Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2014, 16:10   #201
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk dat je jezelf beter baseert op de officiële bronnen in plaats van argumenten uit je fantasie te laten ontspruiten.
Zegt diegene die niet ziet dat er in die officiële bron letterlijk staat dat die leraren niet in fout zijn
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 6 februari 2014 om 16:13.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 16:13   #202
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe kunt u nu weten dat een "verkeerd cijfertje" of "een voorgaande uitgeoefende functie" "moedwillige fraude" uitmaken?

U schijnt niet te weten hoe de personeelsadministratie in het onderwijs werkt. Niet de leraar geeft de formulieren door, maar de personeelsadministratie werkt heel het dossier af. Vanaf de indiening van het dossier bij het werkstation tot de opvolging en bijstelling ervan. De personeelsadministratie baseert zich op de functiebeschrijving en uurverdeling die de directie opstelt; niet op dat een of andere leraar zou doorgeven (dat laatste gebeurt immers niet).
Dus blijkbaar niet gezien dat die 'moedwilllige fraude' niet van mij komt maar van Vivelabelgique ?
Tussen haakjes, indien er iets verandert aan de 'toestand' van een leraar, wat dan ook, is het toch de leraar die dat moet aangeven om die formulieren te kunnen laten invullen ? Hoe zou de administratie dat anders kunnen weten ? En die administratie kan ook geen tikfouten maken ? Enz...enz... ? (het was maar een voorbeeld, hé)
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 16:19   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Dus blijkbaar niet gezien dat die 'moedwilllige fraude' niet van mij komt maar van Vivelabelgique ?
'n Foutje van mij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 16:21   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Tussen haakjes, indien er iets verandert aan de 'toestand' van een leraar, wat dan ook, is het toch de leraar die dat moet aangeven om die formulieren te kunnen laten invullen ? Hoe zou de administratie dat anders kunnen weten ? En die administratie kan ook geen tikfouten maken ? Enz...enz... ? (het was maar een voorbeeld, hé)
Als het urenpakket van een leraar wijzigt, dan wordt dit door de directie aan de personeelsadministratie doorgegeven. Daarna bezorgt de administratie twee exemplaren van een formulier aan de leraar die het ondertekent. Niet de leraar moet de wijziging meedelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 16:30   #205
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Zegt diegene die niet ziet dat er in die officiële bron letterlijk staat dat die leraren niet in fout zijn
Volgens Pascal Smet namens de Vlaamse regering mogen de leraars hun teveel ontvangen achterstallige wedde houden. De fout waardoor ze te veel hebben gekregen berust wel op bewust doorgeven van verkeerde informatie. Dat is fraude. De Vlaamse regering is te laf om het te benoemen.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 februari 2014 om 16:31.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 16:34   #206
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Dus blijkbaar niet gezien dat die 'moedwilllige fraude' niet van mij komt maar van Vivelabelgique ?
Leg mij aub geen woorden in de mond. Ik heb nooit over "moedwillige" fraude gesproken.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 18:10   #207
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Volgens Pascal Smet namens de Vlaamse regering mogen de leraars hun teveel ontvangen achterstallige wedde houden. De fout waardoor ze te veel hebben gekregen berust wel op bewust doorgeven van verkeerde informatie. Dat is fraude. De Vlaamse regering is te laf om het te benoemen.
Bron ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 19:48   #208
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als het urenpakket van een leraar wijzigt, dan wordt dit door de directie aan de personeelsadministratie doorgegeven. Daarna bezorgt de administratie twee exemplaren van een formulier aan de leraar die het ondertekent. Niet de leraar moet de wijziging meedelen.
't was dan ook maar een voorbeeld van iets dat zou kunnen, mogelijks, theroretisch, enz.. gebeuren. Fictief.... Uit mijn duim gezogen... Of is het niet mogelijk dat er ooit iets in 't verleden, voor de informatica en de komst van blijkbaar onfeilbare schooladministraties, iets verkeerds zou kunnen zijn gegaan ? ;-
Maar nu moet ik nog beginnnen 't antwoord op VivelaB's post waar zo te zien voor de honderdste keer 't zelfde instaat. En da's een ander paar mouwen,... Maar ik geef niet op...
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 19:48   #209
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
'n Foutje van mij.
Geeft niet, ik begin soms ook te twijfelen...
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 19:51   #210
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Leg mij aub geen woorden in de mond. Ik heb nooit over "moedwillige" fraude gesproken.
Ach nee, je doet niets anders......
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bewust verkeerde informatie verstrekken om jezelf te verrijken is fraude.
'Bewust', is dat soms niet synoniem aan 'moedwillig' ?
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 19:57   #211
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Volgens Pascal Smet namens de Vlaamse regering mogen de leraars hun teveel ontvangen achterstallige wedde houden. De fout waardoor ze te veel hebben gekregen berust wel op bewust doorgeven van verkeerde informatie. Dat is fraude. De Vlaamse regering is te laf om het te benoemen.
Wat is 't nu ? Eerst zeg je dat ik me moet baseren op de officiële mededeling van de Vlaamse regering...en daarin staat duidelijk dat het niet de fout is van die leraars. En nu zeg je dat ik me niet mag baseren op diezelfde officiële mededeling want de Vlaamse regering is te laf om het te benoemen...
OK, ik herhaal dan nog maar eens mijn vraag : Jij hebt blijkbaar meer bewijzen dan er in de pers verschenen is of wat de officiële kanalen vertellen ? Laat maar zien......
P.S. En durf je nu nog altijd beweren dat je niet zegt dat ze bewust/moedwillig fraude hebben gepleegd ? Je schrijft het hier nog maar eens. Of ga je er een woordspelletje van maken ? In de trant van 'Ik heb niet 'bewust' gezegd, maar wel 'moedwillig', en da's niet 't zelfde woord, nè'.....of 'Ik heb niet gezegd dat ze moedwillige/bewuste fraude hebben gepleegd, maar wel dat ze bewust foute informatie hebben verstrekt, dubbele nè'
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 6 februari 2014 om 19:59.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 20:01   #212
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ach nee, je doet niets anders......

