Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2012, 16:53   #1001
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
U viseren, dat is een beetje teveel eer voor jezelf.
Ge hebt gelijk.
Vandaar dat het je zelfs nodig lijkt om te reageren op posts die niet aan jou gericht zijn.

Dutske...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 16:59   #1002
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wie is hete Pol ?
Juiste naam aub.
.
Ook de plezantste thuis of den domste?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 17:02   #1003
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ook de plezantste thuis of den domste?
Eerder "kindergarten" ontgroeit, als ge het mij vraagt.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 18:13   #1004
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ze mag blij zijn dat ze door de Belgische ambassade gered is.
En polleke mag blij zijn dat de feiten verjaard zijn
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:21   #1005
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Sta mij toe om toch een heel klein beetje te lachen met uw vermeend heldhaftige sensatiepers. Ze durft het kennelijk wel aan om met groot misbaar één of andere halfwassen tweederangsfiguur te pakken, maar voor de hand liggende zaken omtrent het iets zwaarder geschut heeft ze blijkbaar niet eens in de gaten.

Kom jongens en meisjes van de Belgische rioolpers, een beetje moed vertonen zal u weliswaar uw jobje kosten, maar zo zou u zich tenminste toch ooit al een ietsje journalist hebben mogen noemen.

Het kan u toch niet helemaal ontgaan dat uw aller geliefde Elio Di Rupo weer gevaarlijk bezig is, nietwaar. Zelfs de PS-tweederangers slaan zowat in paniek, en laten openlijk weten dat het niet op deze manier verder kan, bijvoorbeeld voor wat het soort reisjes �* la Chicago betreft van hun macho-voorman, en alles er omheen.

Allez, doe eens een beetje moeite, en zoek via Google wat informatie over het luxehotel waar Di Rupo “op zijn eentje” meende te moeten verblijven in Chicago. Dit zijn de adresgegevens, en zeg dus niet dat u er nooit van gehoord hebt :

Four Seasons Hotel Chicago
120 East Delaware Place,
Chicago, USA
Phone 1 (312) 280-8800

Op de website van het hotel zult u de prijsjes niet vinden voor de suites (een goede raad : kijk vooral naar de Presidential Suite), maar mits contact nemen met het hotel zelf kunt u die wel te weten komen. Troggel uw hoofdredacteur dan misschien een vliegtuigticketje af, en ga uit gezonde nieuwsgierigheid eens ter plaatse kijken om een paar foto’s te nemen ten behoeve van uw lezers : zij zullen merken dat het niet om het-eerste-het-beste Holiday Innetje gaat. En wijl u daar bent kunt u ook eens uitvissen hoe « op zijn eentje » soms moet gelezen worden, en wie of wat daarvoor de uiteindelijke hotelrekening betaalde, bijvoorbeeld.

Voor de jongens en meisjes van de buitenlandse inlichtingendiensten zijn dergelijke informatieopdrachtjes een fluitje van een cent, en zij hebben ongetwijfeld nu al voldoende materiaal voor een interessant dossiertje. Nou, dan moet een beetje journalist dat ook kunnen, vind ik.

Of wacht u liever op enkele te verwachten eigenaardige gevalletjes waarbij uw vlinderdasser zich geheel toevallig gedwongen voelt om in naam aller Belgen volgzaam politiek ja te knikken op eender welk voorstel dat buitenlandse politieke leiders goed uitkomt ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 24 mei 2012 om 00:23.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 08:39   #1006
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

@Gwylan

Het sexleven van een anaalkanaalvandaal als Elio Di Rupo interesseert het Belgisch publiek geen zier.

Niets houdt U tegen om zelf wat prostituees op hem af te sturen en die bereid zijn om achteraf in de media te komen verklaren dat ze Elio Di Rupo ongewenst bepoteld zijn.

Ga U gang, en bezorg ons een beetje entertainment.

U mag gerust de informatie die U heeft opgesnord doorgeven aan onze media. Gewoon een mailtje naar [email protected]. Ook onze andere "boekskes" kan U contacteren.

