Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2007, 09:50   #21
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dit zou waar kunnen zijn als ALLE Vlamingen rijk zijn en al die Vlamingen betalen aan de sociale zekerheid en geen enkele Vlaming "profiteert" en omgekeerd natuurlijk. Dat is pure bullshit.
Bullshit? Wat u zegt is bullshit!

Profiteurs vind je inderdaad overal, maar dat is geen reden om het goed te praten dat Vlaanderen al sedert de onafhankelijkheid van België moet afdragen aan Wallonië.

En nog geen klein beetje hé?! En dat heeft niks te maken of Vlaanderen nu rijk is of arm. Ze hebben altijd moeten betalen. Ook wanneer de Vlaamse kinderen en oudjes stierven in de straten van honger en ontbering terwijl de Waalse economie volop floreerde.

Boekhoudkundig gesproken, kunnen we zeker stellen de de Vlamingen nog steeds werken voor de Walen en daarvoor niks terugkrijgen, net zoals pakweg 100 jaar geleden.

Dat heet onderdrukking.

En dat heeft niks met individuele gevallen te maken zoals u placht te stellen. Ten tijde van de slavernij waren er ook slaven die het relatief goed hadden tav de vrijen. Maar daarmee praat je de slavernij niet goed, noch de onderdrukking van de Vlamingen tgv de Walen in dit land.

Nogmaals: sollidariteit moet van beide kanten komen en dat is niet het geval tussen Vlaanderen en Wallonië. Dat is het nooit geweest en er is niks dat er op wijst dat dit in de toekomst wel eens zou kunnen veranderen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juli 2007 om 09:51.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 10:06   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Bullshit? Wat u zegt is bullshit!

Profiteurs vind je inderdaad overal, maar dat is geen reden om het goed te praten dat Vlaanderen al sedert de onafhankelijkheid van België moet afdragen aan Wallonië.

En nog geen klein beetje hé?! En dat heeft niks te maken of Vlaanderen nu rijk is of arm. Ze hebben altijd moeten betalen. Ook wanneer de Vlaamse kinderen en oudjes stierven in de straten van honger en ontbering terwijl de Waalse economie volop floreerde.

Boekhoudkundig gesproken, kunnen we zeker stellen de de Vlamingen nog steeds werken voor de Walen en daarvoor niks terugkrijgen, net zoals pakweg 100 jaar geleden.

Dat heet onderdrukking.

En dat heeft niks met individuele gevallen te maken zoals u placht te stellen. Ten tijde van de slavernij waren er ook slaven die het relatief goed hadden tav de vrijen. Maar daarmee praat je de slavernij niet goed, noch de onderdrukking van de Vlamingen tgv de Walen in dit land.

Nogmaals: sollidariteit moet van beide kanten komen en dat is niet het geval tussen Vlaanderen en Wallonië. Dat is het nooit geweest en er is niks dat er op wijst dat dit in de toekomst wel eens zou kunnen veranderen.

Paulus.
solidariteit moet idd van beide kanten komen, zonder twijfel, van de werkenden en van de werklozen, van de gezonden en van de zieken enz..

dat er in Wallonië iets mis is met een pak mensen die vast zitten in hun statuut van werkloze of van leefloner, gaat niemand ontkennen, ze weten maar al te goed dat dit fout is. maar om daarom alle solidariteit af te nemen? neen, ben ik niet mee akkoord.

Profiteurs moeten er uit, zowel aan Vlaamse als aan Waalse kant. Voor mij kan solidariteit zolang het transparant en van beide kanten komt, maar met boutades dat elke Vlaming een auto afgeeft aan elke Waal, daar komen we er niet mee, dat is een flagrante leugen.
Een rijke Waal geef elk jaar ook een auto aan een arme Vlaming hé.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 10:09   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Oh, ik heb hem verteld dat het zeer onnozele leugens waren. Hij kon er verder niet over praten, hij had geen tijd want hij moest weg. =)

