Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2020, 11:48   #1
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.969
Standaard Failliet door Corona

De ambtenaren en werknemers hebben voorlopig nergens last van zo lijkt het. Sommige zelfstandigen en technisch werklozen weten zelfs handig te profiteren van de geldstrooimachine vd overheid, zodanig dat ze nu méér in het handje hebben dan voor de corona, maar daaronder is het soms een slagveld, ...een economisch bloedbad.

Waar zit het drama?

Wie zijn hun bedrijf kwijt? Hun vrouw? Hun banktegoeden? Zelfmoordneigingen?

Ik trap af:

Restaurants Bonsoir Clara en La Bécasse failliet
https://www.bruzz.be/samenleving/res...iet-2020-04-28
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 11:53   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De ambtenaren en werknemers hebben voorlopig nergens last van zo lijkt het. Sommige zelfstandigen en technisch werklozen weten zelfs handig te profiteren van de geldstrooimachine vd overheid, zodanig dat ze nu méér in het handje hebben dan voor de corona, maar daaronder is het soms een slagveld, ...een economisch bloedbad.

Waar zit het drama?

Wie zijn hun bedrijf kwijt? Hun vrouw? Hun banktegoeden? Zelfmoordneigingen?

Ik trap af:

Restaurants Bonsoir Clara en La Bécasse failliet
https://www.bruzz.be/samenleving/res...iet-2020-04-28
Als bedrijven failliet gaan komen de werknemers op de DOP.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 12:06   #3
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.969
Standaard

11 restaurants van Vapiano

https://www.ad.nl/koken-en-eten/nede...onde~a65af823/
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 12:18   #4
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.969
Standaard

Kroegeigenaar Danny van der Pluijm. Nijmegen.

Zwaar getroffen door de huidige crisis.'Ik had drie bedrijven, daarvan zijn er vrijdag twee failliet verklaard. Vandaag heb ik contact gehad met de curator, het is heftig allemaal.' Van der Pluijm staat op een ladder voorover gebogen terwijl hij een banner vastmaakt aan een lantaarnpaal. Op de banner prijkt de tekst: 'Politiek ligt te pitten... Horeca ziet het niet meer zitten.'

https://www.omroepgelderland.nl/nieu...rekken-aan-bel
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 16:09   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Voor de horeca (anderen) is het zeker een zware slag.

Tal van zaken zullen overkop gaan dat is geweten en er zullen er spijtig genoeg nog véle volgen als er niet snel een vaccin gevonden zal worden dat het Covid-19 een kopje kleiner weet te maken.

Op het vlak van dat men de tweedebewoners ook ,ergens 'aanvalt' in covid-19 tijden zie je hier aan de kust ook al van woningen en appartementen te koop komen te staan.

Lijkt mij logisch dat als je ergens niet naartoe kan of er geen gebruik meer kan van maken maar er toch moet voor blijven betalen dat je het dan waarschijnlijk zo snel mogelijk zal proberen te verkopen en men dan in zijn/haar ander 'kot' blijft.

Immo handel ook dood binnenkort?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 mei 2020 om 16:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 16:42   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Voor de horeca (anderen) is het zeker een zware slag.

Tal van zaken zullen overkop gaan dat is geweten en er zullen er spijtig genoeg nog véle volgen als er niet snel een vaccin gevonden zal worden dat het Covid-19 een kopje kleiner weet te maken.

Op het vlak van dat men de tweedebewoners ook ,ergens 'aanvalt' in covid-19 tijden zie je hier aan de kust ook al van woningen en appartementen te koop komen te staan.

Lijkt mij logisch dat als je ergens niet naartoe kan of er geen gebruik meer kan van maken maar er toch moet voor blijven betalen dat je het dan waarschijnlijk zo snel mogelijk zal proberen te verkopen en men dan in zijn/haar ander 'kot' blijft.

