Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2013, 19:13   #41
Nick de Dubbel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een fietser die vluchtmisdrijf pleegt is ook helemaal niet interessant voor de kranten, wat wil je. Niet sensationeel genoeg.

Nochtans gebeuren er veel meer fietsersongevallen met ernstig gewonden met niet-gemotoriseerde voertuigen als met gemotoriseerde voertuigen.
(bron Swov 2012, 3 �* 4 maal zoveel *).

Navenant gaan daar zeker ook vluchtmisdrijven in voorkomen. Maar ja een fietser die een voetganger of een andere (brom)fietser of andersom aanrijdt... who cares in the media ?

*

En dan zijn deze algemeen (veel) slechter geregistreerd als bij motorvoertuigbetrokkenheid.
Tja...
Antwoorden geven gebaseerd op uw eigen fantazieën zijn niet verboden op dit forum....
Weet u wat zeker niet interessant is voor de media ?..de jaarlijkse tienduizenden vluchtmisdrijven van voertuigen die materieële schade hebben aangebracht aan andere voertuigen en paaltjes en borden etc. op parkings en langs openbare wegen...
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 19:14   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vooral ook aangezien een vluchtende fietser veel moeilijker te identificeren is. Geen nummerplaat, tenzij je heel goed kijkt ook geen merk van fiets, en eventuele schade aan het voertuig kan veel makkelijker onopgemerkt aangepakt worden. Vluchtmisdrijf per fiets is in die zin dus veel minder risicovol, ofte veel lonender dan met de auto.
Idd, zo is het dronken rijden met de fiets ook "lonender" ttz het wordt amper geconroleerd en komt zeer zelden in de media...

Eens kijken wat die SWOV-studie zegt:

Citaat:
Een speciale categorie in deze leeftijdsgroep zijn de enkelvoudige fietsongevallen met alcoholgebruik. Uit onze analyses blijkt dat er alcohol in het spel is bij ongeveer 50% van de enkelvoudige fietsongevallen van 18-24-
jarigen in weekendnachten
. Aangezien het ongevalsrisico extreem stijgt bij
de zeer hoge alcoholpromillages (2 promille en meer) zou dit probleem ook
een gevolg kunnen zijn van het toenemende overmatige alcoholgebruik in
deze leeftijdsgroep, dat niet alleen fietsongevallen maar ook andere
negatieve zaken zoals agressie, vernielingen en alcoholvergiftiging tot
gevolg heeft. De vraag is dan ook of je dit type ongevallen onder de
verkeersongevallen zou moeten scharen. Dient preventie van dat soort
ongevallen zich vooral te richten op verkeersveiligheid of vraagt het een
meer generieke aanpak en focus waarbij alle aspecten van alcoholmisbruik
worden meegenomen? (page 28)
bij 50 % enkelvoudige fietsongevallen is alcoholgebruik vastgesteld, WE, 18-24 jarigen. Ik denk dat dezelfde jongeren dat veel minder riskeren als ze met de auto rijden... (enkel wegens de strengere handhaving en de mogelijke gevolgen)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2013 om 19:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 19:17   #43
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
Dit kan tippen aan de meeste conspiracy fantazieën
Je bedoelt dat het heel palusibel is, dat je er niet meteen iets kan tegen inbrengen en dat je dan maar je toevlucht zoekt tot die goeie ouwe "ik-heb-geen-argumenten" truuk: breng de boodschapper in diskrediet? Tsja, jouw probleem...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 19:19   #44
Nick de Dubbel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 487
Standaard

dronken rijden met de fiets is zeker lonender...de kans dat je jezelf en/of medepassagiers/tegenliggers dood rijdt is 1000 keer kleiner...stop toch eens met een aardappelmesje te vergelijken met een machinegeweer...
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 19:20   #45
Nick de Dubbel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je bedoelt dat het heel palusibel is, dat je er niet meteen iets kan tegen inbrengen en dat je dan maar je toevlucht zoekt tot die goeie ouwe "ik-heb-geen-argumenten" truuk: breng de boodschapper in diskrediet? Tsja, jouw probleem...
oke dan geef eens een bron voor uw 'plausibele' redenering...of is het gewoon ik-heb-geen-deftige-bron 'truuk' en dus fantaseer ik maar wat...
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 19:22   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
Antwoorden geven gebaseerd op uw eigen fantazieën zijn niet verboden op dit forum...
Ik baseer me meer op feiten en waarschijnlijkheden op basis van metingen, jij op het nieuws en wat er in de kranten staat. LOL

Citaat:
Weet u wat zeker niet interessant is voor de media ?..de jaarlijkse tienduizenden vluchtmisdrijven van voertuigen die materieële schade hebben aangebracht aan andere voertuigen en paaltjes en borden etc. op parkings en langs openbare wegen...
Natuurlijk is dan helemaal niet interessant. Logisch.

