Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2018, 10:10   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Er zijn geen 2000 kandidaten voor 1000 nieuwe flikken. Het zijn er maar 700.
Gaan we dan nog bijkomend selecteren op irrelevante criteria?
Begrijp je de economische situatie niet? Overal zijn mensen te kort.
Heb je daar een bron van?
Zou het kunnen dat het aanwervingsritme bepaald wordt door het beschikbaar budget?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 10:12   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.246
Standaard

Weet er iemand toevallig hoeveel procent van de Vlamingen een tattoo heeft?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 10:17   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

gisteren op VTM nieuws getuigenis van agent met drie tribals op zijn onderarm :

een kleine keltische draak, dat is mijn jongste dochter.
een grote keltische draak, dat is mijn oudste dochter.



draken van dochters ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 februari 2018 om 10:17.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 12:58   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gisteren op VTM nieuws getuigenis van agent met drie tribals op zijn onderarm :

een kleine keltische draak, dat is mijn jongste dochter.
een grote keltische draak, dat is mijn oudste dochter.



draken van dochters ...
Als hij zich bijschoold dan kan hij als bakkersgast beginnen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 12:59   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als hij zich bijschoold dan kan hij als bakkersgast beginnen.
en gaan werken bedoel je?


arme dochters ... komt papa eens voor één keer in zijn leven op TV, noemt hij zijn dochters draken ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:00   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en gaan werken bedoel je?


arme dochters ... komt papa eens voor één keer in zijn leven op TV, noemt hij zijn dochters draken ...
Ja, dat zal zijn gat varen...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:10   #27
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gisteren op VTM nieuws getuigenis van agent met drie tribals op zijn onderarm
Vind ik dus niet kunnen. Ik zou het deels nog goedkeuren moest dan de agent altijd lange mouwen dragen. Maar dat is onmogelijk continu te controleren dus voor mij zou deze persoon geen agent mogen worden of zijn.

In het verleden heb ik veel mensen moeten aanwerven. Bij ons stond in de arbeidsvoorwaarden :

Voor mannen : geen tattoo's of piercings, baard en/of snor mocht maar dan getrimd en haar moest kort en mooi zijn. Geen lang haar. Liefst in kostuum met das. In de zomer mochten korte mouwen. Kledingvoorschriften waren volgens werkkledij opgesteld en afhankelijk van welke positie in het bedrijf moest je je daaraan houden.

Voor vrouwen : geen tattoo's en enkel oorbellen maar dan geen hangers of dergelijke. Ook maximum 1 oorbel per oor. Natuurlijk mocht lang haar maar dat moest dan altijd in een paardenstaart of knots gedaan worden. Rok niet boven de knieën en vanzelfsprekend geen topje of dergelijke. Kledingvoorschriften idem zoals bij de mannen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:11   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dat zal zijn gat varen...
zal wel zijn, t was er dan nog ene vd spoorwegpolitie ...

ik kan me zelfs amper voorstellen waar zij zoal hun dagen mee vullen!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:14   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Vind ik dus niet kunnen. Ik zou het deels nog goedkeuren moest dan de agent altijd lange mouwen dragen. Maar dat is onmogelijk continu te controleren dus voor mij zou deze persoon geen agent mogen worden of zijn.

In het verleden heb ik veel mensen moeten aanwerven. Bij ons stond in de arbeidsvoorwaarden :

Voor mannen : geen tattoo's of piercings, baard en/of snor mocht maar dan getrimd en haar moest kort en mooi zijn. Geen lang haar. Liefst in kostuum met das. In de zomer mochten korte mouwen. Kledingvoorschriften waren volgens werkkledij opgesteld en afhankelijk van welke positie in het bedrijf moest je je daaraan houden.

Voor vrouwen : geen tattoo's en enkel oorbellen maar dan geen hangers of dergelijke. Ook maximum 1 oorbel per oor. Natuurlijk mocht lang haar maar dat moest dan altijd in een paardenstaart of knots gedaan worden. Rok niet boven de knieën en vanzelfsprekend geen topje of dergelijke. Kledingvoorschriften idem zoals bij de mannen.
lange mouwen verplichten bij die agent is toch geen obstakel? ps ik las ook al een argument van een agent met tattoo sleeve dat hij daardoor makkelijker connecteert met moeilijke jongeren ... dat vond ik eigenlijk wel een valabel punt...