Veel success met Uw initatief !

Als U geen respons krijgt kan U natuurlijk Uw feiten aanhangig maken bij de buitenlandse media. Ze nemen hier ook wel berichtgeving over van Der Spiegel, Le Figaro, the FET of de Wall Street Journal als het onze eigen politici betreft.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 mei 2012 om 08:41.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 08:54   #1007
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Gwylan

Het sexleven van een anaalkanaalvandaal als Elio Di Rupo interesseert het Belgisch publiek geen zier.Niets houdt U tegen om zelf wat prostituees op hem af te sturen en die bereid zijn om achteraf in de media te komen verklaren dat ze Elio Di Rupo ongewenst bepoteld zijn.

Ga U gang, en bezorg ons een beetje entertainment.

U mag gerust de informatie die U heeft opgesnord doorgeven aan onze media. Gewoon een mailtje naar [email protected]. Ook onze andere "boekskes" kan U contacteren.

Veel success met Uw initatief !

Als U geen respons krijgt kan U natuurlijk Uw feiten aanhangig maken bij de buitenlandse media. Ze nemen hier ook wel berichtgeving over van Der Spiegel, Le Figaro, the FET of de Wall Street Journal als het onze eigen politici betreft.
Wel als dat op kosten is van het belgische publiek...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 10:56   #1008
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
...Het sexleven van een anaalkanaalvandaal als Elio Di Rupo interesseert het Belgisch publiek geen zier.....
Ik had het niet over het Belgisch publiek, maar over de jongens en meisjes van uw rioolpers, vaststellend dat die kennelijk heldhaftig geïnteresseerd waren of zijn in het (sex)leven van Van den Driessche en andere tweederangsfiguren, wijl zij opvallend voorbijgaan aan dat van het zwaarder geschut.

Of zou het de bedoeling van die jongens en meisjes zijn om het Belgisch publiek naar hun eigen politiek inzicht wat opgeklopte verontwaardiging in het strot te duwen, maar datzelfde publiek zo dom als mogelijk te houden als het om figuren gaat die politiek aan hun kant staan ?

Terzijde : ook uw verontwaardiging blijkt zeer selectief : het kan u kennelijk geen zier schelen dat wijl de Belgische bedrijven en bevolking dank zij Di Rupo en zijn trawanten de zwaarste fiscale druk aller tijden moeten torsen, diezelfde Di Rupo publiek geld over de balk gooit om met enkele vriendjes in pompeuze luxe te gaan baden...
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 11:22   #1009
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
En polleke mag blij zijn dat de feiten verjaard zijn
Welke "feiten"?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 12:28   #1010
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik had het niet over het Belgisch publiek, maar over de jongens en meisjes van uw rioolpers, vaststellend dat die kennelijk heldhaftig geïnteresseerd waren of zijn in het (sex)leven van Van den Driessche en andere tweederangsfiguren, wijl zij opvallend voorbijgaan aan dat van het zwaarder geschut.

Of zou het de bedoeling van die jongens en meisjes zijn om het Belgisch publiek naar hun eigen politiek inzicht wat opgeklopte verontwaardiging in het strot te duwen, maar datzelfde publiek zo dom als mogelijk te houden als het om figuren gaat die politiek aan hun kant staan ?

Terzijde : ook uw verontwaardiging blijkt zeer selectief : het kan u kennelijk geen zier schelen dat wijl de Belgische bedrijven en bevolking dank zij Di Rupo en zijn trawanten de zwaarste fiscale druk aller tijden moeten torsen, diezelfde Di Rupo publiek geld over de balk gooit om met enkele vriendjes in pompeuze luxe te gaan baden...
De affaires van hete Pol zijn bij het volledig Belgisch publiek bekend. Ze gaan dus verder dan het bereik van onze rioolpers. U kan natuurlijk argumenteren dat onze voltallige media niet het niveau van riooljournalistiek overstijgt. In dat geval moet U uzelf de vraag stellen wat U er denkt van op te steken.