Immo handel ook dood binnenkort?
Volgens een artikel in de tijd enkele dagen geleden verwacht de immosector een stormloop vanaf maandag. Ik vraag me af of dat wishfull thinking is, een marketingtechniek om mensen te beïnvloeden of dat ze dat aan hun websites en afspraken merken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 16:48   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens een artikel in de tijd enkele dagen geleden verwacht de immosector een stormloop vanaf maandag. Ik vraag me af of dat wishfull thinking is, een marketingtechniek om mensen te beïnvloeden of dat ze dat aan hun websites en afspraken merken.
Ik denk dat het een wanhoopspoging is.

Ik geloof het in alle geval niet.

Zoals u al schreef: marketingtechnieken/beïnvloeding die lijken mij eerder te kloppen.

Pijnlijk is dat alles natuurlijk maar ja ...

De enige hoop die we kunnen koesteren is dat het allemaal zo snel mogelijk terug in orde komt maar (daar heb je die eeuwige maar weer ) ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 mei 2020 om 16:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 16:49   #8
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Tja ik zie ze binnenkort nog campagne voeren om de mensen wijs te maken dat de winkels veilig zijn ...

Ik hoop dat er veel over de kop gaan. Ben niet van plan nog dingen te kopen tenzij via buitenlandse websites. Wraak op de baby boomers!
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 17:01   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Tsja, logisch dat veel horecazaken overkop zullen gaan want dat is altijd al een zeer gevoelige sector geweest.

Veel modewinkels-en boetieks zullen het ook moeilijk krijgen want die ondervonden al veel concurrentie van online shops en dat zal alleen maar toenemen. Ik hoor dat de paskamers gesloten zullen blijven vanaf morgen dus waarom zou je dan nog iets kopen in een kledingwinkel? Het besmettingsgevaar is groot en iets wat je online koopt mag je nog twee weken terugsturen.

Het zullen echter niet alleen de zwakken zijn die er af vallen met dergelijke omstandigheden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 17:01   #10
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Tja ik zie ze binnenkort nog campagne voeren om de mensen wijs te maken dat de winkels veilig zijn ...

Ik hoop dat er veel over de kop gaan. Ben niet van plan nog dingen te kopen tenzij via buitenlandse websites. Wraak op de baby boomers!
Daarmee kloot ge uzelf want iedereen zal mogen opdraaien voor de put die geslagen is. Getuigd trouwens niet van groot verstand om mensen en bedrijven het faillissement toe te wensen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 17:28   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Daarmee kloot ge uzelf want iedereen zal mogen opdraaien voor de put die geslagen is. Getuigd trouwens niet van groot verstand om mensen en bedrijven het faillissement toe te wensen.
OK maar toen er grote auto-fabrieken gesloten werden, zaten heel wat middenstanders te gniffelen omdat al die "sossen" moesten gaan doppen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 17:41   #12
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK maar toen er grote auto-fabrieken gesloten werden, zaten heel wat middenstanders te gniffelen omdat al die "sossen" moesten gaan doppen.

Dat kan ik me niet herinneren. Die sluitingen waren voor iedereen slecht nieuws. Ook niet vergeten dat één job in die grote bedrijven een extra job is van toelevering, horeca, onderhoud etc waar ook de middenstand van geniet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 05:52   #13
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens een artikel in de tijd enkele dagen geleden verwacht de immosector een stormloop vanaf maandag. Ik vraag me af of dat wishfull thinking is, een marketingtechniek om mensen te beïnvloeden of dat ze dat aan hun websites en afspraken merken.
Ik denk dat appartementen misschien zullen dalen in waarde, en huizen stijgen?
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 06:13   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Daarmee kloot ge uzelf want iedereen zal mogen opdraaien voor de put die geslagen is. Getuigd trouwens niet van groot verstand om mensen en bedrijven het faillissement toe te wensen.
Inderdaad, de enigen die ge "failliet" toewenst zijn uw lastige concurrenten he. Alle andere economische prestatie is welgekomen voor uzelf ook.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 06:20   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De ambtenaren en werknemers hebben voorlopig nergens last van zo lijkt het. Sommige zelfstandigen en technisch werklozen weten zelfs handig te profiteren van de geldstrooimachine vd overheid, zodanig dat ze nu méér in het handje hebben dan voor de corona, maar daaronder is het soms een slagveld, ...een economisch bloedbad.