ik heb geen van de verboden opgesomde items, maar in zo'n bedrijf met zo'n bedrijfssfeer ga ik niet werken. wat een peutertuin!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:32   #30
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Als je tattoo's moet hebben om met jongeren te kunnen communiceren dan ben je wel een hopeloos geval. Maar we waren over agenten bezig zeker

Anderzijds in een groot bedrijf waar geen structuur is is er wanorde. Moest ik een klant zijn en een bedrijf stuurde mensen met tattoo's dan mochten die ook direct terug vertrekken. Heb jij ooit al een vertegenwoordiger met tattoo's ontvangen? Bij mij zou die zich niet welkom voelen. Of verhuizers. Als eens een verhuisfirma ingehuurd? Als daar zo ne gast met lang haar en tattoo's komt opdagen dan vertrouw je die toch ook niet zo goed met je kostbare spullen. Een tattoo, piercing of onverzorgde kleding geeft onmiddellijk een wantrouwen. En iedereen die professioneel met anderen in contact komt moet vertrouwen uitstralen. Als je iemand aan de telefoon hebt zie je dat niet. Dan mogen ze er voor mijn part naakt zitten.

Ik beschouw tattoo's als een vorm van zelfverminking. En dat zijn dan mensen met een stoornis. Of die iets innerlijk willen compenseren door iets uiterlijk op hun lichaam toe te voegen. Maar dat is dus eveneens een vorm van een stoornis.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:32   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lange mouwen verplichten bij die agent is toch geen obstakel? ps ik las ook al een argument van een agent met tattoo sleeve dat hij daardoor makkelijker connecteert met moeilijke jongeren ... dat vond ik eigenlijk wel een valabel punt...

ik heb geen van de verboden opgesomde items, maar in zo'n bedrijf met zo'n bedrijfssfeer ga ik niet werken. wat een peutertuin!
Een rechter met een hanekam van 20 cm ros gekleurd heeft ook betere connecties ... met sommigen.

Als een bedrijf mij dermate betaald zou hebben dat die gevraagde kledij geen probleem zou worden in aankoopprijs en bla bla ... het zou voor mij geen direct obstakel zijn.
Een mannequin moet toch ook niet zeggen dat ze geen rokken en alleen maar broeken wenst te dragen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:33   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Als je tattoo's moet hebben om met jongeren te kunnen communiceren dan ben je wel een hopeloos geval. Maar we waren over agenten bezig zeker

Anderzijds in een groot bedrijf waar geen structuur is is er wanorde. Moest ik een klant zijn en een bedrijf stuurde mensen met tattoo's dan mochten die ook direct terug vertrekken. Heb jij ooit al een vertegenwoordiger met tattoo's ontvangen? Bij mij zou die zich niet welkom voelen. Of verhuizers. Als eens een verhuisfirma ingehuurd? Als daar zo ne gast met lang haar en tattoo's komt opdagen dan vertrouw je die toch ook niet zo goed met je kostbare spullen. Een tattoo, piercing of onverzorgde kleding geeft onmiddellijk een wantrouwen. En iedereen die professioneel met anderen in contact komt moet vertrouwen uitstralen. Als je iemand aan de telefoon hebt zie je dat niet. Dan mogen ze er voor mijn part naakt zitten.

Ik beschouw tattoo's als een vorm van zelfverminking. En dat zijn dan mensen met een stoornis. Of die iets innerlijk willen compenseren door iets uiterlijk op hun lichaam toe te voegen. Maar dat is dus eveneens een vorm van een stoornis.
als die werknemers niet zelf de verantwoordelijkheid nemen om deftig voor de dag te komen (indien nodig met mouwen) ... dan denk ik dat je sowieso de verkeerde mensen aannam.

dat bedoelde ik daarmee, eigen verantwoordelijkheid.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:43   #33
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Voila en daar zijn we bij de zaak. Tattoo's op de armen = lange mouwen dragen. Maar kan je dit garanderen dat ze dit ook in de zomer bij 30 graden doen? Neen dus daarom beter voorkomen dan genezen. Er zijn genoeg jobs waar tattoo's kunnen en het niets uitmaakt. In de bouw- en transportsector is het bijna een must en cool om zoveel mogelijk tattoo's te hebben.

