Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 20 september 2017, 00:32   #61
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kom zeg, scheve vergelijking, de nazi's bouwden concentratiekampen en brachten miljoenen mensen om, omwille van hun afkomst, politieke overtuiging of seksuele geaardheid.
Zo scheef is anders die vergelijking niet.
Concentratiekampen werden voor het eerst door de Britten ingezet tijdens de 2de boerenoorlog (1899-1902).
Concentratie kampen = © Engelsen.
Maar eigenlijk is dit ook niet correct, want de échte eer zou naar de Spanjaarden moeten gaan in de onafhankelijksdinges in Cuba of toch ergens in die buurt bij benadering ofzo..
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 20 september 2017 om 00:40.
kojak is offline  
Oud 20 september 2017, 01:20   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Was het Churchil die iets zei in de zin van dat de volgende facistische partijen zullen opkomen als anti-facisten...
...
Britse premier Winston Churchill zei “De Koran is de ‘Mein Kampf’ van de profeet Mohammed”
daiwa is offline  
Oud 20 september 2017, 06:04   #63
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

k.i.s.s.
'Hou het eenvoudig, stupid'

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 20 september 2017, 11:12   #64
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Discussies over het geslacht van engelen laat ik graag aan jou over. Ik kijk liever naar de feiten. Je hebt atheisten die tegen onderdrukking strijden, zoals Marx en Engels. Je hebt echter ook gelovigen die tegen onderdrukking strijden, zoals Dorothee Sölle of Hugo Chavez. Omgekeerd heb je ook zelfverklaarde atheisten die voor onderdrukking, racisme en imperialisme strijden, zoals jij of Marie. Of zelfverklaarde gelovigen die dat doen, zoals George W. Bush of Donald Trump.
Als ongelovige weet ik dat engelen niet bestaan, die discussie kunt u dus moeilijk in mijn schoenen schuiven. Wilt u nu zeggen dat ik voor verdrukking, en racisme strijdt? Kunt u even aantonen waarop u zich voor een dergelijke uitspraak baseert?
alice is offline  
Oud 20 september 2017, 11:22   #65
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Grapjas, slavenhandel was een algemeenheid en de Britten waren op dat moment het machtigste land dat er ooit geweest was. Hun industrieel model was een catastrofale zet voor het milieu, dat is het moddel van roofbouw. Het enige wat hun interesseerde was de winst, de bevolking kon creperen. Het idee van Israël was er trouwens eentje van Hitler zelve die in onderhandeling was met de zionisten.. Het was Palestina of Madagaskar. De holocaust was een gevolg van de inval in Rusland waardoor er voedseltekorten waren en hij eerst besloten hadf dat de Russische gevangenen maar moesten creperen en in één adem dan ook maar de joden hetzelfde lot moesten ondergaan. Het was dat of de Duitse bevolking kon verhongeren.
In die tijd zagen alle Europese landen de joden als en probleem, vandaar dat joden die vluchten uit Duitsland nergens heen konden... Israël is er gekomen omdat Europa hen niet wou!!!

Wat er in Afrika gebeurd is het verhaal van de concessies, na de val van de koloniën heeft het westen zijn greep op die rijkdommen veilig gesteld door smeergeld te betalen aan de nieuwe 'leiders'. Leiders die het anders wouden z'n koudweg uit die weg geruimd, Lumumba is daarvan één voorbeeld. Ook nu is dit nog zo, maar is de controle in handen van internationale bedrijven... I.p.v naties.. Afrikaanse leiders staan momenteel in een patstelling.

De verlichting heeft de deur opengezet tot uiterst pragmatische politiek, het fascisme is een kind van de verlichting. De democratie is niet iets wat nu bestaat! Als je werk met vertegenwoordigers kan je alles sturen in de richting dat het kapitaal bepaald. Na wo1 was het duidelijk dat je via propaganda een volk kon sturen en verviel de weerstand van de elites.
Ik vrees dat ik een andere kijk heb op de werkelijkheid of feiten wat geschiedenis betreft. De industriele revolutie waar u naar verwijst, zorgde voor een middenklasse die aan het fascisme van adel en clerus een eind maakten door niet langer religie maar rede centraal te zetten. Vooruitgang dus, en niet wat u ervan maakt?