Wees maar gerust dat iedere Belg weet dat Elio Di Rupo een ridder is van de bruine dreef. Daar zit geen nieuwswaarde in. Als hij belastinggeld of zijn politieke macht gebruikt om zijn driften te bevredigen heeft U een scoop. In dat geval zullen onze media hier ruim aandacht aan schenken.

Wat mij betreft ben ik niet gelukkig dat Elio Di Rupo zijn beleid te veel laat inspireren door de Hollande-lijn. Ik ben dus ook uiterst teleurgesteld dat Bart De Wever zijn post als premier niet overneemt. Wat niet is kan nog komen. Momenteel is er een wereldwijde monetaire crisis waar ons land niet van bespaard blijft. Het is juist op momenten van crisis dat er verandering van macht en beleid mogelijk wordt.

Nu als U het niet aandurft van foto's en bewijzen naar onze pers te sturen met de insinuaties die U uit aan het adres van onze huidige premier, smijt ze dan ten minste op dit forum. Gedeeld genot is versterkt genot. Blijf niet als enige genieten van Uw compromitterend bewijsmateriaal met pikante foto's.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 mei 2012 om 12:32.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 18:33   #1011
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De affaires van hete Pol zijn bij het volledig Belgisch publiek bekend. Ze gaan dus verder dan het bereik van onze rioolpers. U kan natuurlijk argumenteren dat onze voltallige media niet het niveau van riooljournalistiek overstijgt. In dat geval moet U uzelf de vraag stellen wat U er denkt van op te steken.

Wees maar gerust dat iedere Belg weet dat Elio Di Rupo een ridder is van de bruine dreef. Daar zit geen nieuwswaarde in. Als hij belastinggeld of zijn politieke macht gebruikt om zijn driften te bevredigen heeft U een scoop. In dat geval zullen onze media hier ruim aandacht aan schenken.

Wat mij betreft ben ik niet gelukkig dat Elio Di Rupo zijn beleid te veel laat inspireren door de Hollande-lijn. Ik ben dus ook uiterst teleurgesteld dat Bart De Wever zijn post als premier niet overneemt. Wat niet is kan nog komen. Momenteel is er een wereldwijde monetaire crisis waar ons land niet van bespaard blijft. Het is juist op momenten van crisis dat er verandering van macht en beleid mogelijk wordt.

Nu als U het niet aandurft van foto's en bewijzen naar onze pers te sturen met de insinuaties die U uit aan het adres van onze huidige premier, smijt ze dan ten minste op dit forum. Gedeeld genot is versterkt genot. Blijf niet als enige genieten van Uw compromitterend bewijsmateriaal met pikante foto's.
U houdt het niet enkel bij uw zéér selectieve verontwaardiging, maar u blijkt ook nog eens uiterst selectief mijn berichten te lezen, en er gemakshalve van uit te gaan dat de sprekende tekst ervan louter luidt zoals u het graag zou willen.

Ik had en heb het over de eigenaardige houding van uw sensatiepers, die kennelijk de moed (nou ja) heeft om het gedrag van tweederangsfiguren aan de grote klok te hangen, maar opvallend voorbijgaat aan makkelijk vast te stellen véél erger gedrag van het zwaarder geschut, waarbij het wellicht de bedoeling van die jongens en meisjes is om het Belgisch publiek naar hun eigen politiek inzicht wat opgeklopte verontwaardiging in het strot te duwen, maar datzelfde publiek zo dom als mogelijk te houden als het om figuren gaat die politiek aan hun kant staan.

Overigens is uw eindsuggestie even lachwekkend als veelzeggend. Dat uw volkomen gepolitiseerde Belgische pers uitmunt in onkunde is weliswaar juist, maar het is verbazingwekkend dat zelfs een blinde belgicist als u vindt dat het dan maar aan een buitenlandse forumdeelneemster is om de taak van uw media over te nemen. Is er daar in België zelf dan werkelijk niemand nog tot iets nuttigs in staat ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 19:14   #1012
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U houdt het niet enkel bij uw zéér selectieve verontwaardiging, maar u blijkt ook nog eens uiterst selectief mijn berichten te lezen, en er gemakshalve van uit te gaan dat de sprekende tekst ervan louter luidt zoals u het graag zou willen.

