Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2011, 15:47   #41
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Gelukkig dat sommigen hier toch de moed hebben gehad om het schandalige gedrag aan te klagen van die 5-jarige crimineel die zomaar die meneer zijn SUV aanviel.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 16:11   #42
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maakt niets uit.
Als je een kind aanrijdt stopt ge.
Nu speculeert u. De vraag is of de bestuurder wel wist dat hij dat kind had aangereden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 16:14   #43
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Gelukkig dat sommigen hier toch de moed hebben gehad om het schandalige gedrag aan te klagen van die 5-jarige crimineel die zomaar die meneer zijn SUV aanviel.

Niemand klaagt dit gedrag aan. Het is een tragisch ongeval dat noch de schuld is van de chauffeur, noch de kleine zelf, noch de mama. Een spijtige samenloop van omstandigheden met extreem tragische gevolgen.

De enige vraag die rest is of de chauffeur wist dat hij een kind heeft aangereden of niet. Nu speculeer ik natuurlijk, maar ik zie weinig reden om door te rijden als je niet te snel reed en geen alcohol had gedronken. De enige mogelijke reden kan misschien paniek zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 16:49   #44
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pincha Bekijk bericht
dat hij zijn vrouw stuurde ipv zelf te gaan zien kan een aanwijzing zijn.
Dat kan, maar het blijft gespeculeer en dus compleet onnodig om die man zijn proces te gaan maken in de media. En trouwens, niet dat ik vluchtmisdrijf zou goedkeuren, het verandert nog steeds niets aan de zaak dat dit een tragisch ongeval is zonder schuldigen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 16:52   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pincha Bekijk bericht
als je er mee om kan gaan.
Voor een vrachtwagen heb je een C nodig, voor zo'n penisverlenger niet.
De hoeveelheid sukkels die nog niet eens ne Smart deftig kunnen parkeren wil ik ook de kost niet geven,...

Met een Smart kunt ge ook iemand doodrijden, het geen onze Rode vrienden nu weer willen doen, is ook weer om uw blote kloten van te laten zien.

Wat is nu een zware SUV, als ze die gaan verbieden, ... goed, dan gaan we ook alle sleurhutten maar verbieden, camionetjes ,trucks, creme glace karrekes etc...

Kijk wat er gebeurt is, dat is een accident, dat kind had dat niet overleefd, met gelijk welke andere auto die tegen 70 per uur rijdt, het menselijk lichaam is nu eenmaal niet gebouwd om dergelijke impact te absorberen.

Hoe is de infrastructuur van de weg daar, ? Waar liep dat kindje, enz... daar wordt allemaal niet meer naar gekeken, ...

Ze zien SUV en hop, we kunnen die smerige kapitalistische egoistische klootzakken nog wat jennen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 16:54   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niemand klaagt dit gedrag aan. Het is een tragisch ongeval dat noch de schuld is van de chauffeur, noch de kleine zelf, noch de mama. Een spijtige samenloop van omstandigheden met extreem tragische gevolgen.

De enige vraag die rest is of de chauffeur wist dat hij een kind heeft aangereden of niet. Nu speculeer ik natuurlijk, maar ik zie weinig reden om door te rijden als je niet te snel reed en geen alcohol had gedronken. De enige mogelijke reden kan misschien paniek zijn.
Inderdaad, de enige reden dat je dan doorrijd is dat je in paniek schiet, maar eigenlijk is dat niet nodig, stoppen en zien wat er gebeurt is, en helpen als dat kan. Maar zeker niet doorrijden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 16:59   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nu speculeert u. De vraag is of de bestuurder wel wist dat hij dat kind had aangereden.
Ik weet zelfs als ik een kat geraakt heb.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:02   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat kan, maar het blijft gespeculeer en dus compleet onnodig om die man zijn proces te gaan maken in de media. En trouwens, niet dat ik vluchtmisdrijf zou goedkeuren, het verandert nog steeds niets aan de zaak dat dit een tragisch ongeval is zonder schuldigen.
Vluchtmisdrijf en geen hulp bieden aan een persoon in nood is schuld genoeg.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:03   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Dit ´vluchtmisdrijf´ past hier ook bij:
in 2 delen...

Citaat:
Vrouw uit Gingelom onterecht in cel voor doodrijden peuter

08/10/'08 Het koppel dat maandag was opgepakt voor vluchtmisdrijf na een dodelijk ongeluk in Tienen, is weer vrij. Getuigen dachten dat de man een kindje van 18 maanden had doodgereden en daarna was doorgereden.

