Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2015, 02:46   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Abou Jahjah

Citaat:
Januari 2006, de aula van de Erasmusuniversiteit in Rotterdam zat nokvol. Ik stond in een debat tegenover de Zwitserse intellectueel en islamoloog Tariq Ramadan.
Ramadan was tegen islamitische scholen, ik was voor noch tegen, maar zei dat gezien de discriminatie die er heerst het normaal is dat die zouden ontstaan. Ramadan was tegen een eigen moslimpartij, ik was voor noch tegen want zich organiseren is een recht, en gezien de manier waarop bestaande politieke partijen omgaan met moslims was het een kwestie van tijd voor alternatieven zouden ontstaan. Ramadan veroordeelde de opstand van de jongeren in de banlieues vanuit zijn islamitische insteek als moreel verwerpelijk, ik onthaalde die opstand als een daad van verzet in de beste traditie van de Franse Revolutie.

Hoe bereiken we gelijkwaardig burgerschap? Ramadan vond dat moslims hun aanwezigheid in de maatschappij moeten versterken door tegen de poorten ervan aan te beuken. Toen ik hem vroeg hoe moslims dat moeten doen, antwoordde hij: ‘We zullen toegang vragen.’ Toen ik repliceerde ‘En wat als het antwoord nee is?’, stond hij met de mond vol tanden.

Het probleem van elke idealistische benadering van maatschappelijke verandering is dat ze geen rekening houdt met de krachtsverhoudingen. Zonder te sleutelen aan die krachtsverhoudingen via alle mogelijke instrumenten is er maar één mogelijkheid voor sociale promotie: coöptatie.

Toen ik in 2013 terug naar Europa kwam, belden de organisatoren van het bewuste debat mij op voor een gesprek. We ontmoetten elkaar in Brussel. In 2006 stonden ze dichter bij de lijn van Ramadan, zeiden ze, maar nu, zeven jaar later, waren ze van mening veranderd. ‘We hebben het binnen de bestaande partijen geprobeerd, maar dat bleek een doodlopend straatje’, klonk het. Ze wilden een eigen politieke partij starten in Rotterdam. Ik heb hen dat afgeraden, omdat ik principieel niet meer voor partijen gebaseerd op identiteit ben, maar ik zei ook dat ik hen zou ondersteunen als ze ermee zouden doorgaan, omdat zo’n partij emancipatorisch kan werken in de huidige islamofobische context. Vandaag heeft hun partij, Nida, twee zetels in de gemeenteraad.

Nog in 2006, in Mechelen, was een andere groep faliekant tegen wat de Arabisch-Europese Liga (AEL) toen wenselijk vond, namelijk islamitisch onderwijs inrichten. Vandaag zitten diezelfde mensen tussen de initiatiefnemers voor een moslimschool daar. Een project dat breed gedragen is binnen de moslimgemeenschap en dat vorige week, in één dag, 260.000 euro aan donaties wist te inzamelen.

Ja, de moslimmiddenklasse is er, ze heeft geld, ze heeft stemmen en ze pikt geen tweederangsburgerschap meer. Ondertussen blijft de politiek sukkelen met een achterhaald integratiediscours. Erger nog, geregeld kiest die ervoor om moslims te pesten, omdat dat stemmen kan opleveren bij het islamofobe electoraat.

Maar het establishment zal in snelheid gepakt worden. De huidige uitsluitingsmechanismen zullen op een termijn van minder dan tien jaar leiden tot het ontstaan van eigen scholen, eigen jeugdbewegingen, eigen media, en ook eigen succesvolle politieke partijen in de grote steden.

Is dat een gezonde evolutie voor deze maatschappij? Het is in ieder geval gezonder dan de huidige realiteit van uitsluiting en racisme. Zolang uitsluiting en discriminatie bestaan en zolang de overheden het vertikken om echte maatregelen te nemen om die uit te roeien, zal elk initiatief dat mensen alternatieven biedt om zich uit de maatschappelijke marginaliteit te worstelen brede steun genieten.

