Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2013, 16:21   #1
abramis brama
Parlementslid
 
abramis brama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 1.979
Standaard Congres Open-bLD

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "hln.be
Als het van Open bld afhangt, stopt de overheid met het financieren van religies en levensbeschouwingen. Het dragen van religieuze symbolen op school kan voor de Vlaamse liberalen wel. De leden van Open bld hebben de voorbije twee dagen over gestemd op hun ideologisch Toekomstcongres.
Het amendement over de financiering van religies raakte gisteren goedgekeurd. Vandaag probeerde Dirk Verhofstadt, van de denktank Liberales, ook een verbod op het dragen van "opvallende religieuze symbolen op scholen" erdoor te krijgen. Onder andere partijvoorzitter Gwendolyn Rutten wilde daar niet van weten. "Wij zijn verdraagzaam", poneerde ze. "Laat het aan de scholen zelf over, als er moet ingegrepen worden."

Een voorstel dat het evenmin haalde, is dat voor de afschaffing van de woonbonus. De leden van Jong bLD hielden daar een vurig pleidooi voor, maar konden de zaal niet overtuigen - tot zichtbare opluchting van de partijtop. Onder meer vicepremier Alexander De Croo verklaarde eerder al dat de woonbonus ook na de overheveling naar de gewesten voor de bestaande contracten behouden moet blijven.

Zoals verwacht stemde Open bld voor een vrij erfrecht. Op initiatief van senator Rik Daems pleiten de liberalen eveneens voor meertalig onderwijs vanaf de kleuterklas. Positieve discriminatie vinden ze in geen geval kunnen.

Kamerfractieleider Patrick Dewael schaarde de zaal achter zich met een pleidooi voor privacy. Verwijzend naar het voorstel van de Antwerpse procureur-generaal Yves Liégeois om een DNA-staal af te nemen van elke pasgeborene, zei Dewael: "Wij zijn als liberalen de behoeders van het recht op privacy".

Vanmiddag discussiëren de Open bld'ers verder over economie en overheid. Zondagvoormiddag wordt over de conclusies gestemd en spreekt Gwendolyn Rutten de partijleden toe.
Vreemd toch. De standpunten die hier verwoord worden zijn helemaal niet slecht. En toch is er geen haar op mijn hoofd dat ooit nog zal overwegen om op O-bLD te stemmen. Mochten dezelfde standpunten door andere, minzame, minder arrogante mensen vertolkt worden, ik zou overwegen erop te stemmen.

In alle geval vind ik de afschaffing van de financiering van religies en levensbeschouwingen fantastisch. Een van de beste voorstellen die ik in recente tijden heb gehoord. Wie iets wil verafgoden, draait daar maar zelf financieel voor op zonder daar anderen mee te belasten. Overigens heb ik nooit begrepen waarom religie gesubsidieerd moet worden. Geloof is toch iets wat in het koppeke zit ? Dat kost toch geen geld ?

Ook het behoud van de woonbonus en het pleidooi voor een vrij erfrecht kan ik wel waarderen.

Wat jullie ?
__________________
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 23 november 2013 om 16:35.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 16:27   #2
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Vreemd toch. De standpunten die hier verwoord worden zijn helemaal niet slecht. En toch is er geen haar op mijn hoofd dat ooit nog zal overwegen om op O-bLD te stemmen. Mochten dezelfde standpunten door andere, minzame, minder arrogante mensen vertolkt worden, ik zou overwegen erop te stemmen.

In alle geval vind ik de afschaffing van de financiering van religies en levensbeschouwingen fantastisch. Een van de beste voorstellen die ik in recente tijden heb gehoord. Wie iets wil verafgoden, draait daar maar zelf financieel op zonder daar anderen mee te belasten. Overigens heb ik nooit begrepen waarom religie gesubsidieerd moet worden. Geloof is toch iets wat in het koppeke zit ? Dat kost toch geen geld ?

Ook het behoud van de woonbonus en het pleidooi voor een vrij erfrecht kan ik wel waarderen.

Wat jullie ?

Afschaffen van financiering voor religie is ronduit zeer goed en hoogdringend.

Erfrecht moet naar mijn opinie niet belast worden , omdat in een maatschappij die zijn werk doet de verworvenheden reeds belast zijn.
Toch vind ik een kleine percentage voor overschrijven en kosten wel verantwoord.

