Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2004, 20:24   #81
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Ibeke vind u dat een juiste tegen reactie
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:34   #82
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ibeken met alle respect: voor zover ik weet heeft Theo Van Gogh of een andere Nederlander géén verantwoording af te leggen tegenover de islam en zijn we in de Westerse Beschaving (!??!!) niét onderworpen aan de Sharia. Zo simpel ligt het. Als je aan Sharia wilt doen op maatschappelijk vlak, ga dan maar naar... euh... whatever.

Als je je zo gek laat maken door je geschriften, voorschriften en dictaten, dan worden straks ook Belgische slagerijen en supermarkten verboden omdat ze niet halal doen en ga zo maar door. HOU TOCH OP ZEG.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:50   #83
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

PollyCorekt gelijk wie heeft geen verantwoording af te leggen tegen over de moslims.Ik kan u maar bijtreden.Als ik zie die mensen van 11 september.Spanje.Een moslim weerd zich met daden tegen woorden.Wij zullen ons weren met daden tegen daden
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:53   #84
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Binne kort blote kippen verboden in de LAIZE DOOR de islam
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 21:02   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Wel, in den beginne waren er probleemjongeren. Dan is men daarop gaan inzoomen, dan kwam men in contact met de islamitische cultuur, dan is men die daaraan gaan linken en dusdanig niet alleen de jongeren als een probleem gaan zien, maar ook hun godsdienst die de oorzaak zou zijn van het probleem. Dit leidde tot grote intolerantie ten opzichte van beide. Daar kwam een tegenreactie op: nl. de jongeren willen nu al helemaal niet meer reflecteren over hun gedrag, maar houden het erbij of drijven het bij koppigheid misschien nog verder. Bovendien krijgt men niet alleen de probleemjongeren tegen zich, maar nu ook de bravere moslims die niet snappen waarom men ineens van hun godsdienst een probleem wil gaan maken, na al die jaren. Daarop volgt een nog grotere intolerantie, want nu zijn "ze" allemaal "hetzelfde" (zonder uitzondering-0-tolerantie). Dan wordt er ene vermoord, en daarop wordt een bom-was toch een explosief-tot ontploffing gebracht in een islamschool (kinderen), daarna wordt een kerk bekogeld...En hoelang zullen we nog verder gaan met dit spelletje? Het lijkt bijna de Gazastrook wel.
Ik zie het enigszins anders.
In de beginne waren er de probleemjongeren.
Als daaraan iets moest gedaan worden stootte men op onbegrip vanwege de gemeenschap die zich sloot en de jongeren afschermde.
Ze begonnen zich steeds meer te beroepen op de godsdienstvrijheid zonder rekening te houden met de scheiding van kerk en staat. Zo eisten ze om met hoofddoek op de pasfoto te staan, eisen ze het hoofddoek te mogen dragen waar dit verboden wordt, weigeren deel te nemen aan bepaalde lessen, te zwemmen samen met jongens, door een mannelijke dokter onderzocht te worden enz. Iemand die de vinger op de wonde legt en het debat op gang brengt wordt uiteindelijk vermoordt.
De rest hebt ge beschreven maar verzwijgt wijselijk de aanslagen tegen Joden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 21:34   #86
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
De K-r-n is voor ons nog altijd een heilig boek. Dat is het enige waar ik die mens voor in de bak zou willen zien.
Dat is volgens mij zowat de opvatting van de doorsnee moslim die door onze straten rondwandelt. Ook die zonder hoofddoek (zoal Ibeke van zichzelf beweert).

Volgens mij horen zulke mensen niet in onze samenleving thuis. Hun opvattingen over moraliteit zijn niet met de onze te verzoenen. En een ommezwaai in deze opvattingen is niet direct voor morgen te verwachten.

Als de moslims in geheel Belgie nu nog in totaal met pakweg niet meer dan 10.000 personen zouden zijn en een demografisch stabiele groep zouden vormen, zoals de Joden dat met in totaal ongeveer 40.000 mensen in geheel Belgie nu al vele decennia zijn, dan zou je daar nog eventueel de ogen voor kunnen sluiten.

