Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2021, 01:08   #21
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Zoals in uw eigen schema, iedereen op tijd zijn bed in omdat er toch niets te doen valt. Dus werken en slapen mogen we nog en tussendoor iets eten, maar geen vlees want daar gaat de wereld van naar de knoppen.
Verbied van alles en doe aan kastijding. Dan kom je als een heilige over. Het is een hypocriete show.

Een wijze of mysticus weet beter dan dat he.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 01:08   #22
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Misschien hier toch een apart topic over openen:

https://www.hln.be/buitenland/frankr...izen~a8880dba/

Nu dus ook voor sociale activiteiten allerhande...
Alle uitnodigingen zijn gestuurd in Vlaanderen. Het is enkel een administratief probleem dus. Eens je je paspoort hebt is er toch geen probleem?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 01:09   #23
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

In de UK zitten half van de besmettigen bij de gevaccineerden. Wat voor zin heeft dan die onzin van Macron. En dan moet je nog rekening houden dat gevaccineerden bij lange niet zoveel getest worden.

Bijgevoegd grafiekje vind ik ook interessant.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg EB25218D-0641-4516-92C2-1467B47B17F6.jpeg‎ (37,6 KB, 38x gelezen)
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 03:30   #24
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. De Britse aanpak vs de Franse. Dat men nu zijn gele ster moet tonen om zelfs maar op de trein te mogen of een terrasje te doen, gaat wel heel ver. Nu, zoals ik al zegde, we zijn ondertussen een jaar gewoon gemaakt aan de afwezigheid van die dingen, we zullen daar dus geen gebruik van maken, van die terrasjes, van die bioscopen, en van die treinen.

Wat storender is, is dat dat nu ook geeist wordt voor kinderen vanaf 12 jaar. Je kan dus niet meer met je kind naar de bioscoop zonder dat die in zijn neus laat peuteren.

Er zit dus maar 1 ding op: geen cafes meer, geen cinema meer, geen treinen meer. Maar zoals ik al zegde, dat is niet zo dramatisch, we zijn dat ondertussen gewoon geworden.

Als die pas ooit wordt afgeschaft, kunnen we daar weer naartoe, zo niet, is het een pagina van de geschiedenis die zich voorgoed keert, maar het leert U dan ook leven zonder al die dingen en dat is misschien ook niet slecht.

Ik vrees dat vele medeburgers echter zonder nadenken achter hun snoepje zullen komen, en zo fier als een gieter hun geel sterretje tonen. Maar goed, dat is nu dus een wereldje dat niet meer de mijne is, de wereld van bioscopen en restaurants en treinen en zo.

Als het ook toegepast zal worden in winkels, dan gaat het wel heel moeilijk worden, dan moet alles via thuislevering gekocht worden, maar dat is ondertussen ook wel iets waar we aan gewoon aan het worden zijn.
Geloof jij echt dat de FRANSEN dit gaan aanvaarden? De FRANSEN nota bene? Als dat kan, kan alles.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 04:47   #25
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Geloof jij echt dat de FRANSEN dit gaan aanvaarden? De FRANSEN nota bene? Als dat kan, kan alles.
Wat me hoopvol stemt zijn Franse tweets die me toch aantonen dat het ook daar serieus aan het broeien is.

https://twitter.com/DidierMaisto/sta...979927556?s=20

Indien de Fransen het toch slikken zou ik me er evenmin bij neerleggen. Zij zijn niet ons gidsland.

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 juli 2021 om 04:56.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 05:31   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Geloof jij echt dat de FRANSEN dit gaan aanvaarden? De FRANSEN nota bene? Als dat kan, kan alles.
Ik denk het wel, eerlijk gezegd. Want het is weer een schuldige-Joden techniek he. Ik vind dat het heel eenvoudig is, maar men gaat dat niet doen. Men zou moeten doen zoals ik: gevaccineerd, maar geen gebruik maken van dat pasje. Alles waar ze zo een pasje voor willen, zal dan "gesloten" zijn he, bioscopen, restaurants, cafe's en dergelijke meer.

Wat ik storender vind, is dat het zelfs geldig is voor kinderen vanaf 12 jaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 05:33   #27
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Sowieso mijd ik Frankrijk nu. Die corona-app staat ook niet op mijn GSM zolang ik die niet nodig heb en ik kan lange tijd zonder dergelijke luze als reizen, café of bioscoop.

Nu is Frankrijk al vaker overdreven authoritair geweest hoor. Louis Quatorze behandelde de gemiddelde Fransman die tot de derde stand hoorde als vee bijvoorbeeld. Naar maatstaven van die tijd ook als erg aanzien.

Al maak ik me geen illusie dat het in Nederland, België en Duitsland ook kan.

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 juli 2021 om 05:39.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 06:10   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Waarom zou het zorgpersoneel in Frankrijk verplicht gevaccineerd moeten worden? Als patiënten en ouderlingen in WZC's gevaccineerd zijn is er toch geen probleem? Enkel de niet gevaccineerden kunnen dan toch maar ziek worden?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 06:10   #29
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Ik had net een reis naar Parijs geboekt omdat ik dacht dat ze daar minder gek waren dan in Duitsland...
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 06:11   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik had net een reis naar Parijs geboekt omdat ik dacht dat ze daar minder gek waren dan in Duitsland...
De Britten zijn net op tijd ontsnapt he.