Als een fiets schade geleden heeft door op een paaltje te rijden staat dat nog veel minder in de media als bij motorvoertuigen die een ferme bluts oplopen.

De topic staat nog altijd even kaarsrecht, geen speld tussen te krijgen:
Citaat:
"Geen wagen betrokken bij 85 procent van de zware fietsongevallen"
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2013 om 19:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 19:56   #47
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
oke dan geef eens een bron voor uw 'plausibele' redenering...of is het gewoon ik-heb-geen-deftige-bron 'truuk' en dus fantaseer ik maar wat...
Neen, het is een logische redenering, zonder bron, die toevallig niet in jouw kraam past. Ik heb overigens ook nooit beweerd dat die bron er was, het was immers een antwoord op een bericht van Micele waarin hij zelf klaar en duidelijk aangeeft dat het om een logische waarschijnlijkheid en niet om een zekerheid gaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Navenant gaan daar zeker ook vluchtmisdrijven in voorkomen.
Uw tweede poging om de boodschapper in diskrediet te brengen, is dus ook mislukt. Ga je een derde poging ondernemen? Vergeet niet dat jij tegelijkertijd ook de idee van de ze-herkennen-mij-toch-niet vluchtfietser afdoet als een of andere samenzweringstheorie. Wel erg verregaand om toch maar op de automobilist te kunnen blijven kakken, niet?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 20:06   #48
Nick de Dubbel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Neen, het is een logische redenering, zonder bron, die toevallig niet in jouw kraam past. Ik heb overigens ook nooit beweerd dat die bron er was, het was immers een antwoord op een bericht van Micele waarin hij zelf klaar en duidelijk aangeeft dat het om een logische waarschijnlijkheid en niet om een zekerheid gaat:



Uw tweede poging om de boodschapper in diskrediet te brengen, is dus ook mislukt. Ga je een derde poging ondernemen? Vergeet niet dat jij tegelijkertijd ook de idee van de ze-herkennen-mij-toch-niet vluchtfietser afdoet als een of andere samenzweringstheorie. Wel erg verregaand om toch maar op de automobilist te kunnen blijven kakken, niet?
Een veronderstelling dus zonder enige bron of wetenschappelijke ondersteuning...want een fietser heeft geen nummerplaat en dus kan ie makkelijker gaan vluchten ...hou toch op man met dat café gezwets..

Een fietser die ergens tegenaan rijdt of deftig valt kan gewoon niet vluchten omdat de fiets 9/10 beschadigd is...en dus onbruikbaar...ik zie al een fietser frontaal op een wagen rijden en dan rap gaan 'wegfietsen'

fiets zelf eens wat meer dan stop je misschien met dat pseudo-weternschappelijk geleuter..
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 20:07   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard "Geen wagen betrokken bij 85 procent van de zware fietsongevallen"

Citaat:
"Geen wagen betrokken bij 85 procent van de zware fietsongevallen"

Meestal is alleen de fietser zelf betrokken, bijvoorbeeld bij een glijpartij of een aanrijding van een obstakel zoals een paaltje of boordsteen. Dat staat te lezen in het gezondheidsmagazine Bodytalk, dat zich baseert op onderzoek door de Nederlandse Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV).
Dat "topiccijfer 85 % ... " kunnen we trouwens bij benadering terugvinden in die link van SWOV wat het jaar 2009 betreft, dar was het 83 %:
(vermoedelijk is er een recentere bron van SWOV waar die 85 % op slaat, fietsongevallen nemen vooral toe door de extra kms wegens populaire electrische fietsen)

Citaat:
Jaar| Fietsers in motorvoertuigongevallen| Fietsers in niet-motorvoertuigongevallen
...
2009 1.570 | 9.240 = verhouding 17 % / 83 %

Tabel 3.4. Het aantal ernstig gewonde fietsers onderscheiden naar
motorvoertuig- en niet-motorvoertuigongevallen voor de periode 2000-2009.
http://www.swov.nl/rapport/r-2012-08.pdf page 61
In de zeer lange studie staan ook de hiaten uitgelegd.... wat vele hier niet willen lezen of weten...