Probleem is echter dat de moslims tegenwoordig al met 10 keer zoveel zijn als de gehele Joodse gemeenschap van Belgie en elk jaar nog exponentieel in aantal blijven toenemen. Dan is er ineens wel een levensgroot probleem. Je kunt dan al niet meer van een minderheid spreken. En in bepaalde delen van het land zal deze denkwijze dominant en vanzelfsprekend gaan gevonden worden, en eventuele critici die niet in de pas met die plaatselijk dominante denktrant lopen zullen geintimideerd, of gewoon omgelegd worden zoals Theo Van Gogh.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 21:44   #87
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

En dan nog, beste heer, als er 10x méér joden zouden zijn dan nu, zou dat dan voor problemen zorgen in de Belgische samenleving??! Ik meen van niet - meestal weet men niet eens of iemand joods is, en bovendien hebben joden in alle westerse zowel als in Noord Afrikaanse landen bijgedragen tot het welvaren van de vooruitgang, de economie, de beschaving en de democratie in die landen. Je vergelijking gaat niet op, kijk maar naar de historische evolutie: in een land waar geen joden meer wonen, gaat het niét goed.

Verder ben ik het ook spuugzat aan het worden dat gezemel over respect voor de islam. Laten ze zichzélf maar eens respecteren. Of denken ze dat ze, door een KUNSTENAAR dood te schieten, politici te bedreigen, vliegtuigen in kantoorgebouwen te laten boren, enz... respect af te dwingen?!

Voor een individu heb ik respect - en soms ontmoet ik een mens die toevallig Arabier is waar ik respect voor heb. Dat die dan toevallig aan islam doet is zijn of haar zaak, maar die koran hoeft men mij niet te verkopen. Die staat vol met bloederige haattaal, racisme, vrouwenhaat en antisemitisme en kan mij in een respectvol hol gestopt worden.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 21:51   #88
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Dat is volgens mij zowat de opvatting van de doorsnee moslim die door onze straten rondwandelt. Ook die zonder hoofddoek (zoal Ibeke van zichzelf beweert).

Volgens mij horen zulke mensen niet in onze samenleving thuis. Hun opvattingen over moraliteit zijn niet met de onze te verzoenen. En een ommezwaai in deze opvattingen is niet direct voor morgen te verwachten.

Als de moslims in geheel Belgie nu nog in totaal met pakweg niet meer dan 10.000 personen zouden zijn en een demografisch stabiele groep zouden vormen, zoals de Joden dat met in totaal ongeveer 40.000 mensen in geheel Belgie nu al vele decennia zijn, dan zou je daar nog eventueel de ogen voor kunnen sluiten.

Probleem is echter dat de moslims tegenwoordig al met 10 keer zoveel zijn als de gehele Joodse gemeenschap van Belgie en elk jaar nog exponentieel in aantal blijven toenemen. Dan is er ineens wel een levensgroot probleem. Je kunt dan al niet meer van een minderheid spreken. En in bepaalde delen van het land zal deze denkwijze dominant en vanzelfsprekend gaan gevonden worden, en eventuele critici die niet in de pas met die plaatselijk dominante denktrant lopen zullen geintimideerd, of gewoon omgelegd worden zoals Theo Van Gogh.
Is dat echt het probleem?...Ik weet het niet. Enkele tientallen jaren terug liep ik nog heel vrolijk door Antwerpen en iedereen was vrolijk met mij. Hoewel we toen nog even moslim waren. Vandaag kan je als Arabier geen straat door of je krijgt minstens 10 kwaaie blikken toegeworpen van de gemiddelde Belg. Dus misschien zoek je oorzaak wel op de verkeerde plaats.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 21:53   #89
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ja maar , Een vrijemening moet ook een vrijemening blijven een geen scheldpartij die tot aanleiding heeft voor provocatie een beledigen dat is toch onzedelijk ! Ik heb respect met wat gisteren filip de winter zei op terzake een dat was binnen het kader van de vrijemening ! maar als je verder gaat zoals van gogh dan is dat wel de media manipuleren om een bepaalde groep te viseren een dat zorgt inderdaad voor commotie niet alleen bij de allochtonen maar ook bij zijn mede naasten !
Ik vindt toch dat een vrijemening op zich een belangrijke aspect in onze samenleving maar laat ons niet verder gaan dan dat !!
Over hoever WIJ willen gaan in de vrije meningsuiting daar hebben jullie niets over te zeggen. WIJ bepalen hier voor wat WIJ respect hebben en HOE wij over iets onze mening willen uiten. Als jullie gekrenkt voelen door onze manier van doen, dan betekent dat doodeenvoudig dat jullie hier niet op jullie plaats zijn. De enige conclusie is dan dat jullie respect hebben voor ONS en jullie valiezen pakken en vertrekken naar landen waar jullie je niet gekrenkt voelen.

