Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2021, 10:13   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Een fietser zegt: Ik ga zo hard ik kan fietsen om te winnen.
Een politicus zegt: Ik ga heel hard werken om de burger te dienen. Ik ga niet aan mezelf denken; maar aan de burger.

Toch wel een verschil lijkt me ...
Nee, de fietser zegt "ik wil de wedstrijd winnen". De politicus zegt "ik wil mandaten bekomen".

En waarom wil die fietser de wedstrijd winnen ? Om de voordelen die daarbij komen. Waarom wil die politicus mandaten bekomen ? Om de voordelen die daarbij komen.

Hard fietsen resp. larie verkopen zijn enkel maar STRATEGIEEN om het doel te bereiken: de voordelen van resp. wedstrijden winnen, dan wel mandaten bekomen, he.

Een van de voordelen van mandaten te hebben is dat je dan regels kan aanpassen naar hoe die U het beste uitkomen, voor eigen voordeel, of om volgende mandaten te winnen. Een van de voordelen van wedstrijden te winnen zal bijvoorbeeld zijn, om leuke meisjes te neuken, en om in betere omstandigheden volgende wedstrijden kunnen te winnen met een betere ploeg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 10:16   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is niet wat ik zeg...
Wel dat ik Brakel goed genoeg ken om te weten dat het publiek dat zeer snel zal vergeten. Een terras zonder bouwvergunning ? Geen kat maalt daarom.
Ik maal evenmin om een terras zonder bouwvergunning.
Ik maal er wél om dat iemand twee maten en twee gewichten hanteert.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 10:17   #23
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.763
Standaard

Citaat:
Het was de buurman van Walter De Donder die drie jaar geleden een procedure aanspande tegen de burgemeester. De Donder had van zijn garage een schoonheidssalon gemaakt en vervolgens naast zijn woning een carport gebouwd. Die carport staat op amper een meter van het perceel van de buurman. Achter de carport werd ook een berghok gebouwd waardoor de buurman plots tegen een gesloten wand van meer dan 20 meter aankijkt.
Die vent den burgemeester ken ik niet diene buurman ook niet, maar als ik naar die foto kijk zie ik een haag van ongeveer een drietal m. hoog, en dan zeggen dat hij nu tegen een gesloten wand van meer dan 20 meter aankijkt, blijkbaar is die gast het zijne hobby van te gluren. Sorry hoor maar daar zit wel meer achter volgens mij, nu ze moeten het maar zelf uitvechten.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 10:24   #24
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, de fietser zegt "ik wil de wedstrijd winnen". De politicus zegt "ik wil mandaten bekomen".

En waarom wil die fietser de wedstrijd winnen ? Om de voordelen die daarbij komen. Waarom wil die politicus mandaten bekomen ? Om de voordelen die daarbij komen.

Hard fietsen resp. larie verkopen zijn enkel maar STRATEGIEEN om het doel te bereiken: de voordelen van resp. wedstrijden winnen, dan wel mandaten bekomen, he.

Een van de voordelen van mandaten te hebben is dat je dan regels kan aanpassen naar hoe die U het beste uitkomen, voor eigen voordeel, of om volgende mandaten te winnen. Een van de voordelen van wedstrijden te winnen zal bijvoorbeeld zijn, om leuke meisjes te neuken, en om in betere omstandigheden volgende wedstrijden kunnen te winnen met een betere ploeg.
Geen enkele politicus 'zegt' dat hij mandaten wil.
Uw vergelijking gaat langs geen kanten op.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 10:38   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, de fietser zegt "ik wil de wedstrijd winnen". De politicus zegt "ik wil mandaten bekomen".

En waarom wil die fietser de wedstrijd winnen ? Om de voordelen die daarbij komen. Waarom wil die politicus mandaten bekomen ? Om de voordelen die daarbij komen.

Hard fietsen resp. larie verkopen zijn enkel maar STRATEGIEEN om het doel te bereiken: de voordelen van resp. wedstrijden winnen, dan wel mandaten bekomen, he.

