Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2007, 00:04   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard Nu Vlaanderen onafhankelijk is, wat met Frans-Vlaanderen?

Nu we eindelijk de onafhankelijkheid beethebben wordt het toch stilaan tijd om ons af te vragen wat we met Frans-Vlaanderen gaan doen.

Die regio werd ons in 1678 ontomen door de Fransozen, dieven die dezelfde taal spreken als de Waal.

Nu Vlaanderen onafhankelijk is zijn we piepklein en hebben we minder mankracht voor de organisatie van een invasie en bezetting van Frans-Vlaanderen.

Maar één ding is duidelijk: wij trappen iedereen buiten die niet tot de Vlaamsche klei behoort, en andersom hechten wij iedereen aan die wel die heilige brij aan zijn hardwerkende handen en voeten verdient.

Hoe benaderen we best het probleem van Frans-Vlaanderen?

Nu we één probleem hebben opgelost (het buitenstampen van den verschrikkelijken Waal), moeten we toch dringend een nieuw probleem vinden, nietwaar? Dan moeten we ons niet bezighouden met belangrijke zaken.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 20 september 2007 om 00:06.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 00:10   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Maalox schijnt te helpen. Rennie ook, maar minder. Als het een structureel maagzuurprobleem is, dan kan je een gastroscopie laten uitvoeren en dan kan je drie jaar lang spotgoedkoop omeprazole krijgen. 1 pilletje daarvan 's ochtends behoedt je de rest van de dag. Beetje moeilijk te verteren 's ochtends maar het is het waard. Het verdient aanbeveling om een pilletje motilium een half uurtje voor de maaltijd in te nemen. Dat kan ook helpen om de maag te verlichten.

Groetjes,
Jaz
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 september 2007 om 00:11.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 00:27   #3
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Hoe benaderen we best het probleem van Frans-Vlaanderen?
Heraansluiting van Frans-Vlaanderen bij Frankrijk.

Wij zijn al volop bezig met de voorbereidingen
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 01:11   #4
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Wij West-Vlamingen zullen daar een stokje voor steken ! Wij hebben veel Franstalige invloeden in ons mooi dialect én we lusten 'Ollanders en Antwaarpenaars rauw.

Wij gaan ons mooi bij Brussel/Wallonië voegen. Naar Frans-Vlaanderen kunt ge dus fluiten!
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 07:40   #5
el_duvel
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Nu we eindelijk de onafhankelijkheid beethebben wordt het toch stilaan tijd om ons af te vragen wat we met Frans-Vlaanderen gaan doen.

Die regio werd ons in 1678 ontomen door de Fransozen, dieven die dezelfde taal spreken als de Waal.

Nu Vlaanderen onafhankelijk is zijn we piepklein en hebben we minder mankracht voor de organisatie van een invasie en bezetting van Frans-Vlaanderen.

Maar één ding is duidelijk: wij trappen iedereen buiten die niet tot de Vlaamsche klei behoort, en andersom hechten wij iedereen aan die wel die heilige brij aan zijn hardwerkende handen en voeten verdient.

Hoe benaderen we best het probleem van Frans-Vlaanderen?

Nu we één probleem hebben opgelost (het buitenstampen van den verschrikkelijken Waal), moeten we toch dringend een nieuw probleem vinden, nietwaar? Dan moeten we ons niet bezighouden met belangrijke zaken.
Wat gaan we dan doen met Onbeschaafd nederlands genaamd antwaarps. Laten we die dan ook een verplichte inburgeringscursus volgen.. of wat met die limburgers..
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 07:42   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

In Frans-Vlaanderen zijn er trouwens schooltjes die het West-Vlaams aanleren, die bereiden zich mss voor?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 07:47   #7
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Nu Vlaanderen onafhankelijk is zijn we piepklein en hebben we minder mankracht voor de organisatie van een invasie en bezetting van Frans-Vlaanderen.
Ik heb altijd gevonden dat we als België best een deal maken met Frankrijk om Wallonië te ruilen voor Frans-Vlaanderen. Maar of de Fransen dat een evenwichtig bod gaan vinden? Charleroi tegen Duinkerken? Luik tegen Rijsel?

