Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2022, 16:27   #241
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet heel de klas natuurlijk. Er zijn er altijd die traag van begrip zijn of die zelf linkie winkie zijn. Maar een gezond aandeel toch, zou ik denken.

Citaat:
Spijtig genoeg is het meestal niet zo dat de meeste mensen echt actie willen ondernemen voor hun medemens, dus nee, dat zal altijd een uitzonderlijke heldendaad blijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2022, 21:05   #242
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is allemaal waar vanuit een kleine populatie en een enorme aarde bekeken, het "kapitalistische" paradigme, waarbij de begrenzende ressource mensenarbeid en menseninspiratie is.

Maar als de populatie te groot is, is "herverdelen" een Malthusiaans eindspel. Immers, dan is de begrenzing aan uw productie niet meer de mens en zijn arbeid en inspiratie, maar wel de natuurlijk beschikbare ressources (waar trouwens die eerste kreet van "we moeten ophouden met groeien" vandaan komt).

Op een zeker ogenblik is de enige mogelijkheid om te groeien, de groei meer en meer beperken tot een kleinere groep, kortom, het omgekeerde van herverdelen. De rijkdom binnen een kleine groep houden, en al de rest oftewel in zware armoede houden, dan wel ze laten kreperen, dan wel ze afmaken.

Omdat voor de groei van de welvaart van die kleine groep, men een groter en groter aandeel van de resources van gans de planeet nodig heeft, die vooral niet mogen opgedaan worden door het gros van het volk dat rondloopt. Niks is erger dan willen "herverdelen van rijkdom". Dat was een goed paradigme als mensen de begrenzende factor aan groei en ontwikkeling waren ; dat is een dodelijk idee als resources de grens vormen.

Nu kan je zeggen: jamaar, dat is uitstel van executie, want die kleine groep gaat op den duur OOK weer alle resources van de planeet nemen, en dan is het OOK gedaan met groeien.

Nee, niet echt, want groei betekent ook "beter en beter gebruik maken van dezelfde resources". Dat is trouwens het excuus dat men nu ook zou gebruiken voor herverdeling: we moeten gewoon de tering naar de nerging zetten, er zal nog wel groei zijn, maar trager, omdat we beter en beter leren omgaan met de eindige resources van de planeet.

Welnee, hier komt Malthus tussen: die trage groei door beter gebruik van resources wordt totaal teniet gedaan door de bevolkingsgroei. Een bevolking die niet in totale armoede geduwd wordt, gaat willen voortwoekeren.

Dat is een van de redenen waarom ik zeg dat we heel dringend naar enkele tientallen miljoenen terug moeten op deze planeet, en liefst dus "eigen volk" en enkel maar "eigen volk". Met enkele miljoenen hebben we weer een ganse planeet resources, voldoende volk om toch nog creatief te zijn, en kunnen we weer vooruit met de geit. Niet met miljarden.
Malthus en zijn volgers krijgen telkens opnieuw het deksel op de neus doordat technologie hun voorspellingen aan diggelen slaat. Afrika moet dringend ontwikkelen en groeien zodat we zo snel mogelijk naar Mars en verder kunnen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2022, 21:19   #243
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er moet toch echt een gigantisch probleem zijn in het onderwijs, als zoveel mensen uitstromen met extreem-rechtse ideeën.

Van een goed functionerend onderwijs systeem zou toch mogen verwacht worden dat men jongeren voldoende basis geeft om zowel religioterij als extreem-rechtse ideologie als infect en bijgevolg onaanvaardbaar te kunnen kwalificeren.
Uitstromers met extreem-rechtse ideeën ?

Bron ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 06:57   #244
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Malthus en zijn volgers krijgen telkens opnieuw het deksel op de neus doordat technologie hun voorspellingen aan diggelen slaat. Afrika moet dringend ontwikkelen en groeien zodat we zo snel mogelijk naar Mars en verder kunnen.
Ik vind eerder dat Malthus altijd gelijk krijgt, maar het is geen continu proces, het gaat in golven. Wij leven nu slechter dan, pak weg, 40 jaar geleden he. Juist omdat het gros van de technologische vooruitgang opgevreten wordt door de kwekerij elders. 40 jaar geleden konden wij ons zonder problemen verwarmen bijvoorbeeld, hadden wij beter eten en waren we nog maar pas naar de maan geweest
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 06:57   #245
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Uitstromers met extreem-rechtse ideeën ?