Zijn die bezittingen er ten gevolge van fraude, dan mag men ze 100 % aanslaan. Klaar
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 18:52   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

De afschaffing van de financiering van godsdiensten is inderdaad een van de betere standpunten in recente tijden. Alleen, het is een VLD standpunt, en dus een standpunt dat 9 kansen van de 10 slechts moet dienen om naiever zieltjes te lokken. Een standpunt dat na de verkiezingen meteen de diepvries ingaat tot de volgende lading goedgelovig stemvee nodig is.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 18:56   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De afschaffing van de financiering van godsdiensten is inderdaad een van de betere standpunten in recente tijden. Alleen, het is een VLD standpunt, en dus een standpunt dat 9 kansen van de 10 slechts moet dienen om naiever zieltjes te lokken. Een standpunt dat na de verkiezingen meteen de diepvries ingaat tot de volgende lading goedgelovig stemvee nodig is.
We zullen zien wat het wordt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 19:03   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We zullen zien wat het wordt.
Het zal zoals gewoonlijk zijn, zoals het "geen nieuwe belastingen."

En daarna klinkt het, "ja, al die nieuwe belastingen zijn er door ons gekomen."

We zijn nu zover gekomen dat ze zelfs hun eigen leugens nog niet meer geloven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 19:15   #6
abramis brama
Parlementslid
 
abramis brama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 1.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De afschaffing van de financiering van godsdiensten is inderdaad een van de betere standpunten in recente tijden. Alleen, het is een VLD standpunt, en dus een standpunt dat 9 kansen van de 10 slechts moet dienen om naiever zieltjes te lokken. Een standpunt dat na de verkiezingen meteen de diepvries ingaat tot de volgende lading goedgelovig stemvee nodig is.
Inderdaad. Meteen de verklaring waarom ik nooit van mijn leven voor de O-bLD zal kunnen / willen stemmen. De gebroken beloftes van Verafstoot destijds waren onvergetelijk en onvergeeflijk.
__________________
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 19:23   #7
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Inderdaad. Meteen de verklaring waarom ik nooit van mijn leven voor de O-bLD zal kunnen / willen stemmen. De gebroken beloftes van Verafstoot destijds waren onvergetelijk en onvergeeflijk.
2
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 19:45   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Scheiding van kerk en staat: volledig akkoord.

Successierechten: erven van ouders mag belast worden, maar aan een echt klein percentage (1 �* 2 %), en met een groot bedrag (de waarde van een middelgroot huis) waaronder niets belast wordt.
Erven van verdere familieleden en van vrienden, mag belast worden op beperkte wijze (4 �* 5 %, met een vrijstelling van de eerste 10.000 euro.

Woonbonus:
er moet een beleid zijn waarbij de staat promoot dat iemand zijn/haar eerste huis/appartement aankoopt. Gerekend per kop, dus voor een koppel: ieder zijn deel.

er moet een beleid zijn waarbij de staat promoot dan mensen hun reserves in bakstenen steken. Kunnen ze er niet mee naar het buitenland op 1 2 3, en het zit voor de fiscus open en bloot zichtbaar voor een klein takske.
Dat beleid mag/moet geïntegreerd worden in een promoten van lange termijn sparen.


Privacy en DNA: privacy is alleen maar goed voor pedofielen en foefelende politiekers.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 19:54   #9
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Privacy en DNA: privacy is alleen maar goed voor pedofielen en foefelende politiekers.
Meen je dat nu? Jij denkt nooit eens -ook wanneer je iets doet dat perfect legaal is- dat je liefst niet hebt dat anderen meekijken met wat je doet?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 19:57   #10
BBB
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 november 2013
Berichten: 378
Standaard

Er was 5 man en een paardenkop. Nuff said. Maggie in haar eentje vulde al de helft van de zaal. Er waren nog een pak lege zetels.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 20:02   #11
BBB
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 november 2013
Berichten: 378
Standaard

