Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2021, 10:41   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard Slachtoffer van uitbarsting Vesuvius ontdekt

In het kader dat de dag van vandaag er véél vulkanen terug tot leven gekomen zijn, een voorspelling van éne zekere Nostradamus trouwens.

"Sensationeel": slachtoffer van uitbarsting Vesuvius ontdekt bij eerste opgravingen in Herculaneum in 30 jaar



Hallo, alles ok met u????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 15:32   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.447
Wink

Nou , hopelijk gaan ze die niet reanimeren !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 18:40   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Nou , hopelijk gaan ze die niet reanimeren !!
Een 'Jurassic Park' actie lijkt mij net iets te ver gezocht bij de 'vondeling'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 18:43   #4
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

De familie zal blij zijn dat het is opgehelderd.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 19:08   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De familie zal blij zijn dat het is opgehelderd.
Die zullen er ver evengoed uitzien zeker de overgebleven familieleden met alle respect voor de 'vondeling & zijn familie'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 09:59   #6
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
een voorspelling van éne zekere Nostradamus trouwens.
Oké, bron.

Laat maar zien, waar staat dat in de verzamelde werken van Nostradamus?

Ik heb met die volstrekte onzin van wat Nostradamus allemaal voorspeld zou hebben hier al meermaals de vloer aangeveegd, en ik merk dat ik nooit enig weerwoord krijg, de onzinhandelaren vluchten in plaats daarvan steeds naar een nieuwe draad om daar gewoon dezelfde onzin weer te gaan beweren, alsof ze helemaal niet geloven dat Nostradamus iets voorspeld zou hebben maar simpelweg alles dat in hun straatje past zo vaak mogelijk online gooien.

Dus, nieuwe regel voor Nostradamus posts: de originele bron van de voorspelling (dus niet enkel een artikel dat beweert Nostradamus te quoten, een bron voor de echte originele quote) of je liegt.

(En dan mag je nog van geluk spreken dat ik niet vraag om aan te tonen dat er daadwerkelijk een statistisch relevante stijging in het aantal vulkaanuitbarstingen zit, want dat idee zal vast drie topics verderop ook weer voor een of andere eindtijdsvoorspelling gebruikt gaan worden. Maar laten we even op een ding tegelijk focussen.)
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 oktober 2021 om 10:03.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 09:41   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Oké, bron.

Laat maar zien, waar staat dat in de verzamelde werken van Nostradamus?

Ik heb met die volstrekte onzin van wat Nostradamus allemaal voorspeld zou hebben hier al meermaals de vloer aangeveegd, en ik merk dat ik nooit enig weerwoord krijg, de onzinhandelaren vluchten in plaats daarvan steeds naar een nieuwe draad om daar gewoon dezelfde onzin weer te gaan beweren, alsof ze helemaal niet geloven dat Nostradamus iets voorspeld zou hebben maar simpelweg alles dat in hun straatje past zo vaak mogelijk online gooien.

Dus, nieuwe regel voor Nostradamus posts: de originele bron van de voorspelling (dus niet enkel een artikel dat beweert Nostradamus te quoten, een bron voor de echte originele quote) of je liegt.

(En dan mag je nog van geluk spreken dat ik niet vraag om aan te tonen dat er daadwerkelijk een statistisch relevante stijging in het aantal vulkaanuitbarstingen zit, want dat idee zal vast drie topics verderop ook weer voor een of andere eindtijdsvoorspelling gebruikt gaan worden. Maar laten we even op een ding tegelijk focussen.)
Wat staat ons nog te wachten? 5 opmerkelijke voorspellingen van Nostradamus.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 oktober 2021 om 09:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 19:27   #8
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Kun je ons ook de oorspronkelijke kwatrijnen geven ?

De echte dus, niet de fake die op het internet ronddwalen. En ook een correcte vertaling erbij, hoewel dat misschien onmogelijk is aangezien Nostradamus graag tegelijkertijd verschillende talen en dialecten gebruikte in zijn karamelverzen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:06   #9
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wacht, ik zal je link even quoten.

Citaat:
3. Vulkaanuitbarsting.
Deze voorspelling richt zich gedetailleerd tot een zeer nabije toekomst. Eind 2015/begin 2016 mag Italië zich verwachten aan een nooit geziene vuuruitbarsting van de vulkaan Vesuvius. De vulkaan ligt in de vlakte van Campanië, heeft een doorsnede van 8 kilometer en is 1281 meter hoog. In de loop van de geschiedenis heeft de Vesuvius verscheidene keren zijn macht getoond, duizenden mensen gedood en steden compleet vernield. De laatste rampzalige uitbarsting had plaats in 1944. Opmerkelijk is dat momenteel al een massa mensen uit de streek andere oorden opzoekt.
Twee dingen:

1 Dit lijkt niet eens op het format van Nostradamus voorspellingen. Bovendien noemde Nostradamus nooit specifieke jaren (er is volgens mij één geval bekend waarin meerdere zinnen samen met een beetje scheef kijken mogelijk als het jaartal van een grote brand gezien kunnen worden, en dat is achteraf geredeneerd) dus de voorspelling voor eind 2015/begin 2016 is extra bullshit.

2 Het spijt me dat je dit van mij moet horen, maar er was eind 2015/begin 2016 geen nooit geziene vuuruitbarsting van Vesuvius. Tenzij ze bedoelen dat hij zou komen maar hij nooit gezien is misschien.

Je citeert hier dus driedubbelvoudig volledige bullshit (een voorspelling die niet uit is gekomen, die niet gebaseerd was op een werk van Nostradamus, en als dat wel zo was had dat ook niet geholpen) als bewijs vóór dat er een voorspelling van Nostradamus zou zijn die nu aan het uitkomen is. O, en de voorspelling waar je bewijs voor probeert te leveren lijkt dan ook nog eens niet op de driedubbelbullshit voorspelling die je linkt, dus het is eigenlijk meer vierdubbele onzin.

En zoals altijd maak jij je er makkelijk vanaf met het eerste linkje dat je kan vinden en moet ik de volwassene in de zaal spelen. Check alsjeblieft zelf je bronnen voordat je met een bron aankomt die zo makkelijk te debunken is als elk artikel over Nostradamus ooit.



Sorry dat ik zo pissig doe, maar ik wordt zo simpel van dat eeuwige gedweep van mensen met de minst overtuigende waarzegger aller tijden, en vooral van "voorspellingen" die aan Nostradamus worden toegeschreven voor clicks en traffic maar die niet eens gebaseerd zijn op een vers dat ook echt van Nostradamus is. Hoe dom denken ze dat hun volgers zijn?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 26 oktober 2021 om 18:11.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 19:47   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Nostradamus had trouwens voorspeld dat je pissig ging doen op 26 oktober.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be