Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb.
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb. Onlangs won Storme de Prijs voor de Vrijheid en werd daarmee door menig academicus gelauwerd voor zijn strijd voor de individuele (private) rechten. Die strijd kwam vooral tot uiting bij het aanvechten van de antidiscriminatiewet. Vorige week in het nieuws, nu in uw forum.

 
 
Discussietools
Oud 6 maart 2005, 22:26   #61
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door micmac
Maar de meeste wetten spreken elkaar tegen , en er zijn er nog van kracht ten tijde van napoleon.
Dat men de wetten van voor 1980 eens in de prullebak gooit , en dan een herziening doorvoert , het resultaat zou iedereen verbazen (wetten met een doorzichtig karakter).
Ha, u bent een fan van Kafka Quickeldinges?
malinois is offline  
Oud 6 maart 2005, 22:28   #62
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door micmac
Als men de politieke benoemingen uit het rechtsysteem zou verwijderen , bleef alleen de klusjesman en de poetsvrouw over. En wie oordeelde dan over het vlaams-blok ?.
Mag ik dit een extreme visie noemen?
malinois is offline  
Oud 7 maart 2005, 21:30   #63
logocom
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Bellegoed, Bellegem
Berichten: 80
Stuur een bericht via Instant Messenger naar logocom
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door micmac
Als men de politieke benoemingen uit het rechtsysteem zou verwijderen , bleef alleen de klusjesman en de poetsvrouw over. En wie oordeelde dan over het vlaams-blok ?.
Nee, als men de politieke benoemingen zou verwijderen, zou er een open politiek komen, met mensen die met elkaar praten en op een rationele wijze met elkaar zouden omgaan. Nu zijn is het het eigen-belang dat telt.

Je verwijst naar Napoleon trouwens, wel lees eens de codex Napoli zelf, en oordeel dan zelf eens. Waarom denk je dat 70 landen deze wetteksten overnamen? Omdat ze wèl goed waren, en de eerste objectieve rechtspraak in gang hebben gezet.

Nu stapt men blijkbaar precies daarvan af, en wil men terug naar communistische autocratie, terwijl men in Rusland net democratisch wordt.

Politieke benoemingen zijn op zich al vriendjespolitiek. En vrienden kiest niemand uit puur intellectuele redenen, maar uit emotionele redenen.

Jean Marc VAN BELLE
[email protected]
Boekhouder-Fiscalist
__________________
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben goed, ik ben heel goed, maar geen speelgoed.
3. I.p.v. kritiek te geven wil ik het zelf beter doen.
logocom is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be