Als WIJ vinden dat Mohammed een vuile kinderneuker was en dat zo willen zeggen met gegronde reden dan hebben jullie je daar NIET mee te moeien. Vinden WIJ om serieuze reden dat de Koran een verzameling vuiligheid is en dat dat gerust op TV en in de media aan IEDEREEN mag getoond worden, dan hebben jullie je daar NIET mee te moeien. Staat dit jullie niet aan? Ga dan elders maar zeur niet over ons en over hoe wij ons volgens JULLIE zouden moeten gedragen.

Laatst gewijzigd door Wreker : 9 november 2004 om 21:54.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 21:58   #90
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
En dan nog, beste heer, als er 10x méér joden zouden zijn dan nu, zou dat dan voor problemen zorgen in de Belgische samenleving??! Ik meen van niet - meestal weet men niet eens of iemand joods is, en bovendien hebben joden in alle westerse zowel als in Noord Afrikaanse landen bijgedragen tot het welvaren van de vooruitgang, de economie, de beschaving en de democratie in die landen. Je vergelijking gaat niet op, kijk maar naar de historische evolutie: in een land waar geen joden meer wonen, gaat het niét goed.

Verder ben ik het ook spuugzat aan het worden dat gezemel over respect voor de islam. Laten ze zichzélf maar eens respecteren. Of denken ze dat ze, door een KUNSTENAAR dood te schieten, politici te bedreigen, vliegtuigen in kantoorgebouwen te laten boren, enz... respect af te dwingen?!

Voor een individu heb ik respect - en soms ontmoet ik een mens die toevallig Arabier is waar ik respect voor heb. Dat die dan toevallig aan islam doet is zijn of haar zaak, maar die koran hoeft men mij niet te verkopen. Die staat vol met bloederige haattaal, racisme, vrouwenhaat en antisemitisme en kan mij in een respectvol hol gestopt worden.
Ik denk echt dat jij niet goed weet waar je het over hebt. Als je klaar bent met de volledige lezing van de Krn met de juiste situering van de verzen in de juiste geschiedkundige context, dan mag je je nog eens aanbieden. Maar om na drie verslezingen te denken dat je de hele Krn van binnen en van buiten kent (zo sterk was je veroordeling toch) gaat me net iets te ver...En ook, je zal altijd vinden wat je wil vinden, maar zie je ook wat je niet wil vinden, stel jezelf de vraag.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 22:09   #91
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Is dat echt het probleem?...Ik weet het niet. Enkele tientallen jaren terug liep ik nog heel vrolijk door Antwerpen en iedereen was vrolijk met mij. Hoewel we toen nog even moslim waren. Vandaag kan je als Arabier geen straat door of je krijgt minstens 10 kwaaie blikken toegeworpen van de gemiddelde Belg. Dus misschien zoek je oorzaak wel op de verkeerde plaats.
Die kwaaie blikken komen door dat we nu meer over jullie weten dan vroeger. Wat vroeger slechts een vage veronderstelling was, werd door nadere kennismaking en studie enkel veranderd in een feitelijke vaststelling.

Dat jullie nu met zovelen zijn en vandaag "nog even moslim zijn als vroeger" maakt het allemaal nog veel erger. Het betekent dat er over niet al te lange tijd uiterst draconische maatregelen gaan getroffen worden door onze beschaving zodat deze kan overleven. Wij zijn wel open en tolerant, maar niet oneindig gek.

Jullie worden vanuit jullie omgeving zodanig gehersenspoeld dat jullie denken onoverwinnelijk te zijn en dat het perverse westen als een rijpe vrucht vanzelf in jullie schoot zal vallen. Maar bij ons is een Europese Fatah beweging aan het groeien. En die zal even meedogenloos tegen jullie gaan optreden als de Palestijnen tegen de Joden in Israel.

Tenzij uiteraard figuren als Filip Dewinter en Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders met vreedzame en democratische middelen de kans krijgen om effectieve oplossingen uit te werken.

