Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2018, 22:30   #1321
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als De Wever toentertijd van enig politiek inzicht had getuigd, dan had hij de reactie van de CD&V perfect kunnen voorzien. Ook binnen zijn eigen partij was het gemor over de intrede van Jean-Marie trouwens niet van de poes.

En nee, ik denk niet dat de CD&V spijt heeft van haar "arrogantie". Geen enkele partij heeft ooit nog in zee willen gaan met De Decker. Ook de N-VA niet. En 's mans eigen partijtje ging aan botsende ego's ten onder.

De realiteit is wel dat Dedecker toen reeds had aangetoond dat hij de eerste de beste niet was. Als je zijn inbrengen in de pers leest en doorgrond besef je dat hij weet waarover hij praat.
En nu de les in politiek.
Dedecker betekende een gevaar voor sommigen aan de top in gelijk welke partij.
Dus hij moest weg alvorens hij kwam.
Ik heb hier verdomd al menigmaal gezegd op dit forum dat de ergste vijanden in de politiek in eigen partij zitten.
Maar blijkbaar zitten er hier op dit forum die zelfs niet willen lezen wat anderen schrijven of schreven.
Ontmoedigend. Truffels voor de varkens strooien maakt deze niet vetter.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 06:31   #1322
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik vind het erg! Heel erg!
Dat diegenen aan de top van "De lijn" zich nog durven verdedigen onder het motto dat zij niet geklikt hebben.
Mogelijk. Ik wil hen geloven. Maar wat zeggen ze feitelijk wel daardoor?
Feitelijk is dat eenvoudig. We wisten het feitelijk wel maar wij wilden het niet zeggen. Erbarmelijk. Ze willen dus alles geheim houden want ze hebben het dus niet gezegd. De wet van de omerta dus. Horen, zien en vooral zwijgen.
Feitelijk betekent dit ook dat ze toegeven dat ze akkoord gaan dat er met de gewone man zijn voeten wordt gespeeld. ...................
Heel juist, en schreef het al in #1240

Sjoemel van en door en persoon die zich verkiesbaar stelt tot bv Burgemeester zou altijd bekend gemaakt moeten worden.. dat zou bij wet vast gelegd moeten worden!

Voor veel beroepen moet men een bewijs van goed gedrag en zede voorleggen, en politieker hoeft dit dus niet??

Nu blijkt en ze geven het zelfs toe op tv: dat sp.a en Agalev-groen wel degelijk rekening gehouden hebben met sjoemel van sp.a-politicus Tom Meeuws, maar dit gewoon naast zich neerlegden als van géén belang!!

De zelf verklarende socialen, de correcte, progresieve streiders tegen onrecht >>> vinden sjoemelen en graaien van géén belang!!!

Niet omdat het niet bewezen was dat sp.a-politicus Tom Meeuws sjioemelde maar omdat er en document ondertekend was dat ze het sjoemelen in de doofpot stak.

Dus sjoemel met voorbedachten rade = politieke maffia met zwijgplicht.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 07:09   #1323
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

http://de-bron.org/content/beels-kan...robleem-worden

Het verschil tussen de straat en de theorie. Ik heb zelfs mensen van Marokkaanse afkomst zware racistische uitspraken horen doen over zwarten omdat ze op de werkvloer zo vaak met hen in conflict komen. Eigenlijk is er niets verdraagzamer als een blanke autochtoon, ook al slaan hier en daar de stoppen eens door na een zoveelste confrontatie en worden gebeurtenissen door de media dan uit hun context getrokken. Mensen die dag in dag uit moeten (bek)vechten met mensen uit andere culturen die zwartrijden, sluikstorten, emotioneel chanteren, lijntrekken, kwaad worden, verwijten, ... . Het is dagdagelijkse kost voor politieagenten, treinbegeleiders, luchthavenpersoneel, loketbedienden, ziekenhuismensen, ... . Dagdagelijks krijgen ze het woord 'racist' naar hun hoofd geslingerd. Telkens als er niet wordt ingegaan op de wensen van diegene die iets wil tegen alle regels in. Een vrouw als Beels, of of gelijk wie in functies als de hare, ondersteunt zulks nog ook. Niet moeilijk dat ze door het grootste deel van de mensen ten velde wordt uitgespuwd en dat ze met 'racistische' praat te maken krijgt.

De schrijver van het stuk heeft waarschijnlijk gelijk. Ze is al een half jaar voor ze als onafhankelijke zegde te gaan opkomen gestopt met haar job als 'diversiteitsambtenaar', als gedachtenpolitie, bij de politie. Ze is bij SP&A gaan schooien voor een postje nadat ze door het veld is uitgespuwd voor haar wereldvreemdheid en racisme tegen de politie-agenten die hun best doen om in de gegeven omstandigheden niet hun wapens leeg te schieten telkens als ze omsingeld of in getal overmeesterd worden en bespuwd en uitgemaakt voor racist. Als er bij de politie soms racistische taal te horen is dan is dat van dezelfde aard als de grove humor bij dokters of brandweerlui om de boel te kunnen plaatsen. Het is een uitlaat om om te gaan met zeer moeilijke omstandigheden. Men doet dat niet in het gezicht van de patiënten, de crimineeltjes, de rondhangers, ... maar achter de rug om daarna weer professioneel te kunnen omgaan met al de miserie die ze over zich heen krijgen.