Nu blijkt dat hij en zijn Limburgse echtgenote in Sint-Truiden waren op het moment van de feiten. Het kindje is waarschijnlijk per ongeluk doodgereden door een buurtverpleegster.

Bij het ongeval in de Tiense wijk Rozenhof werd maandag de 18 maanden oude Quinten Vuchelen doodgereden op straat. De jongen was met zijn zusje Daphné (8 ) en andere kinderen aan het spelen op het pleintje in de doodlopende straat. Hij stierf in de armen van z’n moeder.

Straat vol politie

De kinderen verklaarden aan de politie dat hun speelkameraadje was aangereden door een zwarte BMW. Ook een volwassen man die het ongeval zelf wel niet zag gebeuren, sprak over een zwarte BMW die aan hoge snelheid uit z’n garage was gereden.

Het duurde niet lang of de politie begon Ronny Brants (41) te verdenken, de overbuur die met een blauwe BMW rijdt. “We zijn gisteren met ons tweeën thuis vertrokken rond half twee”, legt z’n vrouw Nadia Meirens (35) uit Montenaken uit.

Vakbond
“We zijn naar Sint-Truiden gereden omdat ik er een afspraak had met mijn vakbond. Onderweg zijn we gaan tanken. Dan zijn we terug naar Tienen gereden om te winkelen.”

Toen ze rond halfvier opnieuw de wijk Rozenhof opreden, stond hun straat vol politie. Ze werden meegenomen voor verhoor. “Volgens de politie was de aanrijding rond 14.20 uur gebeurd, maar toen waren wij dus in Sint- Truiden. Ik heb hen ook meteen het bonnetje van de tankbeurt gegeven, daarop stond dat we om 20 voor twee getankt hadden.”

Kort daarop kreeg het paar te horen dat ze vrijuit gingen, de politie had hun alibi’s gecheckt en ze bleken te kloppen. “Maar even later bleek dat we toch naar de cel moesten omdat er nog meer getuigen uit de buurt zeiden dat wij het waren. Toen waren we behoorlijk in paniek. En toch konden we het niet geweest zijn. Op het moment dat wij de straat uitreden, stonden de kinderen verderop aan het huis van de jongen te spelen.”

Uiteindelijk werden Nadia en Ronny dinsdagochtend vrij gelaten. Een 44-jarige thuisverpleegster uit Tienen zou het kindje aangereden hebben. Maar zij verklaart niets gezien te hebben.

http://www.hbvl.be/limburg/gingelom/...en-peuter.aspx
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag

TIENEN - Niet Ronny Brants maar zo goed als zeker een 44-jarige verpleegster uit Tienen reed maandag de kleine Quinten omver. Zelf zegt ze dat ze zich van het ongeluk niet bewust was. Het parket van Leuven noemt dat aannemelijk.

Gisterochtend veranderden de speurders het geweer van schouder. Ze onderzochten welke auto's maandag nog allemaal de wijk in en uit waren gereden. Zo kwamen ze terecht bij een 44-jarige verpleegster die elke dag meerdere keren op ronde komt in de wijk Rozenhof. De vrouw gaf toe dat ze er met haar donkere Volvo was geweest. Ze was ook bereid om langs te gaan op het commissariaat.

Volgens Patrick Vits van het parket in Leuven werkt de vrouw goed mee. 'Het lijkt aannemelijk dat ze het kind tijdens het achteruitrijden niet opmerkte achter haar wagen. Ze sluit het ook zelf niet uit', aldus Vits. Volgens een eerste onderzoek van de auto was er geen échte schade aan de auto. 'Het slachtoffertje bezweek ook aan de gevolgen van een hoofdwonde. Hij werd niet overreden. Ze kan dat dus ook niet gevoeld hebben aan de wagen.' Op basis van haar verklaringen werd gisteren al een reconstructie gehouden. Zonder de vrouw in kwestie.

Door deze wending wordt eerder gedacht aan een tragisch ongeval dan aan een ongeval met vluchtmisdrijf. De verpleegster is niet aangehouden. Verder onderzoek moet meer duidelijkheid brengen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:07   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik weet zelfs als ik een kat geraakt heb.
Als ge een serieuze bestuurder zijt voelt ge dat inderdaad direct.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:12   #51
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Zie persbericht van de Spa van vandaag
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:28   #52
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik weet zelfs als ik een kat geraakt heb.
Dat zeg je nu ... Mss zei die chauffeur dat een tijd geleden ook wel...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 18:01   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De hoeveelheid sukkels die nog niet eens ne Smart deftig kunnen parkeren wil ik ook de kost niet geven,...

