Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: WODCA-controles...
Zever, dien boel zo snel mogelijk opheffen! (ik heb echt niet meer gerust) 2 7,69%
Goh ja, ze overdrijven wel wat met hun eindejaarsgedoe 0 0%
Van mij mag het blijven zoals het is 1 3,85%
Opvoeren die handel, er worden er te weinig van de baan gerplukt 6 23,08%
Dat zouden ze beter het hele jaar door doen! 10 38,46%
Enkel 's avonds, overdag heeft dit geen zin 1 3,85%
BwUuuUUuUUrpZ 2 7,69%
Maakt mij nie uit, mij pakken ze toch nooit 4 15,38%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2010, 03:12   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Jaja, ze zijn er weer. De schrik voor de een, een geruststelling voor een ander: de WODCA-controles.
Elk jaar wordt er met grote tralala de WODCA-eindelaarscontrole aangekondigt. De ene vind dit een zege, de andere weer de hel, en voor sommigen maakt het geen zak uit.
Wat vindt jij van die controles? Is dit echt een verbetering, of is dit zuivere pesterij en geldklopperij?
En te lezen aan je peiling was je ook niet bepaald 0 promille vrij.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 03:31   #22
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Controles en straffen sterk opvoeren. Heel sterk. Rijbewijzen sneller en langer intrekken, wie recidiveert of rijdt in een periode waarin het rijbewijs werd ingetrokken mag gerust een paar maandjes brommen. Moordenaars op vier wielen, daar heeft niemand wat aan.

Ik ken mensen die haast elke week dronken rijden en nog maar een enkele keer of zelfs niet betrapt zijn. Zelf heb ik in vijf jaar tijd wel geteld een keertje tegengehouden, en toen ik zei dat ik niks gedronken had moest ik zelfs niet meer blazen.
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 13 december 2010 om 03:33.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 09:11   #23
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Nog meer controles , algemene snelheidsbeperking van max 50 per uur voor alle auto's jonger dan 25 jaar , alkoolslot op dronkoers z'nen auto, extra gordels in nieuwere wagens, alle chauffeurs in een aangepast babystoeltje...

iedereen nuchter met paard en kar op de baan
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 09:15   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Nog meer controles , algemene snelheidsbeperking van max 50 per uur voor alle auto's jonger dan 25 jaar , alkoolslot op dronkoers z'nen auto, extra gordels in nieuwere wagens, alle chauffeurs in een aangepast babystoeltje...

iedereen nuchter met paard en kar op de baan
zou die dat nog niet hebben??
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 09:16   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Jaja, ze zijn er weer. De schrik voor de een, een geruststelling voor een ander: de WODCA-controles.
Elk jaar wordt er met grote tralala de WODCA-eindelaarscontrole aangekondigt. De ene vind dit een zege, de andere weer de hel, en voor sommigen maakt het geen zak uit.
Wat vindt jij van die controles? Is dit echt een verbetering, of is dit zuivere pesterij en geldklopperij?
mag van mij nog meer.

zaterdag weer bijna van de weg gereden van zo'n zwalpende zatlap.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 09:17   #26
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zou die dat nog niet hebben??
Mss zelfs al een alkoolslot op z'n schoenen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 09:30   #27
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Mijn vriendin heeft in de week moeten blazen om 8.00u 's morgens, samen met andere mama's met kinderen op de achterbank.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 09:42   #28
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Terecht. Alcoholistische soccer moms zijn een gevaar op de weg. En voor hun kinderen.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 09:55   #29
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Terecht. Alcoholistische soccer moms zijn een gevaar op de weg. En voor hun kinderen.
Alcoholistische moeders die om 8 uur 's morgens bezopen rondrijden met kinderen op achterbank.
Dat is iets zoals bezopen politiecommissarissen die achter het stuur kruipen in het Gentse.

Er zijn er meer dan we op het eerste zicht zouden vermoeden...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 09:56   #30
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Alcoholistische moeders die om 8 uur 's morgens bezopen rondrijden met kinderen op achterbank.
Dat is iets zoals bezopen politiecommissarissen die achter het stuur kruipen in het Gentse.

Er zijn er meer dan we op het eerste zicht zouden vermoeden...
Er zijn er echt wel meer dan je zou denken. Heb eerder dit jaar stage gelopen op traumatologie. Daar zie je nog eens wat.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 10:06   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Jaja, ze zijn er weer. De schrik voor de een, een geruststelling voor een ander: de WODCA-controles.
Elk jaar wordt er met grote tralala de WODCA-eindelaarscontrole aangekondigt. De ene vind dit een zege, de andere weer de hel, en voor sommigen maakt het geen zak uit.
Wat vindt jij van die controles? Is dit echt een verbetering, of is dit zuivere pesterij en geldklopperij?
Ge drinkt niet als ge nog moet rijden, voor mijn part controleren ze iedereen op alle mogelijke uren van de dag.