Ik had en heb het over de eigenaardige houding van uw sensatiepers, die kennelijk de moed (nou ja) heeft om het gedrag van tweederangsfiguren aan de grote klok te hangen, maar opvallend voorbijgaat aan makkelijk vast te stellen véél erger gedrag van het zwaarder geschut, waarbij het wellicht de bedoeling van die jongens en meisjes is om het Belgisch publiek naar hun eigen politiek inzicht wat opgeklopte verontwaardiging in het strot te duwen, maar datzelfde publiek zo dom als mogelijk te houden als het om figuren gaat die politiek aan hun kant staan.

Overigens is uw eindsuggestie even lachwekkend als veelzeggend. Dat uw volkomen gepolitiseerde Belgische pers uitmunt in onkunde is weliswaar juist, maar het is verbazingwekkend dat zelfs een blinde belgicist als u vindt dat het dan maar aan een buitenlandse forumdeelneemster is om de taak van uw media over te nemen. Is er daar in België zelf dan werkelijk niemand nog tot iets nuttigs in staat ?
Ik begin meer en meer te twijfelen aan dat beeld dat je zorgvuldig cultiveert. In frankrijk wonende dame die haar taalkennis vakkundig verbergt door af en toe wat gemaakt houterige en ietwat overtrokken officieel taalgebruik te hanteren, met een overdosis aan beleefdheidstermen. Tja. Het is mogelijk. Als je dan ziet dat in enkele maanden tijd de verdedigde stellingen stelselmatig evolueren tot het bijna pure n-va promotie begint te worden, stel ik mij vragen. Als je ziet dat dan daarna het oerklassieke scala aan terminologie boven komt en alles naadloos begint over te lopen in een nog klassieker scenario om alle andere partijen behalve n-va aan te vallen, dan denk ik : neen, dit is niet meer mogelijk.

Als we dan nu in de laatste van je schrijfsels een pure persoonlijke aanval mogen ontwaren op de premier, met niets dan wat suggestieve verzoeken aan "echte" onderzoeksjournalisten om jouw gesuggerreerde uitspattingen van di rupo te onderzoeken, dan denk ik dat het vlaams blok weer zijn scribulenten heeft uitgezonden. De homofobie loopt ervan af, van je betoog. Ik denk dat de ware aard van het beestje naar boven komt. Hallo, Johan Sanctorum, alias Annick Verbauwen ?

En trouwens, ben je in je laatste drie berichten niet vergeten om dat gemaakt-houterige taalgebruik te hanteren ?

Ben jij er zo eentje ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 19:16   #1013
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Nog iets te melden over hete Pol ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 19:22   #1014
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

@Gwylan

Ik begrijp U niet goed. Waarover zou ik volgens U verontwaardigd over wezen ?

Hete Pol heeft het genoegen gehad om zijn reputatie niet alleen in de sensatiepers te zien verschijnen maar in de gehele media. Tot de financiële pers toe. Dat U insinueert dat onze media "opgeklopte verontwaardiging" in de strot wil duwen is voor Uw rekening. Daarmee maakt U het beeld voor hete Pol nog driester aangezien hij zelf uit de media komt.

Voor de rest begrijp ik niets van Uw discours over "zwaarder geschut". Uw raison stoelt op de verwachting dat de media naar de pijpen danst van de politici die de powers-that-be uitmaken. Dat is niet zo in ons land. Wel in Frankrijk, waar de presidenten met respect worden behandeld door journalisten en men hen de presidentiële eer gunt om hun zin volledig te laten afmaken zonder hen te onder breken. Blijkbaar mogen ze zelfs kiezen dat het vuur hen niet te zwaar aan hun schenen wordt gelegd doordat ze zelf een knop krijgen om de temperatuur aan hun kant te regelen. Hier in België krijgen onze politici geen presidentiële eer.

