Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2013, 07:28   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard Jozef De Witte (CGKR): "We vinden onszelf zo superieur"

Citaat:
Bijna de helft van de Vlamingen wil geen personen van vreemde afkomst in hun eigen buurt. Dat is een van de bevindingen uit de Vlaamse Migratie en -Integratiemonitor, zo schrijft De Morgen vandaag.
De studiedienst van de Vlaamse regering vroeg Vlamingen tussen 18 en 85 jaar naar de samenstelling van hun ideale buurt. Vijfenveertig procent antwoordde in een buurt te willen wonen met alleen personen van Belgische herkomst. Nog eens 38 procent verkiest een buurt met "meer personen van Belgische dan vreemde herkomst".

Ook vindt 47 procent van de bevraagden dat migranten "hier komen profiteren van onze sociale zekerheid". Wat moslims betreft, zegt 40 procent dat ze "een bedreiging zijn voor onze cultuur en gebruiken". De helft van de Vlamingen ervaart de aanwezigheid van verschillende culturen wel als een verrijking van onze samenleving.

Meer dan de helft van de Vlamingen (51%) heeft nooit contact met personen van vreemde herkomst in zijn of haar buurt. Minder dan drie op de tien Vlamingen geven aan minstens één keer per maand een praatje te maken met personen van vreemde herkomst.

"Onbekend is onbemind"
"Onbekend is onbemind", zegt Jozef De Witte, directeur van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Hij legt de verantwoordelijkheid bij het gefaalde migratie- en integratiebeleid. "In plaats van de migratie te aanvaarden en in goede banen te leiden, zitten de Vlamingen nog in de ontkenningsfase. We vinden onszelf zo superieur. Tegelijk waren we nooit zo bang om ten onder te gaan."

De studie wordt vandaag voorgesteld tijdens een conferentie van het Steunpunt Inburgering en Integratie in het Vlaams Parlement.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...igranten.dhtml
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 07:33   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het lijkt er op dat Jozef ook zo eentje is die geen direct contact heeft met de doorsnee allochtoon in Vlaanderen, net zoals vele politici en ambtenaren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 08:44   #3
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Die idioot youssef zou beter de islam eens leren kennen
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 09:06   #4
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Ik denk dat vooral Jozef zich superieur voelt. Vooral omdat hij zijn ethische standpunten blijft geloven, tegenover de harde realiteit vandaag. Wij zijn niet multicultureel, wij zijn allemaal monocultureel. Vraag het maar eens aan Sofie Peeters van Femme de la Rue, hoe zeer zij de mogratie heeft kunnen 'ontkennen'
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 09:20   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Jozef De Witte (CGKR): "We vinden onszelf zo superieur"

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...igranten.dhtml
Denk dat Jozef De Witte eens een paar lessen natuurweteschappen moet gaan volgen.

Het is heel natuurlijk zich superieur te voelen tegen over derde op eigen terrein.
In de dierenwereld worden indringers van territoria met de dood bestraft als die zich niet uit de voeten maken.

Nergens in de dierenwereld stellen de plaatselijke dieren hun terrein open voor derde. In de dierenwereld gaat het zelfs zo ver, dat zelfs ongeboren jongen van indringers worden gedood en de vrouwtjes worden onderworpen aan de wil van de plaatselijke heersende mannelijke groepsleider.

Het is tegennatuurlijk om vreemden op jou terrein te laten komen genieten van jou voordelen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 10:34   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het gaat hem ook niet over zelfgewaande superioriteit.

Als de helft van de wereld hier wil komen wonen, kunnen we moeilijk in alle valse bescheidenheid gaan proclameren dat het in de brousse beter wonen is. (Trouwens, �*ls we al zoiets zouden opperen kunnen we evenzeer voor het vierschaar van Yussuf terechtkomen).

Het gaat dus niet zozeer over wat wij van onszelf denken.

Het gaat erom of wij onze situatie willen laten verloederen (lees: verrijken). Ik ben tevreden in mijn wijk, ik heb één migrantengezin, geen moslims.
In de dertig jaar dat de woningen er staan is er één woning waar in al die tijd geen raam werd gekuist laat staan de kozijnen herschilderd. Iedereen content dat net de woning van die migrant ergens achterin staat, niet zichtbaar bij het binnenkomen in de (doodlopende) wijk.

Zet zo tien huizen midden in de wijk, en MIJN woning halveert in prijs. En neen dat vind ik niet leuk. Het is evenmin leuk als er "tokkies" of de "familie flodder" in de wijk komt wonen. Maar raar genoeg mogen we d�*�*r wel commentaar op geven? Andersom is het racisme.

Ik moet dus eerst een onderzoek doen naar de huidskleur van de betrokken personen, de afkomst goed checken en mogelijkerwijze hun religie kennen, alvorens ik commentaar mag geven op hun niet aangepaste levensstijl in mijn straat? lees: katholieke witte tokkies uit een Antwerpse achterbuurt mogen wèl kritiek krijgen, moslim tokkies uit een of ander moslimland met getaande huidskleur moet je de hemel inprijzen voor hun onaangepast gedrag of je bent racist.

Anders voel ik mij "superieur" zegt mijnheer De Witte? Me dunkt is mijnheer De Witte een pure racist!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 november 2013 om 10:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 04:50   #7
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

http://filesforum.politics.be/showpo...78&postcount=4
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be