Europa was grotendeels in handen van Hitler, Joden waren nergens werkelijk veilig, en in concentratiekampen zaten behalve Joden zigeuners, homo's en mensen die zich hadden verzet of op politiek vlak een andere mening hadden. De inval in Rusland was zelfs later dan de concentratiekampen en grootschalige vernietiging van Joden en anderen. Israel kwam er omwille van oorlog en niet omdat Europeanen hen niet wilden.
Sorry maar ik deel dat borstgeroffel niet, slavenhandelaren waren even schuldig als wie hen kocht, en dat waren dan Britten, de handel zelf zat bij Arabieren en Afrikanen .
alice is offline  
Oud 21 september 2017, 15:05   #66
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kom zeg, scheve vergelijking, de nazi's bouwden concentratiekampen en brachten miljoenen mensen om, omwille van hun afkomst, politieke overtuiging of seksuele geaardheid.
Churchill en het Britse imperialisme moordden nog veel meer mensen uit. Maar aangezien het hier gaat om mensen in Afrika en Azië maakt de doorsnee-racist (jij dus) er helemaal niet om en durft zelf te spreken over "scheve vergelijking". Waarmee je racisme bewezen is.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 21 september 2017, 15:05   #67
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kom zeg, scheve vergelijking, de nazi's bouwden concentratiekampen en brachten miljoenen mensen om, omwille van hun afkomst, politieke overtuiging of seksuele geaardheid.
Churchill en het Britse imperialisme moordden nog veel meer mensen uit. Maar aangezien het hier gaat om mensen in Afrika en Azië maakt de doorsnee-racist (jij dus) er helemaal niet om en durft zelf te spreken over "scheve vergelijking". Waarmee je racisme bewezen is.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 22 september 2017, 09:03   #68
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Churchill en het Britse imperialisme moordden nog veel meer mensen uit. Maar aangezien het hier gaat om mensen in Afrika en Azië maakt de doorsnee-racist (jij dus) er helemaal niet om en durft zelf te spreken over "scheve vergelijking". Waarmee je racisme bewezen is.
Wanneer u die toer op gaat kun je niet om uw profeet heen, die als warlord ook wel wat doden op zijn naam heeft staan, dus u bent aanhanger van een een discriminator die je liet kiezen tussen jezelf onderwerpen , of sterven?

Kunt u even aantonen uit welke bewering blijkt, dat ik een racist ben? Anders kunt u beter opzouten in de discussie, enige morele eerlijkheid in argumenten is wel nodig om een geloofwaardige gesprekspartner te zijn!
En waar zijn die concentratiekampen hier, waar mensen uit Afrika en Azie worden omgebracht?
En waarom komen ze dan massaal met boten deze kant op? Werkt het internet daar niet?
Denk dat het andersom is, nergens ter wereld krijgen mensen zoveel kansen, als in vooral West Europa, dat maakt dat al die boten onze kant opkomen.

Laatst gewijzigd door alice : 22 september 2017 om 09:06.
alice is offline  
Oud 23 september 2017, 07:48   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Churchill en het Britse imperialisme moordden nog veel meer mensen uit.
Nu ga ik Churchill en de Britten niet goedpraten, maar het Brits koloniaal systeem wordt gekenmerkt door machtsdelegatie. In heel veel gebieden konden plaatselijke potentaten de macht behouden, mits gehoorzaamheid (en enkele andere verplichtingen) aan de Britse machthebber. Heel anders dan bijvoorbeeld de Franse kolonisatie.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 september 2017, 23:07   #70
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Churchill en het Britse imperialisme moordden nog veel meer mensen uit. Maar aangezien het hier gaat om mensen in Afrika en Azië maakt de doorsnee-racist (jij dus) er helemaal niet om en durft zelf te spreken over "scheve vergelijking". Waarmee je racisme bewezen is.
Racisme gaat niet enkel over woonplaats maar ook over het aanvaarden van andere godsdiensten, gelijke rechten voor vrouwen, vrijheid voor homo's, het mogen overstappen van de ene naar de andere religie, seksuele vrijheid, verminking, kinder rechten enz.
Waarmee het racisme van de Islamitische cultuur en de Islamitische moslim duidelijk bewezen is.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 september 2017 om 23:09.
Hoofdstraat is offline  
Oud 24 september 2017, 11:39   #71
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Duitse ex-moslim en islamcriticus Utlu: 'Ik ben doodsbang wanneer ik op straat loop'