Wat wel resultaten oplevert, is een no-nonsense strategie waarin zelforganisatie in alle domeinen een stok achter de deur is. Noem het ‘samen als het kan, apart als het moet’. Die strategie zal op termijn de krachtsverhoudingen zodanig beïnvloeden dat echte, duurzame en inclusieve oplossingen wel uit de bus zullen moeten komen.
Gewoon schandalig dat een krant zoals de Standaard elke week de kans geeft aan deze vreemde pretentieuze indringer om ons de les te komen spellen over hoe wij met moslims in onze maatschappij moeten omgaan! Alles wat verkeerd loopt komt door onze schuld, de attitude en levenswijze van moslims alhier, daar heeft meneer geen kwaad woord over te zeggen!
Integendeel, hij voorspelt dat het maar een kwestie van jaren is vooraleer ze hier de boel zullen overnemen met eigen scholen en eigen partijen enz, en ons vertellen hoe het moet!
Samenleven met moslims in een nog-niet-moslimmaatschappij is gewoon uit den boze, zeg maar onmogelijk! Nergens ter wereld is er een voorbeeld van een niet-moslimland dat veel moslims over zich heen krijgt waar er geen problemen en ambras zijn door hun aanwezigheid! Die vraag heb ik hier al lang en dikwijls op het forum gesteld en nog niet één keer een antwoord en een voorbeeld gekregen! Duidelijk waarom...
Meneer Abou zou beter komen uitleggen hoe moslims moeten leren samenleven met niet-moslims in andere maatschappijen! Maar neen, het is al "racisme en islamofobie" dat er uit komt! De moslims zelf zijn overal ter wereld een voorbeeld van hoe een maatschappij zou moeten werken!
Moslim zijn of worden is de enige mogelijke samenlevingsvorm...
Tot de ganse wereld er weer uit ziet zoals in de 7de eeuw?

Laatst gewijzigd door andev : 4 augustus 2015 om 02:48.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 07:23   #2
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Die zijn hier alleen uit opportunisme omdat hier ook wel wat geld te rapen valt, wat schrijft die Koran over geld ?

De moslimmiddenklasse heeft het hier 100 keer beter dan in Marokko en nog blijven zagen. Losers !
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2015, 23:45   #3
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Die zijn hier alleen uit opportunisme omdat hier ook wel wat geld te rapen valt, wat schrijft die Koran over geld ?

De moslimmiddenklasse heeft het hier 100 keer beter dan in Marokko en nog blijven zagen. Losers !
Er bestaan vooral veel armen in Marrokko, en een kleine elite rijken.
Middenklasse is zwak vertegenwoordigt.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 00:03   #4
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Gewoon schandalig dat een krant zoals de Standaard elke week de kans geeft aan deze vreemde pretentieuze indringer om ons de les te komen spellen over hoe wij met moslims in onze maatschappij moeten omgaan!
Hij zet gewoon zijn visie en verwachtingen uiteen. Waarom is het schandalig om die te publiceren?

Citaat:
Alles wat verkeerd loopt komt door onze schuld, de attitude en levenswijze van moslims alhier, daar heeft meneer geen kwaad woord over te zeggen!
Integendeel, hij voorspelt dat het maar een kwestie van jaren is vooraleer ze hier de boel zullen overnemen met eigen scholen en eigen partijen enz, en ons vertellen hoe het moet!
U hebt het artikel niet erg aandachtig gelezen blijkbaar. Nergens stelt hij dat "ze hier de boel zullen overnemen". Wel dat er zich een parallelle structuur dreigt te ontwikkelen van moslimorganisaties, een soort zuil als het ware. Uit de toon van het artikel en uit een aantal passages blijkt duidelijk dat Abou Jahjah die evolutie zou betreuren, aangezien hij meer gewonnen is voor een inclusief model.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 12:09   #5
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hij zet gewoon zijn visie en verwachtingen uiteen. Waarom is het schandalig om die te publiceren?



U hebt het artikel niet erg aandachtig gelezen blijkbaar. Nergens stelt hij dat "ze hier de boel zullen overnemen". Wel dat er zich een parallelle structuur dreigt te ontwikkelen van moslimorganisaties, een soort zuil als het ware. Uit de toon van het artikel en uit een aantal passages blijkt duidelijk dat Abou Jahjah die evolutie zou betreuren, aangezien hij meer gewonnen is voor een inclusief model.
Beste DDD

Jouw quotes op dit forum hebben steeds mijn waardering gevonden, waarvoor mijn dank.