Ik vroeg hem ook dat als alle vlaamse partijen voor een staatshervorming waarom zij - het ABVV daar dan tegen waren. Was hij een Waal misschien. Ik zag hem daarop met een rood kopke wegstappen.
Tja wa wilde dat is nu eenmaal zijn kleureke....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 10:11   #24
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
solidariteit moet idd van beide kanten komen, zonder twijfel, van de werkenden en van de werklozen, van de gezonden en van de zieken enz..

dat er in Wallonië iets mis is met een pak mensen die vast zitten in hun statuut van werkloze of van leefloner, gaat niemand ontkennen, ze weten maar al te goed dat dit fout is. maar om daarom alle solidariteit af te nemen? neen, ben ik niet mee akkoord.

Profiteurs moeten er uit, zowel aan Vlaamse als aan Waalse kant. Voor mij kan solidariteit zolang het transparant en van beide kanten komt, maar met boutades dat elke Vlaming een auto afgeeft aan elke Waal, daar komen we er niet mee, dat is een flagrante leugen.
Een rijke Waal geef elk jaar ook een auto aan een arme Vlaming hé.
voor mij nen Voyager dan als het kan.....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 10:23   #25
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vragen waar hij die prietpraat vandaan haalt... En antwoord je maar bikkelhard met de studie van professor Hannes. Eens kijken wat die vakbondsafgevaardigde nog te zeggen heeft.
Waar kan men die studie vinden?

Laatst gewijzigd door Hans1 : 3 juli 2007 om 10:24.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 11:53   #26
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
solidariteit moet idd van beide kanten komen, zonder twijfel, van de werkenden en van de werklozen, van de gezonden en van de zieken enz..

dat er in Wallonië iets mis is met een pak mensen die vast zitten in hun statuut van werkloze of van leefloner, gaat niemand ontkennen, ze weten maar al te goed dat dit fout is. maar om daarom alle solidariteit af te nemen? neen, ben ik niet mee akkoord.
Nogmaals, is er geen sprake van sollidariteit.

Citaat:
Profiteurs moeten er uit, zowel aan Vlaamse als aan Waalse kant. Voor mij kan solidariteit zolang het transparant en van beide kanten komt, maar met boutades dat elke Vlaming een auto afgeeft aan elke Waal, daar komen we er niet mee, dat is een flagrante leugen.
Een kleine gezinswagen om de drie jaar... Dat is geen leugen. De cijfers staan voor de feiten.

Citaat:
Een rijke Waal geef elk jaar ook een auto aan een arme Vlaming hé.
Neen. Dat is niet juist. Ook de arme Vlamingen betalen mee voor de rijke Walen en de Walen betalen niks voor de Vlamingen.

Je moet de verschillen tussen de Walen en de Vlamingen bekijken. Niet tussen de werkenden en werklozen, zieken en gezonden enz... Dat is niet het punt van discussie.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juli 2007 om 11:55.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 11:54   #27
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Waar kan men die studie vinden?
http://www.liberaalarchief.be/Hannes.html

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 23:02   #28
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Bullshit? Wat u zegt is bullshit!

Profiteurs vind je inderdaad overal, maar dat is geen reden om het goed te praten dat Vlaanderen al sedert de onafhankelijkheid van België moet afdragen aan Wallonië.

En nog geen klein beetje hé?! En dat heeft niks te maken of Vlaanderen nu rijk is of arm. Ze hebben altijd moeten betalen. Ook wanneer de Vlaamse kinderen en oudjes stierven in de straten van honger en ontbering terwijl de Waalse economie volop floreerde.

Boekhoudkundig gesproken, kunnen we zeker stellen de de Vlamingen nog steeds werken voor de Walen en daarvoor niks terugkrijgen, net zoals pakweg 100 jaar geleden.

Dat heet onderdrukking.

En dat heeft niks met individuele gevallen te maken zoals u placht te stellen. Ten tijde van de slavernij waren er ook slaven die het relatief goed hadden tav de vrijen. Maar daarmee praat je de slavernij niet goed, noch de onderdrukking van de Vlamingen tgv de Walen in dit land.

