Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 december 2011, 19:23   #41
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Nee dank u, ik ga niet andermans schulden afbetalen. En zeker niet de schulden van een ondemocratische strontmonarchie.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 19:41   #42
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Guido oo7
Zij hebben nagelaten om werklozen te activeren.
Klinkklare onzin.
Wie zich niet lt activeren , wordt geschrapt. 100000 per jaar
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 21:19   #43
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik weet het, ongelooflijk naïef, niet uitvoerbaar, ... maar ik wil het hier toch even kwijt. Zijn we niet beter dat we onze staatsschuld afbetalen ? We hebben twee maal zoveel bezit als schulden. Ik ben bereid al mijn spaargeld af te geven om uit deze miserie te geraken. We zitten dan meteen met een begrotingsoverschot wegens geen intresten meer te betalen en kunnen dan opzij zetten voor pensioenen, wachtlijsten oplossen, loonkost laten zakken, ... Wanneer ik zie wat me dat aangepaste plan DiRupo uiteindelijk gaat kosten aan minder pensioen, minder dienstverlening, ... kan dat gemakkelijk meer zijn dan nu alles afgeven. Uiteraard staat daar wel iets tegenover : politici die er nog maar aan denken terug schulden te maken mogen door marteling worden afgemaakt, corruptie wordt zwaar bestraft, ...
Op zich is het oneerlijk tegenover spaarders. Aan de andere kant komt dit voor meer dan driekwart van de bevolking uiteindelijk uit op een goede investering en is het misschien een goed idee dat we ons allemaal heenzetten over wat eerlijk is en niet voor het algemeen welzijn en voor de meesten onder ons ook voor het eigen welzijn.

Met vier procent rente op staatsobligaties komt de huidige situatie immers neer op ongeveer vijftien miljard euro per jaar. Als de gemiddelde mens nog zo'n veertig jaar te leven heeft, dan moet die al 720 duizend euro hebben om er een negatieve investering van te maken, inflatievast. Misschien iets minder als je ermee rekening houdt dat hogere vermogens dan dat gemiddeld minder belastingen betalen in verhouding tot het vermogen. Plus daarbij worden de kinderen bespaart van die extra kosten die ze niet veroorzaakt hebben.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 21:27   #44
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Op zich is het oneerlijk tegenover spaarders. Aan de andere kant komt dit voor meer dan driekwart van de bevolking uiteindelijk uit op een goede investering en is het misschien een goed idee dat we ons allemaal heenzetten over wat eerlijk is en niet voor het algemeen welzijn en voor de meesten onder ons ook voor het eigen welzijn.

Met vier procent rente op staatsobligaties komt de huidige situatie immers neer op ongeveer vijftien miljard euro per jaar. Als de gemiddelde mens nog zo'n veertig jaar te leven heeft, dan moet die al 720 duizend euro hebben om er een negatieve investering van te maken, inflatievast. Misschien iets minder als je ermee rekening houdt dat hogere vermogens dan dat gemiddeld minder belastingen betalen in verhouding tot het vermogen. Plus daarbij worden de kinderen bespaart van die extra kosten die ze niet veroorzaakt hebben.
Oeps. Het is enkel voordelig voor diegenen met een inkomen van twaalf keer kleiner dan wat ik zei. Ik had per ongeluk omgerekend van maanden naar jaren terwijl dat nergens nodig was, besefte ik opeens. Dat verandert de zaken. Dan is slechts een kleine minderheid er beter af door, dus dan weet ik niet of het zo'n goed idee is. Wel sociaal ten opzichte van de volgende generaties.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 21:29   #45
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Nee dank u, ik ga niet andermans schulden afbetalen. En zeker niet de schulden van een ondemocratische strontmonarchie.
Er zullen sowieso mensen de schulden van anderen moeten afbetalen. De veroorzakers van de schulden leven immers niet meer allemaal.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 21:39   #46
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Oeps. Het is enkel voordelig voor diegenen met een inkomen van twaalf keer kleiner dan wat ik zei. Ik had per ongeluk omgerekend van maanden naar jaren terwijl dat nergens nodig was, besefte ik opeens. Dat verandert de zaken. Dan is slechts een kleine minderheid er beter af door, dus dan weet ik niet of het zo'n goed idee is. Wel sociaal ten opzichte van de volgende generaties.
Nog een laatste nuancering, waarvan het me te binnen schiet dat ik die nog zou moeten doen, is dat het nieuwe bedrag van zestig duizend euro enkel klopt als we streven naar een begroting op evenwicht. Willen we naar een overschot op de begroting, dan is dat uiteraard meer.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 07:21   #47
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Belgische staatsschuld vorig jaar fors afgenomen

