Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2013, 19:57   #61
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht


Oud-premier Jean-Luc Dehaene (73) heeft in een interview met de Nederlandse krant nrc.nl en de Nederlandse openbare omroep NOS verklaard dat hij N-VA en Vlaams belang op één lijn zet. "Qua populistische boodschap hebben ze veel gemeen."

Dehaene werd door onze Noorderburen uitgebreid geïnterviewd naar aanleiding van de niewe EU-begroting. Het is de laatste klus van Dehaene, die in september al aankondigde in juni 2014 uit de politiek te stappen.

Rouwig is Dehaene daar niet om. "Vandaag is Europa de zondebok. Alles wat fout gaat is de schuld van Brussel", vertelt Dehaene aan nrc.nl. "De huidige Europese leiders maken het populisten erg makkelijk."

Op de vraag van de Nederlandse NOS-correspondent Tijn Sadée of Dehaene de partij van Bart De Wever op dezelfde lijn zet als Vlaams Belang antwoordt Dehaene bevestigend, al nuanceert hij dat wel: "Qua populistische boodschap hebben ze veel gemeen. Anderzijds is het wel zo dat de N-VA democratischer is van aard dan Vlaams Belang."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...l-gemeen.dhtml
Weer eens goed voor de beeldvorming. Er moet dringend eens een vlaamse campagne gevoerd w in de buitenlandse media
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:57   #62
abramis brama
Parlementslid
 
abramis brama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 1.979
Standaard

Ik lust deze uitspraak van Dehaene ook niet, en akkoord : hij is een graaier en een knorpot en heeft bij Dexia een doortocht gemaakt waar hij niet trots op moet wezen, maar het is niet eerlijk om hem nu elke verdienste te ontzeggen, want die heeft hij wel degelijk gehad.

Zover ik mij herinner was Dehaene de laatste belgische premier die consequente besparingen heeft doorgevoerd, en die daarbij niet schuwde om zijn electoraat tegen de haren in te strijken. Het was nota bene de spaarpot van Dehaene die Verafstoot na de dioxine-crisis heeft leeggeplunderd om snoepjes uit te delen. Had dat blauw konijn toen minder populistisch opgetreden, dan hadden we een niet onaardige buffer gehad tegen de crisis die ons na Verafstoot zijwaarts heeft geramd.

Soit... Ik wil maar zeggen : van alle CD&b'ers die ik me herinner op ministerposten, is Dehaene me op de een of andere manier altijd bijgebleven als één van de minst slechte.
__________________
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:58   #63
abramis brama
Parlementslid
 
abramis brama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 1.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Beste,

Ik bén N-VA'er en ik kan u verzekeren dat niemand de Walen als 'de vijand' beschouwd. Als u en Dehaene opeens haat voelen opwellen als een N-VA'er spreekt is dat niet ons probleem.

Ik moet nog de 1e N-VA'er tegenkomen die de Walen als de vijand beschouwd.
²
__________________
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:09   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Toch ongeloofelijk die oude krokodillen die alles kapot gemaakt hebben. Hij blijft met de "Als je de leugen maar vaak genoeg herhaald"
Welke leugen ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:10   #65
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
leuk geprobeerd, meneer Dehaene is verre van onbesproken, doch in deze heeft hij gelijk. het nv-a en het blok zijn één pot nat.

Spreek meneer Dehaene en mij gerust tegen wanneer we beweren dat het nv-a en het blok bevolkingsgroepen tegen elkaar proberen op te zetten.
Het is net dat wat Dehaene doet 2 bevokingsgroepen tegen elkaar opzetten.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:11   #66
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is net dat wat Dehaene doet 2 bevokingsgroepen tegen elkaar opzetten.
wat mogen die twee bevolkingsgroepen dan wel zijn, Pé?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:12   #67
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
interessante idee .. doch onjuist. wat u "klassieke" partijen noemt hebben het inderdaad vooral voor hun eigen achterban, maar focussen op de intrinsieke kracht van hun programma en hanteren een consensus model.
Intrinsieke kracht,
Concensus model.
Wat is het ? Wat doet het ? Wie streeft het na ? Wat drijft hen ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:14   #68
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
wat mogen die twee bevolkingsgroepen dan wel zijn, Pé?
Degenen waarvan hij zegt dat ze bevolkingsgroepen tegen mekaar uitspelen en degenen waarvan hij dat niet zegt. De man is dan ook geen democraat.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:15   #69
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Intrinsieke kracht,
Concensus model.
Wat is het ? Wat doet het ? Wie streeft het na ? Wat drijft hen ?
Pé, ik voel me geflatteerd, je imiteert mij .. een troll dan nog .. praat jij nog anderen ook zo naar de mond ? gouwleiders met een kinkhoestje ?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:16   #70
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Degenen waarvan hij zegt dat ze bevolkingsgroepen tegen mekaar uitspelen en degenen waarvan hij dat niet zegt. De man is dan ook geen democraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is net dat wat Dehaene doet 2 bevokingsgroepen tegen elkaar opzetten.
Pé, doe mij en jou een lol en antwoord gewoon : welke bevolkingsgroepen poogr JL tegen elkaar op te zetten ? wie A zegt ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 november 2013 om 20:17.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:19   #71
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Pé, doe mij en jou een lol en antwoord gewoon : welke bevolkingsgroepen poogr JL tegen elkaar op te zetten ? wie A zegt ..
Degenen waarvan hij zegt dat ze bevolkingsgroepen tegen mekaar uitspelen en degenen waarvan hij dat niet zegt. De man is dan ook geen democraat.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:20   #72
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Beste,