Citaat:
Van fietsongeval naar maatregelen: kennis en hiaten

Dr. M.C.B. Reurings, dr. W.P. Vlakveld, drs. D.A.M. Twisk,
dr. ir. A. Dijkstra & drs. W. Wijnen
R-2012-8

185 paginas en 17 blz refertes (literatuur)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2013 om 20:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 20:16   #50
Nick de Dubbel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 487
Standaard

Dit heb ik al gelezen ik wacht nog steeds op een bron voor de massale vluchtmisdrijven van fietsers-want-zij-hebben-toch-geen nummerplaat bij een ongeval...
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 20:30   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
Dit heb ik al gelezen ik wacht nog steeds op een bron voor de massale vluchtmisdrijven van fietsers-want-zij-hebben-toch-geen nummerplaat bij een ongeval...
Off topic hé.

Bij 85 % van de ernstige fietsersongevallen is helemaal geen wagen bij betrokken.
Dus volgens jou begaan die betrokkenen bij die 85 % (- xx % vallen wel afgetrokken) ( dus voetgangers/fietsers/bromfietsers/obstakel van waarde) zeer zelden een vluchtmisdrijf ?

Of zeggen we zo: bij de rest of 15 % zijn er meer motorvoertuigbestuurders met nummerplaat die vluchtmisdrijf plegen als bij die 85 % (- % valongevallen) ?

Als de "gewonde fietser" eventueel de cijfers van de nummerplaat kan zien en ~ onthouden tja dan heb ik de mogelijke straffen geciteerd (tot 30.000 € dacht ik en de rest... *) denk je dat een motorvoertuigbestuurder dat gaat riskeren ?
*
http://wegcode.be/wetteksten/secties...swet/459-t4hs4

Denk ook aan de lakresten op de fiets die ze kunnen analyseren enz...

edit: 13 vluchtmisdrijven per dag ( 4745/ jaar) is natuurlijk relatief heel weinig als je weet hoeveel gemelde schadegevallen er bij Assuralia per jaar binnenkomen, ik dacht 500.000 ofzo. Bron kan ik je geven.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2013 om 20:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 20:40   #52
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
Een veronderstelling dus zonder enige bron of wetenschappelijke ondersteuning...
Maar wel een logische en plausibele veronderstelling. Ik kan er ook niet aan doen dat ze niet an je kraam past.

Citaat:
want een fietser heeft geen nummerplaat en dus kan ie makkelijker gaan vluchten ...hou toch op man met dat café gezwets..

Ah, we zijn van een samenzweringstheorie dan toch al afgezwakt naar "café gezwets"

Citaat:
Een fietser die ergens tegenaan rijdt of deftig valt kan gewoon niet vluchten omdat de fiets 9/10 beschadigd is...en dus onbruikbaar...ik zie al een fietser frontaal op een wagen rijden en dan rap gaan 'wegfietsen'
Ik heb zelfs ooit een zware bluts in een autoportier gereden toen de eigenaar die voor mijn neus opendeed. Bergop dan nog. Gelukkig kon ik daarna mijn weg gewoon verderzetten.

Overigens, een buitenspiegel is er bijzonder rap afgereden...

Citaat:
fiets zelf eens wat meer dan stop je misschien met dat pseudo-weternschappelijk geleuter..
Argumenteer zelf eens wat meer, dan stop je misschien met dat idioot geleuter...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 20:51   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
edit: 13 vluchtmisdrijven per dag ( 4745/ jaar) is natuurlijk relatief heel weinig als je weet hoeveel gemelde schadegevallen er bij Assuralia per jaar binnenkomen, ik dacht 500.000 ofzo. Bron kan ik je geven.
Is toch iets minder maar nu 2013 kan het wel 500.000 zijn de ongemelde niet-meegerekend:
http://assuraliaatschool.wordpress.c...dan-wagenpark/ zie grafiek en 379.700 in 2010 gemelde.

Soit dat zijn zowat geregistreerde 1,2 % vluchtmisdrijven - naakt cijfer - op het totaal van 100 % gemelde schadegevallen. 4745 / 379.700 = 1,25 %

Natuurlijk tellen al de onverzekerde voertuigen (ook) niet mee...

Sorry voor het off-topic intermezzo.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2013 om 20:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 21:44   #54
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Kan er mij iemand statistieken bezorgen van fietsers die automobilisten doorijden en vervolgens vluchtmisdrijf plegen?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 21:53   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kan er mij iemand statistieken bezorgen van fietsers die automobilisten doorijden en vervolgens vluchtmisdrijf plegen?
Kun je die niet zelf zoeken ?