Een van de voordelen van mandaten te hebben is dat je dan regels kan aanpassen naar hoe die U het beste uitkomen, voor eigen voordeel, of om volgende mandaten te winnen. Een van de voordelen van wedstrijden te winnen zal bijvoorbeeld zijn, om leuke meisjes te neuken, en om in betere omstandigheden volgende wedstrijden kunnen te winnen met een betere ploeg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 12:59   #26
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ik doe de moeite niet meer om mij bezig te houden met gefoefel.
Niemand van die politiekers heeft zich de moeite getroost om zich vragen te stellen over verkavelingen in volle dorpskernen die alleen het kloten van vermoede politieke tegenstanders beogen. En dan kom je tot resultaten dat men van 100 meter grond langs de rijweg gelegen drie bouwpercelen maakt met een diepte van 16,5 meter terwijl de achterliggende eigenaar eigenaar wel beschikt over gronden die toelaten om bouwpercelen van 40 meter diepte te maken zoals het geval was met alle andere bouwpercelen in de omgeving.
De bedoeling was dus niet om bouwpercelen te maken maar wel om om die achterliggende eigenaar te kloten en dit met medewerking van een benoemd Directeurtje van stedenbouw.
Feitelijk moet ik dat niet meer vermelden. Dat is reeds gebeurd.
Het resultaat is geweest dat oneindig veel keer van dit politiek forum ben gevlogen. Ik ben er dus mee gestopt. Er zit op dit forum een bende die absoluut wil beletten dat er waarheid wordt verteld.
Ze moeten dan achteraf niet komen klagen als ze vaststellen dat anderen via Stedenbouw hun zakken komen vullen. Als er in een zogezegde democratie twee maten en gewichten worden gebruikt dan zijn zij in feite zelf de oorzaak. Het is dus niet mijn schuld dat het gebeurt.
Zijzelf veroorzaken bewust zelf de smeerlapperij door hun waarheid selectief te misbreuken.
Dit forum is dus een leugenparadijs. Een plaats die misbruikt wordt door gepatenteerde leugenaars. Door zowel links als rechts.
Maar dit is mijn zorg niet meer.
Het resultaat zal wel zichtbaar worden.
Adieu democratie!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 13:02   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik doe de moeite niet meer om mij bezig te houden met gefoefel.
Niemand van die politiekers heeft zich de moeite getroost om zich vragen te stellen over verkavelingen in volle dorpskernen die alleen het kloten van vermoede politieke tegenstanders beogen. En dan kom je tot resultaten dat men van 100 meter grond langs de rijweg gelegen drie bouwpercelen maakt met een diepte van 16,5 meter terwijl de achterliggende eigenaar eigenaar wel beschikt over gronden die toelaten om bouwpercelen van 40 meter diepte te maken zoals het geval was met alle andere bouwpercelen in de omgeving.
De bedoeling was dus niet om bouwpercelen te maken maar wel om om die achterliggende eigenaar te kloten en dit met medewerking van een benoemd Directeurtje van stedenbouw.
Feitelijk moet ik dat niet meer vermelden. Dat is reeds gebeurd.
Het resultaat is geweest dat oneindig veel keer van dit politiek forum ben gevlogen. Ik ben er dus mee gestopt. Er zit op dit forum een bende die absoluut wil beletten dat er waarheid wordt verteld.
Ze moeten dan achteraf niet komen klagen als ze vaststellen dat anderen via Stedenbouw hun zakken komen vullen. Als er in een zogezegde democratie twee maten en gewichten worden gebruikt dan zijn zij in feite zelf de oorzaak. Het is dus niet mijn schuld dat het gebeurt.
Zijzelf veroorzaken bewust zelf de smeerlapperij door hun waarheid selectief te misbreuken.
Dit forum is dus een leugenparadijs. Een plaats die misbruikt wordt door gepatenteerde leugenaars. Door zowel links als rechts.
Maar dit is mijn zorg niet meer.
Het resultaat zal wel zichtbaar worden.
Adieu democratie!
Waarom blijf je het dan doen, tientallen keren achtereen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 16:27   #28
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Een fietser zegt: Ik ga zo hard ik kan fietsen om te winnen.
Een politicus zegt: Ik ga heel hard werken om de burger te dienen. Ik ga niet aan mezelf denken; maar aan de burger.

Toch wel een verschil lijkt me ...
politici die de burger dienen.

Eerst de eigen zakken, daarna de goeie vriendjes, daarna de partij, en als er nog iets overblijft dan mag dat verdeeld worden onder de burgers.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 17:33   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is niet wat ik zeg...
Wel dat ik Brakel goed genoeg ken om te weten dat het publiek dat zeer snel zal vergeten. Een terras zonder bouwvergunning ? Geen kat maalt daarom.
Een bouwvergunning voor een terras is dan ook oneindig onnozel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 17:41   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

"Alles draait om seks. Behalve seks, dat draait om macht" Oscar Wilde

Waarom is iemand kandidaat om voorzitter te worden van de volleybalclub?
Idem dito voor politiekers.