Ik bén N-VA'er en ik kan u verzekeren dat niemand de Walen als 'de vijand' beschouwd. Als u en Dehaene opeens haat voelen opwellen als een N-VA'er spreekt is dat niet ons probleem.

Ik moet nog de 1e N-VA'er tegenkomen die de Walen als de vijand beschouwd.
.. eh op welke planeet vertoef jij, alleszins niet de planeet politics.be .. lees jij de bagger wel die hier geproduceerd wordt door uw kompaan-vlamen ?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:21   #73
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Ik lust deze uitspraak van Dehaene ook niet, en akkoord : hij is een graaier en een knorpot en heeft bij Dexia een doortocht gemaakt waar hij niet trots op moet wezen, maar het is niet eerlijk om hem nu elke verdienste te ontzeggen, want die heeft hij wel degelijk gehad.

Zover ik mij herinner was Dehaene de laatste belgische premier die consequente besparingen heeft doorgevoerd, en die daarbij niet schuwde om zijn electoraat tegen de haren in te strijken. Het was nota bene de spaarpot van Dehaene die Verafstoot na de dioxine-crisis heeft leeggeplunderd om snoepjes uit te delen. Had dat blauw konijn toen minder populistisch opgetreden, dan hadden we een niet onaardige buffer gehad tegen de crisis die ons na Verafstoot zijwaarts heeft geramd.

Soit... Ik wil maar zeggen : van alle CD&b'ers die ik me herinner op ministerposten, is Dehaene me op de een of andere manier altijd bijgebleven als één van de minst slechte.
et alors ? wat heeft hetgeen JL uitgevreten heeft te maken met de correchtheid van zijn uitspraak over het nv-a en het blok ?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:21   #74
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. eh op welke planeet vertoef jij, alleszins niet de planeet politics.be .. lees jij de bagger wel die hier geproduceerd wordt door uw kompaan-vlamen ?
Geef dan eens links van mensen die baggeren en zeker N-VA'ers zijn?
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:21   #75
Vigilant
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 2.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
wat mogen die twee bevolkingsgroepen dan wel zijn, Pé?
Hij zet de niet in politiek geïnteresseerde, onwetende burgers (de meesten dus), op tegen de N-VA. Hij doet aan bangmakerij door de naieve, onwetende burger te bestoken met angstbeelden die op niets slaan.
Zijn houding is er dus een van aanzetten tot haat tav de N-VA.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:24   #76
abramis brama
Parlementslid
 
abramis brama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 1.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
et alors ? wat heeft hetgeen JL uitgevreten heeft te maken met de correchtheid van zijn uitspraak over het nv-a en het blok ?
Niets. Waar heb ik dat verband volgens jou dan gelegd ?
__________________
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:24   #77
Vigilant
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 2.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. eh op welke planeet vertoef jij, alleszins niet de planeet politics.be .. lees jij de bagger wel die hier geproduceerd wordt door uw kompaan-vlamen ?
"kompaan-vlamen" ofte populistische hatespeech van Belgisch-nationalisten.
In de leer geweest bij Jean-Luc, of bij Caroline?
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:24   #78
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Geef dan eens links van mensen die baggeren en zeker N-VA'ers zijn?
ik kan veel beter dan jou urellekes geven. dit is bagger en dit waren zeker nv-a'ers : strepy.

__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:28   #79
Vigilant
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 2.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
ik kan veel beter dan jou urellekes geven. dit is bagger en dit waren zeker nv-a'ers : strepy.
Waar is de bagger?????
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 20:29   #80
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Niets. Waar heb ik dat verband volgens jou dan gelegd ?
ik vrees het moeilijk converseren wordt met u, mijn beste. u legde dat verband inderdaad nergens, u ontweek wel het onderwerp van de discussie.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be