Ik zal niet ontkennen dat ik het niet heb voor AJJ maar hij mag natuurlijk zijn mening verkondigen. Gelukkig dat hij dat doet, zo hebben andergezinden te tijd en de mogelijkheid om daar op te reageren. Alleen vind ik dat AJJ en heel zijn gedachtegoed bijzondere weerklank krijgt; en terecht.
Wanneer gaat hij eens beseffen dat een samenleving pas werkt als er WEDERZIJDS respect is en dat dit de enige parameter is die kan maken dat er een samenleving ontstaat waar 'samenleven' mogelijk is. Om één of andere reden blijkt hij dit niet te snappen, mijn inziens!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 12:31   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Gewoon schandalig dat een krant zoals de Standaard elke week de kans geeft aan deze vreemde pretentieuze indringer om ons de les te komen spellen over hoe wij met moslims in onze maatschappij moeten omgaan!
Vraag het eens aan de krant "de Standaard".
Hoewel ik geen fan ben van Abou Jahjah. Een krant is een spreekbuis van journalisten en opiniemakers.
Dat je het niet eens bent met Abou Jahjah, begrijp ik. Dat je een krant aanvalt, begrijp ik niet. De krant de Standaard is niet zo eenzijdig. Het is een kwaliteitskrant, en niet bepaald de goedkoopste. Voor kwaliteit, veelzijdigheid en nuancering betaal je.
Je kan ook het Nieuwsblad lezen met veel sport en nieuws over wat om de hoek is gebeurd. Is het dat wat je wilt ?
Wie graag een krant als de Standaard leest is iets minder bekrompen dan wat te lezen is in je retoriek.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 12:51   #7
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

De Standaard een kwaliteitskrant?????? whoaaaahahahah
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 13:01   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De Standaard een kwaliteitskrant?????? whoaaaahahahah
Velen die bereid zijn te betalen vinden nochtans van wel.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 13:02   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Velen die bereid zijn te betalen vinden nochtans van wel.
och? er zijn er nog over? Ik lees enkel dat mensen hun abonnement vooral NIET verlengen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 15:27   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
och? er zijn er nog over? Ik lees enkel dat mensen hun abonnement vooral NIET verlengen.
juist. voor velen is een jaarabonnement ( + 400 € ) zonder kortingen veel geld.
Dit heeft niets met de kwaliteit van een krant te maken.
De gratis Zondagskrant van bij de bakker besteedt inderdaad niet veel aandacht aan Abou JahJah.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 15:32   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
juist. voor velen is een jaarabonnement ( + 400 € ) zonder kortingen veel geld.
Dit heeft niets met de kwaliteit van een krant te maken.
De gratis Zondagskrant van bij de bakker besteedt inderdaad niet veel aandacht aan Abou JahJah.
raar dan wel dat die mensen die ik ken voordien wèl 400 euro over hadden voor de kwaliteitskrant, maar het nu niet meer over hebben voor het zoveelste politiek correcte geleuter. Velen stoppen net omwille van onze boeboe.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 15:39   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
raar dan wel dat die mensen die ik ken voordien wèl 400 euro over hadden voor de kwaliteitskrant, maar het nu niet meer over hebben voor het zoveelste politiek correcte geleuter. Velen stoppen net omwille van onze boeboe.
Circe, je zwanst.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 15:45   #13
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe, je zwanst.
ik ben bloedernstig rudy. Of ben je er ook van overtuigd dat de Knack nog kan tippen aan het niveau van indertijd Frans Verleyen? Nooit gehoord dat er massaal abonnementen werden opgezegd na het schandalige optreden van Joel de Ceulaer op de 7de dag?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 augustus 2015 om 15:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 15:48   #14
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat je het niet eens bent met Abou Jahjah, begrijp ik. Dat je een krant aanvalt, begrijp ik niet. De krant de Standaard is niet zo eenzijdig. Het is een kwaliteitskrant, en niet bepaald de goedkoopste. Voor kwaliteit, veelzijdigheid en nuancering betaal je.
De Standaard was ooit een kwaliteitskrant, maar is dat al lang niet meer. In Vlaanderen zijn geen kwaliteitskranten meer.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 16:08   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik ben bloedernstig rudy. Of ben je er ook van overtuigd dat de Knack nog kan tippen aan het niveau van indertijd Frans Verleyen? Nooit gehoord dat er massaal abonnementen werden opgezegd na het schandalige optreden van Joel de Ceulaer op de 7de dag?
Circe. Geliefd of niet, Abou JJ heeft spreekruimte gekregen bij DS. Je kan daar een probleem mee hebben of niet. Ik vind het interessant, wat niet betekent dat ik het eens ben met de opiniemaker. Ik vind het goed om weten hoe er in bepaalde hoofden wordt geredeneerd. En ik vind het goed te weten welke klootzakkerij je te wachten staat als je mensen zoals Abou JJ aan de macht laat.
Dit belet niet dat er een publiek bestaat dat graag weet wat in een hoofd zoals dat van AJJ omgaat.
Dit betekent niet dat ik het met de opiniemaker eens ben. In het geval van AJJ ben ik hem beter kwijt dan rijk. Bespaar mij de historiek.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 16:21   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het voorbeeld dat ik gaf met Joel de Ceulaer op de 7de dag had niks met AJJzelf te maken, maar alles met een laag bij de grondse domme reactie op FDW
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 17:34   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het voorbeeld dat ik gaf met Joel de Ceulaer op de 7de dag had niks met AJJzelf te maken, maar alles met een laag bij de grondse domme reactie op FDW
Best mogelijk. Zoals je zegt zal het wel een domme reactie geweest zijn.
Domme reacties zijn minstens zo oud als de straat.
Terzijde. Ik ken het verhaal van Knack wel. Destijds dweepte de student met "De Morgen" (trapt je een geweten), en de Knack werd gelezen door kaloten die toch een beetje geïnformeerd wilden blijven (de slimme scholier of student uit het college).
Knack interesseert mij al lang niet meer. Het magazine heeft ondertussen geen meerwaarde tegenover een dagelijkse kwaliteitskrant zoals de Standaard.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 01:14   #18
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