Maar ik zou daar maar niet al te veel op rekenen. 9/11 en 3/11 en 2/11 zijn jullie Pearl Harbour. Jullie hebben een reus wakker gemaakt.

Laatst gewijzigd door Wreker : 9 november 2004 om 22:10.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 22:23   #92
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Die kwaaie blikken komen door dat we nu meer over jullie weten dan vroeger. Wat vroeger slechts een vage veronderstelling was, werd door nadere kennismaking en studie enkel veranderd in een feitelijke vaststelling.

Dat jullie nu met zovelen zijn en vandaag "nog even moslim zijn als vroeger" maakt het allemaal nog veel erger. Het betekent dat er over niet al te lange tijd uiterst draconische maatregelen gaan getroffen worden door onze beschaving zodat deze kan overleven. Wij zijn wel open en tolerant, maar niet oneindig gek.

Jullie worden vanuit jullie omgeving zodanig gehersenspoeld dat jullie denken onoverwinnelijk te zijn en dat het perverse westen als een rijpe vrucht vanzelf in jullie schoot zal vallen. Maar bij ons is een Europese Fatah beweging aan het groeien. En die zal even meedogenloos tegen jullie gaan optreden als de Palestijnen tegen de Joden in Israel.

Tenzij uiteraard figuren als Filip Dewinter en Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders met vreedzame en democratische middelen de kans krijgen om effectieve oplossingen uit te werken.

Maar ik zou daar maar niet al te veel op rekenen. 9/11 en 3/11 en 2/11 zijn jullie Pearl Harbour. Jullie hebben een reus wakker gemaakt.
Zoals ik al zei: je vindt wat je wil vinden, maar zie je ook wat je niet wil vinden.

En...volgens mij begin je echt paranoia te worden. Als ik zou vinden dat Westerlingen perverten zijn, mag je mij eens uitleggen hoe het komt dat 90% van mijn vriendenkring Westerlingen zijn?
En als je ooit al van "footing" gehoord hebt, dan zal je wel weten hoe significant het gebruik van "jullie" en "wij" in je discours is.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]

Laatst gewijzigd door Ibeke : 9 november 2004 om 22:26.
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 22:27   #93
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
En dan nog, beste heer, als er 10x méér joden zouden zijn dan nu, zou dat dan voor problemen zorgen in de Belgische samenleving??! Ik meen van niet - meestal weet men niet eens of iemand joods is, en bovendien hebben joden in alle westerse zowel als in Noord Afrikaanse landen bijgedragen tot het welvaren van de vooruitgang, de economie, de beschaving en de democratie in die landen. Je vergelijking gaat niet op, kijk maar naar de historische evolutie: in een land waar geen joden meer wonen, gaat het niét goed.
10 keer zoveel Joden als er nu zijn in Belgie zou inderdaad tot heel grote problemen leiden. Laat ons daar alsjeblief niet hypocriet en lichtzinnig gaan over doen. Ze zouden dan getto's van grote afmetingen gaan vormen en zouden allerlei machtsposities gaan innemen. Er zou afgunst komen en bij het minste als er iets zou verkeerd lopen op economisch vlak zouden ze de ideale zondebok zijn. Een keer geleerd is genoeg hoop ik?

Gelukkig voor iedereen is dit echter een geheel hypothetische gedachte. Laat ons deze hond dus maar rustig laten verder slapen, en over de echte problemen discussieren.


BTW: ik heb een zwak voor Joodse vrouwen.

Laatst gewijzigd door Wreker : 9 november 2004 om 22:29.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 22:28   #94
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Over hoever WIJ willen gaan in de vrije meningsuiting daar hebben jullie niets over te zeggen. WIJ bepalen hier voor wat WIJ respect hebben en HOE wij over iets onze mening willen uiten. Als jullie gekrenkt voelen door onze manier van doen, dan betekent dat doodeenvoudig dat jullie hier niet op jullie plaats zijn. De enige conclusie is dan dat jullie respect hebben voor ONS en jullie valiezen pakken en vertrekken naar landen waar jullie je niet gekrenkt voelen.