Er rijden genoeg vertegenwoordigers rond met een halve of hele fles wijn in hun systeem, en half zatte aannemers. Het zijn niet alleen jonge mannen die met een stuk in hun kloten in hun auto kruipen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 10:08   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mijn vriendin heeft in de week moeten blazen om 8.00u 's morgens, samen met andere mama's met kinderen op de achterbank.
Ik ken er die opstaan s morgens en al direct een blik bier in hunne frak kappen.

Als ge op zondagnacht tot 4 uur hebt staan zuipen dat het niet schoon is, zijt ge maandagmorgen om 8 uur ook nog niet nuchter.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 10:14   #33
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Heb niks tegen alcoholgebruik of misbruik.
Zolang de gebruikers daarna maar geen mensen van de baan vegen of zichzelf in een boom boren. Het geeft vlekken.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 10:36   #34
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
ik hing daarnet op de snelweg achter een auto die over twee rijvakken aan't zwalpen was. Zo'n mensen mogen ze van de baan plukken
De laatste twee weken heb ik drie keer hard in de remmen moeten gaan omdat een macho met bijhorende SUV dacht dat hij best wel kon oversteken ondanks de tegenliggers. Eentje daarvan slaagde er in om 4 wagens in een keer te oversteken vooraleer hij vlak voor mijn neus terug op zijn rijvak ging.

Blijkbaar moet je niet alleen drinken om onveilig te rijden. En ja, dat machogedrag loopt dan af en toe eens slecht af:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=KE33E1VI
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 10:51   #35
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
De laatste twee weken heb ik drie keer hard in de remmen moeten gaan omdat een macho met bijhorende SUV dacht dat hij best wel kon oversteken ondanks de tegenliggers. Eentje daarvan slaagde er in om 4 wagens in een keer te oversteken vooraleer hij vlak voor mijn neus terug op zijn rijvak ging.

Blijkbaar moet je niet alleen drinken om onveilig te rijden. En ja, dat machogedrag loopt dan af en toe eens slecht af:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=KE33E1VI
Van een SUV moet je niets anders verwachten.
Het zijn, samen met de chauffeurs er van, asociale dingen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 10:54   #36
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Met men vriendin tegengehouden voor de slim-actie. Doorgereden zonder vragen. Altijd de vrouw laten rijden

Voorts is drinken niet echt het probleem, begin pas recent te rijden - aan een meer gevorderde leeftijd - en het valt me op dat het gros van de flikkers op de baan gewoon hun regels niet kennen. Ale niet kunnen rijden tout court. Flikken zouden beter een multiple choice test ipv speekseltest invoeren.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 11:06   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Met men vriendin tegengehouden voor de slim-actie. Doorgereden zonder vragen. Altijd de vrouw laten rijden

Voorts is drinken niet echt het probleem, begin pas recent te rijden - aan een meer gevorderde leeftijd - en het valt me op dat het gros van de flikkers op de baan gewoon hun regels niet kennen. Ale niet kunnen rijden tout court. Flikken zouden beter een multiple choice test ipv speekseltest invoeren.
Het is soms inderdaad bedroevend te zien hoe sommige mensen met hun voertuig omgaan, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 11:24   #38
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Met men vriendin tegengehouden voor de slim-actie. Doorgereden zonder vragen. Altijd de vrouw laten rijden

Voorts is drinken niet echt het probleem, begin pas recent te rijden - aan een meer gevorderde leeftijd - en het valt me op dat het gros van de flikkers op de baan gewoon hun regels niet kennen. Ale niet kunnen rijden tout court. Flikken zouden beter een multiple choice test ipv speekseltest invoeren.
Even een greep uit de dagelijkse realiteit:
  • richtingaanwijzers op rotondes: onbekend
  • mistlampen: aan te zetten bij het eerste flartje nevel ipv bij zicht van minder dan 250m
  • 120 km per uur op dubbele rijbanen met afsluiting in midden, 90 op grote baan en 50 in de bebouwde kom
  • voorrang van rechts geldt ook als de baan kleiner is (maar wel verhard) tenzij anders aangegegeven
  • Oranje en rood wil zeggen: stoppen
  • witte onderbroken streep wil zeggen: niet oversteken.

Bij elke rit die ik doe, zie ik mensen die tegen deze principes zondigen (als de situatie zich voordoet).
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 11:25   #39
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Niet gebruiken van richtingaanwijzers op een rotonde is ongelooflijk irritant.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 11:28   #40
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 13 december 2010 om 11:33.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be