Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 februari 2018, 10:26   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Geen probleem hoor.....

Maar liever niet te veel gemoei van staatsambtenaren en politici.Het loopt,vrijwel iedere keer dat die zich ergens mee bemoeien,toch weer in de soep....



Bemerkt dat "next day" nu al zijn eigen beperkingen heeft......de prijs is gewoon wat hoger...Uiteindelijk moet een dienst ook betaald worden .
Ik denk dat "next day" een handig psychologisch truukje is.
Het haalt twijfelende consumenten over. Toegeven aan de momentele verleiding.
Hetzelfde mechanisme als het plaatsen van sommige producten aan de kassa's van de warenhuizen.

Het drijft dus je omzet wat omhoog, waardoor de prijs een heeel klein beetje alweer kan minderen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 februari 2018 om 10:26.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 10:39   #42
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

We gaan het weekend nog gaan missen. Verworvenheden die afgebouwd worden. Wanneer kan je anders nog eens met familie of vrienden samen zitten? Straks 2 jobs voor de armen naar Amerikaans voorbeeld, zodat je kinderen naar een fatsoenlijke school kunnen. In plaats van ons sociaal model te exporteren importeren we een inferieur model waar de kloof tussen arm en rijk en de ontmachtiging van de armeren tot een quasi slavenmaatschappij leidt. En waar de middenklasse steeds meer in die groep armen terecht komt. Een systeem waar vele 'ontwikkelingslanden' graag vanaf willen gaan wij hier importeren. Want de elite wil het om hun macht te bestendigen. De armeren zijn verdeeld. Vakbonden zijn weinig internationaal georganiseerd en ouderwets van mentaliteit. Het individualisme floreert, gestimuleerd door de media. Het democratisch speelveld wordt elk jaar kleiner. Solidariteit wordt vervangen door egoïsme en hebzucht.... Ik hoop dat men ooit terug tot inzicht komt dat het anders en beter kan.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 februari 2018 om 10:41.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 11:02   #43
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Ik heb nooit begrepen waarom er een wet moet zijn die mensen zegt wanneer ze mogen werken en wanneer niet. Die goesting heeft om 7/7 en 24/24 zijn winkel open te hebben moet dat kunnen doen, wie goesting heeft om 16 uren per dag te werken moet dat ook kunnen . Zelf heb ik 32 jaar 72 uren/week gewerkt. Tenslotte is het ook publiek aanvaard dat er mensen zijn die geen klop willen uitvoeren en die ook leven maar dan wel jaloers zijn op degenen die iets meer hebben. Laat werken die wil werken, punt.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 11:55   #44
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Laat werken die wil werken, punt. Dat kan nu misschien nog en zelfstandige zeggen, maar als je verbonden bent aan bv UBER zal de geld nood tot werken aanzetten!

Ik ben er spijtig genoeg inderdaad van overtuigd dat al die “nieuwe toestand” ons arbeid systeem met veel sociaal en humaan mogelijkheden voor de meerderheid van de bevolking zal kapot maken.

Ik wil wel degelijk vooruitgang, daarom verwijs ik steeds naar Zwitserland waar het volk zelf kiest via referendums voor wat met hun leven gebeurd. Dit ook zijn weerklank vind in en over de bedrijven.

De internet verkoop toestanden werken hoofdzakelijk naar analogie met VS arbeid systeem. Niet toevallig zit in veel VS Films de nieuwjaar feest tijd in .... omdat er eenvoudig weg niets anders is dan werken! In de VS Daar sluit men en voor alle een deal en bij veel jobs mondeling......en men kan beginnen... wat geld voor zowel de werkgever als de werknemer.

Maar ik vind het te simplistisch dat daar om er verwijt gegeven word naar midden en recht. Want dat is pure perceptie van de linkse partijen en vakbonden.

In China werken de mensen bv in de fabriek bijna dag en nacht 7/7. Hebben juist met nieuwjaar even de tijd om familie of de kinderen op te zoeken in hun dorpen.

Wat er niet verteld word is dat ieder bedrijf in China voor en deel staatsbedrijf is en blijft.


Zelfs de westerse bedrijven moeten een Chinezen afgevaardigde in de directie zitten hebben die mede het belijd van het bedrijf bepalen….

Halloooo China is communistisch. En de mens werken daar Emmens lange dagen aan een mensonterend tempo.

Door het bedrijf te steunen, steunen ze in het sterker worden van China. Anders kunnen ze gewoon niet. Of ze/ de familie komen op en zwarte lijst te staan dat het leven volledig zal beheersen als geviseerde slaaf. Dat is dus Links ten gronde !!!

