Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2012, 14:58   #41
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Hier de dagen dat de NMBS-spoorbonden ons lieten kakken in de laatste 3 jaar :

De meeste van deze stakingen waren zeer lokaal... Deze lijst is dus enkel relevant als u op al die dagen heel het spoornet zou hebben moeten gebruiken.


Daarenboven is het een interessante denkoefening eens na te gaan wat u zelf zou doen in de volgende gevallen:

Geval 1: er komt een boze klant binnen op uw werk. Hij loopt naar uw bureau en slaat u in mekaar. U meldt dit aan uw werkgever, en deze vraagt u verder te werken alsof er niets gebeurd is. Dit is reeds de vijfde keer dat dit gebeurt dit jaar. Uw werkgever belooft meer veiligheid, maar in de praktijk gebeurt er niets. Vorig jaar is er trouwens een collega die naast u zat doodgetrapt door een groepje jongeren. Ook toen beloofde de directie meer veiligheid.

Geval 2: Uw werkgever kondigt een herorganisatie af, die als hoofddoel heeft de dienstverlening naar de klant te verbeteren. In de praktijk komt het erop neer dat u in de toekomst een paar uur per week meer moet presteren, en maandelijks wat loon inlevert. Daarenboven wordt er ook gesnoeid in uw pensioenspaarplan en groepsverzekering.


Wat zou u doen in deze gevallen? Blijven glimlachen?

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 1 oktober 2012 om 15:03.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 15:40   #42
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
De meeste van deze stakingen waren zeer lokaal... Deze lijst is dus enkel relevant als u op al die dagen heel het spoornet zou hebben moeten gebruiken.
Slechts enkele waren lokaal (zoek het hier zelf maar uit : http://nl.wikipedia.org/wiki/Overzic...gen_in_België ). En als er in Charleroi gestaakt wordt heeft de pendelaar in Brussel en Gent daar ook last van !


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Daarenboven is het een interessante denkoefening eens na te gaan wat u zelf zou doen in de volgende gevallen:

Geval 1: er komt een boze klant binnen op uw werk. Hij loopt naar uw bureau en slaat u in mekaar. U meldt dit aan uw werkgever, en deze vraagt u verder te werken alsof er niets gebeurd is. Dit is reeds de vijfde keer dat dit gebeurt dit jaar. Uw werkgever belooft meer veiligheid, maar in de praktijk gebeurt er niets. Vorig jaar is er trouwens een collega die naast u zat doodgetrapt door een groepje jongeren. Ook toen beloofde de directie meer veiligheid.

Geval 2: Uw werkgever kondigt een herorganisatie af, die als hoofddoel heeft de dienstverlening naar de klant te verbeteren. In de praktijk komt het erop neer dat u in de toekomst een paar uur per week meer moet presteren, en maandelijks wat loon inlevert. Daarenboven wordt er ook gesnoeid in uw pensioenspaarplan en groepsverzekering.


Wat zou u doen in deze gevallen? Blijven glimlachen?
Aankloppen, aankloppen en blijven aankloppen bij de minister en een stakingspost voor zijn/haar deur zetten in plaats van de hele bevolking te gijselen.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 1 oktober 2012 om 15:42.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 17:39   #43
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
De redenen van de staking staan blijkbaar gewoon op de site van het ACOD...
Daar zijn die tienduizenden mensen die woensdag de trein gingen nemen vet mee ...

Citaat:
Blijkbaar doen de meesten hier niet eens de moeite zich te informeren naar de redenen waarom er gestaakt wordt? Als er maar gekakt kan worden
In het artikel in de OP vermeld dat vakbodsvoorman duidelijk dat hij de overuren niet normaal vindt. Uit die link van jou staat dit als 3 grote redenen:
Citaat:
- Stiptheid reizigerstreinen.

- Slechte communicatiesystemen.

- Slechte dienstverlening aan de klant
Gelukkig gaat die staking van woensdag wel stipte reizigerstreinen en een goede dienstverlening garanderen ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 17:41   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wat zou u doen in deze gevallen? Blijven glimlachen?
Geen last bezorgen aan mensen die niets te maken hebben met het conflict tussen mij en mijn werkgever.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 19:30   #45
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mijn overuren zijn altijd betaald. Na 20 u aan 125% en in het weekend aan 200%. Als dat niet het geval zou zijn, deed ik helemaal geen overuren. Ik werk niet gratis en wie dat wel doet is een volslagen idioot.
Maargoed dat er nog idioten zijn om mensen zoals u aan een inkomen te helpen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:15   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ken mijn loonkost...een veelvoud van mijn bruto salaris.

Er is een reden waarom wij overuren draaien....door de zware belasting van de staat moet het wel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:25   #47
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Slechts enkele waren lokaal (zoek het hier zelf maar uit : http://nl.wikipedia.org/wiki/Overzic...gen_in_België ). En als er in Charleroi gestaakt wordt heeft de pendelaar in Brussel en Gent daar ook last van !
Daar hebt u zeker een punt, maar dat is eigen aan de spoorwegen. Wat is uw voorstel om het stakingsrecht te garanderen en toch dit probleem te verhelpen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Aankloppen, aankloppen en blijven aankloppen bij de minister en een stakingspost voor zijn/haar deur zetten in plaats van de hele bevolking te gijselen.
En die stakingspost laat u bemannen door uw vrouw en kinderen? Het aankloppen gebeurt door andere familieleden? En zoals ik al zei, u klopt al jaaaren aan, maar er gebeurt niets.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:27   #48
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Geen last bezorgen aan mensen die niets te maken hebben met het conflict tussen mij en mijn werkgever.
Leuk dat u zich beperkt tot wat u niet zou doen.