Als WIJ vinden dat Mohammed een vuile kinderneuker was en dat zo willen zeggen met gegronde reden dan hebben jullie je daar NIET mee te moeien. Vinden WIJ om serieuze reden dat de Koran een verzameling vuiligheid is en dat dat gerust op TV en in de media aan IEDEREEN mag getoond worden, dan hebben jullie je daar NIET mee te moeien. Staat dit jullie niet aan? Ga dan elders maar zeur niet over ons en over hoe wij ons volgens JULLIE zouden moeten gedragen.
Daar dacht het Hof van Cassatie vandaag blijkbaar anders over.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]

Laatst gewijzigd door Ibeke : 9 november 2004 om 22:28.
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 22:38   #95
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Daar dacht het Hof van Cassatie vandaag blijkbaar anders over.
Met WIJ bedoel ik dan niet eng bekeken het Vlaams Blok, de partij, maar het geheel van de autochtone bevolking van Vlaanderen, Belgie, Europa. Degenen die de normen en waarden van Europa hebben tot stand gebracht.

Daar mag jij zo denigrerend over doen als je wil. Maar voor ons zijn dat waarden die voor ons waarschijnlijk nog heiliger zijn dan de Koran voor jullie.

Met de moord op Theo Van Gogh door een gematigde moslim die daarin veel bijval en begrip kreeg van zijn gemeenschap, hebben jullie voor Europeanen de meest godslasterlijke daad gesteld die je je maar kan inbeelden.

Heel sterk en stout. Maar voor deze blasfemie van het ergste soort tegenover de Europese cultuur zullen jullie een erg hoge prijs gaan betalen. Het is voor vele Europeanen nog maar amper aan het doordringen, maar de boodschap van wat er deze dagen gebeurd is, is in ieder geval via hun onderbewustzijn binnengedrongen.

De meeste moslims zullen niet beseffen hoezeer ze met de moord op Theo Van Gogh de essentie van de Europese beschaving hebben geraakt. Nogmaals, jullie hebben een reus wakker gemaakt.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 22:56   #96
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Citaat:
Met WIJ bedoel ik dan niet eng bekeken het Vlaams Blok, de partij, maar het geheel van de autochtone bevolking van Vlaanderen, Belgie, Europa. Degenen die de normen en waarden van Europa hebben tot stand gebracht.
Nochtans is de door het Hof aangehaalde wet wel van toepassing op iedereen in Europa.

Citaat:
Daar mag jij zo denigrerend over doen als je wil. Maar voor ons zijn dat waarden die voor ons waarschijnlijk nog heiliger zijn dan de Koran voor jullie.
Dus toewijding bestaat aan beide kanten. Hoezo dan absurd?

Citaat:
Met de moord op Theo Van Gogh door een gematigde moslim die daarin veel bijval en begrip kreeg van zijn gemeenschap, hebben jullie voor Europeanen de meest godslasterlijke daad gesteld die je je maar kan inbeelden.

Heel sterk en stout. Maar voor deze blasfemie van het ergste soort tegenover de Europese cultuur zullen jullie een erg hoge prijs gaan betalen. Het is voor vele Europeanen nog maar amper aan het doordringen, maar de boodschap van wat er deze dagen gebeurd is, is in ieder geval via hun onderbewustzijn binnengedrongen.
En wat denk je hiermee te bereiken?