Met een Smart kunt ge ook iemand doodrijden, het geen onze Rode vrienden nu weer willen doen, is ook weer om uw blote kloten van te laten zien.

Wat is nu een zware SUV, als ze die gaan verbieden, ... goed, dan gaan we ook alle sleurhutten maar verbieden, camionetjes ,trucks, creme glace karrekes etc...

Kijk wat er gebeurt is, dat is een accident, dat kind had dat niet overleefd, met gelijk welke andere auto die tegen 70 per uur rijdt, het menselijk lichaam is nu eenmaal niet gebouwd om dergelijke impact te absorberen.

Hoe is de infrastructuur van de weg daar, ? Waar liep dat kindje, enz... daar wordt allemaal niet meer naar gekeken, ...

Ze zien SUV en hop, we kunnen die smerige kapitalistische egoistische klootzakken nog wat jennen.

als het over verbruik gaat, dat ze beginnen met alle voertuigen die meer dan 2 ton wegen te verbieden. En daarom niet gefocuseerd op SUV's ? Hoe kun je zo fetisjistisch van die symbooldossiers zoeken om de indruk te geven als politieker dat je de wereld gaat veranderdern, en ondertussen van die regels gaat uitvinden die op geen enkel wetenschappelijk onderzoek gebaseerd zijn.

Hebben SUV's significant meer aanrijdingen dan gewone wagens ??

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 februari 2011 om 18:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 18:03   #54
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik weet zelfs als ik een kat geraakt heb.
ha, maar kijk, met de wegen die zo slecht onderhouden zijn in Belgie, is het echt wel niet te zeggen of je in een put rijdt of over een kind hoor ? Voor die statement wil ik wel gaan.

En omdat de overheid nu zijn wegdek niet onderhoudt, gaat ze nu eens weer de indruk geven via de politiek dat ze problemen gaan oplossen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 18:07   #55
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Dat filmpje leert mij dat het arme kind overstak. Dat had nooit mogen gebeuren, zonder een volwassene ter begeleiding. En er was inderdaad geen voetpad. Het ergert mij dat als er een voetganger of kind overreden wordt, het automatisch de schuld is van de automobilist. Een kind dat opeens voor je neus oversteekt, kun je met geen mogelijkheid meer ontwijken. Die man heeft dat kind niet met opzet omvergereden hé.

De ganse pers is zeer gretig op deze zaak gesprongen omdat die onfortuinlijke man met een grote terreinwagen reed. En kritiek geven op terreinwagens ligt goed in de markt tegenwoordig. Men vergeet evenwel dat de eigenaar daar flink voor betaalt aan taksen en zo. Taksen die de schatkist spijzen waar de groenen zo graag in graaien.


Fred.
De ouders van dat doodgereden kind kunnen hem misschien een kaartje sturen om hem te bedanken voor zijn extra bijdrage aan de schatkist.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 18:08   #56
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En wat voor wagen is dat dan ?
Een oudere of een nieuw model?
Bij oudere wagens zal je idd veel sneller iets voelen als je over een hobbel rijdt of als je iets raakt, de meer modernere wagens zijn zo luxegericht dat je al een serieuze eend moet raken om meer te merken dan een "bonk".
idd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 18:18   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ha, maar kijk, met de wegen die zo slecht onderhouden zijn in Belgie, is het echt wel niet te zeggen of je in een put rijdt of over een kind hoor ? Voor die statement wil ik wel gaan.

En omdat de overheid nu zijn wegdek niet onderhoudt, gaat ze nu eens weer de indruk geven via de politiek dat ze problemen gaan oplossen.
Als je 't verschil tussen en put en een kind niet meer ziet en voelt hebt ge toch een probleem hoor.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 18:20   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De ouders van dat doodgereden kind kunnen hem misschien een kaartje sturen om hem te bedanken voor zijn extra bijdrage aan de schatkist.
Het klopt dan nog niet ook denk ik.
Die dingen worden als bedrijfswagen ingeschreven en betalen dus veel minder.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 18:22   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
idd.
Lag dat kind op de grond ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 18:23   #60
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het klopt dan nog niet ook denk ik.
Die dingen worden als bedrijfswagen ingeschreven en betalen dus veel minder.
Maar die dingen zuipen wel benzine. Voor die extra accijnzen vind ik wel dat je al eens een kind van de weg mag maaien en vervolgens doorrijden. Dat betaalt dan het kindergeld van de nog niet doodgereden kinderen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be