Ik wacht trouwens nog altijd op Uw vaststellingen van veel erger gedrag. Ik hoor maar al te graag iets dat Elio Di Rupo ten laste kan worden gelegd. Ik ben daar helemaal niet de enige in.

Ik voel me trouwens niet aangesproken als "blind belgicist". Ik waardeer Uw bijdragen ten zeerste, de ene wat meer dan de andere. Hier bent U echter een cliffhanger aan het lanceren zonder dat U echt onthullingen kan doen over misbruik van Elio Di Rupo. Ik hoop dat U snel met de spectaculaire scoop naar boven komt en dat U ons hier op dit forum de primeur gunt. U kan daar gerust de media een tip geven en ze zullen met gaarnte Uw opdracht waarnemen. Als ze artikels kunnen schrijven dat Elio Di Rupo aan het kruis kan nagelen willen ze de eerste zijn. Of je het nu over de VRT, de RTBF, Woestijnvis, Le Sud, La Libre, Le Soir, de Story, de Dag Allemaal of de VTM gaat, geen van hen zal ook maar één seconde aarzelen om dergelijke scoop links te laten liggen.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 mei 2012 om 19:23.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 20:29   #1015
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik begin meer en meer te twijfelen aan dat beeld dat je zorgvuldig cultiveert. In frankrijk wonende dame die haar taalkennis vakkundig verbergt door af en toe wat gemaakt houterige en ietwat overtrokken officieel taalgebruik te hanteren, met een overdosis aan beleefdheidstermen. Tja. Het is mogelijk. Als je dan ziet dat in enkele maanden tijd de verdedigde stellingen stelselmatig evolueren tot het bijna pure n-va promotie begint te worden, stel ik mij vragen. Als je ziet dat dan daarna het oerklassieke scala aan terminologie boven komt en alles naadloos begint over te lopen in een nog klassieker scenario om alle andere partijen behalve n-va aan te vallen, dan denk ik : neen, dit is niet meer mogelijk.

Als we dan nu in de laatste van je schrijfsels een pure persoonlijke aanval mogen ontwaren op de premier, met niets dan wat suggestieve verzoeken aan "echte" onderzoeksjournalisten om jouw gesuggerreerde uitspattingen van di rupo te onderzoeken, dan denk ik dat het vlaams blok weer zijn scribulenten heeft uitgezonden. De homofobie loopt ervan af, van je betoog. Ik denk dat de ware aard van het beestje naar boven komt. Hallo, Johan Sanctorum, alias Annick Verbauwen ?

En trouwens, ben je in je laatste drie berichten niet vergeten om dat gemaakt-houterige taalgebruik te hanteren ?

Ben jij er zo eentje ?
Wat u al dan niet gelooft is uw zaak, mijnheer Peter, maar voor uw informatie :

• ik neem reeds véél langer dan “enkele maanden” zo nu en dan aan dit Nederlandstalig forum deel. Al vele jaren meer dan u, trouwens.

• in mijn bericht werd geen enkele Belgische of andere politieke partij vernoemd, dus ook niet de N-VA. Overigens, dat u van mening bent dat ik hier “promotie” maak voor die of een andere Belgische politieke partij is een klinkklare vergissing : neemt u maar van mij aan dat mij hier reeds menigmaal allerlei verwijten naar het hoofd werden geslingerd omdat ik kritiek had op de N-VA.

• mijn bericht inzake de verspilling van publiek geld door uw eerste minister heeft niets, maar dan ook niets met homofobie te maken, en dat weet u. Als u evenwel niet tegen kritiek op Di Rupo kunt, staat het u volkomen vrij om mijn bijdragen niet te lezen.

