Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2004, 18:38   #61
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ik vindt toch dat een vrijemening op zich een belangrijke aspect in onze samenleving maar laat ons niet verder gaan dan dat !!
En wie gaat bepalen wat valt onder het vrij uiten van een mening en wat verder gaat? Wie gaat bepalen tot waar aanvaardbare vrije meningsuiting gaat en waar provocatie begint?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 18:52   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Distel, de twee kogels die Van Gogh troffen waren helemaal niet dodelijk. Hij is nadien nog over straat gesukkeld in een poging aan de slachter te ontkomen. Hij heeft zelfs nog om genade gesmeekt.

Van Gogh werd vermoord door het oversnijden van zijn keel. Blijkbaar heeft de slachter gepoogd om hem volledig te onthoofden, waarbij hij met zijn twee handen bleef doorzagen. Ofwel was zijn mes te bot, ofwel had hij te weinig ervaring met het professioneel onthoofden: hij is blijven steken op de halswervel.

Maar die informatie wordt natuurlijk niet doorgegeven op onze Nationale Pravda. Uiteindelijk behoorde het nieuws over Van Gogh ook onder de rubriek 800!

Zolang we maar weten wat in Irak gebeurt en wanneer sheikh eutepeteut in tutterwuttere op 90 jarige leeftijd gestorven is! (maar ja, die sheikh was een vriend van de marokkaanse koning! toch wel belangrijke informatie voor de Belgen zeker!)
Walgelijk en stuitend.

En niet alleen de manier waarop Van Gogh vermoord werd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 21:10   #63
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ja maar , Een vrijemening moet ook een vrijemening blijven een geen scheldpartij die tot aanleiding heeft voor provocatie een beledigen dat is toch onzedelijk !
Is een scheldpartij onzedelijk?
Wie zegt dat?
Behoort onzedelijkheid bestraft?
Met de dood?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 21:31   #64
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Je hebt gelijk, ik moet zelf ook denken... en dat doe ik ook anders zou ik nooit tot deze post komen. Met de K-r-n zelf heb ik ook geen probleem, maar doodstraf op godslastering was zo...vreemd toch wel...en als je het ook niet terug kan vinden is het gewoon nog vreemder.

Mijn boodschap: Zelf lezen & denken en zeer kritisch zijn met wat je "hoort"!
Vele (ex)christenen van tegenwoordig lopen niet meer erg hoog op met Paulus, die de oudste christelijke geschriften opstelde en van van het christendom een wervende wereldreligie maakte. Nochtans had deze vrouwonvriendelijke kwezel ergens 1 opmerking gemaakt die nog altijd dienstig is. Of je nu gelovig bent of ongelovig.

Hij zij ergens "Bestudeer alles, en behou het goede".

Deze simpele goede raad is zowat het enige zinnige dat hij voor de rest heeft gezegd, maar toch wel in alle tijden bruikbaar denk ik.

Laatst gewijzigd door Wreker : 7 november 2004 om 21:33.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 22:04   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
En wie gaat bepalen wat valt onder het vrij uiten van een mening en wat verder gaat? Wie gaat bepalen tot waar aanvaardbare vrije meningsuiting gaat en waar provocatie begint?
De machthebbers?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 07:52   #66
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Wel,...ik hoop dat we allemaal geleerd hebben waar intolerantie toe kan leiden: minstens een evengrote tolerantie of in het slechtste geval een nog grotere intolerantie.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 09:56   #67
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Wel,...ik hoop dat we allemaal geleerd hebben waar intolerantie toe kan leiden: minstens een evengrote tolerantie of in het slechtste geval een nog grotere intolerantie.
Is de moordenaar van TVG afgeknald misschien? Want anders zie ik niet goed welke 2 bronnen van intolerantie je hier vergelijkt.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 11:24   #68
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
En wie gaat bepalen wat valt onder het vrij uiten van een mening en wat verder gaat? Wie gaat bepalen tot waar aanvaardbare vrije meningsuiting gaat en waar provocatie begint?
De politiek correcte meute doet aardig haar best om het exclusieve recht op te eisen om de grenzen van de vrije meningsuiting te bepalen. In de praktijk wil het niet zo lukken, en zien de politiek correcte profeten als Piano, Filosoof en consoorten dat het electoraat niet te hersenspoelen is met hun minimaliseringsdiscours en heiligmakende multikulkwakkels. Hoe pijnlijker dat voor hen wordt, hoe meer ze gaan gelijken op het voorwerp van hun multiculturele bewondering : ze debateren niet enkel als radicale mullah's, ze zijn als het ware gaan denken als radicale moslimgekken. Alleen heet Allah nu in hun godsdienst "Heilige Multikul".
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 11:40   #69
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Voorbeelden van multikultechnieken om de vrije meningsuiting aan banden te leggen en die tot doel hebben de Multikulturele Jihad een handje te helpen, zijn o.a. :
- het lozen van multiculturele Fatwa's via organisaties zoals de Multiculturele Politie : het inquisitie-instituut Leman is duidelijk geïnspireerd op de Iraanse religieuse politie
- pogingen om de wetgeving op sharia-lijst te schoeien : de Multikulturele Profeten passen de wetgeving aan om hun multiculture heilsgedachte op te leggen en afvallige partijen buiten de wet te stellen. Dit alles moet helpen om zo snel mogelijk de multiculturele heilsstaat te vestigen, naar het voorbeeld van islamitische dictaturen.
- het cordon sanitair : een mondelinge fatwah die de multikulpausen in leven houden met dezelfde techniek als aangewend wordt in de islam : psychisch terreur. Afvalligheid wordt afgerekend met allerlei vormen van verstoting en uitsluiting.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 12:10   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Wel,...ik hoop dat we allemaal geleerd hebben waar intolerantie toe kan leiden: minstens een evengrote tolerantie of in het slechtste geval een nog grotere intolerantie.
Kunt ge dat verduidelijken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 13:07   #71
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Is een scheldpartij onzedelijk?
Wie zegt dat?
Behoort onzedelijkheid bestraft?
Met de dood?

