Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2015, 22:04   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zit op 180€. Schitterend na honderden miljoenen in belastingen, sociale lasten, lonen etc afgedragen te hebben niet?
Oei ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 22:08   #82
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ambtenaren met een N-VA partijkaart verdienen dat.
De rest uiteraard niet.
Uiteraard, en enkel ambtenaren met NVA partijkaart mogen veel vroeger op pensioen om daarna te zeuren op fora over al die luilakken die niet willen werken tot 67.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 06:42   #83
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Meer.

(en nu ben ik benieuwd hoeveel er over gezaagd gaat worden)

.
U hebt hier al eens laten weten 2500 pensioen te trekken mocht u dat vergeten zijn.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 06:49   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Het is wel stil, rond de eis voor het ontslag van minister Jan.

titel: Blikvanger - ‘Extremistische’ stagiair krijgt voor stage bij politie goede punten
‘Ik een terrorist? Is dit een slechte grap?’
link: http://www.standaard.be/plus/20150422/ochtend/6


Citaat:
Binnenland

Blikvanger - ‘Extremistische’ stagiair krijgt voor stage bij politie goede punten
‘Ik een terrorist? Is dit een slechte grap?’

‘Ik een terrorist? Is dit een slechte grap?’

‘I k ben een moslim die graag in Brussel woont, die houdt van sport en meisjes’

Pieter Huyberechts

‘Een extremist die sympathiseert met IS, daarom als stagiair stiekem privégegevens stal van politieofficieren én wou binnendringen in het kantoor van de grote politiebaas? Ik? Is dit een slechte grap?’ Bilal El Baze (22), informaticastudent uit Laken, is verbijsterd. ‘En zeggen dat mijn vader al jaren in dat gebouw werkt.’

Bilal zit in zijn tweede jaar informatica. Op 3 en 4 februari van dit jaar deed hij een kijkstage van twee dagen in het hoofdkantoor van de Brusselse federale politie. Een stage die – dacht Bilal – vlekkeloos was verlopen. Op school kreeg hij een paar weken later 12/20 voor zijn presentatie over de federale politie. Maar gisteren kwam hij in een mediastorm terecht. Een interne mail van een hoge politieofficier over hoe een stagiair (Bilal, red.) zich verdacht had gedragen tijdens zijn stage en radicale ideeën verspreid zou hebben via zijn Facebookpagina, was in een aantal kranten uitgelekt.

In de mail schrijft de officier dat de stagiair naar andere verdiepingen was getrokken en onderweg foto’s had genomen. Hij zou geprobeerd hebben commissaris-generaal Catherine De Bolle te ontmoeten en foto’s van haar te nemen, klinkt het. Ook bizar: ‘De student stelde vragen over de uniform- en wapendracht van diverse personen in het gebouw.’

Bilal El Baze, die gisterenochtend net met zijn plooifiets naar de universiteit wilde vertrekken, viel net niet van zijn stoel toen hij van de beschuldigingen hoorde. ‘Ik, een extremist? Laat ze mijn Facebookpagina maar doorploegen, ze zullen niets terugvinden dat mij linkt aan IS. Omdat er simpelweg geen link is. Het is niet omdat ik af en toe een vers uit de Koran post dat ik een fan van IS ben. Ik ben een moslim die graag in Brussel woont, die houdt van sport en meisjes, en studeert om hier in België een goede toekomst te hebben.’ Bilal zegt dat hij zijn tweedaagse stage bij de federale politie te danken heeft aan zijn vader. ‘Mijn vader voert al jaren klusjes uit in de gebouwen van de federale politie. Ik kreeg voor mijn stage duidelijke instructies dat ik het informaticasysteem waarmee ik twee dagen mocht werken niet mocht fotograferen. Geen screenshots van adressen of telefoonnummers. Dat sprak voor zich’, vertelt hij.