Wat zou u bijvoorbeeld doen als treinbestuurder, zonder dat andere mensen daar last van hebben? Ik en het ACOD staan open voor uw voorstellen, laat maar komen:
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:36   #49
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In het artikel in de OP vermeld dat vakbodsvoorman duidelijk dat hij de overuren niet normaal vindt. Uit die link van jou staat dit als 3 grote redenen: [...] Gelukkig gaat die staking van woensdag wel stipte reizigerstreinen en een goede dienstverlening garanderen ...
In mijn link staan er vijf grote redenen. Ik ben benieuwd naar uw verklaring waarom u blijkbaar gestopt bent bij de derde???


Daarenboven hebt u het bericht naast onvolledig ook onoordeelkundig gelezen; die vijf (5) redenen die staan opgelijst zijn géén redenen om te staken, maar door de overheid opgegeven doelen van de herstructurering. De vakbonden staken omdat er na enkele maanden onderhandelingen (!) nauwelijks gesproken werd over deze vijf (5) onderwerpen, maar dat het enkel ging over inkrimpen van de verloning van het NMBS-personeel, bijvoorbeeld de betaling van overuren.


Het is spijtig te zien dat u zo'n agressieve reactie hebt tov de stakingsaankondiging, terwijl u blijkbaar nog niet eens in staat bent om een verklaring van ocharme tien lijntjes te lezen.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:53   #50
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
En die stakingspost laat u bemannen door uw vrouw en kinderen? Het aankloppen gebeurt door andere familieleden? En zoals ik al zei, u klopt al jaaaren aan, maar er gebeurt niets.
En waar zitten al die duurbetaalde délégués van de vakbond ? Te schoon om op een stakingspost te staan ????
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:01   #51
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken mijn loonkost...een veelvoud van mijn bruto salaris.

Er is een reden waarom wij overuren draaien....door de zware belasting van de staat moet het wel.
Kerel, als jij zo CD&V-wazig blijft dan zal ik je helpen : jij kost aan je werkgever per jaar 26 keer je netto maandsalaris.

Ik neem alleen nog werknemers aan die mee investeren in het bedrijf. En er dan ook navenant voor beloond worden en overname rechten verwerven. Pipo's als Raf komen er niet in. En daar ben ik héél duidelijk in.

Hij kan zich nu gaan beklagen bij het CGKR omdat ik profiteurs weiger. En zelfrukkers nog meer.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:03   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik zal in ieder geval niét staken maar deels thuis en deels dankzij de wagen (van een collega) werken.



Op post!
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:04   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
maar dat het enkel ging over inkrimpen van de verloning van het NMBS-personeel, bijvoorbeeld de betaling van overuren.
Krijgen we overuren betaald dan?

Velen krijgen dit enkel vergoed via compensatieuren, dacht ik?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:21   #54
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zal in ieder geval niét staken maar deels thuis en deels dankzij de wagen (van een collega) werken.



Op post!
That's the spririt ! Waarom word je zelf geen zelfstandige ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:24   #55
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
That's the spririt ! Waarom word je zelf geen zelfstandige ?
Ik ben een echte loonslaaf hé. Enfin, laat dat loon er maar af.

Overigens: op mijn dienst staakt een grote meerderheid niet, maar dat is misschien niet meteen representatief...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 1 oktober 2012 om 21:24.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:26   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben een echte loonslaaf hé. Enfin, laat dat loon er maar af.

Overigens: op mijn dienst staakt een grote meerderheid niet, maar dat is misschien niet meteen representatief...
Waarom ben jij er ingodsnaam trots op, dat je een loonslaaf bent?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:28   #57
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Leuk dat u zich beperkt tot wat u niet zou doen.

Wat zou u bijvoorbeeld doen als treinbestuurder, zonder dat andere mensen daar last van hebben? Ik en het ACOD staan open voor uw voorstellen, laat maar komen:
Ga jij en dat acod de mensen die last hebben van jullie extra dagje verlof vergoeden uit eigen zak?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:31   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom ben jij er ingodsnaam trots op, dat je een loonslaaf bent?
Trots? Ik ben daar niet trots op. Maar dat is gewoon mijn aard. Ik ben geen zelfstandige-materiaal. Ik werk graag voor iemand, voor iets. Daar moet ik me toch niet voor schamen zeker?

Ik heb lang genoeg geprobeerd om iets te worden wat ik niet ben, vrede nemen met jezelf is een mooie voorwaarde om genoegzaam door het leven te gaan.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:37   #59
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Trots? Ik ben daar niet trots op. Maar dat is gewoon mijn aard. Ik ben geen zelfstandige-materiaal. Ik werk graag voor iemand, voor iets. Daar moet ik me toch niet voor schamen zeker?

Ik heb lang genoeg geprobeerd om iets te worden wat ik niet ben, vrede nemen met jezelf is een mooie voorwaarde om genoegzaam door het leven te gaan.
Wat heeft dit met loon-slaverij te maken?

Een loonslaaf is iemand, die naar zijn werk gaat, enkel en alleen omdat hij er geld mee kan verdienen.

Een loonslaaf is iemand, die alles doet voor zijn baas, ook al behandeld zijn baas hem als oud vuil.

Een loonslaaf is iemand, die niet alleen altijd netjes de overuren doet, maar er zelfs om gaat vragen.

Conclusie: een loonslaaf is eigenlijk iemand, die alles doet voor geld. Ook al is hij diep maar dan ook diep ongelukkig, hij moet nu eenmaal zijn geld verdienen.

Zo,n type die vroeger op school altijd zei *ik word nu wel gepest, maar wie het laatst lacht het best*, maar ondertussen wel helemaal kapot gaan aan de pesterijen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:39   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Heb je je gevoel voor ironie nog ontmoet de laatste tijd? Het lijkt dat jullie elkaar al wel even niet meer gezien hebben...

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be