Bron ?
Volgens Panda is elke normale mens die moslims wil elimineren iemand met extreem rechtse ideeen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 09:29   #246
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een afkeer hebben voor woke gezever is één ding, maar dat men daardoor extreem-rechtse ideeën zou krijgen lijkt me zeer ongeloofwaardig...
Het ontgaat u dat veel VB stemmen niet extreem rechts geïnspireerd zijn, maar foert-stemmen zijn?

Ik zei dat ze in de armen van het VB geduwd worden, niet dat ze extreem rechts worden.

Hoewel dat ook wel deels kan kloppen. Want omdat de waarheid over moslims niet gezegd mag worden, gaan mensen de zaken uitvergroten. Zo komen die omvolkings-theoriën aan de bak he. Maar ik denk dat foertstemmen toch het gros zijn.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 09:35   #247
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het ontgaat u dat veel VB stemmen niet extreem rechts geïnspireerd zijn, maar foert-stemmen zijn?

Ik zei dat ze in de armen van het VB geduwd worden, niet dat ze extreem rechts worden.

Hoewel dat ook wel deels kan kloppen. Want omdat de waarheid over moslims niet gezegd mag worden, gaan mensen de zaken uitvergroten. Zo komen die omvolkings-theoriën aan de bak he. Maar ik denk dat foertstemmen toch het gros zijn.
'foert-stemmers' is een leukigheidje om niet gewoon te zeggen dat het dommekloten zijn.
Voor zover ik weet heeft men nog geen onderzoek gedaan naar het percentage Blok kiezers dat extreem-rechts is, en het percentage dat gewoon dommekloten zijn.

Op zich zou dat een zeer interessant gegeven zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 09:59   #248
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
'foert-stemmers' is een leukigheidje om niet gewoon te zeggen dat het dommekloten zijn.
Voor zover ik weet heeft men nog geen onderzoek gedaan naar het percentage Blok kiezers dat extreem-rechts is, en het percentage dat gewoon dommekloten zijn.

Op zich zou dat een zeer interessant gegeven zijn.
Iedereen die niet in uw kraam past moet gediaboliseerd worden. Voelt u zich daar werkelijk beter door? Ik denk het niet. Het getuigt eerder van een een zure visie op de wereld.

Of u bent gewoon een klein kind dat graag scheldt.

Op beiden kijk ik neer.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 10:01   #249
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het ontgaat u dat veel VB stemmen niet extreem rechts geïnspireerd zijn, maar foert-stemmen zijn?

Ik zei dat ze in de armen van het VB geduwd worden, niet dat ze extreem rechts worden.

Hoewel dat ook wel deels kan kloppen. Want omdat de waarheid over moslims niet gezegd mag worden, gaan mensen de zaken uitvergroten. Zo komen die omvolkings-theoriën aan de bak he. Maar ik denk dat foertstemmen toch het gros zijn.
U denkt dat, ik denk net het omgekeerde.

Ik denk dat de meeste van de VB stemmen weldegelijk stemmen voor het programma en de ideologie van VB zijn.
Maar het is voor de pro-cordon-partijen uiteraard veel gemakkelijker om ze als foert-stemmen weg te cijferen dan als een stem voor VB en tegen alle andere partijprogramma's.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 december 2022 om 10:02.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 10:21   #250
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
U denkt dat, ik denk net het omgekeerde.

Ik denk dat de meeste van de VB stemmen weldegelijk stemmen voor het programma en de ideologie van VB zijn.
Maar het is voor de pro-cordon-partijen uiteraard veel gemakkelijker om ze als foert-stemmen weg te cijferen dan als een stem voor VB en tegen alle andere partijprogramma's.
Het maakt niets uit. Er zijn er hier die menen de motivatie van honderdduizenden kiezers te 'kennen', en nog maakt het niets uit.

De cijfers zijn er, het VB is de grootste partij.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 10:51   #251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Iedereen die niet in uw kraam past moet gediaboliseerd worden. Voelt u zich daar werkelijk beter door? Ik denk het niet. Het getuigt eerder van een een zure visie op de wereld.
Fout.
Niet 'iedereen'. Ik kijk enkel neer op extreem-rechts, op Blokkers dus in Belgische politieke context.
Het is een beetje AL te gratuit om te gaan beweren dat iemand 'eigenlijk' niet extreem-rechts is terwijl hij op een extreem-rechtse partij stemt, met als flut-excuus dat hij een foert-stemmer is.