Bovendien Via” internet goed koop” zal men zaken kopen die geproduceerd zijn in China, India, Pakistan, … waar met hongerlonen en slaven praktijken tot kinderen toe produceren.

In de detail handel zal waar schijn lijk de duurdere producten, sterker matreaal verkocht worden die hier geproduceerd worden door mensen met en goed cao overeenkomst, goed loon, verlofregeling en verlof.

Die enkele € meer zijn er voor veel te veel aan en zo floreerde dan weer de mensen handel ook hier om de laagloon jobs in te vullen. De “vreemdelingen industrie”, links en de belangen groepen promoten de volks verhuis….. Wat dan weer de weg opende voor Afrikaanse toestanden in bedrijven. bv Turkse restaurants werken met Pakistaanse "slaven" net zoals nachtwinkels ...

Zal wel weer en zaag zijn zeker. Ik koop geen blikken zaag op internet. Maar betaal liever wat meer voor een zaag met en echt sterk stalen blad dat in Europa gemaakt word!

Dus het is niet een reactie van het is midden, rechts of links, ze doen er alle maal aan mee maar dan van de visie die hun het meest in het zonnetje zet, het hoord bij het streven naar de macht.

Terwijl de mens altijd de dupe is!

Het politieke humane theater is eigen aan alle partijen van links, midden tot recht. Vb Ik hoor géén enkele partij in dit land/EU reageren op de genocide op de koerden die nu bezig is door Erdogan. Geen enkele partij, vreemdelingen industrie advocaat of belangengroep protesteert!! stilte alom in pers en TV. Zelfs naar de sosialmedia word NU niet verwezen door Links!!!!

Net zoals de langdurige Zieken en invaliden hier ondanks dat links en de tjeven met hun vakbonden hier al 50 jaar in de regeringen zaten, die Zieken en invaliden moeten doen met de kruimeltjes die van tafel vallen.

Nu voor het EERST met deze regering de uitkering is op getrokken, verlofgeld van "50€" vorige zomer er 500€ werd = 1/2 maandloon er bij!!!

/Ondaks het politieke theater en hun preken de langdurige Zieken en invaliden Niets mogen hebben, Géén € centiem mogen bijverdienen…..gedoemd zijn om “in dankbaarheid” in armoede te leven als de familie hen niet kan onderhouden.

Alle kansen steeds weer gegeven worden aan "de omgekochten", en die zullen heus niet bij BOL.COM en co werken!!!
Dus ja ik wil verbetering >>> in beter en efficiëntere samenwerking tussen bedrijf en de mens Wat wel kan in Zwitserland.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 2 februari 2018 om 12:08.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 12:25   #45
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik heb nooit begrepen waarom er een wet moet zijn die mensen zegt wanneer ze mogen werken en wanneer niet. Die goesting heeft om 7/7 en 24/24 zijn winkel open te hebben moet dat kunnen doen, wie goesting heeft om 16 uren per dag te werken moet dat ook kunnen . Zelf heb ik 32 jaar 72 uren/week gewerkt. Tenslotte is het ook publiek aanvaard dat er mensen zijn die geen klop willen uitvoeren en die ook leven maar dan wel jaloers zijn op degenen die iets meer hebben. Laat werken die wil werken, punt.
Op het eerste zicht ven ik geneigd akkoord te gaan met deze vrijheidsverklaring. Ik werk ook zonder uren en dagen eigenlijk. Maar in vrijheid. De geschiedenis leert ons echter dat zonder bescherming van de zwakketen misbruiken voorkomen. Mensen hebben gestreden om rechten te bekomen die uitbuiting tegen gaan. Anders zaten we nog in vrijheid kinderen 7 dagen op 7, 14 uren per dag te laten werken in fabrieken. Die verworven rechten mogen evolueren, maar ik vrees dat we eerder aan afbraak bezig zijn. En dat is geen goede zaak.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 februari 2018 om 12:27.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 13:57   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Op het eerste zicht ven ik geneigd akkoord te gaan met deze vrijheidsverklaring. Ik werk ook zonder uren en dagen eigenlijk. Maar in vrijheid. De geschiedenis leert ons echter dat zonder bescherming van de zwakketen misbruiken voorkomen. Mensen hebben gestreden om rechten te bekomen die uitbuiting tegen gaan. Anders zaten we nog in vrijheid kinderen 7 dagen op 7, 14 uren per dag te laten werken in fabrieken. Die verworven rechten mogen evolueren, maar ik vrees dat we eerder aan afbraak bezig zijn. En dat is geen goede zaak.
Ik heb geen schrik voor de zwakkeren, dat hun voordelen zouden minderen.

Allez, we zitten niet meer in de tijd van de industriêle revolutie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be