Er is uiteraard alleen nog schuld bijgekomen. De VRT LIEGT zoals we gewoon zijn van haar. Alles kaat koet. De schuld is gewoon minder hard gestegen als de economie gegroeid is. Zegt ook al niets over de groei van die economie. Kan evengoed liggen aan de valsmunterij van de ECB, aan inflatie, ... .

De staatsschuld blijft gewoon verder oplopen. Maakt u niet ongerust. En dan hebben we het nog niet over de schulden die men tegenwoordig allemaal uit de begrotingen weet te houden ...
Vlaanderen is vooral goed in het buiten de balans houden van miljarden euro's schulden (en dan stoefen over een overschot van een paar miljoen waar men uiteraard wel weer weg mee weet ...)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 07:46   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Belgische staatsschuld vorig jaar fors afgenomen

Er is uiteraard alleen nog schuld bijgekomen. De VRT LIEGT zoals we gewoon zijn van haar. Alles kaat koet. De schuld is gewoon minder hard gestegen als de economie gegroeid is. Zegt ook al niets over de groei van die economie. Kan evengoed liggen aan de valsmunterij van de ECB, aan inflatie, ... .

De staatsschuld blijft gewoon verder oplopen. Maakt u niet ongerust. En dan hebben we het nog niet over de schulden die men tegenwoordig allemaal uit de begrotingen weet te houden ...
Vlaanderen is vooral goed in het buiten de balans houden van miljarden euro's schulden (en dan stoefen over een overschot van een paar miljoen waar men uiteraard wel weer weg mee weet ...)
Dat is inderdaad zo.
Weet ook dat we jaarlijks iets meer dan 10 miljard intresten moeten betalen op de staatsschulden van de vorige regeringen.
Dat we gebouwen moeten huren die verkocht werden.
Dat ...

Vanaf het moment dat er gesproken wordt van een begrotingstekort, groeit de staatsschuld.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 08:06   #49
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Wat is dit ?

Citaat:
Peeters wil burgers laten investeren in infrastructuur

Met de oprichting van een fonds van 'enkele honderden miljoenen euro' waar ook burgers in kunnen beleggen, wil CD&V- vicepremier Kris Peeters het makkelijker maken voor steden en gemeenten om te investeren in infrastructuur. Dat bericht De Tijd dinsdag.
Het buiten de boekhouding houden van schulden of de privatisering van het publieke domein of gewoon maar een zoveelste ballonnetje of alle drie samen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 13:21   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat is dit ?



Het buiten de boekhouding houden van schulden of de privatisering van het publieke domein of gewoon maar een zoveelste ballonnetje of alle drie samen ?
Was waarschijnlijk te lang in het 'koffiekamertje' blijven zitten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 15:28   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

als burgers er geld kunnen insteken, dan de Beweging.net ook!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 15:42   #52
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Op TV enkele dagen terug.
De regering geeft al 10 jaar gemiddeld 2,1 procent jaarlijks meer uit terwijl de economie maar jaarlijks ongeveer 1 procent groeit.
De dienstenchequeseconomie is onbetaalbaar maar niemand durft ingrijpen.
Het is rampzalig.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2018, 09:05   #53
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

https://www.hln.be/geld/economie/bel...ooit~af4e2127/

De Belgische privé schuld is nog 2 keer zo groot als de staatsschuld.
De toestand is dramatisch.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2018, 09:12   #54
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

De toestand is hopeloos maar niet ernstig.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2018, 09:38   #55
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

De bevolking wordt gewoon in een wurggreep gehouden door de machthebbers door ze in schuldslavernij te dwingen. Het is nooit anders geweest.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be