Nogmaals: sollidariteit moet van beide kanten komen en dat is niet het geval tussen Vlaanderen en Wallonië. Dat is het nooit geweest en er is niks dat er op wijst dat dit in de toekomst wel eens zou kunnen veranderen.

Paulus.
Het is toch geestig dat in een tijd dat nog steeds één procent van de bevolking meer dan éénenvijftig procent van de rijkdom bezit het precies deze vier procent bijdrage van Vlaanderen aan Wallonie zo in de kijker worden gezet door de extreem-rechtsen.
Zou het kunnen dat deze politiek bedoeld is om het niet over ernstiger sociale en economische vormen van uitbuiting te hebben?
Geen wonder dat jij uit een vakbond vliegt!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 00:15   #29
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het is toch geestig dat in een tijd dat nog steeds één procent van de bevolking meer dan éénenvijftig procent van de rijkdom bezit het precies deze vier procent bijdrage van Vlaanderen aan Wallonie zo in de kijker worden gezet door de extreem-rechtsen.
Zou het kunnen dat deze politiek bedoeld is om het niet over ernstiger sociale en economische vormen van uitbuiting te hebben?
Geen wonder dat jij uit een vakbond vliegt!
Pardon? Ik vlieg niet uit een vakbond hoor, waar heb je het over?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 10:37   #30
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de vraag mag niet zijn of er transfers zijn (die zijn er) maar wel of ze gerechtvaardigd zijn, of ze transparant zijn. Daar is er nog veel werk aan, maar transfers van rijk naar arm, want daar gaat het over, mogen nooit verdwijnen.
Waarom wordt Wallonië niet rijker?
Oost-Duitsland is een compleet andere land dan 15 jaar geleden, in minder tijd en met minder geld.
Zou het kunnen liggen aan de incompetentie en de almacht van de in Wallonië heersende partij(en)?
Dan kunnen we nog lang betalen Vlijmscherp.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 10:39   #31
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Pardon? Ik vlieg niet uit een vakbond hoor, waar heb je het over?

Paulus.
Niet op letten, sinds de afgang van zijn laatste partij, ziet hij ze helemaal vliegen!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 10:42   #32
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Of: http://home.scarlet.be/n-va/pdf_file...0transfers.pdf


Of lees gewoon het boek, de mythe van de omgekeerde transfers door Hannes Juul, 15,9 euro en 2 euro verzendingskosten op p*o*i*.be
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 10:42   #33
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

dubbel
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juli 2007 om 10:48.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 12:51   #34
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen. Dat is niet juist. Ook de arme Vlamingen betalen mee voor de rijke Walen en de Walen betalen niks voor de Vlamingen.

Je moet de verschillen tussen de Walen en de Vlamingen bekijken. Niet tussen de werkenden en werklozen, zieken en gezonden enz... Dat is niet het punt van discussie.

Paulus.
De grootste zever die hier de laatste tijd te lezen was. Hoe betaalt een vlaamse leefloner/gepensioneerde/steuntrekker mee voor wallonie ? Hij betaalt nog niet eens mee voor vlaanderen.
Ken jij dan geen één waal die net als de meeste vlamingen zijn leven lang hard gewerkt heeft, en bijgedragen heeft aan de nationale pot, en dus aan de herverdeling van de inkomsten over walen en vlamingen?

De reden van het simplisme is WEL duidelijk, eens we het over individuen hebben werken de gemeenplaatsen van het VB niet meer, vandaar dat ze ten allen prijze elke nuance en detail schuwen, en de partij die luistert naar de kleine man is opeens doof en blind als die kleine man aan de andere kant van dat onozel lijntje woont.