- foutje - sorry!

Laatst gewijzigd door andev : 8 augustus 2015 om 01:28.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 01:25   #19
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vraag het eens aan de krant "de Standaard".
Hoewel ik geen fan ben van Abou Jahjah. Een krant is een spreekbuis van journalisten en opiniemakers.
Dat je het niet eens bent met Abou Jahjah, begrijp ik. Dat je een krant aanvalt, begrijp ik niet. De krant de Standaard is niet zo eenzijdig. Het is een kwaliteitskrant, en niet bepaald de goedkoopste. Voor kwaliteit, veelzijdigheid en nuancering betaal je.
Je kan ook het Nieuwsblad lezen met veel sport en nieuws over wat om de hoek is gebeurd. Is het dat wat je wilt ?
Wie graag een krant als de Standaard leest is iets minder bekrompen dan wat te lezen is in je retoriek.
De krant is inderdaad de spreekbuis van journalisten en opiniemakers. Maar in een democratisch land moeten alle meningen aan bod komen en niet enkel die van journalisten die de krant zelf kiest en bepaalt! Dat ze Abou en bvb FDW aan het woord laten gevolgd door de mogelijkheid om op beiden te reageren! Net zoals het tv- en radionieuws waar men ook meent te moeten/mogen enkel vertellen wat in het kraam van sommigen past en over de rest hebben ze het niet!

Ik lees al jaren de Standaard omdat ik geen interesse heb voor een halve krant met sport- en ander nutteloos nieuws! Het is en blijft een interessante krant maar het politieke nieuws kleuren ze toch wat teveel ipv de feiten, alle feiten weer te geven zoals ze zijn! We maken zelf wel uit wat we er over moeten denken, men moet het ons niet voorkauwen.
Ik heb gezien hoe mettertijd de lezersbrieven werden geboycot die het multiculdrama beschreven voor wat het was. Uiteindelijk kwam je gewoon niet meer aan bod als er ook maar iets negatief over die toestanden werd vermeld. En tenslotte kiest de krant zelf de artikelen uit waar nog commentaar mag en kan op gegeven worden en dat wordt steeds maar minder en minder... Zij bepalen dus waar de burger nog mag over spreken of schrijven!
De lezers worden dus gemuilkorfd en een gast als Abou krijgt een wekelijkse column waar hij ons inderdaad meent de les te moeten spellen?
De moslims moeten hier niet hun eigen wereldje creëren met eigen scholen, eigen beenhouwerijen, eigen winkels, straks eigen partijen enz! Ze moeten zich aanpassen aan ons, niet wij aan hen en als onze levenswijze hen niet aanstaat moeten ze hier niet komen of weer ophoepelen als ze er al zijn.
We zitten hier niet te wachten tot we een moslimstaat worden want dat is het wat er aan het gebeuren is! Maak jezelf en een ander maar niets wijs!

Laatst gewijzigd door andev : 8 augustus 2015 om 01:42.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 01:31   #20
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe, je zwanst.
Ik herneem hier even de tekst van Circe:
Citaat:
raar dan wel dat die mensen die ik ken voordien wèl 400 euro over hadden voor de kwaliteitskrant, maar het nu niet meer over hebben voor het zoveelste politiek correcte geleuter. Velen stoppen net omwille van onze boeboe.
Neen, ze heeft gelijk!

Laatst gewijzigd door andev : 8 augustus 2015 om 01:39.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be