Hij groeide op in het dorp Groß-Umstadt in de deelstaat Hessen in een eenvoudig, seculier Turks gezin. De moskee bezocht hij niet en hoofddoeken waren taboe. Wanneer hij in 1997 op 20-jarige leeftijd naar Keulen verhuist, krijgt Ali naar eigen zeggen een cultuurshock: 'Voor het eerst in mijn leven zag ik een nikab. Veel Turken in Keulen leken te willen leven als in het binnenland van Turkije. Ik kon dat niet geloven.'

Die ervaring veranderde zijn beeld over de multiculturele samenleving. Hij ziet naar eigen mening zijn Turkse landgenoten in Duitsland steeds fundamentalistischer worden: 'Vrouwen dragen vaker de hoofddoek en steeds meer moslims wijzen de westerse levensstijl af. Als we niet opletten, zijn zij de terroristen van morgen.'bron
Voor elke moslim die het licht ziet zijn er spijtig genoeg tien andere die denken dat een andere islam mogelijk is.
Vlad is offline  
Oud 24 september 2017, 11:58   #72
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Nog een Duitser die de islam niet ziet zitten.
Vlad is offline  
Oud 24 september 2017, 15:11   #73
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
er bestaat geen zinnig mens die de islam wel "ziet zitten".
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 25 september 2017, 05:02   #74
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

De Islam in het bijzonder is niet echt een probleem. Wel is de economische globalisering en daarbij horende culturele kolonisatie onhoudbaar. Dat werd ons nu in Duitsland ook weer duidelijk, de mensen hebben daar genoeg van.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline  
Oud 25 september 2017, 06:25   #75
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
er bestaat geen zinnig mens die de islam wel "ziet zitten".
er bestaat geen zinnig mens die welke religie dan ook wel "ziet zitten". En dat maakt dat vele miljarden mensen dus niet bij hun zinnen zijn.
Dura Veritas Sed Veritas.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 25 september 2017, 09:34   #76
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
er bestaat geen zinnig mens die welke religie dan ook wel "ziet zitten". En dat maakt dat vele miljarden mensen dus niet bij hun zinnen zijn.
Dura Veritas Sed Veritas.
Akkoord, maar als ik hier rondom mij kijk, is de islam DE religie die voor een gigantische overlast zorgt.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 25 september 2017, 14:07   #77
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
De Islam in het bijzonder is niet echt een probleem. Wel is de economische globalisering en daarbij horende culturele kolonisatie onhoudbaar. Dat werd ons nu in Duitsland ook weer duidelijk, de mensen hebben daar genoeg van.
Dit mag u even uitleggen...?
alice is offline  
Oud 29 september 2017, 00:35   #78
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Akkoord, maar als ik hier rondom mij kijk, is de islam DE religie die voor een gigantische overlast zorgt.
Zonder twijfel!
daiwa is offline  
Oud 29 september 2017, 09:46   #79
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
er bestaat geen zinnig mens die welke religie dan ook wel "ziet zitten". En dat maakt dat vele miljarden mensen dus niet bij hun zinnen zijn.
Dura Veritas Sed Veritas.
Zo spreekt dezer dagen de zombiekatholiek.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 29 september 2017, 15:04   #80
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zo spreekt dezer dagen de zombiekatholiek.
Dus volgens jou is een agnost of atheïst een zombiekatholiek?

Het doel van de Islam is om willoos en hersenloos te volgen wat schriftgeleerden zeggen over wat Mohammed gedaan of gezegd heeft, bij twijfel vooral niet nadenken maar pronto je imam navragen.

Als er zombies rondlopen zijn het wel moslims en andere gelovigen.
Hoofdstraat is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be