Citaat:
De meeste moslims zullen niet beseffen hoezeer ze met de moord op Theo Van Gogh de essentie van de Europese beschaving hebben geraakt. Nogmaals, jullie hebben een reus wakker gemaakt.
Jucker zou een goede introductie zijn voor "footing", maar je mag anders ook wat Gofman. Heel boeiend als je weet wat je eigenlijk met taal tot stand brengt...zonder dat je het weet (misschien).
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 23:08   #97
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Ik meen van niet - meestal weet men niet eens of iemand joods is,...
Al ooit eens een kijkje genomen in de Antwerpse diamantwijk?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Volgens mij horen zulke mensen niet in onze samenleving thuis. Hun opvattingen over moraliteit zijn niet met de onze te verzoenen. En een ommezwaai in deze opvattingen is niet direct voor morgen te verwachten.
Dus u bent de mening toegedaan dat mensen met dissidente opvattingen niet thuis horen in 'onze' samenleving?! Het is al niet erg genoeg dat het recht op vrije meningsuiting heden ten dage niet meer onvoorwaardelijk is, nu wil men blijkbaar ook de vrijheid van denken op de een of andere wijze al aan banden gaan leggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Over hoever WIJ willen gaan in de vrije meningsuiting daar hebben jullie niets over te zeggen.
Wie zijn dat: wij en jullie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
De enige conclusie is dan dat jullie respect hebben voor ONS en jullie valiezen pakken en vertrekken naar landen waar jullie je niet gekrenkt voelen
En wat indien u en ik van mening verschillen, andere visies en opvattingen koesteren; wie dient er dan zijn valiezen te pakken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Met WIJ bedoel ik dan niet eng bekeken het Vlaams Blok, de partij, maar het geheel van de autochtone bevolking van Vlaanderen, Belgie, Europa.
Want die autochtone bevolking (van Vlaanderen, België, Europa) verschilt onderling niet van mening? Er bestaat zoiets als de Vlaamse (Belgische, Europese) idee? Zijn de waarden die u koestert ook per definitie die van mij?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Daar mag jij zo denigrerend over doen als je wil. Maar voor ons zijn dat waarden die voor ons waarschijnlijk nog heiliger zijn dan de Koran voor jullie.
En welke waarden zijn er zoal heilig voor 'ons'?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 23:59   #98
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Is dat echt het probleem?...Ik weet het niet. Enkele tientallen jaren terug liep ik nog heel vrolijk door Antwerpen en iedereen was vrolijk met mij. Hoewel we toen nog even moslim waren. Vandaag kan je als Arabier geen straat door of je krijgt minstens 10 kwaaie blikken toegeworpen van de gemiddelde Belg.
Het doet me plezier dit te lezen. De autochtoon wordt wakker ... en steeds mondiger.
Je bent nog altijd even moslim als 10 jaar geleden. Dat is het 'm juist. Je bevestigt enkel die verbetenheid waarmee moslims zich aan hun achterlijke cultuur en religie vast klampen.
Tien jaar mogelijkheid om het Westerse gedachtegoed te verkennen, om ongestoord (en zonder levensgevaar) kennis te maken met het beginsel van kritiek, invraagstelling, evolutie. En toch hang je vast aan die flauwekul die een oversexte kinderneuker van een paar eeuw geleden uit zijn djeballah schudde en slik je al die achterlijke religieuse rotzooi als koek.
Schaam je je niet?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 00:03   #99
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Wie zijn dat: wij en jullie?
Zoals die politica in Nederland reeds zei de tijd om te nuanceren is voorbij.

Daarom ga ik me ook niet eindeloos uitputten in sofistische logische spelletjes. Ik neem aan dat de meesten zullen aanvoelen wat met onderstaande bedoeld wordt (uiteraard zo kernachtig mogelijk geformuleerd)

"Wij" = de autochtone Europeanen met een Europese ingesteldheid

"Zij" = degenen van buiten Europa afkomstig of geboren in een cultuur die zich pas in Europa heeft gevestigd en die de Europese beschaving van binnenuit willen vernietigen


Als we Europa van de 20e / 21e eeuw vergelijken met Amerika van een paar eeuwen geleden:

"Wij" is goed te vergelijken met de autochtone Indianen van Amerika.
"Zij" is goed te vergelijken met de Europeanen die destijds Amerika van de Indianen gestolen hebben en de Indiaanse cultuur vernietigd en uitgemoord hebben.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 00:31   #100
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Eerst en vooral ga je in mijn ogen nooit af wanneer je een rechtzetting plaatst. Maar ik vraag mij wel af (en jij hopelijk ook) waarom jij je gedachten moet laten dicteren door wat al dan niet in een of ander boek staat. Wat maakt het uit of iets al dan niet verzoenbaar is met een religieuze tekst? Waarom is het hebben van "duidelijke kennis" over wat in de Koran staat een voorwaarde om voor jezelf uit te maken of de doodstraf moet kunnen?

Denk toch voor jezelf! Kan jij het over je hart krijgen iemand te mollen omwille van hij denkt? Nee? Goed. Who gives a flying fuck wat er in de Koran staat.
Who gives a fuck wat in de Koran staat? De moslims, want die volgen dat debiel kinderboek op, tot de letter en tot de dood als het moet.

Droom jij maar verder en steek je kop terug in het zand. Ondertussen worden er mensen gedood en broeit een nooit geziene Jihad.
__________________
-------------------------------------------------------
Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel.
-------------------------------------------------------
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be