'Bewust', is dat soms niet synoniem aan 'moedwillig' ?
Als je de behoefte voelt om me te citeren, doe het dan letterlijk. Met dank voor je begrip.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 20:04   #213
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Wat is 't nu ? Eerst zeg je dat ik me moet baseren op de officiële mededeling van de Vlaamse regering...en daarin staat duidelijk dat het niet de fout is van die leraars.
Toch wel. Daar staat letterlijk in dat de fout berust of foute informatie van de leraars.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
En nu zeg je dat ik me niet mag baseren op diezelfde officiële mededeling want de Vlaamse regering is te laf om het te benoemen...
De mededeling van de Vlaamse regering beschrijft de fraude. Dit zonder het woord fraude te gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
OK, ik herhaal dan nog maar eens mijn vraag : Jij hebt blijkbaar meer bewijzen dan er in de pers verschenen is of wat de officiële kanalen vertellen ? Laat maar zien......
Ik baseer me op de officiële mededeling van de Vlaamse regering.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 20:06   #214
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je de behoefte voelt om me te citeren, doe het dan letterlijk. Met dank voor je begrip.
wat ik dus al voorspelde : woordspelletjes
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 20:08   #215
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
wat ik dus al voorspelde : woordspelletjes
Het is me in deze niet te doen om woordspelletjes. Ik vraag begrip voor mijn kleinmenselijke eigenschap dat ik me erger als ik verkeerd geciteerd word.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 20:13   #216
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Toch wel. Daar staat letterlijk in dat de fout berust of foute informatie van de leraars.
De mededeling van de Vlaamse regering beschrijft de fraude. Dit zonder het woord fraude te gebruiken.
Ik baseer me op de officiële mededeling van de Vlaamse regering.
Persbericht Kabinet Vlaams minister van Onderwijs, Jeugd, Gelijke Kansen en Brussel
Vrijdag 13 december 2013
Op initiatief van de minister van Onderwijs annuleert de Vlaamse Regering de terugvordering van in totaal 400.000 euro salaris bij 188 leerkrachten. De annulering van de terugvorderingen van het achterstallig salaris wordt decretaal geregeld via het middelendecreet begrotingsaanpassing 2014.

