Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Geef een score aan de laksheid van het gerecht
10 18 52,94%
9 4 11,76%
8 0 0%
7 1 2,94%
6 2 5,88%
5 4 11,76%
4 0 0%
3 1 2,94%
2 0 0%
1 1 2,94%
0 3 8,82%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2012, 19:06   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vandaag.be
Voila, een artikeltje in de krant is nu eenmaal geen bewijs.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 19:15   #42
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Voila, een artikeltje in de krant is nu eenmaal geen bewijs.
Het geeft een indicatie. En er is een slachtoffer. Het zoveelste slachtoffer dat erop aangewezen is zelf aan represailles te gaan doen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2012 om 19:17.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 19:20   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het geeft een indicatie. En er is een slachtoffer. Het zoveelste slachtoffer dat erop aangewezen is zelf aan represailles te gaan doen.
Maar er is geen bewijs, wat op de ernstige incompetentie van de procureur wijst.

Hij stelt namelijk mensen in staat van beschuldiging zonder dat hij dat kan bewijzen. Het is het enige dat hij moet doen en zelfs dat is er teveel aan. Weer een hele hoop geld weggegooid in een schertsproces.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 20:05   #44
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar er is geen bewijs, wat op de ernstige incompetentie van de procureur wijst.

Hij stelt namelijk mensen in staat van beschuldiging zonder dat hij dat kan bewijzen. Het is het enige dat hij moet doen en zelfs dat is er teveel aan. Weer een hele hoop geld weggegooid in een schertsproces.
Kul

Ze hebben de bekende feiten wel degelijk samen gepleegd. Wat onbekend is is de precieze rolverdeling. In dergelijke gevallen laat men nooit de hele bende vrijuit gaan. Dat wel doen is een mooie lakse rotzooi.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2012 om 20:07.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 20:19   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Kul

Ze hebben de bekende feiten wel degelijk samen gepleegd. Wat onbekend is is de precieze rolverdeling. In dergelijke gevallen laat men nooit de hele bende vrijuit gaan. Dat wel doen is een mooie lakse rotzooi.
Ah ok, je was er bij, je was de stergetuige op het proces. Jammer dat de rechter u niet gevolgd is dan.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 20:21   #46
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah ok, je was er bij, je was de stergetuige op het proces. Jammer dat de rechter u niet gevolgd is dan.
Kom geen zever, de gevolgen van de aanval op het slachtoffer zijn bekend en er is ook ZIJN getuigenis.
Het lijkt me een schokkend vonnis

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2012 om 20:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 20:57   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Kom geen zever, de gevolgen van de aanval op het slachtoffer zijn bekend en er is ook ZIJN getuigenis.
Het lijkt me een schokkend vonnis
Dat kan alleen als je werkelijk geen enkel benul hebt van rechtspraak.

Schuld is toch individueel? Er moet toch bewezen zijn over wat je gedaan hebt? Het is toch niet voldoende dat je er in de buurt bent geweest, men moet toch bewijzen dat jij iets gedaan hebt?

Je weet toch waarom die rechter die mensen niet veroordeeld zonder bewijs? Omdat het beroepshof zo'n belachelijk vonnis in de vuilbak gooit.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 23:33   #48
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat kan alleen als je werkelijk geen enkel benul hebt van rechtspraak.

Schuld is toch individueel? Er moet toch bewezen zijn over wat je gedaan hebt? Het is toch niet voldoende dat je er in de buurt bent geweest, men moet toch bewijzen dat jij iets gedaan hebt?

Je weet toch waarom die rechter die mensen niet veroordeeld zonder bewijs? Omdat het beroepshof zo'n belachelijk vonnis in de vuilbak gooit.
De getuigenis van het slachtoffer dat iedereen betrokken was bij de feiten is dus van nul en generlei waarde omdat hij niet precies kon identificeren wie wat deed? ? Ik betwijfel dat dat de gewone gang van zaken is bij het gerecht....Bendevorming is een verzwarende omstandigheid

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2012 om 23:34.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 14:31   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De getuigenis van het slachtoffer dat iedereen betrokken was bij de feiten is dus van nul en generlei waarde omdat hij niet precies kon identificeren wie wat deed? ? Ik betwijfel dat dat de gewone gang van zaken is bij het gerecht....Bendevorming is een verzwarende omstandigheid
Die getuigenis is evenveel waard als de getuigenis van de verdachten, dat lijkt me zo vanzelfsprekend dat ik het een beetje raar vind dat ik u dit moet uitleggen.