‘Op de laatste dag van mijn stage ben ik op mijn eentje wat beginnen rondstappen in de gebouwen. Uit verveling en uit gezonde interesse. Zo ben ik op de vierde verdieping beland en heb ik foto’s genomen van sporttrofeeën die daar uitgestald stonden. Toen heeft iemand mij gezegd dat ik daar niet mocht komen als stagiair omdat ook de politiebaas daar een bureau had. Geen probleem. En ja, in de refter heb ik aan een vrouw in burgerkledij gevraagd waarom ze een wapen droeg. Uit interesse, om dingen bij te leren. Een gemotiveerde stagiair die vragen stelt, mag het?’

Racistisch

Bilal zegt tot op vandaag geen idee te hebben hoe Catherine De Bolle er uitziet.

Maar hij nam wel een andere foto. ‘Kijk,’ zegt de jongeman, ‘een selfie die ik tijdens mijn stage heb gemaakt in de toiletten van de federale politie. Recht van op mijn Facebookpagina. Misschien dat de terroristen daar mee aan de slag kunnen?’

De jonge student lacht cynisch om het voorval, maar begrijpt de verwarring niet. ‘Men wil mij neerzetten als extremist en men trekt volledig foute conclusies. Ik vind dit zelfs racistisch. Maar het beste bewijs is dit: vraag aan mijn medestudenten wat ze vonden van mijn presentatie over LO-Admin, het systeem waar ik bij de federale politie mee gewerkt heb. Ik heb er 12 op 20 voor gekregen.’

De federale politie kondigde gisteren nog aan dat ze haar screening van stagiairs zou herbekijken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 06:56   #85
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is wel stil, rond de eis voor het ontslag van minister Jan.

titel: Blikvanger - ‘Extremistische’ stagiair krijgt voor stage bij politie goede punten
‘Ik een terrorist? Is dit een slechte grap?’
link: http://www.standaard.be/plus/20150422/ochtend/6
Ik blijf zijn ontslag eisen. Het past niet dat iemand met een dossier bij de staatsveiligheid wegens staatsgevaarlijk minister van binnenlandse zaken is.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 07:03   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik blijf zijn ontslag eisen. Het past niet dat iemand met een dossier bij de staatsveiligheid wegens staatsgevaarlijk minister van binnenlandse zaken is.
Oei ...
iedere flamingant die al eens graag betoogt, heeft zo'n dossier.
Ben ik fier op !!

Verder wachten we op wetsvoorstellen die ingediend kunnen worden door jouw voorbeelden, waarbij het verlies van bepaalde burgerrechten uitgebreid wordt.

Zouden anderzijds sommige hoge leden van de PS-aanhangsel-partij (de SPa dus) vanuit hun studententijd en vanwege hun activiteiten bij de RAL en aanverwanten, ook geen dossier hebben ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 08:00   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De ene flater na de andere in zijn departement. Nu heeft men weer een IS sympathisant twee dagen in de hoofdkantoren bij de politietop vrij spel gegeven.
http://m.gva.be/cnt/dmf20150421_0164...bij-politietop
Zoiets kan toch echt niet meer zonder gevolgen blijven. Dit is geen faits divers meer.
Dan geeft "men" jullie moslimvriendjes vrij spel, en dan is het ook weer niet goed.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 08:10   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik blijf zijn ontslag eisen. Het past niet dat iemand met een dossier bij de staatsveiligheid wegens staatsgevaarlijk minister van binnenlandse zaken is.
Ik vroeg me al af wat het ware motief was voor je onblusbare verlangen naar het ontslag van een geweldloze separatistische partij uit het Noorden.

Vergeet toch maar niet dat jouw geliefde koningdom Belgique bestaat "dankzij" gewelddadige separatisten uit het Zuiden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 08:36   #89
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Jambon is een clown.
Nu wil hij weer een tros kansarme Syriërs invoeren.
Boek maar alvast 100 euro van je pensioen af.
Nog 100€ eraf? Binnenkort vlucht ik naar Syrië om te overleven.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 09:10   #90
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe moet ik dat interpreteren ?
Als Dewinter zegt dat de aarde bolvormig is , dan is het niet waar ?
Als iemand anders dat zegt dan is het wel waar ?
Of hoe zit dat ?
De aarde is ook niet bolvormig. Door de invloed van de rotatie van de aarde is ze ovaal.

