijft overeind dat als we willen overschakelen naar puur hernieuwbaar op korte termijn (ja een decade is kort), dat we ferme offers gaan moeten maken.

Nu, die offers gaan we zowiezo maken. De vraag is, gaan we voor de korte pijn, of gaan we het offer uitdrukken in mensenlevens?
Simpel gezegd:

Olie = grondstof, je betaalt aan de eigenaar van die grondstof. Dat is dus buitenlanders

Hernieuwbare energie = maakindustrie. Dat kunnen we hier doen, en investeren we in eigen productiecapaciteit.

Ik weet wat ik kies. Als straks een zot de oliekraan dichtdraait,rijdt er geen ICE auto meer. De Teslas, Kona's en Leafs leggen ze gewoon aan de panelen (DC is leuk he) en je bent nog steeds mobiel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 12:35   #970
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tavek, ik ben ermee akkoord dat we die Midden Oosterse olie en Russisch aardgas zo snel mogelijk moeten dumpen. Maar ik wens dat niet te doen op een manier die mijn levensstandaard te hard negatief beïnvloed.

En duurdere elektriciteit doordat er meer mensen hun boterham mee verdienen, da's een nadeel dus.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 12:36   #971
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tavek, ik ben ermee akkoord dat we die Midden Oosterse olie en Russisch aardgas zo snel mogelijk moeten dumpen. Maar ik wens dat niet te doen op een manier die mijn levensstandaard te hard negatief beïnvloed.

En duurdere elektriciteit doordat er meer mensen hun boterham mee verdienen, da's een nadeel dus.
Jaarlijks vloeien er tientallen miljarden euros onze economie uit, richting Rusland, Saudi Arabie, Qatar, enz...voor olie en gas.

Indien we deze herinvesteren in onze eigen economie en energievoorziening, betaal jij geen cent meer voor je electriciteit, in tegendeel, je factuur gaat fors dalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 12:56   #972
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jaarlijks vloeien er tientallen miljarden euros onze economie uit, richting Rusland, Saudi Arabie, Qatar, enz...voor olie en gas.
Daar ben ik me al ter dege van bewust.


Citaat:
Indien we deze herinvesteren in onze eigen economie en energievoorziening, betaal jij geen cent meer voor je electriciteit, in tegendeel, je factuur gaat fors dalen.
En gij gelooft in sprookjes. Elke vorm van "kostendaling" zal direct en onverbiddelijk gecompenseerd worden door de overheid, om het bodemloos vat der staatskas en graaiende handen te vullen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 13:21   #973
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet verbazingwekkend als je weet dat de raffinaderijen in België gebouwd zijn in de jaren 50-70 om benzine te maken, en dat de dieseltoestroom pas nadien op gang kwam.
Jaren 50-60 al?

Dan is het eigenlijk ideaal de nieuw-verkoop van dieselpersonenwagen volledig "af te schaffen"

Zelfs in dieselpionierland D waren er in 1960 maar 3% dieselpersonenwagens.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2018 om 13:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 14:14   #974
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jaren 50-60 al?

Dan is het eigenlijk ideaal de nieuw-verkoop van dieselpersonenwagen volledig "af te schaffen"

Zelfs in dieselpionierland D waren er in 1960 maar 3% dieselpersonenwagens.
Yep, het Petroleumdok in Antwerpen was specifiek voor de olieraffinage gebouwd in 1950... Total Fina , toen nog SIBP of Petrofina, was er als de kippen bij om er een productieplant te bouwen.

En tot dik in de jaren 70 waren dieselpersonenwagens een uitzondering. De grote explosie van dit soort van wagens konden we zien met de grotere personenwagens van de Duitse merken. Vooral wanneer de turbo gemeengoed werd, en een lomp zware dieselmotor toch PK's kon uitbraken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 14:18   #975
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar ben ik me al ter dege van bewust.



En gij gelooft in sprookjes. Elke vorm van "kostendaling" zal direct en onverbiddelijk gecompenseerd worden door de overheid, om het bodemloos vat der staatskas en graaiende handen te vullen.
Daar kan je iets aan doen, in het stemhokje.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 15:25   #976
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Daar kan je iets aan doen, in het stemhokje.
Dat probeer ik al 28 jaar. Tot nu zijn de veranderingen in mijn leefomgeving dat de Zenne properder is, belastingen alleen maar andere namen gekregen hebben en vermenigvuldigen, het straat zwart van't volk ziet, en dat autorijden een lijdensweg is geworden.