Begin december raakte bekend dat een groep leerkrachten loon moest terugbetalen na een uitbetalingsvergissing bij het Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi). De oorzaak van de vergissing ligt bij het feit dat AgODi vroeger achterstallig salaris tot tien jaar na datum uitbetaalde. Dat gebeurt bijvoorbeeld wanneer een leerkracht foute informatie heeft doorgegeven.

Een nieuwe federale wet die op 1 januari 2012 van kracht ging, bracht de verjaringstermijn voor het uitbetalen van achterstallig loon terug tot vijf jaar. Na controle bleek dat AgODI toch achterstallig loon tot tien jaar na datum had uitbetaald. Om die vergissing te neutraliseren werd de formule van een terugvorderingsprocedure gelanceerd.

De Vlaamse Regering heeft die procedure vandaag geannuleerd. De annulatie heeft geen effect op andere terugvorderingen van AgODi.

“Ik ben verheugd dat we een billijke oplossing hebben gevonden. De groep getroffen leerkrachten treft geen schuld. Ze kunnen nu op beide oren slapen. Ze moeten het gekregen salaris niet terugbetalen”, aldus Pascal Smet, Vlaams minister van Onderwijs.""""""""""""""""""""""""""""""
Er staat wel degelijk in de officiële mededeling :'een vergissing van de AgODi', niet 'fraude van de leraars'. Gelieve geen woorden in de mond te leggen van de opsteller van het persbericht....het woord fraude wordt niet gebruikt, en volgens jouw redenering inzake bewust/moedwillig is er dus ook om deze reden geen fraude
Tevens zegt een lid van de regering, namelijk de minister van onderwijs, waar het hier tenandere over gaat, : de leerkrachten treft geen schuld. Indien er fraude zou zijn gepleegd, dan zou er wel degelijk sprake zijn van schuld.
Maar je hebt zeker ongelooflijke bewijzen van het tegendeel...alhoewel....
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 20:16   #217
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.614
Standaard

@Klojo eerste klas

Het is niet aan de Vlaamse regering om te oordelen of de "getroffen leerkrachten" al dan niet schuld treffen.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 februari 2014 om 20:16.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 20:18   #218
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is me in deze niet te doen om woordspelletjes. Ik vraag begrip voor mijn kleinmenselijke eigenschap dat ik me erger als ik verkeerd geciteerd word.
Iemand die als argument gebruikt 'ik heb niet het woord 'moedwillig' gebruikt, maar wel het woord 'bewust'' speelt woordspelletjes. En het is nog erger als hij net hetzelfde doet door 'foutieve informatie' te veranderen in 'bewuste foutieve informatie, dus fraude' zonder dan nog maar enig bewijs daarvoor te hebben....
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 20:21   #219
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Klojo eerste klas

Het is niet aan de Vlaamse regering om te oordelen of de "getroffen leerkrachten" al dan niet schuld treffen.
En jij (of ik) mogen dat wel doen ? Logica ?
Als er iets betaald wordt door een instantie, is het de schuld van de uitbetalende instantie, niet die van diegene aan wie wordt uitbetaald. Daar gaat het hier over. Niet over het al of niet gewettigd zijn van de uitbetaling.
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 20:35   #220
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Iemand die als argument gebruikt 'ik heb niet het woord 'moedwillig' gebruikt, maar wel het woord 'bewust'' speelt woordspelletjes.
Het was een uiting van ergernis. Het was niet mijn bedoeling om iets te argumenteren.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 februari 2014 om 20:35.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be