Makkelijk ontkenbaar dus. En zo kan je aan alles wel een draai geven als je wil.
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 13:17   #91
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Plannen van gevangenissen en Europese instellingen op het internet gezet. Als een cipier Dutroux liet lopen nam de bevoegde minister ontslag. Nu de diensten van minister van binnenlandse zaken Jambon mogelijks honderden, zelfs duizenden in gevaar brengen roert er zich weer niets.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 13:22   #92
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Plannen van gevangenissen en Europese instellingen op het internet gezet. Als een cipier Dutroux liet lopen nam de bevoegde minister ontslag. Nu de diensten van minister van binnenlandse zaken Jambon mogelijks honderden, zelfs duizenden in gevaar brengen roert er zich weer niets.
Die stonden er al jaren op. Onder Jambon is de blunder juist ontdekt.

Pijn in je voeten? Dat komt ervan als je erin schiet.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 14:17   #93
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Die stonden er al jaren op. Onder Jambon is de blunder juist ontdekt.

Pijn in je voeten? Dat komt ervan als je erin schiet.
Waar heb jij gelezen dat die informatie al jaren publiek was ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 14:24   #94
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Waar heb jij gelezen dat die informatie al jaren publiek was ?
In geuren en kleuren op het Nieuws geweest.

Vanaf 10:00 tot ongeveer 10:30

http://nieuws.vtm.be/video/?f%5B0%5D...gen&aid=159105

Hoe begrijp jij 'jarenlang'?

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 19 september 2015 om 14:29.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 14:33   #95
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
In geuren en kleuren op het Nieuws geweest.

Vanaf 10:00 tot ongeveer 10:30

http://nieuws.vtm.be/video/?f%5B0%5D...gen&aid=159105

Hoe begrijp jij 'jarenlang'?

"plugin can't loaded"

ik kan al jarenlang geen vtm beelden kijken, geen idee waarom, adobe flashplayer is up-to-date

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 19 september 2015 om 14:35.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 14:41   #96
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Maar ik snap het, hoor, scherven: jij wilt absoluut Mielket zien hangen voor het feit dat ze haar moslimvriendjes-misdadigers heeft willen trachten te helpen ontsnappen uit onze gevangenissen. En Mielket heeft het tegenwoordig als zo kwaad met haar interventies in de verkrachtingszaak van haar zoon en de ongeoorloofde inschakeling van kabinetspersoneel voor haar verkiezingscampagne. Foei, scherven, zo dat mens nog dieper willen doen zakken als ze al gezakt is.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 14:43   #97
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
"plugin can't loaded"

ik kan al jarenlang geen vtm beelden kijken, geen idee waarom, adobe flashplayer is up-to-date
Er werd gezegd dat de plannen al jarenlang zo maar voor iedereen op internet te vinden waren.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 14:53   #98
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
"plugin can't loaded"

ik kan al jarenlang geen vtm beelden kijken, geen idee waarom, adobe flashplayer is up-to-date
Surf je met Firefox + Ghostery addon ?
https://addons.mozilla.org/en-US/fir...ddon/ghostery/

Als je ze niet laat tracken krijg je niets te zien.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 04:14   #99
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Surf je met Firefox + Ghostery addon ?
https://addons.mozilla.org/en-US/fir...ddon/ghostery/

Als je ze niet laat tracken krijg je niets te zien.
idd
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 06:28   #100
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik blijf zijn ontslag eisen. Het past niet dat iemand met een dossier bij de staatsveiligheid wegens staatsgevaarlijk minister van binnenlandse zaken is.
Dan kan geen enkel lid van NVA, VB en PVDA ooit minister worden.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be