Maar Beels begint dus met liegen van de moment dat ze beslist om op een lijst te gaan staan als onafhankelijke. Het is omdat ze elders niet meer aan de bak geraakt, omdat ze geen bruggenbouwer is maar een bruggenopblazer. Waanzin, leugens, ... ik wens de SP&A Antwerpen veel plezier met zo iemand als lijsttrekker.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 07:41   #1324
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nee, vooraf. De facturen zijn achteraf in stukken gekapt.
nee, achteraf, er waren immers al betalingen gebeurd voor het contract getekend was.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 07:57   #1325
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
http://de-bron.org/content/beels-kan...robleem-worden

De schrijver van het stuk heeft waarschijnlijk gelijk. Ze is al een half jaar voor ze als onafhankelijke zegde te gaan opkomen gestopt met haar job als 'diversiteitsambtenaar', als gedachtenpolitie, bij de politie. Ze is bij SP&A gaan schooien voor een postje nadat ze door het veld is uitgespuwd voor haar wereldvreemdheid en racisme tegen de politie-agenten die hun best doen om in de gegeven omstandigheden niet hun wapens leeg te schieten telkens als ze omsingeld of in getal overmeesterd worden en bespuwd en uitgemaakt voor racist. Als er bij de politie soms racistische taal te horen is dan is dat van dezelfde aard als de grove humor bij dokters of brandweerlui om de boel te kunnen plaatsen. Het is een uitlaat om om te gaan met zeer moeilijke omstandigheden. Men doet dat niet in het gezicht van de patiënten, de crimineeltjes, de rondhangers, ... maar achter de rug om daarna weer professioneel te kunnen omgaan met al de miserie die ze over zich heen krijgen.

Maar Beels begint dus met liegen van de moment dat ze beslist om op een lijst te gaan staan als onafhankelijke. Het is omdat ze elders niet meer aan de bak geraakt, omdat ze geen bruggenbouwer is maar een bruggenopblazer. Waanzin, leugens, ... ik wens de SP&A Antwerpen veel plezier met zo iemand als lijsttrekker.

Ik denk ook dat er iets serieus niet in de haak zit met Beels. Feit is dat wanneer iemand één keer moet gaan lopen van een bepaalde job je die persoon nog het voordeel van de twijfel kan geven maar wanneer identiek hetzelfde twee keer kort na elkaar gebeurt je kan zeggen dat er sprake is van een patroon.

Ik vind dit wel een zeer geloofwaardige analyse over wat er zou kunnen gebeurd zijn met Beels bij de politie:

Citaat:
Ik denk dat er in onze politiekorpsen een sterke tegenstelling bestaat tussen wat ik de ‘academische’ aanpak zou noemen en de ‘universiteit van de straat’. Er bestaat namelijk een mooi uitgewerkt theoretisch kader hoe je werkt aan de multiculturele samenleving, dat via manipulatieve technieken aan onze universiteiten en hogescholen stevig gebetonneerd zit enerzijds; en de praktijk die de flikken elke dag op het terrein tegenkomen anderzijds. Voeg daarbij dat aan de top het kader ingevuld wordt door mensen die hun vorming gekregen hebben van ‘progressieve’ professoren, en regelmatig aan workshops met hen deelnemen; en aan de basis door mensen die niet zo lang gestudeerd hebben en veel sterker vanuit een ‘buikgevoelen’ redeneren.
http://de-bron.org/content/beels-kan...robleem-worden


In die zin past Beels wel zeer goed bij Sp.a natuurlijk: constant en wereldvreemd met het vingertje staan zwaaien terwijl men preekt over racisme...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 03:37   #1326
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik denk ook dat er iets serieus niet in de haak zit met Beels. Feit is dat wanneer iemand één keer moet gaan lopen van een bepaalde job je die persoon nog het voordeel van de twijfel kan geven maar wanneer identiek hetzelfde twee keer kort na elkaar gebeurt je kan zeggen dat er sprake is van een patroon.

Ik vind dit wel een zeer geloofwaardige analyse over wat er zou kunnen gebeurd zijn met Beels bij de politie:



http://de-bron.org/content/beels-kan...robleem-worden


In die zin past Beels wel zeer goed bij Sp.a natuurlijk: constant en wereldvreemd met het vingertje staan zwaaien terwijl men preekt over racisme...
Inderdaad !
Nu nog leren sjoemelen/frauderen en het is een volwaardige sos.

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 januari 2018 om 03:38.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 06:39   #1327
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad !
Nu nog leren sjoemelen/frauderen en het is een volwaardige sos.
Ik wil haar integriteit niet in twijfel trekken maar ze ziet de wereld wel in zwart wit en reageert vooral emotioneel. Op enige nuance heb ik ze nog nooit betrapt. Hoe zo iemand diversiteitsambtenaar is kunnen worden begrijp ik dus totaal niet.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 07:18   #1328
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik wil haar integriteit niet in twijfel trekken maar ze ziet de wereld wel in zwart wit en reageert vooral emotioneel. Op enige nuance heb ik ze nog nooit betrapt. Hoe zo iemand diversiteitsambtenaar is kunnen worden begrijp ik dus totaal niet.
Ik wel hoor, haar kleur zal zelfs de grootste linkse twijfelaar overtuigen dat zij daarvoor geschikt is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 05:07   #1329
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de Roma is vooral een zaal met erbarmelijke akoustiek, totaal ongeschikt voor muziekoptredens.

en ook nog eens met een compleet inspiratieloze programmatie.
akoestiek is afgelopen jaar serieus verbeterd.
Al die vergane glorieën (ub40, kim wilde etc) programmeren hoeft dan weer echt niet.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be