Wat hetzelfde is gebleven, de politieke schandalen die telkens de kop opduiken, openbaar onbruikbaar blijft, en ambtenaarlijke mallemolen Kafka goedkeurend laat knikken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 augustus 2018 om 15:26.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 15:40   #977
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kojak, ondertussen is de elektriciteitsprijs in België sterk gestegen. Dat wil zeggen dat "mijn" levensstandaard, die ik als basis neem, gezakt is. En dit te wijten aan het aanmodderen van de beleidsmakers en de kosten die nodig zijn om slechts 11% hernieuwbare elekriciteit te kunnen gebruiken.

Oftewel, uw windmolen is een modelleke bij een modelbouwspoorweg.

Dus, als ik het goed begrijp , als we naar hernieuwbaar gaan, moeten we veel meer mensen gaan inzetten om dat voor elkaar te krijgen. Ergens hier in het topic heeft Jantje geschreven dat we niet in China zitten, dus is daar een stevig prijskaartje aan verbonden. Ik weet dat mijn bruto loon als ervaren technieker ongeveer 2 laaggeschoolden in een firma kan betalen. Maar Tavek haalt een lijst aan waarbij de mediaan voor energieproductie 3 keer meer personeel nodig is dan met de niet hernieuwbare methodes.
Oftewel, mijn stelling blijft overeind dat als we willen overschakelen naar puur hernieuwbaar op korte termijn (ja een decade is kort), dat we ferme offers gaan moeten maken.

Nu, die offers gaan we zowiezo maken. De vraag is, gaan we voor de korte pijn, of gaan we het offer uitdrukken in mensenlevens?
Wat de prijs per KWu betreft, daar ben je wel mis.
Die is net gedaald, zoals ik onlangs heb aangetoond.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=934
Wat er gestegen is, is alles wat men erbij gelapt heeft.
De distrubutiekosten hebben de doorslag gegeven in onze duurdere faktuur.
Maar vergeet nu ook niet dat die gedurende 5 jaar (of toch zoiets) bevroren geweest zijn hé, die doen nu een (deels terechte) inhaalbeweging.

Wat werkgelegenheid betreft, zie ik die nu wel eerder als een voordeel dan als een nadeel.
Iemand die werkt, betaalt ook belastingen & RSZ.
Een werkloze, die kost ons alleen maar geld en kan op zijn of haar beurt minder geld uitgeven wat dan weer een nadeel is voor onze economie.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 15:44   #978
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het energieverbruik van gezinnen daalde met 1.824.132.000 kWh tussen 2009-2016:
https://www.vreg.be/nl/elektriciteit...-van-een-gezin...
We worden ook energiebewuster. 't werd tijd.
De technologie heeft ons hier ook een handje in geholpen trouwens.
( van gloeilampen naar LED bvb )

Maar ook hier moeten we eerlijk blijven en onze zeker geen valse hoop geven.
De elektrische wagen staat voor onze deur...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 15:50   #979
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maar ook hier moeten we eerlijk blijven en onze zeker geen valse hoop geven.
De elektrische wagen staat voor onze deur...
Yep, en de fossiele wagen staat nog altijd 96% stil.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 15:50   #980
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tavek, ik ben ermee akkoord dat we die Midden Oosterse olie en Russisch aardgas zo snel mogelijk moeten dumpen. Maar ik wens dat niet te doen op een manier die mijn levensstandaard te hard negatief beïnvloed.

En duurdere elektriciteit doordat er meer mensen hun boterham mee verdienen, da's een nadeel dus.
Wie zegt dat de elektriciteit morgen duurder zal worden ?
Feit is wel dat we nu gaan moeten investeren in meer energie en dat zal wel een invloed hebben op onze faktuur, dat ga ik niet ontkennen.
Maar kijk dan eens naar de prijs per KWu per bron, alles inbegrepen.
Maw, het zou best wel kunnen dat ze nog goedkoper gaat worden in de toekomst.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be