Opgepast: Frans-Vlaanderen is niet het departement du Nord. De oostelijke helft van dat departement (alles ten oosten van Rijsel) is immers niet Vlaams maar Henegouws. Onder Frans-Vlaanderen versta ik voor het gemak het westen van het departement du Nord (Rijsel en alles westelijk daarvan), le Westhouck dus. Over het noordwestelijke deel van het departement Pas-de-Calais, Artesië dus, moeten we nog eens nadenken.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 07:54   #8
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Ik stel voor dat onze legers, onder leiding van onzen Bèrre uiteraard, het boeltje daar gewoon gaan annexeren. Het zal ze godverdomme leren, die lelieaards!
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 08:09   #9
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Ik vind de stelling van C2C totaal verkeerd beredeneerd.

Als BELGIË moeten we die zaak al oplossen, en van Frankrijk onze grond terug eisen. Als we dat dan niet zonder geweld klaarkrijgen, hebben we toch al de grote Flahaut legers die den vijand een poepjen kan laten ruiken!

Zoals we al konden lezen van Metternich, heeft die daar al een derde colonne gestart! De overwinning over dien baardigen(?) buitenlandse duivel die Frankrijk leidt is dus aan ons!

Dat had je gedacht! Frankrijks legercolonnes zijn van geen kleintje vervaard, en zullen de belgische legers verslaan dat het een lust is!

EN oorlogsbetalingen eisen wegens deze stoute aanval!

We geven Wallonië en onze zaak ik opgelost
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 08:17   #10
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

[quote=Metternich;2943877]Heraansluiting van Frans-Vlaanderen bij Frankrijk.quote]

... bij Vlaanderen zal je bedoelen
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 08:19   #11
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
... bij Vlaanderen zal je bedoelen
Ik weet het niet zo zeker. Die website opent met een grote Franse lelie, en verder is nergens te vinden wat ze staatkundig met Frans-Vlaanderen voor hebben. Volgens mij zijn het gewoon folkloristische Franse staatsnationalisten.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 08:37   #12
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

laten we vooral niet vergeten dat Gwijde van Dampierre, niet alleen graaf van Vlaanderen was, maar ook van Namen en Zeeland, waardoor die gebieden ons rechtens toekomen.
Ook was zijn zoon Robrecht van Bethune, de graaf van Nevers, een graafschap aan de Loire, waardoor die rivier de feitelijke grens vormt van het nieuwe Vlaamse keizerrijk.
De stichtingsplaats van het huis van Dampierre was het Franse plaatsje Dampierre, gelegen in de Noord-Champagne.
Margaretha van Male trouwde bovendien Filips De Stoute, waardoor we recht hebben op het graafschap Bourgondië, en vermits hij een Franse prins was, moeten we eigenlijk gewoon heel Frankrijk inlijven.
En dan komen we bij Keizer Karel, die duidelijk een echte vlaming was, en van wie we Spanje, Oostenrijk, Hongarije, Tjechië, het grootste stuk van Latijns-Amerika, Duitsland en ook de noordelijke nederlanden erven. Bovendien had hij ook grote stukken in Italië, Slovakije en de Filipijnen.
Sprak hier iemand over het kleine Vlaanderen?
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 08:50   #13
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
De stichtingsplaats van het huis van Dampierre was het Franse plaatsje Dampierre, gelegen in de Noord-Champagne.
Op Mappy vind ik volgende Dampierres:


Dampierre, Champagne-Ardenne (52360)

Dampierre, Laag-Normandië (14350)

Dampierre, Franche-Comté (39700)

Dampierre, Champagne-Ardenne (10240)

Dampierre (Chezal-Benoît - 18160)

Dampierre (Dommartin-Dampierre - 51800)

Dampierre (Gargilesse-Dampierre - 36190)

Dampierre (Le Gosier - )

Dampierre (Montboissier - 28800)

