Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen regionalisme?
Voor 13 76,47%
Tegen 4 23,53%
Weet niet 0 0%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 20 juni 2005, 10:38   #21
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard Europa zonder Europees Parlement

De nationalistische linksen willen als ik het goed begrijp een Europa zoals het nu is ttz. een grote vrije binnenmarkt, gemeenschappelijke misdaadbestrijding
en nog wat maar : in geen geval een Europees Parlement want dat zou de democratie en de souvereiniteit van de Naties aantasten. Dat is een prachtig geschenk voor het kapitalistisch globalisme veel klein(ere) landjes waar men via de gebruikelijke chantage aan sociale afbraak kan doen.

Je kan de "Vacature" gratis bij de krantenwinkels ophalen tegenwoordig : moet je deze week eens lezen wat de grote vlaamse bedrijfsleiders over China te vertellen hebben.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 20 juni 2005, 10:39   #22
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Absoluut tegen. Het is gebakken lucht. Zij die de term 'regionalisme' hanteren zijn doorgaans dezelfden die kritiekloos meelopen in het europa project als het er op aankomt. Regionalisme is voor softies, geef mij maar echte soevereiniteit.
Kijk, ik wou mij onthouden want anders werd mij weer nvabashing verweten maar ik ga hier volledig akkoord met pelgrim (jaja!) "regionalisme" is eigenlijk een softterm die voor zichzelf beschaamde nationalisten hanteren.
jan hyoens is offline  
Oud 20 juni 2005, 12:35   #23
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Waarom moet Vlaanderen dan over een leger beschikken?

JA, ik weet het nu gaat ge zeveren over Europa, maar er �*s helemaal geen Europees leger. Dus, Belgisch leger houden, of Vlaams leger zoals vroeger?
da's toch niet zeveren?

Er is inderdaad geen Europees leger, maar dat is zeker geen reden om er niet voor te pleiten. Jullie willen toch ook een unitair België? en dat is er toch ook niet? dus dat is dan zever?
Ambiorix is offline  
Oud 20 juni 2005, 12:39   #24
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

ontopic: volksregio's zijn de meest natuurlijke, meest stabiele gemeenschappen die er zijn. Vrijheid ligt in de natuur van de mens, zowel op persoonlijk vlak (en hiermee bedoel ik géen asociaal individualisme! wel persvrijheid, geloofsvrijheid, etc) als op gemeenschapsvlak (cfr volksnationalisme). Geluk, welvaart, en solidariteit zijn de krijtlijnen voor een geslaagde volksgemeenschap.
Ambiorix is offline  
Oud 20 juni 2005, 12:45   #25
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ontopic: volksregio's zijn de meest natuurlijke, meest stabiele gemeenschappen die er zijn. Vrijheid ligt in de natuur van de mens, zowel op persoonlijk vlak (en hiermee bedoel ik géen asociaal individualisme! wel persvrijheid, geloofsvrijheid, etc) als op gemeenschapsvlak (cfr volksnationalisme). Geluk, welvaart, en solidariteit zijn de krijtlijnen voor een geslaagde volksgemeenschap.
Beter dan dit zou ik het zelf niet hebben kunnen verwoorden
Jong N-VA'er is offline  
Oud 20 juni 2005, 14:07   #26
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Absoluut tegen. Het is gebakken lucht. Zij die de term 'regionalisme' hanteren zijn doorgaans dezelfden die kritiekloos meelopen in het europa project als het er op aankomt. Regionalisme is voor softies, geef mij maar echte soevereiniteit.
Ik ga compleet akkoord met Pelgrim. Centraliserende staatsmachten, maar dan wel eentje waar er geen communautaire twisten zijn zoals in België, zijn de beste garantie om een eigen economisch beleid te kunnen uitstippelen. Europa is niets meer dan een vrijhandelszone, regionalisering gaat juist dat proces versnellen (good government is no government volgens onze neoliberale haviken). Hoe sneller de EU begraven is, hoe beter: regionalistische tendensen steunen juist supranationale economische organisaties.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Praetorian on 20-06-2005 at 15:10
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Absoluut tegen. Het is gebakken lucht. Zij die de term 'regionalisme' hanteren zijn doorgaans dezelfden die kritiekloos meelopen in het europa project als het er op aankomt. Regionalisme is voor softies, geef mij maar echte soevereiniteit.
Ik ga compleet akkoord met Pelgrim. Centraliserende staatsmachten, maar dan wel eentje waar er geen communautaire twisten zijn zoals in België, zijn de beste garantie om een eigen economisch beleid te kunnen uitstippelen. Europa is niets meer dan een vrijhandelszone, regionalisering gaat juist dat proces versnellen (good government is no government volgens onze neoliberale haviken). Hoe sneller de EU begraven is, hoe beter: regionalistische tendensen steunen juist supranationale economische organisaties.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Absoluut tegen. Het is gebakken lucht. Zij die de term 'regionalisme' hanteren zijn doorgaans dezelfden die kritiekloos meelopen in het europa project als het er op aankomt. Regionalisme is voor softies, geef mij maar echte soevereiniteit.
Ik ga compleet akkoord met Pelgrim. Centraliserende staatsmachten, maar dan wel eentje waar er geen communautaire twisten zijn zoals in België, zijn de beste garantie om een eigen economisch beleid te kunnen uitstippelen. Europa is niets meer dan een vrijhandelszone, regionalisering gaat juist dat proces versnellen (good government is no government volgens onze neoliberale haviken). Hoe sneller de EU begraven is, hoe beter .[/size]
[/edit]
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 20 juni 2005 om 14:10.
Praetorian is offline  
Oud 20 juni 2005, 14:20   #27
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Elke gemeente onafhankelijk? Wat moet er eigenlijk "soeverein" worden?
Hans1 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be