Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2017, 10:37   #61
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In veel gevallen heb je in de Colruyt niet echt veel keuze. In de kleine Alvo om de hoek is er bijvoorbeeld een groter bierassortiment dan in een doorsnee Colruyt.
Alvo is onderdeel van de Colruyt groep.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2017, 10:49   #62
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Colruyt, bah.
Dit is niet geaddresseerd aan personeel dat er werkt, maar aan het "beleid" van, de keuzes door het management.
Ik had soms te doen met het Colruyt personeel, almaar moeten bukken / zelfs door de knieen gaan om de onderste lade van de winkelkarren te manipuleren. Almaar links / rechts moeten draaien.
Almaar de producten moeten draaien en keren om de barcodes te scannen. Almaar moeten sorteren, ook bij klanten die hun kar op efficiente wijze hebben volgeladen, maar daarvoor tijd hadden, en de Colruyt kassabediende niet, waardoor de "overlegkar" reeds vol raakt zonder dat de eerste kar leeg is, nopende tot sukkelen.
Ik herinner me in een specifiek Colruyt filiaal een jongere kassabediende die zodanig veel moeite deed om sneller te werken en wachtende mensen plezier te doen, dat het bijna leek alsof hij 1 of andere bewegingsoefening aan het doen was. Bijna komisch als een versnelde film en toch overheersend een uitstraling van efficientie. Daar had ik bewondering voor: spijts geklooid door het sukkelsysteem, toch presteren. Dat is wat motivatie is.

Maar toch haalde hij bijlange na de kassa snelheid van Aldi niet, waar de kassiersters gemakkelijk zittend werken, gemakkelijk schuivend, in staat zijn tot multitasken (al kijken naar volgende klant en aantal bepaalde producten reeds op voorhand tellen, en zeggen dat ze dit en dat al, op 1 exemplaar om te scannen, al terug mogen leggen in hun winkelkar), en een gezellig praatje met de klant, ZONDER prestatieverlies.

Kortom, ik moet lachen met uw fantasie ophemeling van Colruyt, hoor.
Ik heb beroepshalve al verschillende subsidiedossiers inzake opleiding en werkgelegenheid zien passeren van verschillende supermarktketens.

Ik kan je verzekeren: qua verloning, bedrijfscultuur, prestatiedruk en opleidings- en doorgroeimogelijkheden steekt Colruyt er met kop en schouders bovenuit.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2017, 11:48   #63
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik heb beroepshalve al verschillende subsidiedossiers inzake opleiding en werkgelegenheid zien passeren van verschillende supermarktketens.

Ik kan je verzekeren: qua verloning, bedrijfscultuur, prestatiedruk en opleidings- en doorgroeimogelijkheden steekt Colruyt er met kop en schouders bovenuit.
Verandert dat iets aan wat ik zag in Colruyt?
Nee toch?
Of moet ik eerst een subsidie van de Commies ontvangen, opdat ik iets anders (lees: het door de subsidierenden gewenste) dan het geziene zou rapporteren?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2017, 19:10   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Alvo is onderdeel van de Colruyt groep.
Ja, maar de winkels zijn nu eenmaal anders. Of is een Fanta ook hetzelfde als een cola omdat beide door Coca-Cola Compagny geproduceerd worden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2017, 19:27   #65
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Alvo is nog altijd een organisatie van zelfstandigen, net als Spar Retail.
Bij Colruyt zwaait een Centraal Committee de plak.
Colruyt heeft wel relatief recent de distributie van Alvo "overgepakt", en in dat proces hebben ze de productgamma's samengegooid en zodanig gereduceerd dat Alvo's eigen specifieke gamma maar een kwart meer uitmaakt van het hele gamma, dus 3/4de van Alvo's producten ligt ook in Colruyt en de Spars van Colruyt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 08:22   #66
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk.
Er zijn nog andere brouwerijen die brouwen voor de grote discounters. Zelfs Colruyt wijkt soms uit naar andere brouwerijen. Ze moeten wel brouwen volgens hetzelfde recept.
Inderdaad, dat is net het punt. Cara (Boni/everyday) wordt gewoon geproduceerd door diegene die hier het minste geld voor vraagt. Net zoals praktisch alle (private label) producten van de huismerken zo worden geproduceerd.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 19:38   #67
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Inderdaad, dat is net het punt. Cara (Boni/everyday) wordt gewoon geproduceerd door diegene die hier het minste geld voor vraagt. Net zoals praktisch alle (private label) producten van de huismerken zo worden geproduceerd.
Ja, het enige gemeenschappelijke is het verpakken. Je koopt een product bij Colruyt, heeft deze en gene eigenschappen. Wat later, zelfde product, plots andere eigenschappen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be