• het doet mij steeds méér plezier dan u kunt vermoeden als iemand hier vindt of suggereert dat mijn gebruik van uw taal kan doen geloven dat ik in werkelijkheid een Nederlandstalige ben : het betekent dat mijn inspanningen om het Nederlands te onderhouden toch enig resultaat hebben. Jammer genoeg zou u zichzelf heel wat minder makkelijk om de taaltuin leiden als u mijn gesproken Nederlands zou horen…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 24 mei 2012 om 20:30.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 20:37   #1016
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Gwylan

Ik begrijp U niet goed....
Inderdaad, dat is mij inmiddels evenzeer duidelijk geworden. Het kan gerust aan mij liggen, maar hoe dan ook lijkt het mij beter dat ik geen moeite meer doe om u iets te verduidelijken, vermits het kennelijk al te zeer uw brein pijnigt.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 20:38   #1017
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nog iets te melden over hete Pol ?
Kennelijk niet. U wel ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 09:58   #1018
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

[de Wereld volgens Gwylan]


Hoofredacteurs in het hele land zijn 's avonds nog tot het laatst mogelijke moment hun hoofd aan het breken. Het zweet loopt hen van het voorhoofd want ze weten dat hun carrière wel eens van hun nakende beslissing kan afhangen, terwijl over enkele minuten de persen moeten starten. Plots gaat de rode telefoon - het partijbureau van de PS! Er wordt gezucht, en het zweet kan eindelijk definitief worden afgeveegd. De beslissing is gevallen, het kwetsbare Belgische publiek wordt nog maar eens beschermd, er is geen ene krant die het schadelijke nieuws over onze premier wereldkundig zal maken.

Voor hen liggen de twee voorstellen voor de hoofdpagina voor de volgende dag:

"Kandidaat-burgemeester Brugge zou jarenlang zijn vrouwelijke ondergeschikten hebben bepoteld en seksueel geïntimideerd - tien vrouwen getuigen"

&

"Di Rupo gaat op hotel"


[/de Wereld volgens Gwylan]
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 10:16   #1019
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
[de Wereld volgens Gwylan]


Hoofredacteurs in het hele land zijn 's avonds nog tot het laatst mogelijke moment hun hoofd aan het breken. Het zweet loopt hen van het voorhoofd want ze weten dat hun carrière wel eens van hun nakende beslissing kan afhangen, terwijl over enkele minuten de persen moeten starten. Plots gaat de rode telefoon - het partijbureau van de PS! Er wordt gezucht, en het zweet kan eindelijk definitief worden afgeveegd. De beslissing is gevallen, het kwetsbare Belgische publiek wordt nog maar eens beschermd, er is geen ene krant die het schadelijke nieuws over onze premier wereldkundig zal maken.

Voor hen liggen de twee voorstellen voor de hoofdpagina voor de volgende dag:

"Kandidaat-burgemeester Brugge zou jarenlang zijn vrouwelijke ondergeschikten hebben bepoteld en seksueel geïntimideerd - tien vrouwen getuigen"

&

"Di Rupo gaat op hotel"


[/de Wereld volgens Gwylan]
Als men dan toch absoluut naast de realiteit van zaken wil kijken, kan de mogelijke titel "Di Rupo gaat op hotel" eventueel zelfs ingekort worden tot het nog nietszeggender "Di Rupo gaat" of zelfs tot “Di Rupo”.

De PS slaakt inmiddels een zucht van verlichting, want er was daar duidelijk paniek om het “geschonden imago” wegens het plezierreisje van hun vriend.

En de Belgen zelf, nou ja, wat niet weet, niet deert.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 10:19   #1020
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 2.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nog iets te melden over hete Pol ?
Rikske, nog iets te melden over uwe hete homo? daar in den wallonie
__________________
Als ge een Cordon Sanitaire graaft voor een ander, val je er zelf in!
De rooien waren bezig een autoritair regime te vestigen!
Alles gratis maken kan niet, iemand zal het moeten betalen!
Voor smeergeld, corruptie, nepotisme en belastingen, stem op het socialisme!
We leven NIET in ’n democratie, maar in een particratie!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be