Hoe dan ook, als de rechter besluit, de feiten zijn niet bewezen, wie ben jij dan dat je het beter weet?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 15:20   #50
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die getuigenis is evenveel waard als de getuigenis van de verdachten, dat lijkt me zo vanzelfsprekend dat ik het een beetje raar vind dat ik u dit moet uitleggen.

Hoe dan ook, als de rechter besluit, de feiten zijn niet bewezen, wie ben jij dan dat je het beter weet?
DE feiten zijn bewezen, alleen niet wie precies wat deed.
Ik zou ze dus een collectieve verantwoordelijkheid meegeven wegens bendevorming.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 oktober 2012 om 15:22.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 15:37   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
DE feiten zijn bewezen, alleen niet wie precies wat deed.
Ik zou ze dus een collectieve verantwoordelijkheid meegeven wegens bendevorming.
De rechter die beweerd nochtans in zijn vonnis dat de feiten niet bewezen zijn. Tot nader order staat de rechter zijn vonnis boven het uwe, en gelukkig maar denk ik dan.

Want tenslotte is uw rechtspraak een soort van, "het staat in de gazet dus de feiten zijn afdoende bewezen," wat natuurlijk een farce is.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 oktober 2012 om 15:37.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 15:52   #52
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De rechter die beweerd nochtans in zijn vonnis dat de feiten niet bewezen zijn. Tot nader order staat de rechter zijn vonnis boven het uwe, en gelukkig maar denk ik dan.

Want tenslotte is uw rechtspraak een soort van, "het staat in de gazet dus de feiten zijn afdoende bewezen," wat natuurlijk een farce is.
Hoe de rechter zijn vonnis toelichtte, dat weten jij en ik alleen zeer summier uit krantenberichten inderdaad . En het schijnt te draaien rond het gebrek aan specifieke info over wat elke delinquent afzonderlijk presteerde. Wat de bende als geheel aanrichtte is maar al te goed af te lezen uit het lichaam en de geest van het slachtoffer.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 16:13   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoe de rechter zijn vonnis toelichtte, dat weten jij en ik alleen zeer summier uit krantenberichten inderdaad . En het schijnt te draaien rond het gebrek aan specifieke info over wat elke delinquent afzonderlijk presteerde. Wat de bende als geheel aanrichtte is maar al te goed af te lezen uit het lichaam en de geest van het slachtoffer.
Ik kan alleen maar herhalen dat schuld individueel is. Als wij twee in Spanje op stap gaan, en jij rammelt met je zatte pataten iemand af omdat hij een matador is, dan heb ik daarmee niets te maken en ik ben ook niet medeschuldig omdat ik in je "bende" zit. Het is niet omdat we samen een bodega bezoeken dat we een bende zijn.

En die specifieke info die ontbrak, dan noemen ze op de rechtbank "bewijs."

En het is ook niet nodig om nu te komen roepen dat je geen alcohol drinkt, het is maar een voorbeeld dat ik gaf.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 16:24   #54
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik kan alleen maar herhalen dat schuld individueel is. Als wij twee in Spanje op stap gaan, en jij rammelt met je zatte pataten iemand af omdat hij een matador is, dan heb ik daarmee niets te maken en ik ben ook niet medeschuldig omdat ik in je "bende" zit. Het is niet omdat we samen een bodega bezoeken dat we een bende zijn.

En die specifieke info die ontbrak, dan noemen ze op de rechtbank "bewijs."

En het is ook niet nodig om nu te komen roepen dat je geen alcohol drinkt, het is maar een voorbeeld dat ik gaf.
Beweer je dat bij alle "massale" bende optredens het specifieke aandeel van elk lid moet bewezen worden zo niet moet vrijspraak gegeven worden?