Citaat:
Of u bent gewoon een klein kind dat graag scheldt.

Op beiden kijk ik neer.
Dat mag.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 11:10   #252
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Fout.
Niet 'iedereen'. Ik kijk enkel neer op extreem-rechts, op Blokkers dus in Belgische politieke context.
Het is een beetje AL te gratuit om te gaan beweren dat iemand 'eigenlijk' niet extreem-rechts is terwijl hij op een extreem-rechtse partij stemt, met als flut-excuus dat hij een foert-stemmer is.
Kan je nu al uitleggen wat er zo "extreem-rechts" is aan het Vlaams Belang ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 17:31   #253
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Want omdat de waarheid over moslims niet gezegd mag worden, gaan mensen de zaken uitvergroten. Zo komen die omvolkings-theoriën aan de bak he. Maar ik denk dat foertstemmen toch het gros zijn.
Die omvolking is toch gewoon een feit ?

https://www.pewresearch.org/religion...im-population/
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 17:34   #254
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Fout.
Niet 'iedereen'. Ik kijk enkel neer op extreem-rechts, op Blokkers dus in Belgische politieke context.
Maar wat is "extreem-rechts" dan voor U dat je daar zo een misprijzen voor wil hebben ? Je gaat me toch niet zeggen dat het willen extermineren van een storend deel van de bevolking iets is om neerkijkend over te doen, dat is toch iets dat hoe langer hoe dringender nodig wordt ?

Of heb je het eerder over wat nostalgici van een vervlogen tijd, die nog wat met een Napoleon hoed, of een Hakenkruis staan te zwieren en zich een historisch rollenspel aanmeten ? Wat is daar nu aan te misprijzen (hoewel men er wel mee kan lachen natuurlijk) ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 17:39   #255
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Kan je nu al uitleggen wat er zo "extreem-rechts" is aan het Vlaams Belang ???
Belangrijkste motivering voor onze panda om iemand zo te bestempelen: hij of zij die de superioriteit van de Franse cultuur niet wil erkennen, en bijgevolg het trachten te elimineren van de Vlaamse cultuur.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 17:46   #256
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die omvolking is toch gewoon een feit ?

https://www.pewresearch.org/religion...im-population/
Dat de EU-bevolking het niet begrepen heeft op de aanwezigheid van islamieten binnen de EU is ook een feit :

https://ec.europa.eu/migrant-integra...m-countries_en
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 19:21   #257
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volgens de peiling is C. Rousseau de populairste politicus in Vlaanderen. 2de is BDW, 3de is T. Van Grieken.
VB: 25,5 %
NVA: 22 %
Vooruit: 16,6 %.
In Wallonië delen R. Hedebouw & H. Decroo de 1ste plaats.

Ja, met "King Connah" krijgen de al wat langer meedraaiende populistische 'Teletubbies van de oppositie' 'serieuze' concurrentie in de strijd om het kiesvee.

De ooit guitige en ietwat baldadige gezellige dikkerd van de N-VA is inmiddels verveld tot een verkrampte zuurpruim.

De altijd een beetje nijdige maar toch geregeld pogingen tot humor wagende 'ideale schoonzoon'/'paljas' van het VB zoekt ijverig de nodige honden om ongestraft te kunnen slaan met de stokken die hij bijeen wist te sprokkelen, maar dat maakt alleen indruk op de achterban, niet op de twijfelaars.

De volkse 'intellectueel' met een grote mond van de PVDA tenslotte is te beklagen: hij zal een deftig stuk van z'n visvijver met 'het zingend konijn' moeten delen.


Wat mij wél verwondert is die gedeelde 1e plaats voor H. Decroo in Wallonië.
Dat moet pijn doen bij Alexander.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 7 december 2022 om 19:24.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2022, 12:46   #258
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Fout.
Niet 'iedereen'. Ik kijk enkel neer op extreem-rechts, op Blokkers dus in Belgische politieke context.
Het is een beetje AL te gratuit om te gaan beweren dat iemand 'eigenlijk' niet extreem-rechts is terwijl hij op een extreem-rechtse partij stemt, met als flut-excuus dat hij een foert-stemmer is.
Zoals altijd, oogkleppen op, labelkes kleven en een potje schelden. Verder dan dat komt u niet.

Bij Corona net hetzelfde. Iedereen die niet in uw kraam past is een wappie die gelooft in complottheorieën...

Zie ook mijn handtekening. Perfect toepasbaar op individuen als u.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be