Een ongeval waarin een automobilist een onvoorzichtige fietser of voetganger of ... (in schuld) uitwijkt kan natuurlijk ook dodelijk eindigen. Meerdere doden zelfs. bvb frontale botsing met derde en wie weet vierde...

Dus indirect is dat zeker mogelijk. Doden kunnen het ook niet meer navertellen als er geen getuigen -die willen getuigen- bij waren. Dus komt dat niet als vluchtmisdrijf ergens in de statistieken.

Maar waarom wil je persé off-topic gaan ?

Hier een vb met gelukkige afloop, maar wel (alweer in ~ zomer 2013 ) een vluchtmisdrijf van de fietser.

Citaat:
http://www.ed.nl/regio/best/porsche-...l-in-1.3876288

Porsche wijkt uit voor fietser en rijdt kanaal in
Geplaatst op 20 juni 2013

BEST - Rond 23.00 uur is woensdagavond een Porsche 911 Cabriolet in het Wilhelminakanaal in Best terechtgekomen. De 44-jarige bestuurder uit Veghel reed op de Ncb-weg en moest uitwijken voor een fietser die plotseling overstak.

De bestuurder kon nog net een verkeersbord ontwijken, maar reed vervolgens het kanaal in. Nadat hij naar de kant was gezwommen kon hij de politie bellen met de telefoon van een fietser die voorbij kwam fietsen.

De politie, ambulance en brandweer waren snel ter plekke. De auto is uit het kanaal getakeld.

De fietser waarvoor de Veghelnaar moest uitwijken was doorgefietst.
Die fietser is wslk ribbedebie want dat wordt kostelijk.
Moest de autobestuurder bewusteloos geraakt zijn had hij ook kunnen verdrinken...

Dus ik neem aan dat je - betreft topic - ook niets inhoudelijks meer hebt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2013 om 22:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 22:18   #56
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Stats Micèle ... I need stats with dead bodies. No random, meaningless, hand picked situations.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 22 augustus 2013 om 22:19.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 22:24   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Stats Micèle ... I need stats. No random, meaningless, hand picked situations.
Huiswerk zelf doen Skytje, zelf doen of ben je te lui ?
En als jij geen stats vindt awel dan zijn er daar geen specifieke van hé.

Want van vele ongevallen zijn er helemaal geen stats vooral van ongevallen tussen kwetsbare weggebruikers onderling. Studies van BIVV zijn er genoeg die dat zeggen, hier al geciteerd.

Stats zijn er vooral van voertuigen die een nummerplaat hebben en geflitst kunnen worden.

OFF TOPIC ! Dus Skytje open een nieuw topic en zet daar je gevonden stats op of stel daar je vraag.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2013 om 22:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 04:59   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
een beroepsrenner die tegen een vast obstakel crashed is even dood als de rest...
Ze leren wel hun val beter te breken en hebben ook veel meer ervaring in vallen...that's it...zolang je tijdens een val een vrije 'landingsbaan' hebt, is de kans groot dat je het er relatief goed vanaf brengt, ook bij motorongelukken..
Laat maar, want je schijnt gewoon niet te willen aanvaarden dat er grote verschillen zijn tussen een beroepsrenner tijdens een wedstrijd en een wielerterrorist in het verkeer.

Trouwens Tom Boonen, een beroepsrenner, heeft reeds meerdere jaren na elkaar moeten stoppen met rijden, gewoon wegens verwondingen opgelopen tijdens wedstrijden tengevolge van valpartijen. Nu ligt hij er opnieuw uit wegens verwondingen opgelopen tijdens het fietsen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 09:21   #59
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Laat maar, want je schijnt gewoon niet te willen aanvaarden dat er grote verschillen zijn tussen een beroepsrenner tijdens een wedstrijd en een wielerterrorist in het verkeer.

Trouwens Tom Boonen, een beroepsrenner, heeft reeds meerdere jaren na elkaar moeten stoppen met rijden, gewoon wegens verwondingen opgelopen tijdens wedstrijden tengevolge van valpartijen. Nu ligt hij er opnieuw uit wegens verwondingen opgelopen tijdens het fietsen.
Zonder doping gaat het wat minder, he.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 12:55   #60
Nick de Dubbel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Stats Micèle ... I need stats with dead bodies. No random, meaningless, hand picked situations.
Hebben ze niet..ze noemen dat gewoon logische plausibele redeneringen..

bij 3 op 4 van de fietsersdoden is een gemotoriseerd voertuig bertrokken, maar zij steken liever de geschaafde ellebogen in de sttistieken om het gemiddelde te doen dalen..net alsof iemand wakker ligt van zo'n prullen
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be