Ik ken de geplogenheden niet, maar ik zou het bij het haar getrokken vinden, als het zo was. Ik weet wel, dat ze het gewoonlijk op elkaar steken, de daders, dus voor wat mij betreft, zou jij die matador wel gedood hebben.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 oktober 2012 om 16:25.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 16:53   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Beweer je dat bij alle "massale" bende optredens het specifieke aandeel van elk lid moet bewezen worden zo niet moet vrijspraak gegeven worden?

Ik ken de geplogenheden niet, maar ik zou het bij het haar getrokken vinden, als het zo was. Ik weet wel, dat ze het gewoonlijk op elkaar steken, de daders, dus voor wat mij betreft, zou jij die matador wel gedood hebben.
Ik meen dat het vanzelfsprekend is dat als mijn schuld niet bewezen is dat ik word vrijgesproken.

En de jongens die de schuld op elkaar steken en voor de rest zelf totaal onschuldig zijn, de rechters die kennen die liedjes wel meestal, gewoonlijk loopt dat slecht af.

Veel beter is - en dat raad ik dan ook iedereen aan, geen verklaringen af te leggen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 17:26   #56
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik meen dat het vanzelfsprekend is dat als mijn schuld niet bewezen is dat ik word vrijgesproken.

En de jongens die de schuld op elkaar steken en voor de rest zelf totaal onschuldig zijn, de rechters die kennen die liedjes wel meestal, gewoonlijk loopt dat slecht af.

Veel beter is - en dat raad ik dan ook iedereen aan, geen verklaringen af te leggen.
Als ik onschuldig was, zou ik de waarheid zeggen, indien schuldig, dan liegen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 17:39   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als ik onschuldig was, zou ik de waarheid zeggen, indien schuldig, dan liegen
Het is daar dat het fout loopt.

Als je begint te liegen, betrappen ze je vroeg of laat op kleine fouten, het geheugen is daarvoor een beetje te onbetrouwbaar. En de ondervragers, nu niet als het de plaatselijke zatte wijkagent betreft, die zijn meestal psychologisch geschoold.

En die mensen stellen hun vragen niet lukraak, er zit daar een bedoeling, een plan achter. En als je een web van leugens weeft, dan denk je vroeg of laat, oei, dat had ik niet mogen zeggen, want je voelt de volgende vraag - die u blok zet, al komen. En eens dat uit het strafonderzoek blijkt dat je een leugenaar bent, is de rechter nogal snel geneigd van te denken, hij liegt, hij zal het dan wel gedaan hebben.

Zoals je zelf opmerkte, indien onschuldig, de waarheid zeggen, indien schuldig, liegen. Die mensen zien u komen van ver.

Ik moet er op drukken, geen verklaringen afleggen is veel beter dan proberen slimmer te zijn dan de professionele ondervragers.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:12   #58
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De procedure voor een eventuele voorwaardelijke vrijlating van Marc Dutroux is ingezet.

Stuitend
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:48   #59
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Geef een score aan de laksheid van het gerecht en ook een persoonlijk voorbeeld uit eigen ervaring, zo je dat kan.

Ikzelf heb met een moordenaar samengewerkt (verkoopscollega) die zes jaar gezeten had voor de moord op zijn vrouw.
'k zou er een boek kunnen over schrijven maar, buiten het feit dat dit een hele boel voor het minst onaangename herinneringen zou opwekken. De vrees dat zulks voor de potentiële lezers nogal vervelend en saai zou overkomen ( omdat men in de kranten zelfs niets anders te lezen vind) laat ik mij steeds door moedeloosheid aangrijpen en zakt mijn moed tot in mijn schoenen.

Ik heb dus voor '10' gekozen vermits er niets hoger was.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 19:26   #60
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het openbaar ministerie vraagt vijf jaar cel voor een man die drie jaar geleden in een jaloerse bui zijn toenmalige vriendin de hersenen heeft ingeslagen. Beklaagde Benny L., die maandag niet aanwezig was in de rechtbank, verkrachtte de vrouw ook.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be