Maar politiek begrijp ik Macron wel, omdat hij naar zijn zotte wetenschappers heeft geluisterd.

Het is zijn verkiezingsjaar dit jaar. Verkiezingen in mei. Het allerlaatste wat hij wil, is dat hij tijdens zijn campagne weer moet lockdownen of zo. Het ziet er minder rooskleurig uit voor zijn herverkiezing dan hij dacht. Hij dacht Marine weer eens te verslaan, maar het zal Marine niet zijn. Hij doet dus een quitte ou double: als hij met zijn dwingelandij een grote vaccinatie graad kan bereiken, en het hierdoor nadien sanitair "goed" doen, kan hij zeggen dat hij "het virus overwonnen heeft", het ENIGE dat hij als bilan kan voorstellen.
Hij WEET of denkt te weten dat als de vaccinatie graad niet omhoog kan, er misschien weer bijzonder onpopulaire maatregelen zullen zijn deze winter, en dan moet hij als de grote looser naar de verkiezingen: gele hesjes, mislukt pensioen plan, onderwijs kapot, en verkeerd corona beleid. Rechts maakt dan van hem kipkap.

Hij gokt dus dat door nu heel hard de vijs aan te draaien voor vaccinatie, we naar een serenere winter gaan. Het kan natuurlijk ook totaal omgekeerd uitdraaien, maar hij speelt deze laatste kaart.

Maar hij durfde niet de echte beslissing nemen: verplichte vaccinatie boven een zekere leeftijd. DAT zou de juiste geweest zijn.

Nu probeert hij dat met zware chantage te bekomen, maar hierdoor schendt hij ongeveer alle principes van een vrij land, en voort een totaal apartheidsbeleid. Het is een grote gok, en ik vraag mij zelfs af of hij geen burgeroorlog riskeert.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2021 om 06:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 06:38   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
?

Wat deden de mensen vroeger als vermaak?

De morgen begon met saaie executies.
Dan als de zon wat hoger hing konden de spelen beginnen.
Wilde beesten in de arena. Slachtpartijen.

Dan nog beetje feesten en klaar.

Het hele zaakje of de frictie tussen arm en rijk werd opgelost met eindeloze spelen. Het kon zo exploderen.

De rijke kaste had de plicht om t volk te entertainen....

En dat was dan weer dat...
Saaie executies, ja fusileren is nogal saai, maar een goeie ouderwetse vierendeling of het radbraken was wel een top event he. Maar dat was meestal wel voor het middag programma. Zoals u zelf al aangeeft.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 06:42   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Saaie executies, ja fusileren is nogal saai, maar een goeie ouderwetse vierendeling of het radbraken was wel een top event he. Maar dat was meestal wel voor het middag programma. Zoals u zelf al aangeeft.
Dat is dan ook de reden waarom ik lantaarnpalen verkies. Dat heeft ook nog wat spektakel en ik ben niet voor martelingen. Maar aan zo een hoge snelweg lantaarnpaal ginder boven met uw strop rond uw nek op die smalle arm staan te wiegelen tot ge uw evenwicht verliest en dus eraf tottert en gaat hangen, dat heeft toch wel iets.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 06:55   #33
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook de reden waarom ik lantaarnpalen verkies. Dat heeft ook nog wat spektakel en ik ben niet voor martelingen. Maar aan zo een hoge snelweg lantaarnpaal ginder boven met uw strop rond uw nek op die smalle arm staan te wiegelen tot ge uw evenwicht verliest en dus eraf tottert en gaat hangen, dat heeft toch wel iets.
+ de kadavers laten hangen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 07:03   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
+ de kadavers laten hangen
Tuurlijk, dat ook. Voor het zicht op afstand. Een Spartacus effect.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 07:04   #35
Incognito
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 september 2020
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Geloof jij echt dat de FRANSEN dit gaan aanvaarden? De FRANSEN nota bene? Als dat kan, kan alles.
Hier is inderdaad het laatste nog niet over gezegd. Ik verwacht massale protesten de komende weken.
Incognito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 07:04   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook de reden waarom ik lantaarnpalen verkies. Dat heeft ook nog wat spektakel en ik ben niet voor martelingen. Maar aan zo een hoge snelweg lantaarnpaal ginder boven met uw strop rond uw nek op die smalle arm staan te wiegelen tot ge uw evenwicht verliest en dus eraf tottert en gaat hangen, dat heeft toch wel iets.
je gaat toch piano snaren gebruiken, dan maken ze nog muziek ook.

de ene koord wat langer als de andere.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 07:07   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
+ de kadavers laten hangen
Uiteraard dat is deel van het vermaak.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 07:07   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Incognito Bekijk bericht
Hier is inderdaad het laatste nog niet over gezegd. Ik verwacht massale protesten de komende weken.
Tijd voor de fluo frakskes terug uit de kast te halen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 08:08   #39
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

In hoeverre wordt de Franse overheid nu aansprakelijk voor ernstige bijwerkingen?
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 08:22   #40
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
In hoeverre wordt de Franse overheid nu aansprakelijk voor ernstige bijwerkingen?
Die zijn sowieso aansprakelijk want ze hebben die schuld overgenomen om de vaccin firma's te vrijwaren. Probleem is, bewijs het maar.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be