Je weet wel waar je moet zijn als je wilt schelden ! Maar om een vreedzaam discussie te voeren moet je wel (denk ik) respect voor elkaar hebben !!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:14   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Je weet wel waar je moet zijn als je wilt schelden ! Maar om een vreedzaam discussie te voeren moet je wel (denk ik) respect voor elkaar hebben !!
Inderdaad, maar een kogel zal er weinig toe bijgedragen hebben.

Laatst gewijzigd door Bobke : 8 november 2004 om 17:18.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 17:27   #73
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Zodus trek ik bij deze mijn woorden in omdat ik zonder duidelijke kennis heb gesproken. Hoewel ik met deze post behoorlijk afga, voel ik me verplicht dit te vertellen.

Ik denk dat het tijd wordt dat ik me ga bezinnen over de manier waarop ik in de toekomst omga met zogenaamd religieuze adviezen.

Eerst en vooral wil ik je proficiat wensen met de eerlijkheid waarop je de anderen met deze thread hebt benaderd.
Het siert je als je na deze daad tot een besef komt dat geweld niets met religie maar eerder vanuit een ideologisch standpunt vertrekt.

Dat je hier vertelt dat je afgaat is onjuist.
Gaat iemand af die beseft dat geweld niet de oplossing is?
Gaat iemand af die zijn mening herziet na het bezinnen van een zinloze daad?

Neen, die persoon is sterk, sterker dan zij die zweren bij represailles, om zo 'recht' te doen geschieden.

Met de nodige bewondering heb ik je tekst gelezen.
De vaststellingen die jij maakt, komt samenleven ten goede.

Ik ben benieuwd wie de eerste gaat zijn van de andere zijde, die de bom in het islamitische schooltje in Eindhoven gaat veroordelen.

Het zijn dwazen die anderen met de vinger wijzen,
zonder naar zichzelf te kijken.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 20:45   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Inderdaad, maar een kogel zal er weinig toe bijgedragen hebben.
Het opblazen van een islamitische school (zonder slachtoffers weliswaar) ook niet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 20:52   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het opblazen van een islamitische school (zonder slachtoffers weliswaar) ook niet.
Natuurlijk niet.
Het is de eerste en hopelijk laatste reactie op de kogel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 19:37   #76
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Kunt ge dat verduidelijken ?
Bob, ik ga het doen adhv van een ander citaat, ok, iemand voor u vroeg het reeds.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 19:43   #77
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Is de moordenaar van TVG afgeknald misschien? Want anders zie ik niet goed welke 2 bronnen van intolerantie je hier vergelijkt.
Wel, in den beginne waren er probleemjongeren. Dan is men daarop gaan inzoomen, dan kwam men in contact met de islamitische cultuur, dan is men die daaraan gaan linken en dusdanig niet alleen de jongeren als een probleem gaan zien, maar ook hun godsdienst die de oorzaak zou zijn van het probleem. Dit leidde tot grote intolerantie ten opzichte van beide. Daar kwam een tegenreactie op: nl. de jongeren willen nu al helemaal niet meer reflecteren over hun gedrag, maar houden het erbij of drijven het bij koppigheid misschien nog verder. Bovendien krijgt men niet alleen de probleemjongeren tegen zich, maar nu ook de bravere moslims die niet snappen waarom men ineens van hun godsdienst een probleem wil gaan maken, na al die jaren. Daarop volgt een nog grotere intolerantie, want nu zijn "ze" allemaal "hetzelfde" (zonder uitzondering-0-tolerantie). Dan wordt er ene vermoord, en daarop wordt een bom-was toch een explosief-tot ontploffing gebracht in een islamschool (kinderen), daarna wordt een kerk bekogeld...En hoelang zullen we nog verder gaan met dit spelletje? Het lijkt bijna de Gazastrook wel.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]

Laatst gewijzigd door Ibeke : 9 november 2004 om 19:45.
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:03   #78
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Ibeke Besef dat het de jongerre moslims zijn die zulke acties uitvoeren.Zij doden onschuldigeg uit de naam van hun God.Hebt u al eens nagedacht .Dat er menssen bestaan die geen enkel geloof hebben dus die geen verantwoording zoeken voor hun daden.Maar zij zullen geen onschuldiggen doden
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:08   #79
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

En Ibeke ik ben nog nooit gaan stemmen ik ben bijna 48 nog nooit een boete gehad .Dus druk ons niet in een bepaalde partij
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:21   #80
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
Ibeke Besef dat het de jongerre moslims zijn die zulke acties uitvoeren.Zij doden onschuldigeg uit de naam van hun God.Hebt u al eens nagedacht .Dat er menssen bestaan die geen enkel geloof hebben dus die geen verantwoording zoeken voor hun daden.Maar zij zullen geen onschuldiggen doden
Negeer jij met opzet de tegenreacties?
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be