Waar zit het drama?

Wie zijn hun bedrijf kwijt? Hun vrouw? Hun banktegoeden? Zelfmoordneigingen?

Ik trap af:

Restaurants Bonsoir Clara en La Bécasse failliet
https://www.bruzz.be/samenleving/res...iet-2020-04-28
De zelfstandigen, die onterecht de coronahinderpremie kregen, worden opgespoord.

Verhaal dat ik hoorde:
Twee zelfstandigen, beide actief in de tuinaanleg, ongeveer dezelfde activiteit.
De één kreeg de hinderpremie en de ander niet.

Wat was het verschil (ze konden beide gewoon doorwerken!!!).

De één had op z'n koerke drie rekskes staan met daarop verschillende soorten klinkers, de ander had dat niet.

Doordat de één z'n koerke moest afsluiten voor het publiek, kreeg ie de hinderpremie. Ik heb zo'n stil vermoeden dat ie die premie zal moeten terugbetalen, omdat hij eigenlijk geen inkomsten verloren heeft.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 mei 2020 om 06:22.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 06:22   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als bedrijven failliet gaan komen de werknemers op de DOP.
Is dat zo?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 06:27   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is in Nederland, in België hebben ze toch maatregelen getroffen:
  • Niet onmiddellijk over te gaan tot vereffening.
  • Hinderpremie
  • Uitstel van betaling van lening
  • De mogelijkheid tot het minder betalen van huur (akkoord tussen verhuurder en huurder).
  • Latere betaling RSZ en belastingen.
  • Latere betaling van goederen (akkoord tussen koper en verkoper).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 06:27   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Kroegeigenaar Danny van der Pluijm. Nijmegen.

Zwaar getroffen door de huidige crisis.'Ik had drie bedrijven, daarvan zijn er vrijdag twee failliet verklaard. Vandaag heb ik contact gehad met de curator, het is heftig allemaal.' Van der Pluijm staat op een ladder voorover gebogen terwijl hij een banner vastmaakt aan een lantaarnpaal. Op de banner prijkt de tekst: 'Politiek ligt te pitten... Horeca ziet het niet meer zitten.'

https://www.omroepgelderland.nl/nieu...rekken-aan-bel
Dat is in Nederland, in België hebben ze toch maatregelen getroffen:
  • Niet onmiddellijk over te gaan tot vereffening.
  • Hinderpremie
  • Uitstel van betaling van lening
  • De mogelijkheid tot het minder betalen van huur (akkoord tussen verhuurder en huurder).
  • Latere betaling RSZ en belastingen.
  • Latere betaling van goederen (akkoord tussen koper en verkoper).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 06:28   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Tsja, logisch dat veel horecazaken overkop zullen gaan want dat is altijd al een zeer gevoelige sector geweest.

Veel modewinkels-en boetieks zullen het ook moeilijk krijgen want die ondervonden al veel concurrentie van online shops en dat zal alleen maar toenemen. Ik hoor dat de paskamers gesloten zullen blijven vanaf morgen dus waarom zou je dan nog iets kopen in een kledingwinkel? Het besmettingsgevaar is groot en iets wat je online koopt mag je nog twee weken terugsturen.

Het zullen echter niet alleen de zwakken zijn die er af vallen met dergelijke omstandigheden.
De kledingwinkels, waar je niet kan / mag passen, geven je ook 14 dagen tijd om te ruilen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 06:32   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Daarmee kloot ge uzelf want iedereen zal mogen opdraaien voor de put die geslagen is. Getuigd trouwens niet van groot verstand om mensen en bedrijven het faillissement toe te wensen.
Dat lijkt me zeer egocentrisch.
En zo'n mensen beseffen blijkbaar niet dat handelaars belastingen betalen en mensen te werk stellen.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat België, en bij uitbreiding Europa begrepen heeft dat wij terug moeten gaan naar meer maakindustrie. Uiteindelijk zal dit voor ons goedkoper gaan uitvallen.

We moeten ook afzien van de import van goedkope arbeidskrachten, want die betalen wij twee keer.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be