Laatst gewijzigd door Kortaf : 20 september 2007 om 08:51.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 08:52   #14
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
laten we vooral niet vergeten dat Gwijde van Dampierre, niet alleen graaf van Vlaanderen was, maar ook van Namen en Zeeland, waardoor die gebieden ons rechtens toekomen.
Ook was zijn zoon Robrecht van Bethune, de graaf van Nevers, een graafschap aan de Loire, waardoor die rivier de feitelijke grens vormt van het nieuwe Vlaamse keizerrijk.
De stichtingsplaats van het huis van Dampierre was het Franse plaatsje Dampierre, gelegen in de Noord-Champagne.
Margaretha van Male trouwde bovendien Filips De Stoute, waardoor we recht hebben op het graafschap Bourgondië, en vermits hij een Franse prins was, moeten we eigenlijk gewoon heel Frankrijk inlijven.
En dan komen we bij Keizer Karel, die duidelijk een echte vlaming was, en van wie we Spanje, Oostenrijk, Hongarije, Tjechië, het grootste stuk van Latijns-Amerika, Duitsland en ook de noordelijke nederlanden erven. Bovendien had hij ook grote stukken in Italië, Slovakije en de Filipijnen.
Sprak hier iemand over het kleine Vlaanderen?
Als dit de "echte" Belgen nog niet overtuigd, weet ik het ook niet meer...
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 08:55   #15
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Gewoon omwisselen tegen Wallonië. En als ze dwarsliggen krijgen ze er van mij Brussel ook bij.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 09:00   #16
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maalox schijnt te helpen. Rennie ook, maar minder. Als het een structureel maagzuurprobleem is, dan kan je een gastroscopie laten uitvoeren en dan kan je drie jaar lang spotgoedkoop omeprazole krijgen. 1 pilletje daarvan 's ochtends behoedt je de rest van de dag. Beetje moeilijk te verteren 's ochtends maar het is het waard. Het verdient aanbeveling om een pilletje motilium een half uurtje voor de maaltijd in te nemen. Dat kan ook helpen om de maag te verlichten.

Groetjes,
Jaz
inderdaad, ik vind dat de moderatie maar es moet overwegen, of forumleden die voortdurend provocatieve topics starten, niet moeten gebannen worden.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 09:01   #17
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Op Mappy vind ik volgende Dampierres:


Dampierre, Champagne-Ardenne (52360)

Dampierre, Laag-Normandië (14350)

Dampierre, Franche-Comté (39700)

Dampierre, Champagne-Ardenne (10240)

Dampierre (Chezal-Benoît - 18160)

Dampierre (Dommartin-Dampierre - 51800)

Dampierre (Gargilesse-Dampierre - 36190)

Dampierre (Le Gosier - )

Dampierre (Montboissier - 28800)
We kunnen toch gans Frankrijk annexeren, het maakt niet meer uit
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 09:10   #18
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
inderdaad, ik vind dat de moderatie maar es moet overwegen, of forumleden die voortdurend provocatieve topics starten, niet moeten gebannen worden.
Ik vind dat er al eens mag gelachen worden... heel gezond trouwens! Oh enne, zelfspot is de beste remedie tegen zelfingenomenheid.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 09:11   #19
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik vind dat er al eens mag gelachen worden... heel gezond trouwens! Oh enne, zelfspot is de beste remedie tegen zelfingenomenheid.
daarin geef ik je gelijk, maar C2C doet niet aan zelfspot, hij doet aan provocatie, en dat begint tegen te steken.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 09:15   #20
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
daarin geef ik je gelijk, maar C2C doet niet aan zelfspot, hij doet aan provocatie, en dat begint tegen te steken.
Ik vind persoonlijk dat het absoluut moet kunnen. Ik vermoed zelfs dat degenen die dergelijke discussies opstarten vroeg of laat zelf wel zullen inzien dat hun ideeen te belachelijk voor woorden zijn. Kortom, ik lach me d'er in elk geval een breuk mee dus... houden zo!
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be