Nu iedereen doet met zijn lichaam wat hij wil. Wil je graag je lichaam verminken dan doe je dat maar. Maar wees dan ook consequent en weet dat bepaalde jobs niet meer kunnen. In het geval van een agent of iedereen die professioneel met andere mensen in contact komen = tattoo's zijn uitgesloten.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 13:52   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Voila en daar zijn we bij de zaak. Tattoo's op de armen = lange mouwen dragen. Maar kan je dit garanderen dat ze dit ook in de zomer bij 30 graden doen? Neen dus daarom beter voorkomen dan genezen. Er zijn genoeg jobs waar tattoo's kunnen en het niets uitmaakt. In de bouw- en transportsector is het bijna een must en cool om zoveel mogelijk tattoo's te hebben.

Nu iedereen doet met zijn lichaam wat hij wil. Wil je graag je lichaam verminken dan doe je dat maar. Maar wees dan ook consequent en weet dat bepaalde jobs niet meer kunnen. In het geval van een agent of iedereen die professioneel met andere mensen in contact komen = tattoo's zijn uitgesloten.
tuurlijk kan je dat verplichten, die zitten in een publieke functie en irriteren van nature door hun functie veel mensen, eens bekend dat dit niet mag hebben die het elke keer vlaggen als ze hun mouwen oprollen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 14:36   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Voila en daar zijn we bij de zaak. Tattoo's op de armen = lange mouwen dragen. Maar kan je dit garanderen dat ze dit ook in de zomer bij 30 graden doen? Neen dus daarom beter voorkomen dan genezen. Er zijn genoeg jobs waar tattoo's kunnen en het niets uitmaakt. In de bouw- en transportsector is het bijna een must en cool om zoveel mogelijk tattoo's te hebben.

Nu iedereen doet met zijn lichaam wat hij wil. Wil je graag je lichaam verminken dan doe je dat maar. Maar wees dan ook consequent en weet dat bepaalde jobs niet meer kunnen. In het geval van een agent of iedereen die professioneel met andere mensen in contact komen = tattoo's zijn uitgesloten.
Discriminatie op voorkomen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 14:51   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Discriminatie op voorkomen.
ik deed dat al bij elk lief van me
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 15:33   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Vind ik dus niet kunnen. Ik zou het deels nog goedkeuren moest dan de agent altijd lange mouwen dragen. Maar dat is onmogelijk continu te controleren dus voor mij zou deze persoon geen agent mogen worden of zijn.

In het verleden heb ik veel mensen moeten aanwerven. Bij ons stond in de arbeidsvoorwaarden :

Voor mannen : geen tattoo's of piercings, baard en/of snor mocht maar dan getrimd en haar moest kort en mooi zijn. Geen lang haar. Liefst in kostuum met das. In de zomer mochten korte mouwen. Kledingvoorschriften waren volgens werkkledij opgesteld en afhankelijk van welke positie in het bedrijf moest je je daaraan houden.

Voor vrouwen : geen tattoo's en enkel oorbellen maar dan geen hangers of dergelijke. Ook maximum 1 oorbel per oor. Natuurlijk mocht lang haar maar dat moest dan altijd in een paardenstaart of knots gedaan worden. Rok niet boven de knieën en vanzelfsprekend geen topje of dergelijke. Kledingvoorschriften idem zoals bij de mannen.
maw, heel wat bekwame mensen kwamen er bij jullie binnen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 15:51   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik deed dat al bij elk lief van me
Dat is het verschil tussen ons, ik pakte ze allemaal.

Mooi of lelijk, oud en jong.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 16:02   #39
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is het verschil tussen ons, ik pakte ze allemaal.

Mooi of lelijk, oud en jong.
alles tegen de discriminatie?

gij zijt ne veel betere mens dan ik.

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 februari 2018 om 16:03.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 16:17   #40
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Nu iedereen doet met zijn lichaam wat hij wil. Wil je graag je lichaam verminken dan doe je dat maar. Maar wees dan ook consequent en weet dat bepaalde jobs niet meer kunnen. In het geval van een agent of iedereen die professioneel met andere mensen in contact komen = tattoo's zijn uitgesloten.
Behalve dan in de creatieve sector. Daar een grijze muis in een maatpak tegenkomen kan eerder het tegenovergestelde opwekken. Geen creativiteit, of nood aan expressionisme.
In de ICT, buiten dan de doffe salesmensen, zie ik ook maar weinig meer terug van die ouderwetse slag.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 23 februari 2018 om 16:19.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be