Laatst gewijzigd door spherelike : 4 juli 2007 om 12:57.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 12:55   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Waarom wordt Wallonië niet rijker?
Oost-Duitsland is een compleet andere land dan 15 jaar geleden, in minder tijd en met minder geld.
Zou het kunnen liggen aan de incompetentie en de almacht van de in Wallonië heersende partij(en)?
Dan kunnen we nog lang betalen Vlijmscherp.
dat kan, maar telt omgekeerd ook? Vlaanderen is een welvarend land omdat we competente politici hebben die al jaren aan de macht zijn?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 12:57   #36
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
De grootste zever die hier de laatste tijd te lezen was. Hoe betaalt een vlaamse leefloner/gepensioneerde/steuntrekker mee voor wallonie ? Hij betaalt nog niet eens mee voor vlaanderen.
Ken jij dan geen één waal die net als de meeste vlamingen zijn leven lang hard gewerkt heeft, en bijgedragen heeft aan de nationale pot, en dus aan de herverdeling van de inkomsten over walen en vlamingen?

De reden van het simplisme is WEL duidelijk, eens we het over individuen hebben werken de gemeenplaatsen van het VB niet meer, vandaar dat ze ten allen prijze elke nuance en detail schuwen, en de partij die luisterd naar de kleine man is opeens doof en blind als die kleine man aan de andere kant van dat onozel lijntje woont.
via zijn belastingen...., via de btw...,
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 4 juli 2007 om 12:57.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 12:59   #37
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
via zijn belastingen...., via de btw...,
Hoe is dat toch mogelijk ?

Hoe denk jij netto betaler te worden als je leeft van wat je aan steun uit de nationale pot krijgt ?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 13:10   #38
Jan Meuleman
Europees Commissaris
 
Jan Meuleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Waar kan men die studie vinden?
Hans de grote leider van het mini clubje weet plots niet waar hij de studie van prof Hannes kan vinden, niettegenstaande hij zo dikwijls schreef dat de cijfers niet correct zijn.
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse.
Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 22:36   #39
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat kan, maar telt omgekeerd ook? Vlaanderen is een welvarend land omdat we competente politici hebben die al jaren aan de macht zijn?
Dus, blijven betalen en zwijgen? Of wil je iets anders zeggen? Het is me in ieder geval niet helemaal duidelijk...

In ieder geval betaal ik als (hard)werkende mens belastingen die voor een deel naar een landsregio gaan waar ze er vierkant hun kloten aan vagen. Het geld komt immers toch binnen, en het blijft binnen komen. Wel, als meebetaler aan deze waanzin, zeg ik dat het mij vierkant mijn kloten uithangt. Als mijn pensioen later, na een levenlang afdragen aan de staat, niet kan gegarandeerd worden door diezelfde staat, zal ik ook niet moeten gaan aankloppen bij de Walen voor een aanvulling. Neen meneer, ik krijg nu al te horen dat ik zelf voor mijn eigen pensioen zal moeten zorgen. Wanneer gaan ze dat over de taalgrens doen? Eens zelf de handen uit de mouwen steken?
En die verachtelijke lulhannes van een Di Rupo dan maar in debat met Leterme kwaken dat het allemaal aan het veranderen is, terwijl de cijfers juist glashard aantonen dat het tegendeel waar is...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juli 2007 om 22:43.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 01:06   #40
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
De grootste zever die hier de laatste tijd te lezen was. Hoe betaalt een vlaamse leefloner/gepensioneerde/steuntrekker mee voor wallonie ? Hij betaalt nog niet eens mee voor vlaanderen.
Ken jij dan geen één waal die net als de meeste vlamingen zijn leven lang hard gewerkt heeft, en bijgedragen heeft aan de nationale pot, en dus aan de herverdeling van de inkomsten over walen en vlamingen?

De reden van het simplisme is WEL duidelijk, eens we het over individuen hebben werken de gemeenplaatsen van het VB niet meer, vandaar dat ze ten allen prijze elke nuance en detail schuwen, en de partij die luistert naar de kleine man is opeens doof en blind als die kleine man aan de andere kant van dat onozel lijntje woont.
Dus als ik even tussen de lijnen lees mag en kan Vlaanderen niet critisch zijn tov Wallonië/Brussel omdat het zelf gepensioneerden en steuntrekkers heeft en Wallonië/Brussel ook hardwerkende burgers heeft?
Als dat geen simplisme is!
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be