De kunst is om het spel in evenwicht te houden. Regeltjes maken zodat als er een zijn gat verbrandt, hij weet dat hij op de blaren zal moeten zitten.
Zal het ooit perfect gaan? Is perfectie van deze wereld?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 18:08   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Geen enkele politicus 'zegt' dat hij mandaten wil.
Uw vergelijking gaat langs geen kanten op.
Ah, ja maar het verschil is dat wat de fietser zegt, niet meetelt om een wedstrijd te winnen, hij doet dat door te pedaleren. Daarentegen, een politicus wint mandaten door te liegen. Liegen is voor een politicus zoals op de pedalen trappen voor een fietser he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 10:45   #32
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.775
Standaard

Ik zie het een beetje als aandelen verkopen met voorkennis. Die gast heft die woning aangekocht wetende dat hij het beleid kon uitstippelen om dat te regulariseren.

Op zich allemaal niet erg he, opportunisme is nu eenmaal een menselijke eigenschap.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 13:52   #33
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een bouwvergunning voor een terras is dan ook oneindig onnozel.
Zo danig onnozel dat men er nu alles aan doet om de verharde oppervlakte te doen afnemen, ook aan de hand van "onthardingspremies". U werkt toch niet toevallig op de gemeente of zo?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 13:57   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zo danig onnozel dat men er nu alles aan doet om de verharde oppervlakte te doen afnemen, ook aan de hand van "onthardingspremies". U werkt toch niet toevallig op de gemeente of zo?
Dat is dan ook weer onnozel. Straks gaan we nog bergen afbreken om te ontharden

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 maart 2021 om 13:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 14:12   #35
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook weer onnozel. Straks gaan we nog bergen afbreken om te ontharden
Maar dan ook niet klagen als het water alleen maar langs uw kelder en living weg kan.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 14:17   #36
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook weer onnozel. Straks gaan we nog bergen afbreken om te ontharden
Het onnozele van de zaak is dat men enerzijds wil ontharden m.b.t. tot de problematiek van het dalende grondwater en overstromingsgevaar, maar men aan de andere kant wel massaal terrassen aanlegt - met of zonder vergunning.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 15:42   #37
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist.
Ik weet dat het cynisch is, maar de kiezer gaat daar eens mee lachen en daarna overgaan tot de orde van de dag.
De vaccinatie dus, hebben we daar ook geen blauwe aan de top .....?
Misschien die schepen inschakelen, die regelt dat wel even.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 15:46   #38
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het onnozele van de zaak is dat men enerzijds wil ontharden m.b.t. tot de problematiek van het dalende grondwater en overstromingsgevaar, maar men aan de andere kant wel massaal terrassen aanlegt - met of zonder vergunning.
Het gaat over belasten niet over het "grondwater".
Ondertussen blijven ze dapper verder beton uit de grond stampen in versneld tempo.
Twee x kassa kassa, meer kadastraal inkomen op een kleinere oppervlakte en duurder water wegens het steeds minder worden ervan.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 1 maart 2021 om 15:47.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 16:25   #39
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, de fietser zegt "ik wil de wedstrijd winnen". De politicus zegt "ik wil mandaten bekomen".

En waarom wil die fietser de wedstrijd winnen ? Om de voordelen die daarbij komen. Waarom wil die politicus mandaten bekomen ? Om de voordelen die daarbij komen.

Hard fietsen resp. larie verkopen zijn enkel maar STRATEGIEEN om het doel te bereiken: de voordelen van resp. wedstrijden winnen, dan wel mandaten bekomen, he.

Een van de voordelen van mandaten te hebben is dat je dan regels kan aanpassen naar hoe die U het beste uitkomen, voor eigen voordeel, of om volgende mandaten te winnen. Een van de voordelen van wedstrijden te winnen zal bijvoorbeeld zijn, om leuke meisjes te neuken, en om in betere omstandigheden volgende wedstrijden kunnen te winnen met een betere ploeg.

Patrick, een "volksvertegenwoordiger" mag en moet niets anders doen dan het volk vertegenwoordigen, daarom is hij verkozen en word dik betaald.

Als hij iets reguleert voor zichzelf, moet hij ook iedereen van zijn gemeente die hem vraagt iets te doen, dat ook doen en dan heb je de poppen aan het dansen.
Iedereen gelijk voor de wet.

Laatst gewijzigd door subocaj : 1 maart 2021 om 16:26.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be