Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2004, 22:57   #41
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Sommige (ALLE) liberale kapitalisten zouden belastingen moeten betalen tot ze er het "vliegend schijt" van krijgen.
Voor eens ben ik het blijkbaar eens met guderian... Nooit gedacht ooit één punt gemeenschappelijk te hebben!

Waar blijft uw bourgeois-solidarisme ineens...
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 23:57   #42
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Citaat:
Sommige (ALLE) liberale kapitalisten zouden belastingen moeten betalen tot ze er het "vliegend schijt" van krijgen.
Voor eens ben ik het blijkbaar eens met guderian... Nooit gedacht ooit één punt gemeenschappelijk te hebben!

Waar blijft uw bourgeois-solidarisme ineens...
In jouw grenzeloze domheid DENK je dat we een gemeenschappelijk punt hebben. Het solidarisme is de echte Derde Weg, en sinds de ineenstorting van de marxistische regimes zelfs het enige mogelijke antwoord op de uitwassen van het liberaal-kapitalisme.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 23:59   #43
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Haider en zijn FPÖ die (zo bleek bij de jongste verkiezingen) zes percent van de bevolking achter zich hebben, zijn natuurlijk dé referentie.
En ja: Haider verliest door het "liberale ongedierte" in zijn partij, dat verhaaltje kennen we al.
Juist, omwille van die liberalen. Kijk maar eens naar de resultaten van de nationalisten binnen de FPÖ. Haider heeft de fout gemaakt de liberalen veel bestuursfuncties in de FPÖ te geven toen z'n partij begon te groeien, een zware misrekening. Afijn, het verlies is terecht.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 12:51   #44
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Haider en zijn FPÖ die (zo bleek bij de jongste verkiezingen) zes percent van de bevolking achter zich hebben, zijn natuurlijk dé referentie.
En ja: Haider verliest door het "liberale ongedierte" in zijn partij, dat verhaaltje kennen we al.
Juist, omwille van die liberalen. Kijk maar eens naar de resultaten van de nationalisten binnen de FPÖ. Haider heeft de fout gemaakt de liberalen veel bestuursfuncties in de FPÖ te geven toen z'n partij begon te groeien, een zware misrekening. Afijn, het verlies is terecht.
Ik zei toch dat ik dat verhaaltje al kende.
In ieder geval heeft zelfs die "Groot-Duitse vleugel" binnen de FPÖ niet genoeg stemmen om ook maar een klein beetje representatief te zijn voor de bevolking.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:25   #45
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes

In ieder geval heeft zelfs die "Groot-Duitse vleugel" binnen de FPÖ niet genoeg stemmen om ook maar een klein beetje representatief te zijn voor de bevolking.
Ik raad u ten stelligste aan eens naar het Oostenrijkse platteland te trekken en met de plaatselijke bevolking te spreken. Als ik een regio mag aanraden (hoewel deze gevoels overal nog sterk leven) zou ik u de Salzkammergut aanraden.

Het electorale probleem voor de Duits-nationalistische vleugel is evenwel de sterke verbondenheid van de plattelandsbevolking met de christelijke zuil, de macht aldaar van de christelijke zuil is daar nog bijzonder groot. De Raiffeisenkasse bijvoorbeeld is in veel Oostenrijkse dorpen de enige bankinstelling waar alle dorpsbewoners hun spaarcentjes aan toevertrouwen. Die zeer sterke verzuiling in Oostenrijk heeft z'n weerslag op de partijbinding en de verkiezingen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 14:32   #46
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes

In ieder geval heeft zelfs die "Groot-Duitse vleugel" binnen de FPÖ niet genoeg stemmen om ook maar een klein beetje representatief te zijn voor de bevolking.
Ik raad u ten stelligste aan eens naar het Oostenrijkse platteland te trekken en met de plaatselijke bevolking te spreken. Als ik een regio mag aanraden (hoewel deze gevoels overal nog sterk leven) zou ik u de Salzkammergut aanraden.

Het electorale probleem voor de Duits-nationalistische vleugel is evenwel de sterke verbondenheid van de plattelandsbevolking met de christelijke zuil, de macht aldaar van de christelijke zuil is daar nog bijzonder groot. De Raiffeisenkasse bijvoorbeeld is in veel Oostenrijkse dorpen de enige bankinstelling waar alle dorpsbewoners hun spaarcentjes aan toevertrouwen. Die zeer sterke verzuiling in Oostenrijk heeft z'n weerslag op de partijbinding en de verkiezingen.
Zijn die christenen dan tegen de FPÖ? Of wat bedoelt u?
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be