Jong-O-VLD vakkundig de mond gesnoerd toen ze vroegen om over een vlaktaks te stemmen. De O-VLD wordt nog altijd achter de schermen door de oude garde in het gareel gehouden. Verjonging is er maar op papier.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 20:27   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Privacy en DNA: privacy is alleen maar goed voor pedofielen en foefelende politiekers.
Dan zal jij er ongetwijfeld geen enkel probleem mee hebben om met ons te delen wie jij echt bent, waar je woont, hoeveel geld je verdient, wat de PIN code van je bankkaart is, enzovoort. Ik neem aan dat je 's avonds nooit de gordijnen dicht doet en dat je steeds naakt in de voordeur naar het verkeer staat te kijken?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 20:30   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dan zal jij er ongetwijfeld geen enkel probleem mee hebben om met ons te delen wie jij echt bent, waar je woont, hoeveel geld je verdient, wat de PIN code van je bankkaart is, enzovoort. Ik neem aan dat je 's avonds nooit de gordijnen dicht doet en dat je steeds naakt in de voordeur naar het verkeer staat te kijken?
Die zit!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 20:32   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Meen je dat nu? Jij denkt nooit eens -ook wanneer je iets doet dat perfect legaal is- dat je liefst niet hebt dat anderen meekijken met wat je doet?
Ik denk idd dat het niet alleen pedofielen zijn die niet graag gezien zijn als ze aan het piemelen zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 20:59   #15
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Privacy en DNA: privacy is alleen maar goed voor pedofielen en foefelende politiekers.
Neen.

OT: Het is een begin. Een aanvullend verbod op financiering van geloofsgemeenschappen vanuit louche landen die aan collectieve godsdienstwaanzin lijden zoals de VS en Saudi-Arabië lijkt me broodnodig.

Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 23 november 2013 om 20:59.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 21:07   #16
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dan zal jij er ongetwijfeld geen enkel probleem mee hebben om met ons te delen wie jij echt bent, waar je woont, hoeveel geld je verdient, wat de PIN code van je bankkaart is, enzovoort. Ik neem aan dat je 's avonds nooit de gordijnen dicht doet en dat je steeds naakt in de voordeur naar het verkeer staat te kijken?
Schoof trekt zich niks aan van zijn privacy, maar dat wil niet zeggen dat zijn zin voor esthetiek hem niet zou beletten om de hele straat bloot te stellen aan naakte lijven van gepensioneerden hee.
Als lidkaarthouder heeft hij het congres programma op papier gekregen, en kan dat dus gebruiken om als hij in zijne pure staat te koekeloeren vanuit de voordeur naar het verkeer zijn scrotum voor onbevangen blikken te verbergen. Zuivere oefening in efficiëntie : partij reclame maken, gezellig de buren en passanten in 't oog houden om de voorbijrijdende nummerplaten te noteren, het logboek bijhouden welk manspersoon er nu weer bij de burin binnensluipt, en tegelijk nog de populaire stef van de straat uit te hangen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 21:10   #17
BBB
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 november 2013
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Schoof trekt zich niks aan van zijn privacy, maar dat wil niet zeggen dat zijn zin voor esthetiek hem niet zou beletten om de hele straat bloot te stellen aan naakte lijven van gepensioneerden hee.
Als lidkaarthouder heeft hij het congres programma op papier gekregen, en kan dat dus gebruiken om als hij in zijne pure staat te koekeloeren vanuit de voordeur naar het verkeer zijn scrotum voor onbevangen blikken te verbergen. Zuivere oefening in efficiëntie : partij reclame maken, gezellig de buren en passanten in 't oog houden om de voorbijrijdende nummerplaten te noteren, het logboek bijhouden welk manspersoon er nu weer bij de burin binnensluipt, en tegelijk nog de populaire stef van de straat uit te hangen.
Gelukkig dat jij nooit op de man speelt. Het bovenstaande is daar een mooi bewijs van. Oja, het was humor, zeker?

Laatst gewijzigd door BBB : 23 november 2013 om 21:10.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 21:10   #18
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.499
Standaard

Alvast over een ceremoniële monarchie en een afschaffing van de provincies kunnen de N-VA en OPEN VLD het eens raken ...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 21:19   #19
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.899
Standaard

Scheiding tussen kerk en staat moet afgeschaft worden. De Rooms Katholieke Kerk moet staatsgodsdienst worden zoals in de 13de - 14de eeuw.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 21:22   #20
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Scheiding tussen kerk en staat moet afgeschaft worden. De Rooms Katholieke Kerk moet staatsgodsdienst worden zoals in de 13de - 14de eeuw.
Jij mag op kruistocht naar Syrië
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be